tyroksiinista

  • Viestiketjun aloittaja vajis
  • Ensimmäinen viesti
vajis
kyselisin muilta kilpparin vajaatoimintaa sairastavilta että kuinka paljon tyroksiini on helpottanut elämäänne?

olen itse syönyt ko lääkettä nyt n. 9kk ja edelleen huomaan lisää positiivisia vaikutuksia.

ekat hyödyt huomasin jo muutamassa viikossa, ns aivosumu hälveni ja tuntui että tajuaa taas jotain :D
sitten hävisi turvotus, alkoi kasvaa kynnet ihan huimaa vauhtia! :D ja mikä parasta, minä joka nukuin ennen 3h päikkärit päivittäin, ja silti väsytti, en enää edes nukahda päivällä vaikka vähän väsyttäisi!

urheillessa ei tule enää heikko olo vaan pystyy reenata ilman rytmihäiriöitä..

olen niin kiitollinen lääkärille joka aloitti lääkityksen ns. kokeeksi, arvot olivat vielä viitteissä mutta huonontuneet vuosien mittaan ja oireet oli järkyttävät!
 
HippuTAR
No en oo huomannut oikeestaan mitään vaikutuksia. En nyt muista kauanko oon tota syönyt, vissiin vuoden verran.
Tosin pystyn syömään sitä lievimpää versiota yhden pillerin vaan ja arvot ei oo kohdillaan. Kolmeen kertaan oon yrittany nostaa annosta mutta sitte alkaa sydän jyskätä niin ettei saa nukuttua, joten annoksen nosto ei onnistu.
 
vajis
No en oo huomannut oikeestaan mitään vaikutuksia. En nyt muista kauanko oon tota syönyt, vissiin vuoden verran.
Tosin pystyn syömään sitä lievimpää versiota yhden pillerin vaan ja arvot ei oo kohdillaan. Kolmeen kertaan oon yrittany nostaa annosta mutta sitte alkaa sydän jyskätä niin ettei saa nukuttua, joten annoksen nosto ei onnistu.
kuinka paljon koitat nostaa kerralla?
mullaki tuli oireita jos nostin kokonaisella (25mikrog.) tabulla, jouduin nostaa siis aina puolikkaalla, syyä sitä 1-4vk ja taas nosto puolikkaalla
 
HippuTAR
kuinka paljon koitat nostaa kerralla?
mullaki tuli oireita jos nostin kokonaisella (25mikrog.) tabulla, jouduin nostaa siis aina puolikkaalla, syyä sitä 1-4vk ja taas nosto puolikkaalla
Koko tabun kerralla oon nostanu. Lääkäärin kans ku siitä puhuin niin e sanoi jotta ei voi sitte mitää.
Mutta täytyy kokeilla vielä kerran puolikkaan nostolla, kiitti vinkistä. Ei oo tullu mieleenkään moinen.
 
vajis
Koko tabun kerralla oon nostanu. Lääkäärin kans ku siitä puhuin niin e sanoi jotta ei voi sitte mitää.
Mutta täytyy kokeilla vielä kerran puolikkaan nostolla, kiitti vinkistä. Ei oo tullu mieleenkään moinen.
mulle lääkäri nimenomaan määräs varovaiset nostot koska on ollu rytmihäiriöitä, jouduin aloittaa koko lääkityksen puolikkaalla 25 mikrogrammasella :D

vielä yhen vinkin voin sanoo, että kun nostat annosta sillä puolikkaalla, niin ota tyroksiini alkuun niin että syöt kevyen aamupalan, siis ekoina päivinä kun nostat.

näin se ei imeydy ihan niin voimakkaasti ja elimistö tottuu paremmin suurempaan annokseen! sitten kun muutaman päivän oot tehnyt noin, niin ota annos tyhjään vatsaan niinkuin tyroksiini oikeasti pitää ottaa.

näin mä oon onnistunut tekemään nostot ilman kovia sivuoireita ja olo kohenee!
 
En oo huomannu mitään kuten en huomannu mitää oireitakaan. Syöpätautienpolilla asiaa kuitenki seurattiin koska oon saanu sädehoitoa sille alueelle missä on kilpirauhanen ja verikokeis huomattiin asia. Vajaatoiminta huomattiin loppuvuodesta -07 ja alootusannos oli puoli tablettia, tabletti on vahvuudeltaan 0,1mg. Annostusta on nostettu muutaman kerran. Kesäkuus annostus oli 5 kertaa viikos kokonaanen ja kaks kertaa puolikas, nostettiin niin että joka päivä kokonaanen tabletti.
 
"V ieras"
Mäkin haluan!

Vahvasti epäilen vajaatoimintaa itselläni, torstaina olis lääkärikin.
Arvot on mitattu viimeksi 2 vuotta sitten. Olivat viitearvojen sisällä, joten mitään ei tapahtunut. Nyt olo alkaa olemaan sietämätön.
Oikeasti luulee jo olevansa hullu!
 
vajis
[QUOTE="V ieras";29633960]Mäkin haluan!

Vahvasti epäilen vajaatoimintaa itselläni, torstaina olis lääkärikin.
Arvot on mitattu viimeksi 2 vuotta sitten. Olivat viitearvojen sisällä, joten mitään ei tapahtunut. Nyt olo alkaa olemaan sietämätön.
Oikeasti luulee jo olevansa hullu![/QUOTE]

mä menin lääkäriin viime kesänä, luulin että oon tosi vakavasti sairas tai hullu. mikään määrä unta ei riittänyt, väsytti, itketti ja muisti ei toiminut enää yhtään. lääkäri kyseli muita oireita ja määräs kokeet, mutta sano jo ens tapaamisella että kuulostaa niin kilpparioireilta, että lähes varmasti saan tyroksiinia. arvot oli tosiaan viitteissä mutta lääkitys aloitettiin ja nyt on kyllä ihan eri ihminen kuin kesällä.
 
Sama v ieras
mä menin lääkäriin viime kesänä, luulin että oon tosi vakavasti sairas tai hullu. mikään määrä unta ei riittänyt, väsytti, itketti ja muisti ei toiminut enää yhtään. lääkäri kyseli muita oireita ja määräs kokeet, mutta sano jo ens tapaamisella että kuulostaa niin kilpparioireilta, että lähes varmasti saan tyroksiinia. arvot oli tosiaan viitteissä mutta lääkitys aloitettiin ja nyt on kyllä ihan eri ihminen kuin kesällä.
Mä olen myös itkuinen koko ajan, väsymys on jotain uskomatonta, en tajua asioita, kynnet ohuet ja liuskoittuvat, iho kuiva ja kalpea, hengästyn heti liikkuessani, hiki ei meinaa tulla, paino ei putoa vaikka olen viimeistet 4kk laskenut kaloreita ja pitänyt ne sopivasti vajaana.
Kahdessa vuodessa paino noussut 15kg vaikka elämäntavat muuttuneet terveellisemmiksi.

Kun ei enää jaksaisi!
 
vajis
Mä olen myös itkuinen koko ajan, väsymys on jotain uskomatonta, en tajua asioita, kynnet ohuet ja liuskoittuvat, iho kuiva ja kalpea, hengästyn heti liikkuessani, hiki ei meinaa tulla, paino ei putoa vaikka olen viimeistet 4kk laskenut kaloreita ja pitänyt ne sopivasti vajaana.
Kahdessa vuodessa paino noussut 15kg vaikka elämäntavat muuttuneet terveellisemmiksi.

Kun ei enää jaksaisi!
kipin kapin lääkäriin, ja sellaiselle lekurille joka ei pelkästään katso arvoja vaan kuuntelee oireita!
 
Sama v ieras
kipin kapin lääkäriin, ja sellaiselle lekurille joka ei pelkästään katso arvoja vaan kuuntelee oireita!
Tää on sellainen höpsö-lääkäri =) Mutta hyvä, lähentelee jo eläkeikää (ehkä jo ohittanutkin sen)

Olen hänellä ennenkin käynyt, muissa asioissa kylläkin. Hän todella kuuntelee ja ottaa potilaan huomioon kaikin tavoin. Uskoisin olevani hyvissä käsissä.

Oliko sulla paino-ongelmia?
 

Yhteistyössä