Tyttö vai poikakissa?

mulla ollut molempia ja kollin kastrointi huomattavasti halvempi kuin nartulla. kolli enemmän oli seuralllisempi ja hellyyden kipee. mutta pissa haisi pahemmin kun nartulla.. en tiedä oliko tästä apua, mutta siinä jotai esim. onnea kisun hankintaa.. :flower:
 
Meillä ompi molempia yksi kappale, ja sanompa vaan sen että on helpompikun on kaksi kissaa. Pitävät toisillen seuraa, mutta haluavat kyllä että silitetään. Kissojen riehunnat hoitavat keskenään (siis ne rajummat leikit). Meillä oli ennen vain yksi kissa, mutta en kyllä enää ikinä laita vain yhtä, kyllä kaksi on paljon parempi (vaikka en sitä uskonutkaan ennen kuin tuo toinen katti löysi tiensä meille).

Joo, ja varsinaiseen kysymykseesi, poikakissa on halvempi leikata, ja myös rauhallisempi. Tyttökissat tuppaavat metsästämään (on ollut ennenkin meillä tyttökissa, samanlainen "harrastus metsästäjä" oli), menee siis ihan kuin leijonalaumassa. Poika laiskana lötköttää ja naaras hankkii ruokaa. Ja kun leikkautat siina 6 kk:n iässä, niin ei ehdi oppia poikakissa merkkailemaan reviiriä.
 
mäkin kuulin että poikakissan kastrointi on paljon halvempi kuin tyttökissan..

mulla itellä on ollu kissakuume jo pitkään (miehellä ei vielä) mut sit kun silleki se iskee niin me otetaan heti 2 kissaa, tytön ja pojan.. =)
 
Annikki82
Meilläkin 2 kissaa. Tyttö 3v. ja poika 1v.
Tyttö rauhoittui heti kun tuli kaveri. Kummatkin on leikattu.
Kolli on sylivauva. Nukkuu meidän välissä ja aina jomman kumman kainalossa. Neiti enemmän omissa oloissaan ja itsepäinen kuin mikä.
Kolli on vähän arempi ja ei suostu menemään ulos muutakuin parvekkeelle ja tyttö haluaa ulos vähän väliä valjaissa ja mökillä vapaana.
Tuntuu että kollit ovat rauhallisempia ja sylissä viihtyviä. Suosittelen kahta kissaa. Ovat aina seuraksi toisilleen. =)
 
Meillä on ollut kumpaakin sorttia, eikä juuri mitään eroa huomaa onko tyttö vai poika. Leikkuumaksuistakaan en osaa mitään sanoa, kun ei olla itse kissoja leikkautettu. Tosin sellainen toimenpide olis edessä tossa syksyllä tyttöpennullamme.
 
Sae
Ota kerralla kaksi kissaa. Sukupuolten välillä ei ole paljoakaan eroa, jos kissa leikataan ajoissa. Halvemman leikkauksen perusteella ei kannata sukupuolta valita. Kissa (kumpaa sukupuolta tahansa) voi tulla myöhemmin maksamaan moninkertaisesti jos sillä ilmeneekin jokin sairaus.

Pidäthän kissasi alusta asti sisällä ja muista oikea luovutusikä (12viikkoa)! :)
 
jerejajarno
Kissa (kumpaa sukupuolta tahansa) voi tulla myöhemmin maksamaan moninkertaisesti jos sillä ilmeneekin jokin sairaus.

mulla oli joskus molempia yksi mutt kolli tuli kalliiksi kun sai leikkauksen jälkeen virtsakivet vaivakseen, eli söi lopun ikäänsä erikoisruokaa joko elääkäriltä ostettuja raksuja tai sit tein itse sen pöperöt ja vahdippa sit ettei vaan päässyt toisen kupille!

 
Sae
^Leikkauksella ei ole mitään tekemistä virtsakivien kanssa. Kiviä aiheuttavat väärä ruokinta (markettiruuat ym), ylipaino, juomattomuus, vähäinen liikunta, pissan "panttaaminen" ja stressi. Itsellänikin on virtsakivikatti eikä se hoito nyt niin mahdottoman vaikeaa ole, ennemmin voisi sanoa että stressavaa omistajalle tarkkailla kivun merkkejä.
 

Yhteistyössä