Tyttö 3kk, itkut huolettaa

Moi!

Mulla on suloinen kohta 3kk täyttävä tyttönen, joka on enimmäkseen ihan pirtsakka, mutta tämmöinen minua huolettaa:

Typy kitisee aika paljon pitkin päivää, mutta illat ovat menneet lähes tauottomaksi kitinäksi ja kunnon huudoksi. Itkee, puklaa tiheään, nenä vuotaa, kurkku korisee, nieleskely käy vaikeaksi ja eilen näkyi toinen poski punoittavan aika lailla (vähän kuiva iho, voi johtua siitä + huudon takia hikoamisesta). Ei lämpöä.

Kurkun korinaa ja puklailua tytöllä on ollut tosi paljon ihan alusta saakka. Voi johtua ehkäkai osittain siitä, että hällä on turnerin syndrooma.

Vatsa hänellä toimii ihan hyvin. Välillä näkyy vääntelevän pieruja, mutta nämä iltahuudot ei mielestäni johdu ilmavaivoista.

Mitä mieltä ootte, onko normaalia vai viittaako oireet johonkin? Monta kertaa on meinattu lähteä kiikuttamaan lääkäriin, mutta tyttö kyllä rauhoittuu yöunilleen ja seuraavan kerran herätessä nieleskely on taas ihan normaalia ja tyttö tyytyväinen. Kunnes huuto taas alkaa.

Voihan se olla, että huolestun turhasta, mutta kyseessä on esikoinen, niin kai mun kuuluu olla vähän hösäävä keltanokka B)
 
Luulisin että itkusta johtuu nuo korinat ja nieleskelyjutut.Meillä on kaksosilla joka ilta kunnon kuoroitkut ja pitkin päivää kitinää ollut aiva alusta asti,nyt reilu 2kk ikää. Nyt on auttanu kyllä tuo vyöhyketerapiassa käynti,ei itketä niinkää mutta seurustella pitääs kaiken aikaa.Eli meillä oli koliikista johtuvia itkut.Tukkosia ja korisevia ovat edelleen ja just jos itkevät paljon niin tuntuu etteivät saa henkee ja sellasta yökkimisen olosta nieleskelyä sitte tulee..
 
Laitit tohon että mahavaivoja ei oo...ootko ihan varma? Meilläki toisen vatsa toimii hyvin,mutta koliikki hällä silti on... ja jos oikein huolettaa,niin voihan sitä käydä lääkärissä näytilla.Parempi turhaan käydä ku se että ei käy ja onki jotain vialla...vaikka toisaalta aattelis että jos on kipeä jostain,niin ei varmaan rauhottusikkaa.Meilläki toinen tytöistä pulauttaa varmaan sata kertaa päivässä.. :/
 
Voisiko olla että vauva on väsynyt? joskus sitä ilmeisesti tarvitsee enemmän unta kuin toisina päivinä. Meillä ainakin karjuu iltaa kohti enemmän jos ei nuku ainakin kolmesti päivässä kunnon päiväunia, eli min. puolitoista tuntia, mielellään pidempäänkin tai sitten useampia lyhyitä.
 
Minulla 3 kk poikavauva. Ei itke lainkaan, mutta osaa nukkumisen jalon taidon eli on hereillä vaan 1-1,5 tuntia kerrallaan ja sitten kääntää sateenvarjorattaissa (rattaat siis sisärattaat) pään sivulle ja ottaa pienet torkut, n 30 min- 1 h. Sitten yhdet kunnon pitkät päiväunet pihalla, mutta siis lukuisia sisällä ns omia aikojaan.

Edellinen ränkkäsi ja oli erittäin vaikea nukutettava ja kun en saanut nukahtamaan niin kierre oli valmis. Olenkin tämän ei-itkevän kohdalla hämmästyneenä todennut kuinka paljon vauva oikeasti nukkuu, eli yrittäkää vaan saada niitä kitisijöitä nukahtamaan.
 
Voiskohan tosiaan olla kyseessä niinkin yksinkertainen vaiva kun väsymys... Kamalaa, mie olen vielä oikein yrittänyt leikittää/ viihdyttää poloista, kun toinen vaan haluaisi levätä! Mun täytyy kokeilla huomenna laittaa lasta vähän useammin unilleen, voihan se hyvinkin auttaa.

Vatsavaivoistakaan en tietty voi varma olla. Minä oon vaan kuvitellut, että kun suoli toimii ihan hyvin, niin ei pitäis vatsavaivoja olla. Mutta eihän se tosiaan kiveen kirjoitettua ole.

Soitin myös lääkärille tänään ja maanantaina pitää mennä käymään. Ilmeisesti refluksin mahdollisuuskin on olemassa :\| Lääkäri käski antaa viikonloppuna Gavisconia joka toisen ruokailun yhteydessä ja katsotaan onko siitä mitään apua...

...vaan eipä siitä sitten ole, jos kyseessä onkin vain hurjan väsynyt lapsonen. Mut eipähän jää vaivaamaan, kun käy siellä lääkärillä juttelemassa.
 
se on jotenkin jännä homma toi nukkuminen, mäkin tossa äitini kanssa mitä oon jutellut, hän on ihmetellyt miten paljon vauvat on nykyään hereillä ja on kaikkia vaivoja jne! et silloin kun minä ja sisko esim ollaa oltu vauvoja, eikai olla tosiaan juuri muuta tehty kun syöty ja nukuttu. oltu hereillä vaan se mitä syöty ja pesty jne.. mistäköhän moinen johtuu! vai onko nykyään liikaa virikkeitä?? ei se sitäkään voi olla ainakaan ihan pienellä kun virikkeet on ne perheen naamat :) . en tiä, meil kans tyttö (2kk) kitisee jonkiverran ja nukahtaminen iltapvällä ja sit illalla väliin vaikeeta! yön nukkuu silti hyvin, mitä nyt syödään, aamulla vähän levottomammin ja sit aamupvä unet 3tuntia ja joskus iltapväl myös mut useimmiten vähän levottomampaa ja sitä et nukahtaa-herää-nukahtaa-herää.... miksköhän!!!
 
Meillä on lapsella refluksi ja tutulta kuulostaa nuo oireet! Meillä refluksi on allergiaoireena ja vaiva helpotti huomattavasti "pahisten" löydyttyä. Lopetin imetyksen ja nyt maitona Neocate ja kiinteitä pikku hiljaa testaillaan. Meille tuo Gaviscon ei käynyt, sillä lapsi oli allerginen joillekin sen ainesosalle. Mutta kunhan saatte selvyyden tuohon refluksiin, määrää lääkäri varmasti jonkun tehokkaamman lääkkeen. Meidän muksulla menee Losec Mups ja auttaa tosi hyvin!

Hienoa, että teillä lääkäri on oivaltanut tuon refluksin mahdollisuuden. Me juoksimme lääkäreissä varmaan 2 kk, ennen kuin löytyi syy. Kannattaa selvittää tuo allergiamahdollisuus, moni lääkäri ei osaa aina epäillä allergiaa refluksin syyksi. Meillä se kuitenkin oli se tärkein asia tässä hommassa, ja pahisten poistuttua alkoi refluksikin väistyä.

Yahoossa on hieno tukiryhmä refluksilapsen vanhemmille!
 

Yhteistyössä