Ukko antoi sitten kirjallisen ilmoituksen tulevista "pakollisista" menoista.

  • Viestiketjun aloittaja Milenna76
  • Ensimmäinen viesti
Me harvoin mennään yhdessä, eli toinen on kotona kun toinen menee. Ja minä olen meistä se jolla on mm kaksi säännöllistä harrastusta per viikko, käyn kaupungilla kavereiden kanssa kahvilla jne
Mies on lähdössä ryyppäysfestareilla viikoksi kesällä, just mietin että minne minä haluaisin lähteä :D
 
"ap"
Aijaa? Iron Maiden on aika kevyttä kamaa jopa. Meillä kyllä kuunnellaan metalli/rokkimusiikkia ihan samalailla kuin ennen lapsiakin. Se on vain musiikkia.
Onko se "tavallinen radio" sit mikä kanava? Klassinen?
Metallimusikki verrattavissa väkivaltaohjelmiin. Et voi olla tosissasi. :D
Tavallinen radio on Nova, Aalto tai SuomiPop ehkä Iskelmä. No ainakin kun noita levyn kansia kattoo niin aina siellä on verta ja kuolemaa. Ja siltä se "musakin" kuullostaa. Mutta ei mulla oo mitään sitä vastaan sinällään. Emmä ymmärrä jatsiakaan että kai tuommosesta voi joku oikeestikkin tykätä. Aluksi en ees uskonut, että joku tykkää siitä oikeesti, aattelin että se on vaan sellaista poikien "oon kova jätkä". Mut kai siitä sitten voi tykätä... mutta mä en tykkää.

Sitäpaitti mun mies sanoo, ettei se viitti huudattaa kotona koska sen mielestä tota musaa pitää kuunnella suht. kovaa. Ja ei mullakaan kaikkee heviä vastaan mitään oo. Ja kyllä mäkin tykkään esim. jostain Scorpionsista ja Bon Jovista.

Mutta ei se täs oo se juttu. Mua haittais toi keikka vaikka menis kattomaan Juha Tapiota.
 
Atonaalinen klassinen musa varmasti rankempaa kamaa kuin maideni. Täytyykin pyytää Datalta puolen vuoden menolista hhväksyntää varten, heh. Valitettavasti Datan lempibändi ei keikkaile alkuperäiskokoonpanolla.
 
omgg
[QUOTE="ap";27941657]Tavallinen radio on Nova, Aalto tai SuomiPop ehkä Iskelmä. No ainakin kun noita levyn kansia kattoo niin aina siellä on verta ja kuolemaa. Ja siltä se "musakin" kuullostaa. Mutta ei mulla oo mitään sitä vastaan sinällään. Emmä ymmärrä jatsiakaan että kai tuommosesta voi joku oikeestikkin tykätä. Aluksi en ees uskonut, että joku tykkää siitä oikeesti, aattelin että se on vaan sellaista poikien "oon kova jätkä". Mut kai siitä sitten voi tykätä... mutta mä en tykkää.

Sitäpaitti mun mies sanoo, ettei se viitti huudattaa kotona koska sen mielestä tota musaa pitää kuunnella suht. kovaa. Ja ei mullakaan kaikkee heviä vastaan mitään oo. Ja kyllä mäkin tykkään esim. jostain Scorpionsista ja Bon Jovista.

Mutta ei se täs oo se juttu. Mua haittais toi keikka vaikka menis kattomaan Juha Tapiota.[/QUOTE]

Niin, me ihmiset ollaan erilaisia. Mä en taas voi sietää iskelmää.
Levyn kansiakaan meillä ei kattella kun kaikki on digitaalisena spotifyssa.

En vaan käsitä pointtia miksei raskaampaa musiikkia voi kuunnella lasten seurassa. Ei meillä musiikki soi mitenkään liian kovalla mutta soi kuitenkin, ei me kokoaikaa jakseta kukaan kuunnella popsi popsi porkkanaa vaikka sekin lapselle soi usein.
 
Heavy_metal_äiti
Joo-o. Mitä tohon musaan tulee, niin meillä molemmat vanhemmat tykkää metallista. Mm. just tuosta Maidenista. Bon Jovia ei nyt millään muotoa voi heviksi sitten laskeakkaan ja se aiheuttaakkin oksennusreaktion... no joo on niilläkin joitakin biisejä joita voi kuunnella nostalgian nimissä...

Mutta ei meilläkään kotosalla kuunnella metallia. Olen ajatellut asian niin, että kiva että lapset saavat itse löytää uusia musatyylejä. Lapset on 6 ja 4v ja me ollaan pysytty vielä niissä "popsi, popsi, porkkanaa". Vähän klassista tarjoiltu kanssa, mutta se ei maistu, joten ei tuputeta.

Sitten kun pojille tulee ikää lisää, niin kenties he löytävät isänsä hyllystä Metallicat ja Maidenit. Ihan kuin isänsä aikoinaan löysi oman isänsä hyllystä Black Sabbathin ja Deep Purplen.
 
:D :D

Kai se on ihan reilua että se mieskin pääsee meneen jos ap:kin kerta menee, vielä useammin.


Ja mitä tulee musiikkiin, niin ei pienet ipanat ymmärrä mitä vieraskielisissä kappaleissa lauletaan. meillä muksut ainakin tykkää hevistä ja onneks me vanhemmatkin ettei tartte pakkopullana sitä lasten takia sit kuunnella :D
Ainoa musiikki mitä mä olen rajoittanut on Kotiteollisuus tms suomalaiset yhtyeet joiden kaikki sanoitukset ei musta sovi välttämättä lasten korville. Mut onneks niitäkin voi kuunnella sillon kun ipanat ei oo kotona.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
"ap"
Öö siis ei mua esim. haittaa ne hevisaurukset tai mitä lienevätkin. Niillä on ihan hyviä kappaleitakin. Mutta ihan jos rehellisiä ollaan niin just toi Iron Maiden on vaan semmosta "räminää". Joka kappale on sitä samaa ja ei melodiaa pelkkää rääkymistä jne. Ja kaipa jotain "musasta" kertoo se että sitä ei voi ees hiljaa kuunnella. Hyvä musa on hyvää hiljaisenakin.

Eli kyllä mun lapset sais kuulla niitä Hevisauruksia. Esim. se saurusarmeija on ihan hyvä biisi.
 
"vieras"
[QUOTE="ap";27941605]Saa kuunnella, mutta kai sä nyt itekkin tajuut että kun on lapsia niin ei tommosta "musiikkia" täällä voi soittaa. Meillä soi yleensä ihan tavallinen radio ja ei sieltä ikinä tule tommosta musaa. Vähän sama asia kai kuin että ei telkusta tuu väkivaltaa alkuillasta.[/QUOTE]

Nyt ap, viimeistään tämän kommentin myötä mun on pakko todeta että "sun pipo kiristää ja pahasti"


Kerran kuussa kavereitten kanssa ulos, musiikki on vähän sama asia kuin väkivalta telkusta..... Joo, näin ajateltiin vielä 30 vuotta sitten jossain sukkapöllöläisten maassa...

Vitsi että tää palsta opettaa ja paljon
 
  • Tykkää
Reactions: DreaMa
Kerran kuussa kavereiden kanssa viettämässä aikaa? Alkoholia kerran kuussa, mutta ei käytä humalajuomiseen muuten? Mikä ihme sinua vaivaa! Jos on hyvä mies muuten, eikä juoksentele missä sattuu, on kyllä aiheellista päästää vapaalle edes kerran kuussa. Mikä siinä alkoholissa sinua niin kovasti pelottaa, jos sitä käyttää vain kerran kuussa humalahakuisesti? Ja mitä pahaa on rock- ja hevi-musiikissa. Joku Iron Maiden on vielä melodista sellaista, siitä tykkää moni lapsikin. Meillä on aina soinut musiikki hevistä klassiseen, eikä ole lapsiin vaikuttanut negatiivisesti. Olipa vaan hauskaa kuunnella, kun 5v. kuopus lauloi Metallican Master of Puppetsia (vähän omin sanoin tosin) ja heilutti päätään kuin isompikin hevari. Hellitä sitä vannetta, löysää pipoa, käytä pinsettejä siihen sieraimeen, kyllä se herne sieltä ulos tulee, kun tarpeeksi rassaat.
 
"Kahden lapsen isä"
[QUOTE="ap";27941605]Saa kuunnella, mutta kai sä nyt itekkin tajuut että kun on lapsia niin ei tommosta "musiikkia" täällä voi soittaa. Meillä soi yleensä ihan tavallinen radio ja ei sieltä ikinä tule tommosta musaa. Vähän sama asia kai kuin että ei telkusta tuu väkivaltaa alkuillasta.[/QUOTE]

Ei ole ollenkaan sama asia väkivaltainen tv-sarja ja musiikki. Varsinkaan kun puhutaan sentäs niinkin kevyestä musiikista kuin iron maidenista. Jos kuuntelutottumuksiin kuuluisi norjalainen kirkonpolttohevu, niin sitten voisin jotenkin yrittää ymmärtää.

Iron maiden on klassikko. Suorastaan legendaarinen. On hyväkin että lapset kuulee sitä niin vähän sivistyvät.

Tietenkin pitää miehesi päästä kerran kuussa irti kahleista kun ei saa kotonaan kuunnella edes suosikkibändiään.

Meillä kuunnellaan sitä mistä tykätään. Uskon että lapsille on hyväksi kuulla erilaisia musiiikkityylejä.
 
omgg
[QUOTE="ap";27941778]Öö siis ei mua esim. haittaa ne hevisaurukset tai mitä lienevätkin. Niillä on ihan hyviä kappaleitakin. Mutta ihan jos rehellisiä ollaan niin just toi Iron Maiden on vaan semmosta "räminää". Joka kappale on sitä samaa ja ei melodiaa pelkkää rääkymistä jne. Ja kaipa jotain "musasta" kertoo se että sitä ei voi ees hiljaa kuunnella. Hyvä musa on hyvää hiljaisenakin.

Eli kyllä mun lapset sais kuulla niitä Hevisauruksia. Esim. se saurusarmeija on ihan hyvä biisi.[/QUOTE]

Räminää.. Iron maiden on kaukana rääkymisestä, kuuntelepa huvikseen esim Cradle Of Filthiä, jotkut pitävät siitäkin. ;)

Iskelmä on samalla logiikalla mitattuna yhtä saman toistamista humpan muodossa. Ah sydänsuruja, rakkautta, suudelmia ja ties mitä muuta ihkua humppamusiikin siivittämänä.
 
Vieras sika
[QUOTE="ap";27941657]
Mutta ei se täs oo se juttu. Mua haittais toi keikka vaikka menis kattomaan Juha Tapiota.[/QUOTE]

Eli et haluaisi miehesi menevän edes kevyttä musiikkia, jopa hengellistäkin, kuuntelemaan. Miksi et halua päästää miestäsi kuuntelemaan musiikkia?

Jos kerran on niin, että mies ei kotona saa kuunnella Iron maidenia, niin eikö ole sitten hyvä, että kuuntelu tapahtuu muualla kuin kotona.
 
vierass
[QUOTE="ap";27941778]Öö siis ei mua esim. haittaa ne hevisaurukset tai mitä lienevätkin. Niillä on ihan hyviä kappaleitakin. Mutta ihan jos rehellisiä ollaan niin just toi Iron Maiden on vaan semmosta "räminää". Joka kappale on sitä samaa ja ei melodiaa pelkkää rääkymistä jne. Ja kaipa jotain "musasta" kertoo se että sitä ei voi ees hiljaa kuunnella. Hyvä musa on hyvää hiljaisenakin.

Eli kyllä mun lapset sais kuulla niitä Hevisauruksia. Esim. se saurusarmeija on ihan hyvä biisi.[/QUOTE]

Voi ap, nyt menit sohaisemaan kepillä muurahaispesää :D Olen kyllä kanssasi samaa mieltä: Hevi on järkyttävää rääkynää en voisi itse kutsua sitä edes musiikiksi ja TODELLAKAAN mun lasten ei tarvitse "väkisin" sellaista kuunnella.

Itse asiaan: eihän tuo kerta per kk paljoa ole, mutta en minä kyllä tykkäisi, että oma mies noin usein joisi. Sitten taas nuo ovat kaikki "erikoistilanteita" eli eri asia kun "muuten vaan" juominen.
 
"zzz"
Onneksi itsellä on nuo avis- ja lapsiajat jo takana. Voi luoja, miten ihan tavallinen nuorena rentokin ihminen saattaa muuttua liiton ja lasten myötä. Ei mitään vapautta kummallakaan, eikun yhdessä kidutaan vaan himassa hamaan ikuisuuteen tai ainakin siihen asti kunnes lapset on täysikäisiä. Viikon hupireissuna yhteiset kauppareissut, kohokohtina saunan jälkeen katotaan yhdessä leffoja ja pelataan jotain pelejä limulasin ääressä. Sunnuntaisin käydään koko perheellä anopin luona syömässä. Pari kertaa vuodessa saa ottaa lasillisen viiniä... jne...


Joo kiitos ei mulle tätä enää ikinä! :D
 

Yhteistyössä