Tytön HEMOGLOBIINI 142, eilen neuvolassa..

Eilenkin jo asiasta täällä kyselin mut hiljaista oli....

Tosiaan oli 10kk neuvola ja terkka sano et tuo on tämän ikäiselle aika korkea.
Sanoi että kuivuminen voi tehdä, mutta oltiin syöty ja juotu ennen lähtöä, ja muutenkin vaipat kastuu eli ei sit uskonu siitä johtuvan..

Kysyin sit mikä voi aiheuttaa ni meni aika vaikeeks, ei osant sanoo oikee mitää.

Miut jäi huolestuttaa :/

Onko muiden pienillä ollu tälläsiä arvoja???
 
martta
Mulla on aina ollut tosi korkea hemppa. Ala-asteella pääsin vielä heittämällä miesten viitearvoihin, aikuisiällä on tasaantunut ja on "enää" n.140 normihemppa. Juon melkein aina liian vähän, mulla ei vaan tule jano. Nestevajaus ja virtsatietulehdus tulee molemmat tosi helposti, mutta muuta vaivaa tästä ei juuri ole ollut :)

Toivottavasti tytölläsi ei ole mitään vakavaa ja syy löytyy.
 
Tämä kopioitu Tykslabin sivuilta.
B-Hb 0-2 vrk 150 - 220 g/l
3-6 vrk 143 - 207 g/l
1-2 vko 120 - 206 g/l
3-4 vko 95 - 180 g/l
5-6 vko 95 - 160 g/l
7 vko-3 kk 95 - 130 g/l
4 kk-2 v 100 - 141 g/l
3-9v 110 - 149 g/l
10-12v pojat 110 - 152 g/l
10-12v tytöt 118 - 148 g/l
13-15v pojat 119 - 164 g/l
13-15v tytöt 118 - 148 g/l
 
H.Armaa
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Eli tuon mukaan aivan normaali hb lapsellasi.
Toivottavasti neuvolan terkkari joskus perehtyy paremmin noihin lasten raja-arvoihin ennen kuin pelästyttelee vanhempia. Minulla joskus käynyt samalla tavalla.
Periaatteessa neuvolan terkkari ei sanonut mitään väärää. Hän sanoi että tuo 142 on tuon ikäiselle aika korkea, niin kuin se onkin. Hän ei ainakaan ap:n mukaan sanonut liian liian korkea. Äiti vaan tulkitsi sen nyt vähän hysteerisesti.
 
bibi
Ihan oikeasti, mitataanko teidän lapsilta hemoglobiini joka neuvolakäynnilla? Meillä ei lapselta ole kertaakaan kahden elinvuotensa aikana mitattu. Ollaan huomenna menossa neuvolaan, niin pitäiskö asiaa kysyä?.
 
Saraldo
Meillä ei ole koko viiden vuoden aikana mitattu lapsen hemoglobiinia neuvolassa, ei taida olla täällä päin tapana.

Ja kuten joku jo sanoikin, tuo sormesta otettu hb ei ole yhtä tarkka kuin suonesta. Pyydä vaikka lähete labraan, jos sua huolestuttaa se.
 

Yhteistyössä