tyttö 1 v.syö vain käsin,apuja?

heips,
Minulla seuraavanlainen ongelma:neitimme 1 v.ja pian 1 kk.haluaa syödä vain ja ainoastaan itse ja käsin,lusikka lentää kaaressa,joskus osuu vahingossa suuhun...olen aiemmin syöttänyt häntä niin että tarjolla sormiruokaa;maissia,erneitä,leivänpaloja jne.ja samalla lappanut ruokaa suuhun.Tähän asti toiminut,mutta nyt viikon verran ei....Mukavaa touhua vetää jugurttia ja puuroa ym.käsin :eek:

olisko kellään samanlaisia kokemuksia ja neuvoja? =)
 
Meidän pojalla oli hieman alle vuoden ikäisenä ihan samat vinkeet, ei lusikka mennyt suuhun ei sitten millään, sormilla vaan söi. :( Sitä sormeilua kesti sellaiset kuukauden, parin päivät, kävin täältäkin katsomassa vinkkejä asiaa koskien ja joku oli ehdottanut lusikan ottamista mukaan ihan "jokapäiväiseen" elämään, siis että annetaan lapselle lusikka leikkeihin jne. että taasen tottuu siihen lusikan ideaan, ja tietenkin ollaan itse koko ajan mallina. Voi myös leikisti syöttää nallea tai nukkea ja näyttää että näin se tapahtuu. :) Konstit on monet, mutta varaudu, ettei se ihan päivässä onnistu! Tsemppiä!
 
Meidän tuttö 1v2kk syö myöskin käsin, mutten ole siitä kyllä vielä kauheesti stressannut, pitäisikö siis? Oon vaan ajattellut, että eiköhän tuo jossain vaihessa opi lusikallakin syömään. Aina annan tytölle kuitenkin oman lusikan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 13:16 Vieras kirjoitti:
Meidän tuttö 1v2kk syö myöskin käsin, mutten ole siitä kyllä vielä kauheesti stressannut, pitäisikö siis? Oon vaan ajattellut, että eiköhän tuo jossain vaihessa opi lusikallakin syömään. Aina annan tytölle kuitenkin oman lusikan.
Ei kannata stressata,mulla vaan ongelmana kun en saa "kunnon ruokaa"lusikoitua suuhun...No,annan perunan ym.kasvisten palasia jne.
Just tultiin mummilta,jossa neiti söi käsin mansikkakakkua =)
 

Yhteistyössä