tytölle nimi Edith

  • Viestiketjun aloittaja Edith
  • Ensimmäinen viesti
s
Mun serkun tyttö on Edith, mutta minusta tuo kirjotusasu ei oikein istu suomen kieleen. Kaikki sanookin tätä tyttöä Eetiksi. Ja alkuun kaikki kyseli että miten se kirjotetaan, eli just onko Edith, Eedit vai Edit. Minä laittasin ennemmin Eedit muodon.
 
-

Yliopiston vuosittaisesta almanakasta löytyy 100 suosituinta ekaa etunimeä: http://almanakka.helsinki.fi/nimipaivat/

Tuo vrk:n palvelu kun ei kerro sitä, monentenako nimenä kyseltävää on annettu.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
onko nimi yleinen jos on annettu 24 sitä nimee vuonna 2008?...siis ei kyse tuosta Edithistä vaan yhdestä toisesta nimestä
osaaks joku sanoo...eikö tuo ole aika harvinainen jos vaan 24 on saanu saman nimen?
ei oo -esim. vuoden 2007 102. yleisintä ekaa etunimeä (Alma) on annettu 56 kpl

 
d
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
onko nimi yleinen jos on annettu 24 sitä nimee vuonna 2008?...siis ei kyse tuosta Edithistä vaan yhdestä toisesta nimestä
osaaks joku sanoo...eikö tuo ole aika harvinainen jos vaan 24 on saanu saman nimen?
Niin v. 2008 :headwall: ????
Eihän se kerro paljon nimiä YHTEENSÄ! ks nimipalvelusta
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
onko nimi yleinen jos on annettu 24 sitä nimee vuonna 2008?...siis ei kyse tuosta Edithistä vaan yhdestä toisesta nimestä
osaaks joku sanoo...eikö tuo ole aika harvinainen jos vaan 24 on saanu saman nimen?
ei oo -esim. vuoden 2007 102. yleisintä ekaa etunimeä (Alma) on annettu 56 kpl
siis piti sanomani, että on aika harvinainen

 
Holysmoke
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Edit- tuosta tulee mieleen vain editointi.
Tajusin yhteyden "Edith-Edit" vasta kun luulin, että Edith-äitini ehtinyt käydä kommentoimassa uutta blogiani. Jokaisessa kirjoituksen kohdallahan luki "Edit".

Olen elänyt syntymästäni asti Edith-maailmassa, siksi en osaa sekoittaa nimeä editteihin.

Äitini mukaan hänellä on nimi, jonka kirjoitusasun saa aina selittää. Toisaalta nimi on kansainvälinen nimi ja helppo ulkomailla.

 

Yhteistyössä