Tyttäreni on sairaassa suhteessa.

22 vuotias tyttäreni on alkanut seurustelemaan 34 vuotiaan miehen kanssa. Olen peloissani,
sillä mielestäni asetelma on sairas ja mies on hyväksikäyttäjä. Tuollainen suhde sisältää
järjettömän itsekkään, lapselle ja lapsen aikuistumiselle, seksuaaliselle kasvulle ja
luottamukselle vahingollisen astelman. Miten voisin auttaa tytärtäni?
 
22 vuotias tyttäreni on alkanut seurustelemaan 34 vuotiaan miehen kanssa. Olen peloissani,
sillä mielestäni asetelma on sairas ja mies on hyväksikäyttäjä. Tuollainen suhde sisältää
järjettömän itsekkään, lapselle ja lapsen aikuistumiselle, seksuaaliselle kasvulle ja
luottamukselle vahingollisen astelman. Miten voisin auttaa tytärtäni?
Ootko nyt ihan tosissasi?
Tuolla asenteella pilaat kyllä äkkiä oman suhteesi tyttäreesi.. ei tuo ikäero nyt niin suuri ole. Eri asia jos tyttösi olisi vaikka 16 ja mies 28.
Itse seurustelin 21 vuotiaana 36 vuotiaan kanssa eikä siinä ollut mitään sairasta.
 
Itse olen 22 vuotias ja aviomieheni 35 vuotias. Omalla äidilläni ei ainakaan ole mitään liittoamme vastaan, päinvastoin!! Aviomieheni on maailman ahkerin, viisain ja rakkain kaikista enkä voisi parempaa toivoa. Olisiko iän oltava se peruste minkä vuoksi johonkin ihmiseen voi rakastua? Eikö tuollainen ajattelu tapasi ole hieman "laatikkomaista" ja "ahdistunutta"? Kaikki keskustelu aiheesi liittyvät pelkästään ikään molemmin puolin, saako mies olla vanhempi tai saako nainen olla vanhempi? Eihän se ole keneltäkään pois jos toinen rakastaa toista iästä huolimatta!
Ymmärrän asian silloin jos mies oikeasti on hyväksikäyttäjä ja auervaaran jälkeläinen, mutta ei se iästä ole kiinni! Silloinhan oman ikäisesi miehetkin olisivat yhtälailla hyväksikäyttäjiä jos kerta ikä on se peruste miten tyttäresi miehen taikka kaikki yli 30 vuotiaat voi luokitella. Meillä on monen monta pariskuntaa joilla kaikilla on tuo 13 vuotta ja jopa ylikin eikäeroa, joten se ei ole mitenkään epänormaalia.

Toivottavasti et ole pilannut suhdettasi tyttäreesi hänen rakkauden kohteensa vuoksi.
 
Ehkä summerwind voisi vähän avata taustoja enemmän? Onko tyttö kenties ujo ja epävarma ja mies epäilyttävä? Vai onko koko hyväksikäyttöepäily pelkästään iästä kiinni? Onhan se totta, että 22-vuotias tyttönen voi olla hölmö, naiivi ja helposti vietävissä. Onko tyttö saanut kotoaan tai lähipiiristään tasapainoisen ja kannustavan aikuisen tukea? Miten tytön isä suhtautuu tyttäreensä?
 

Yhteistyössä