Ukko antoi sitten kirjallisen ilmoituksen tulevista "pakollisista" menoista.

  • Viestiketjun aloittaja Milenna76
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";27944637]Aika hämmentäviä nämä musiikki kommentit... olen siis "rääkännyt" lastani kaikenmaailman möykällä jo ihan pienestä pitäen, kotona on kuunneltu vaikka millasta musiikkia, tuo mainittu meideni on itseasiassa aika kesyä, vaikka hyvää musiikkia onkin, myös sillä on lasta rääkätty pienenä. Lisäksi punk eri muodoissaan on kuulunut meillä kuuntelulistalle, nyt tyttäreni on täysi-ikäinen ja käydään hoo-cee punkkailemassa ihan yhdessä, onko se sitten sitä äiti-tytär-laatuaikaa. En oikeastikkaan usko, että vanhemmat voivat musiikin kuuntelullaan aiheuttaa lapselle mitään traumoja, oli se oma musiikki maku sitten mitä tahansa. Ja tyttäreni on kyllä teinivuosina löytänyt ihan "omaakin" musiikkia, että ei se aina ole niinkään, että kaikki kotona kunneltu musiikki jää lapsen suosikiksi.[/QUOTE]

Meilläkin on kuunneltu musiikkia laajalla skaalalla. Nuorimmainen vielä itse valitsee Lordia kuunneltavaksi, kasvatus on tainnut mennä kokonaan pieleen.

Tyttö tykkää tanssia riehuntatanssia esimerkiksi tällaisen musiikin tahtiin.
[video=youtube;rxtKeYBQdr0]http://www.youtube.com/watch?v=rxtKeYBQdr0[/video]
 
"..."
Meillä kyllä kaikki saavat kuunnella minkälaista musiikkia tahtovat, esim. 4 vuotias tykkää Chisusta. Mutta siitä huolimatta lapset kuuntelevat meillä pääasiassa lasten musiikkia ja hyvä niin :D Ja laulavat myös ihan tuiki tavallisen lastenmusiikin tahtiin ja laittavat sitä itse soimaan. Musta jotenkin sääli jos lapset alkavat jo taaperoiässä kuuntelemaan raskaampaa musiikkia pääasiassa, mutta kukin tavallaan :)
 
Saraldo
jatkan nyt oikein tuon lauseesi Suurimman osan mielestä sinun tekstisi on uskomatonta sontaa, esität että sinun näkemys olisi jotenkin oikea tapa elää ja kaikki jotka kehtaa mennä edes kerran kuukaudessa jonnekkin viihteelle on edesvastuuttomia vanhempia jotka pilaa suhteensa jo sillä kerran/kk baarireissulla.

Järjetöntä paskaa.
Mä olen just niin samaa mieltä sun kanssas. Jos meidän talous kestäisi, mä olisin ainakin kerran kuukaudessa jossain: teatterissa, konsertissa.... ja takuulla jäisin yöksi hotelliin, jos ei omassa kaupungissa järjestettäisi.

Ja mitä tulee tuohon musiikkiin.... uskomatonta sontaa. Minua oikeasti pelottaa monen lapsen tulevaisuus, varsinkin elämäntyyli "hevi+synkkyys+musta+kauhuleffat+juopott elu+tupakointi"! Turha tulla väittämään että ei meillä ainakaan tai että hatustani vedän tämän yhtälön ja ei me mutta muut!
Ensinnäkin, mun lapseni käyttää paljon mustaa jo nyt, 8-vuotiaana. Syynä, että tykkää siitä ja siihen on helppo yhdistellä muita värejä. Toisekseen, mun anoppi rakastaa kauhuleffoja, vaikka kuuntelee Kari Tapiota. Kolmanneksi, mä aloin tupakoimaan ja join ekat kännit 13-vuotiaana, vaikken kuunnellut heviä enkä katsonut kauhuleffoja. Että turha tulla väittämään, että tämä yhtälö on tosi. Nimittäin mä väitän nyt, että hatusta vedät tuon yhtälön ja ei ainakaan me, muista en voi sanoa kun en niitä tunne.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
"vieras"
Jotenkin järkyttävä ketju. En tiedä, enimmäkseen surullinen suomalaisten lasten puolesta :( Kuinka moni lapsi joutuu vauvasta asti kuuntelemaan kovaa melua? On LÄHES sama soitatetaanko heviörinämetallia, trancea tai iskelmää kovalla, se aiheuttaa stressireaktion. Toivon että tulevaisuudessa tutkitaan enemmän aihetta, koska näyttää siltä että nykymenon mukaan joka toisessa kodissa mm. metallin kuuntelu on ihan normaalia.

Metelin merkitystä ei voi vähätellä lasten maailmassa. En epäile yhtään sanoa että se on yhteydessä lasten levottomuuteen, aggressiivisuuteen ja muuhun häiriökäyttäytymiseen.

Sehän on jo tiedetään että esim. päiväkotien häly ja melu eivät tee hyvää. Eikä jatkuva taustahäly, joka tulee tv:stä, tietokoneelta, radiosta jne.

Miten siis voi yhdellekään lapselle olla hyväksi jos musiikkia huudatetaan kovaa? Tuskin metallia hiljaisellakaan kuunnellaan, silloinhan siitä ei saa erkkikään irti mitään saati selvää ;)

Meillä ollaan musikaalisia koko perhe. Musiikkia kuunnellaan ja harrastetaan, mutta ei se koko ajan soi. Jokainen kaipaa hiljaisuuttakin. Toisaalta ja valitettavasti näin aikuisen näkökulmasta, lapset aika paljon määräävät sen miten kovalla voi kuunnella. Mikäli musa on liian kovalla, varsinkin pienemmän lapsen reaktio on: "pelottaa".

Siksipä ihmettelen teitä jotka henkeen ja vereen ylpeinä toteatte että "kyllä meillä ainakin kuunnellaan iron maidenit rammsteiniin" niin eikö teidän lapset koskaan pelkää? Vai ettekö välitä jos ovat yrittäneet ilmaista pelkonsa? Vai ettekö ole edes huomanneet että lasta pelottaa? Vai soitatteko tosiaan niin hiljaa musiikkia ettei lapsen tarvitsekaan pelätä? Kertokaa ihmeessä niin saan vinkkejä itselleni, kuinka voin soittaa musiikkia niin kovalla kuin haluan että lapset eivät tule häiritsemään kun heitä pelottaa ja joudun kääntämään volumenupin harmittavan pienelle?

Minua oikeasti pelottaa monen lapsen tulevaisuus, varsinkin elämäntyyli "hevi+synkkyys+musta+kauhuleffat+juopottelu+tupakointi"! Turha tulla väittämään että ei meillä ainakaan tai että hatustani vedän tämän yhtälön ja ei me mutta muut!

Lapsilta menee kuuloi, hermot ja tasapainoinen lapsuus. Ja sen lisäksi turvallisuuden tunne kun vanhempi ei välitä että häntä pelottaa. Opetetaan olemaan kovia ja tykkäämään synkistä jutuista, synkästä musiikista. No nämä tapaukset kyllä erottuvat päiväkodissa, koulussa ja vapaa-ajalla, mutta säälittää silti. Eivät he ole voineet perheitään valita.

Joskus vaan pistää sapettamaan niin että voisi osa vanhemmista katsoa joskus sinne peillin ja miettiä miltä siitä lapsesta tuntuu!

Maailmassa on myös aika monta rikkinäistä lasta ja mieltä sellaisten tiukkapipojen ja fanaattisten vanhempien toimesta. Sellaisten vanhempien , jotka eivät hyväksy musiikkia , televisiota tai ylipäätään mitään mitä ei ole Isossa Käsikirjassa luvattu.
Että onneks kaikki hullut ei kasva ainoastaan heviperheissä :p tosin silloin siellä helevetissä olisi paljon mukavampaa sillä porukalla.
 
"sondersson"
[QUOTE="Äitee81";27942965]No ei varmana jammaile 4v tuommoista musiikkia tyytyväisenä ellei ole jo pitkään tuputettu sitä samaa. Varmana jos ekan kerran tommosta kuulee niin pelkää tai haluaa musan pois. Turha väittää että tuo "räminä" vetois muksuihin. Tottakai jos sitä pakkosyötetään pienestä pitäen niin sittenhän se on eri. Kun korvat turrutetaan räminällä ja eivät osaa enää nauttia luonnollisesta musasta jne.[/QUOTE]

On se kumma kun muksut itse rämistää ja mökää ja mitä kovempaa sen hauskempaa.

Meillä kuunnellaan musiikkia tosi vähän kotona, ei ole pojat oppineet vanhemmiltaan mitään sen suhteen. Kuitenkin valitsivat hevin kun oppivat radiota näpräämään. Se niille mun mielestä luonnollisempaa on, kun ajattelee minkälaisia muksuja ovat. Jollekin rauhallisemmalle kaverille varmaan sitten luonnollisempaa tykätä rennommasta kamasta.
 
"sondersson"
Sivusta huutelijan kanssa oon samaa mieltä siitä että hiljaisuutta ja rauhallisuuttakin pitää olla eikä lapsen pidä hirveän kovalla musaa kuunnella. Mitä taas tulee tuohon pelkäämiseen, niin en usko että tasapainoinen, normaali lapsi pelkää musiikkia, oli se sitten millaista tahansa. Jos sinun lapsesi on hirveän säikky ja arka niin olisiko peiliin katsomisen paikka?
 
mieee
[QUOTE="sondersson";27944924]Sivusta huutelijan kanssa oon samaa mieltä siitä että hiljaisuutta ja rauhallisuuttakin pitää olla eikä lapsen pidä hirveän kovalla musaa kuunnella. Mitä taas tulee tuohon pelkäämiseen, niin en usko että tasapainoinen, normaali lapsi pelkää musiikkia, oli se sitten millaista tahansa. Jos sinun lapsesi on hirveän säikky ja arka niin olisiko peiliin katsomisen paikka?[/QUOTE]

Miten niin ei lapsi voi pelätä musiikkia?
itse ainakin pelkäsin lapsena tiettyjä lauluja, yksi niistä oli "mummo kanasensa niitylle ajoi". :D
 
  • Tykkää
Reactions: ToDieFor
Yksinkertaista
Alkuperäiseen kysymykseen. Menoja ON liikaa, mikäli se aihuettaa kismaa perheen sisällä. Menoja EI ole liikaa, mikäli ne ei aiheuta kismaa perheen sisällä.

En tajua näitä tämän ketjun kommentteja. Eikö se ole erittäin yksinkertaista ymmärtää, että aloittajan tapauksessa menoja on selvästi liikaa, koska parisuhteen toinen osapuoli niin perheessä kokee? JA asialle pitää tehdä jotain, eikä vaan antaa "menolistoja" käteen.

En siis todellakaan tarkoita, että parisuhteessa toinen saa määrätä toisen menot. Tarkoitan, että jostain kohtaa perhe-elämä on epäsuhteinen, mikäli toisen menot häiritsevät ja yhdessä pitää se vinoutuma selvittää. Onko kyse siten siitä, että mies todellakin on liikaa poissa, vai siitä että aloittaja kokee henkisesti muuten olevansa liikaa yksin ja vastuussa perheestä? Mikäli mies on läsnäollessaankin aina henkisesti poissa (eli ei ota käytännössä mitään vastuuta perheestä), voi kuukausittain tapahtuva kahden päivän (vl-reissu/ryyppy+krapulapäivä) olla liikaa.

Epäsuhta siis on olemassa, jos toisen menot häiritsee. MIssä se on, se täytyy jokaisen itse omassa parisuhteessaan ja perheessään selvittää.
 
mieee
[QUOTE="sondersson";27945100]Voi toki mutta en usko sen olevan varsinaisesti normaalia. Itsellänikin on vaikka mitä älyttömiä pelkoja, ja olen tasapainoton ja heikkohermoinen.[/QUOTE]

Ai, minä taas uskon sen olevan ihan normaalia... :)
 
omgg
Niin just, eli metallimusiikin kuuntelijat kuuntelee sitä toki TAUKOAMATTA ja täysillä. eihän sitä muuten voi kuunnella. ;) Sitten "sivistyneet" musiikin_harrastajat_ osaavat kuunnella musiikkia tietenkin ihan eri tavalla. Voi huokaus..:D
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe
"xXx"
Mitä enemmän ketjua ja ap:n kommentteja esim musiikista luin, en yhtään ihmettele miksi miehesi on ko. listan antanut..

Luoja paratkoon jos mieheni alkaisi ohjaila minkälaisten bändien keikoille saan mennä. Sais mennä ukko pihalle samantien.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja Birgitte
Mä luulen, että sivustahuutelijalla on joko hyvin erilainen käsitys kuin meillä muilla siitä, kuinka kovalla heviä pitää kuunnella tai sitten hänen lapsensa on erityisen pelokas. En ole vielä koskaan kuullut lapsesta, joka olisi traumatisoitunut siitä, että kotona kuunneltiin musiikkia.
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte
Mun on pakko puuttua keskusteluun vielä sen verran, että hevi on kyllä huomattavasti melodisempaa ja "lapsiystävällisempää" kun joku räppi tai vastaava.

Lisäksi tuo hevikansa riehuu-yleistys ottaa päähän ja rankasti. Mä olen ollut useilla keikoilla ja festareilla ja ehdottomasti rauhallisin meiniki on ollut esim. Tuskassa tai jäähallin hevikeikoilla. Jengi tulee nauttimaan musiikista ja tapaamaan samanhenkisiä ihmisiä ja vaikka otettais vähän viinaa siinä sivussa niin meno pysyy asiallisena. Kaveria ei jätetä ja kaatuneet kannetaan porukalla ensiapuun.

Meidän poika-rukka on jo varmaan ihan rikki, kävin nimittäin vielä rv30 tienoilla Helsingin jäähallilla keikalla. :D Nykyään tuo vuoden ikäinen jammailee onnessaan Metallican tahtiin :D
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja rtee
Heavymies
Joo aikamoista tuubaa täällä jotkut suoltaneet. Mutta sen pointin kyllä mä ymmärrän, että olishan se omalla tavallaan kivaa jos lapsi saisi itse löytää heavy metalin. Tai kenties myös jonkun muun musiikin. Itse aloin kuuntelemaan kunnolla heviä vasta 16-17v (toki paljon radiosoitossa ollutta kevytheviä tuli kuunneltua: Twistarit, Skorpparit tms.). Nykyään maistuu muukin musiikki, mutta heavyllä on kyllä paikka sydämessäni.

En mä silti kotona lapsille heviä soita. He ovat nyt 6- ja 4-vuotiaat pojat. Porkkanabiiseillä menty vielä, mutta eiköhän nuo pojat jossain vaiheessa tutustu meikäläisenkin levyhyllyyn. En mä silti morkkaa ketään jos hevi soi kotona. Jos se kuuluu elämään se on ok. Itse vaan ajattelisin, että hyvää kannattaa odottaa :)
 
"vieras"
[QUOTE="Viima";27943828]toisille taas se paras paikka viettää vapaa aikansa. Meil mies viimeks joulukuussa reissulla, sitä ennen en edes muista. Samoin minä. Sais mennä mut ei kunpaakaan huvita. Tykätään olla kotona yhdes ja hyväs kunnos. Harrastuksia on, emme kaipaa viinajuhlia.[/QUOTE]

Niin, sellaisille jotka kotona haluaa kyhjätä. Mutta aloittajan tilanteessahan se mies ei halua jatkuvasti vaan kotona olla ja jos häneltä sitten kielletään sieltä poistuminen, niin kyllähän se silloin vankilaa muistuttaa.
 
Tuossa listassa on enemmän menoja kun mun miehellä on ollut koko 6,5v aikana :rolleyes:
Joten meillä se voisi aiheuttaa vähän hämmennystä ja varmaan kysyisin onko jotain pielessä.


Meillä on kuunneltu kaikenlaista raskaampaa musiikkia vanhempien lasten ollessa pieniä, mutta ihan itse ovat ajan mittaan suosikkinsa löytäneet. Minä EN varmasti ole lapsille tuputtanut hiphoppia :D
Nyt kun kaksi nuorinta on pikkuisia, mulla ei ole ollut edes stereoita. Vaan kun pikkumies oppi käyttämään äidin puhelinta, se kaivoi sieltä esiin Faith No Morea.
 
Joo aikamoista tuubaa täällä jotkut suoltaneet. Mutta sen pointin kyllä mä ymmärrän, että olishan se omalla tavallaan kivaa jos lapsi saisi itse löytää heavy metalin. Tai kenties myös jonkun muun musiikin. Itse aloin kuuntelemaan kunnolla heviä vasta 16-17v (toki paljon radiosoitossa ollutta kevytheviä tuli kuunneltua: Twistarit, Skorpparit tms.). Nykyään maistuu muukin musiikki, mutta heavyllä on kyllä paikka sydämessäni.

En mä silti kotona lapsille heviä soita. He ovat nyt 6- ja 4-vuotiaat pojat. Porkkanabiiseillä menty vielä, mutta eiköhän nuo pojat jossain vaiheessa tutustu meikäläisenkin levyhyllyyn. En mä silti morkkaa ketään jos hevi soi kotona. Jos se kuuluu elämään se on ok. Itse vaan ajattelisin, että hyvää kannattaa odottaa :)
Mun mielestä taas on jotenkin outoa, jos vanhemmat eivät kuuntele musiikkia lasten seurassa vaan se pitää tehdä jossain piilossa lapsilta salaa. Musiikki on oikeasti hyödyllistä lapsille, mä en ymmärrä miksi lapset eivät saisi kuunnella muutakin musiikkia kuin lastenmusiikkia?
 
"vieras"
Mitä jos se äiti tekisi samoin? Kiittelisittekö ja taputtaisitte päähän hyväksyntäänne? Heh, ei tarvitsekaan vastata ;)
No itseasiassa meillä minä olen se, joka tykkää enemmän bilettää ja olen siis perheen äiti. Pidän myös hevimusiikista ja tosiaan kerran kuussa tulee käytyä viihteellä ystävien kanssa; juomassa olutta, kuuntelemassa hyvää musaa ja istumassa kuppiloissa/keikalla jossain päin. Yleensä tulen kyllä sitten yöksi kotiin, mutta silti. Mies käy ehkä pari kertaa vuodessa, ei tykkää baareilusta mutta joissain saunailloissa joskus työporukalla tms.

Sinä varmaan nyt pökräsit siellä perheidyllissäsi, missä ainoa sallittu musa on lapset laulavat lapsille -ohjelmasta... :LOL:
 
Heavymies
Mun mielestä taas on jotenkin outoa, jos vanhemmat eivät kuuntele musiikkia lasten seurassa vaan se pitää tehdä jossain piilossa lapsilta salaa. Musiikki on oikeasti hyödyllistä lapsille, mä en ymmärrä miksi lapset eivät saisi kuunnella muutakin musiikkia kuin lastenmusiikkia?
Joo olen samaa mieltä, ainakin osittain. Mut ei meillä nyt muutenkaan ennen lapsia kuunneltu heviä, kun ei se vaimolle erityisesti maistu. Vaikka toki hänkin jostakin kevyemmästä heavystä pitää (esim. Within Temptation). Hänelle se raja menee juuri tuossa Iron Maidenissä. Jos on rankempaa, niin se on liian rankkaa (pl. Rammstein). Iron Maiden on siinä rajoilla.

Itsehän tykkään sitten rankemmastakin kamasta, joskin black metallia riittää yksi levy kerrallaan.
 

Yhteistyössä