Tytöt sitten päiväkodissa ilman aamupalaa, mun moka että oltiin 5min myöhässä, harmittaa

"vieras"
[QUOTE="ööö";22323000]viitsimisestäkö tässä oli kyse?[/QUOTE]

Ktoa lähdetään sen verran aikaisin, että ollaan siellä päiväkodilla sitten ennemmin liian aikaisin kuin liian myöhään lapsen kiukutteluista huolimatta!
Mä ymmärrän kyllä myös hyvin pk:n toimintaa.
 
ei ymmärrystä
Alkuperäinen kirjoittaja törkeää;22322885:
Mun mielestä tuo on ihan mielivaltaista toimintaa päiväkodilta! :kieh: Sama oman poikani päiväkodissa, tietävät kyllä että meidän poika syö joka aamu aamupalan päiväkodissa. Olen sen moneen kertaan sanonut. Silti eivät voi laittaa puurolautasta hänelle sivuun, jos joskus olemme myöhässä.
Mä oon aina välillä miettiny, et miks toiset on aina myöhässä ja toiset ei koskaan. No, tää selvittää asiaa. Sorry, ei tipu yhtään ymmärrystä tälle asialla, musta se myöhässä olija on vastuussa omista teoistaan eli jos on myöhässä, niin hoitaa aamupalansa itse. Turha siitä on muita syyttää!!
 
"ööö"
No mistä siinä sitten sinun mielestäsi on kyse, ylivoimaisesta esteestä? Luonnonmullistuksesta?
Jos syytetään päiväkodin henkilökuntaa mielivaltaisuudesta koska eivät voi laittaa puurolautasta sivuun, jos tullaan myöhässä aamiaiselle...
Mielestäni kiukutteleva lapsi ja viitsiminen on eri asia. Aina ei onnistu viidessä sekunnissa kiukkuilevan rauhottaminen, ei edes viidessä minuutissa. Tottahan toki sen lapsen voi lähteä retuuttamaan käsipuolesta sinne päiväkotiin ja tuloksena on innokkaan palstakyylämamman lastensuojeluilmoitus, ja palstalla kauhua pursuva aloitus kuinka joku raahasi lapsensa väkisin päiväkotiin ja lapsi itki ja huusi....
 
törkeää
Minä kyllä ymmärrän päiväkodin henkilökuntaa oikein hyvin.
Jos teidän nikopetterille annetaan aamupala klo 8.45 siksi, että ette viitsineet tulla ajoissa paikalle, se sotkee koko ryhmän aikataulun. Ja jotta ison ryhmän toiminta on sujuvaa, aikatauluista pidetään kiinni.

Miten vaikeaa se on noudattaa niitä annettuja kellonaikoja? Ilmeisesti sitten liian vaikeaa.

Itse olisin varmaan tuossa tapauksessa ottanut lapselle leivän tai banaanin tms mukaan, olisi saanut syödä sitten vaikka matkalla, jos ei oltaisi ehditty kotona syödä ja päiväkodista oltaisi myöhästytty.
No ymmärrät varmaan itsekin, että kaikille tulee joskus aamuja, jolloin kaikki ei mee ihan putkeen ja se aika vaan katoaa jonnekin. Yksi lapsi ei niin kauaa syö yhtä puuroa, että koko ryhmän aikataulut menisivät sekaisin. Ja jos alkaa tuollaisena kiireaamuna kotona syömään, niin sithän on vielä enemmän myöhässä. Ja joskus tapahtuu siinä itse matkallakin jotain sellaista, minkä takia myöhästyy (ilman omaa syytä, esim. puhallusratsia ja jonot pitkiä) niin sinunko mielestä on oikein että lapsi ei saa sit sen takia mitään aamupalaa?
 
"vieras"
[QUOTE="ööö";22323065]Mielestäni kiukutteleva lapsi ja viitsiminen on eri asia. Aina ei onnistu viidessä sekunnissa kiukkuilevan rauhottaminen, ei edes viidessä minuutissa. Tottahan toki sen lapsen voi lähteä retuuttamaan käsipuolesta sinne päiväkotiin ja tuloksena on innokkaan palstakyylämamman lastensuojeluilmoitus, ja palstalla kauhua pursuva aloitus kuinka joku raahasi lapsensa väkisin päiväkotiin ja lapsi itki ja huusi....[/QUOTE]

eli ap ensin hyysää ja rauhottaa uhmaavan lapsen.. meillä ku oli tuo vaihe niin lapsi puettiin väkisin, kyllä se lapsi siitä rauhottui kun tajus hävinneensä. eipä kestäny kauaa ja nyt uhman jälkeen meillä on tosi kiltisti käyttäytyvä lapsi
 
Huom harmaana
[QUOTE="ööö";22323065]Mielestäni kiukutteleva lapsi ja viitsiminen on eri asia. Aina ei onnistu viidessä sekunnissa kiukkuilevan rauhottaminen, ei edes viidessä minuutissa. Tottahan toki sen lapsen voi lähteä retuuttamaan käsipuolesta sinne päiväkotiin ja tuloksena on innokkaan palstakyylämamman lastensuojeluilmoitus, ja palstalla kauhua pursuva aloitus kuinka joku raahasi lapsensa väkisin päiväkotiin ja lapsi itki ja huusi....[/QUOTE]

Sinulle tulee varmasti yllätyksenä se että KAIKKIEN lapset kiukuttelevat joskus aamuisin ja joskus siihen tilanteen hoitamiseen menee enemmän aikaa kuin 5 minuuttia. Ja sitten se vaan on oma moka, jos lähti kotoa niin myöhään, että ehtii juuri ja juuri.

Miksei sinne päiväkotiin voi mennä muutenkin hyvissä ajoin eli vaikka varttia ennen, miksi aamupalalle pitää mennä juuri viime sekunnilla? Jos itse mokaa, niin ei siitä syytetä muita, esim. päiväkodin henkilökuntaa, vaan hoidetaan se tilanne. Lapsellista todeta, että päiväkodin henkilökunta toimii mielivaltaisesti, kun ei odota jokaisen lapsen kiukkukohtauksen takia myöhästyneitä. Minäminäminäminä ja minun lapseni kiukkukohtaus. Herranjestas sentään, jotenkin 98 % päiväkodin lapsista onnistutaan tuomaan ajoissa aamupalalle, kiukuttelusta huolimatta.

Joten: viitsimisestä siinä on kyse, ei muusta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22323094]eli ap ensin hyysää ja rauhottaa uhmaavan lapsen.. meillä ku oli tuo vaihe niin lapsi puettiin väkisin, kyllä se lapsi siitä rauhottui kun tajus hävinneensä. eipä kestäny kauaa ja nyt uhman jälkeen meillä on tosi kiltisti käyttäytyvä lapsi[/QUOTE]

Meillä lapsi jäi matkasta, isä sattui olemaan ekalla kertaa kotona ja tyttö jäi huutamaan että hänkin lähtee...
 
[QUOTE="vieras";22323094]eli ap ensin hyysää ja rauhottaa uhmaavan lapsen.. meillä ku oli tuo vaihe niin lapsi puettiin väkisin, kyllä se lapsi siitä rauhottui kun tajus hävinneensä. eipä kestäny kauaa ja nyt uhman jälkeen meillä on tosi kiltisti käyttäytyvä lapsi[/QUOTE]

meillä ainakin ajallisesti menee yhtä kauan rauhoittaa lapsi ja pukea yhdessä vaatteet, kun että väkisin pukee lapselle päälle... koska riuhtova, huutava lapsi ei paikallaan pysy, joten ei sellaiselle ihan yksinkertaista ole pukea päälle...
Mutta meillä ei ollut edes ihan pahin uhmakohtaus, vaan vähän karkuun juoksemista ja puhumista ettei halua..
 
"ööö"
[QUOTE="vieras";22323094]eli ap ensin hyysää ja rauhottaa uhmaavan lapsen.. meillä ku oli tuo vaihe niin lapsi puettiin väkisin, kyllä se lapsi siitä rauhottui kun tajus hävinneensä. eipä kestäny kauaa ja nyt uhman jälkeen meillä on tosi kiltisti käyttäytyvä lapsi[/QUOTE]

Kiva että olet päässyt helpolla uhmasta. Kaikki lapset eivät ole yhtä helppoja tapauksia kuin sinun. Esim meillä jos yritin uhmaikäistä pukea väkisin ---> turhaa hommaa. Jos vaatteet saikin päälle, huusi ja karjui siitä huolimatta, riisui ja tappeli vastaan. Ei siihen mikään auttanut, äläkä väitä että kasvattajassa vika. Vitut että on.
Nykyään fiksu, kiltti ja rauhallinen yläasteelainen.
 
zxc
Me ollaan usein viime tipassa päiväkodissa mutta aina on aamiaista saatu. Koskaan ei kyllä olla oltu myöhässä, mutta kerran kun oltiin just puolelta ja hätäilin, että vieläkö sitä aamupalaa saa niin opettaja sanoi että ei täällä ilman aamupalaa jätetä.
Edellisessä tarhassa jäi kerran isänpäiväaamiainen saamatta sekä isältä että lapselta, kun poikkeuksellisen tukkoinen aamuruuhka jarrutti matkaa. Ja tuolloin oli sen verran pitkä matka, että auto oli ainoa vaihtoehto menopeliksi.
 
"vieras"
Kyllä nykyäisdit on kädettömiä, ellei lapsi pue niin sitten mennään pukematta, ei sitä lasta paijailla pukemaan, sehän on sen jälkeen jokaaamuista: puetaanhan joohan, ei, puetaaanhan joohan, ei...
 
gjairögij
Kyllä meidän lasten päiväkodissa on odotettu vaikka 15 min jos olen ollut myöhässä. Ja tätä tapahtuu ehkä kerran vuodessa. Syykin oli se että bussi oli myöhässä... Mä tulen kuitenkin kolmen lapsen kanssa bussilla.

Muutenkin tuo aamupalan jälkeinen aika 8.30-9.00 on lukuhetki jolloin voi ihan hyvin vielä syödä aamupalaa jos on myöhässä.
 
Sinulle tulee varmasti yllätyksenä se että KAIKKIEN lapset kiukuttelevat joskus aamuisin ja joskus siihen tilanteen hoitamiseen menee enemmän aikaa kuin 5 minuuttia. Ja sitten se vaan on oma moka, jos lähti kotoa niin myöhään, että ehtii juuri ja juuri.

Miksei sinne päiväkotiin voi mennä muutenkin hyvissä ajoin eli vaikka varttia ennen, miksi aamupalalle pitää mennä juuri viime sekunnilla? Jos itse mokaa, niin ei siitä syytetä muita, esim. päiväkodin henkilökuntaa, vaan hoidetaan se tilanne. Lapsellista todeta, että päiväkodin henkilökunta toimii mielivaltaisesti, kun ei odota jokaisen lapsen kiukkukohtauksen takia myöhästyneitä. Minäminäminäminä ja minun lapseni kiukkukohtaus. Herranjestas sentään, jotenkin 98 % päiväkodin lapsista onnistutaan tuomaan ajoissa aamupalalle, kiukuttelusta huolimatta.

Joten: viitsimisestä siinä on kyse, ei muusta.
Meillä ainakin yleensä ollaan päiväkodilla aimemmin, eli ei edes aamupala kärryä ole vielä haettu...Eiköhän kaikilla ole joskus aamu joka ei putkeen mene ja huomaamatta se aika vaan johonkin katoaa..
Ei se ole mielestäni viitsimisestä kiinni, vaan yksi pieleen mennyt aamu.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja törkeää;22323081:
Yksi lapsi ei niin kauaa syö yhtä puuroa, että koko ryhmän aikataulut menisivät sekaisin. ?
:LOL: Ai ei syö vai? Ja entäs jos niitä lapsia onkin sitten useampi, jotka tulevat myöhässä.
Nikopetteri tuli klo 8.40, adalmiina klo 8.45 ja ville klo 8.55. Juu ei tosiaan mene ryhmän aikataulut sekaisin, ei.

Minua vaan jaksaa ihan aidosti hämmentää se, kuinka vähän vastuuta vanhemmat ottavat omasta käytöksestään.
"aina ei aamu suju" no shit, Sherlock.
"joskus on ruuhkaa", ihanko totta?
"puhallusratsia", juu varmaan joka toinen aamu...

Vika on mammat ainoastaan teissä, jos lapsenne jää ilman aamupalaa siksi, että ei ole ajoissa päiväkodilla. Ei kenessäkään muussa.
 
Huom harmaana
Meillä ainakin yleensä ollaan päiväkodilla aimemmin, eli ei edes aamupala kärryä ole vielä haettu...Eiköhän kaikilla ole joskus aamu joka ei putkeen mene ja huomaamatta se aika vaan johonkin katoaa..
Ei se ole mielestäni viitsimisestä kiinni, vaan yksi pieleen mennyt aamu.
Aikuiset ihmiset eivät vaan syytä muita siitä että aamu menee pieleen eikä vaadi muita joustamaan siksi. Siinä se ero on.
 
törkeää
Sinulle tulee varmasti yllätyksenä se että KAIKKIEN lapset kiukuttelevat joskus aamuisin ja joskus siihen tilanteen hoitamiseen menee enemmän aikaa kuin 5 minuuttia. Ja sitten se vaan on oma moka, jos lähti kotoa niin myöhään, että ehtii juuri ja juuri.

Miksei sinne päiväkotiin voi mennä muutenkin hyvissä ajoin eli vaikka varttia ennen, miksi aamupalalle pitää mennä juuri viime sekunnilla? Jos itse mokaa, niin ei siitä syytetä muita, esim. päiväkodin henkilökuntaa, vaan hoidetaan se tilanne. Lapsellista todeta, että päiväkodin henkilökunta toimii mielivaltaisesti, kun ei odota jokaisen lapsen kiukkukohtauksen takia myöhästyneitä. Minäminäminäminä ja minun lapseni kiukkukohtaus. Herranjestas sentään, jotenkin 98 % päiväkodin lapsista onnistutaan tuomaan ajoissa aamupalalle, kiukuttelusta huolimatta.

Joten: viitsimisestä siinä on kyse, ei muusta.
Kommentoin vielä tähän sen verran, että se olin minä joka sanoin päiväkodin tätejä mielivaltaisiksi, ei ap. Heti kyllä huomasi, että ollaan päiväkodissa ja tädit ovat niin olevinaan kun poika siellä eskarin aloitti. Sitä ennen lapset ovat olleet ryhmiksessä, jossa meno on paljon enemmän lapsentahtista/lasta huomioivaa. Ja vaikka päiväkodilla tehdään ruokaitse, ei sitä laiteta kenellekään sivuun. Kun taas ryhmikseen tuodaan ruoka ja haetaan pois tiettyyn aikaan, mutta silti laittavat sivuun, jos on tarvetta. Eli kyllä siinä silloin mun mielestä on kyse päiväkodin tätien mielivaltaisuudesta.

Ja meidän myöhästyminen kyllä harvoin johtuu mistään kiukkukohtauksista. Lapset osaavat kyllä käyttäytyä ja jos eivät osaa, niin osaamme hoitaa tilanteen. Mutta silti voi tapahtua jotain, minkä takia ollaan joskus myöhässä.
 
Ikävä tilanne. Itsellä on joskus käynyt niin että tyttö on yllättäin lähtövaiheess apistänyt ranttaliski niin että minulle jää vähän auki mahdetaanko ehtiä ajoissa päiväkodille. Silloin olen varmuudeksi soittanut sinne ja sanonut tilanteen, ihan kysyäkseni onko heillä mahdollista jättää aamupalaa odottamaan vai ruokinko lapset kotona ja tullaan vasta myöhemmin.
 
Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja törkeää;22323175:
Kommentoin vielä tähän sen verran, että se olin minä joka sanoin päiväkodin tätejä mielivaltaisiksi, ei ap. .
Sinun kirjoituksiasi olen lainannutkin, en ap:n.

Tuleeko sinulle jotenkin yllätyksenä että isommassa ryhmässä on tarpeen noudattaa sääntöjä tiukemmin, jotta homma toimii? Minulle tämä on itsestäänselvä juttu. Jos lapsia on 5 tai 25, niin tottakai se näkyy siinä ryhmän arjessa.
 
Aikuiset ihmiset eivät vaan syytä muita siitä että aamu menee pieleen eikä vaadi muita joustamaan siksi. Siinä se ero on.
Aiemminhan tuossa kirjoitin että en tässä päiväkotia syytä, eikä muidenkaan tarvitse. Käsittääkseni aloituksessani tuli jo ilmi että oma vikani, harmittaa vain. Eli, myöhästyminen ja että lapset eivät ehtineet aamupalalle, oli OMA VIKANI, ei KENENKÄÄN muun vika. Pahoillani itse olen tapahtumasta ja toivon että lapset jaksavat sinne puoleenpäivään
 
pikkupiikkis harmaana
:LOL: Ai ei syö vai? Ja entäs jos niitä lapsia onkin sitten useampi, jotka tulevat myöhässä.
Nikopetteri tuli klo 8.40, adalmiina klo 8.45 ja ville klo 8.55. Juu ei tosiaan mene ryhmän aikataulut sekaisin, ei.

Minua vaan jaksaa ihan aidosti hämmentää se, kuinka vähän vastuuta vanhemmat ottavat omasta käytöksestään.
"aina ei aamu suju" no shit, Sherlock.
"joskus on ruuhkaa", ihanko totta?
"puhallusratsia", juu varmaan joka toinen aamu...

Vika on mammat ainoastaan teissä, jos lapsenne jää ilman aamupalaa siksi, että ei ole ajoissa päiväkodilla. Ei kenessäkään muussa.
Meillä se raivari tuli jostain mitättömästä ja oli luokkaa 5 richterin asteikolla... luojan kiitos ei tapahdu joka aamu eikä usein.

Mä tosin olin varma että aamiaisetta jäi, ja ihan yllättyneen kiitollinen, että hoitaja vei tytön keittiöön syömään. En tosiaan vaatinut tai edellyttänyt sitä.

Toki on mun tasan mun vika, etten aamu-unisena nosta meitä joka aamu puoli tuntia tai tuntia aiemmin siltä varalta,jos tyttö saa vastaavan raivarin kerran vuodessa... :/
 
"vieras"
[QUOTE="tina";22322889]Aika turhantarkka päiväkoti, jos 5 min takia ei saa aamupalaa. Olisivat edes leipäviipaleen antaneet. 15 min myöhästyminen olisi jo eri asia.[/QUOTE]

Miten se on joillekki niin hankala ymmärtää et se aamupalatuokiokin kestää vain tietyn ajan,ei siinä jäädä mattimyöhäsiä odottelemaan.
Tuskin siel kukaan on ajatellu et hähää kohta tulee kaks nälkästä tyttöö,mut mepä kärrätään ruoka pois,,siinäkö ovat nälissään!!
 

Yhteistyössä