Uima-asiaa

Minkä ikäiselle lapselle ootte alkanu laittaan uima-touhuihin jotain kellukkeita tms.? Meidän likka on vajaa 3v. uimalaan olis tarkotus mennä ens viikolla jos helteet jatkuu.. Että voisko jo alkaa ns. opettelemaan uimista, vai mikä olis hyvä ikä kun ei oo kokemusta aikaisemmin :/ ! Likka on aika vilkas ja tykkää olla vedessä!
 
meidän uimari ei ollut vauvauinnissa, mutta sitä innokkaammin ollut myöhemmin vedessä. Oppi sukeltamaan 4v:nä ja uimaan 5v:nä. Uimaopetus- ja hengenpelastusliitto suosittelee uimaan opettelevalle kelluttavaa uimapukua (swimcoach), joka oli meidän uimarillakin tosi hyvä.
 
Meidän kelluttava uimapuku oli Claes Ohlsonilta (hintaa n. 30e), nyt näytti Stokkan kesäkuun kanta-asiakastarjouksena olevan joku puku, hintaa oli n. 23e, jos muistan oikein. Käytettynäkin näitä pukuja jonkin verran kiertää. Ja monilla messuilla olen nähnyt myynnissä myös.
 
Meidän 4 vee vesipeuhulainen ui sellasella punaisella levyllä jota pidetään kädet suorana tossa vartalon edessä kainaloiden alla. Sillä siis opettavat vesipeuhussa uimaan.
Muuten sit peuhaavat, pomppivat, leikkivät ja hakevat leluja vedestä.
 
Meillä ollaan ensin käytetty Br:n puhallettaa kellukeliiviä 1v-3v:nä ja myöhemmin tuota Swimcoachia, joka on aivan sairan vaikea puettava. Nyt meillä 2v. "ui" tai "vesijuoksee" itse Br:n kellukkeen avulla. Kannattaa kiinnittää kellukkeet puettavuuteen huomiota tai sitä ei tule käytettyä. Nyt isommalla lapsilla (5v.) on mun vanha kelluke 80-luvulta ja hyvin toimii, samoja on nykyisin mm. delfiiniversiona mutta sellainen kutitti poikaa kun kokeili uimahallissa.
 

Yhteistyössä