Ukkosmyrsky tulossa

  • Viestiketjun aloittaja Ennusteissa
  • Ensimmäinen viesti
Tällasta ei sentäs ole nyt odotettavissa :) Hyvin on tuo myrsky muistissa kun tuli niin hiljaa päälle ja meinasi hajottaa ikkunan kämpässäni kun tuli kaamea läpiveto myrskytuulen takia ihan parissa sekunnissa.

Videot - HS.fi
Olin koiran kanssa lenkillä, kun tuo myrsky iski Vantaalle. Ikinä en ole niin kovaa juossut. Risut ja männynkävyt vaan lenteli ympärillä, kun tuuli niinkovaa ja sydän meinasi tulla rinnasta ulos, kun pelotti. Oli kivaa :D
 
Sateenkaaren väärässä päässä
Tällasta ei sentäs ole nyt odotettavissa :) Hyvin on tuo myrsky muistissa kun tuli niin hiljaa päälle ja meinasi hajottaa ikkunan kämpässäni kun tuli kaamea läpiveto myrskytuulen takia ihan parissa sekunnissa.

Videot - HS.fi
Mä kattelin terassilta Astaa ja Veeraa. Vieressä rytisi metsää kumoon. Vähän kyllä pelotti. Silti jostain syystä tykkään myrskyistä.

Salamanisku ihan parin metrin päähän oli pysäyttävä kokemus. Konjakkipaukku maistui sen jälkeen. Sen verran kyllä kädet tärisi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: LauhkeaLehmä
hhiis
[QUOTE="mamma86";26279033]Kuulostaa vaa et aika kovaa satais, ei ehkä joo kaatamalla mut kunnolla ainakin :D Jos joku osaa lukee sitä tutkaa ni saa kertoo jyrähtääkö se meille, tuleeko kova ukkonen?[/QUOTE]

Ei se ohjelma tiedä, tuleeko jossakin jyrähtämään vai ei. Voi antaa ennusteen toki.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26279195:
Mä kattelin terassilta Astaa ja Veeraa. Vieressä rytisi metsää kumoon. Vähän kyllä pelotti. Silti jostain syystä tykkään myrskyistä.

Salamanisku ihan parin metrin päähän oli pysäyttävä kokemus. Konjakkipaukku maistui sen jälkeen. Sen verran kyllä kädet tärisi. :D
Minä kerran ihailin jotain ukkosmyräkkää parvekkeen ovi auki, oven sisäpuolella. Sitten rysähti, tuntui, että jyrähti ennen salamaa, ja parvekkeen ovi paiskautui kiinni paineaallosta. Hyvä, ettei lasi hajonnut. Huh huh, mutta silti jotenkin hieno koemus.

Mökillä joskus hurjat myräkät pelottaa, kaupungissa kuvittelen olevani niin turvassa, että nautin vaan...
 
Ennusteissa
huonon ilman haaveilijat ei sitten huomenna kitise siitä että sähköt on poikki, nih
Ei täällä isohkoissa etelän lähiöissä ole koskaan sähköt poikki vaikka olisi mikä myrsky :) Kun täällä ollut sähköt viimeksi poikki kunnolla elettiin 90-lukua. Ai joo oli tuossa viime vuonna muutaman sekunnin katkos sen verran että kelloradio ja mikron kello vilkutti että tämmönen tapahtui :)
 
hhiis
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26279195:
Mä kattelin terassilta Astaa ja Veeraa. Vieressä rytisi metsää kumoon. Vähän kyllä pelotti. Silti jostain syystä tykkään myrskyistä.

Salamanisku ihan parin metrin päähän oli pysäyttävä kokemus. Konjakkipaukku maistui sen jälkeen. Sen verran kyllä kädet tärisi. :D
Huh! Karmaisi varmasti. Mulla on lähin salaman isku sattunut noin 300 metrin päähän ja hyppäsin varmasti puoli metriä ilmaan säikähdyksestä.
 
[QUOTE="vieras";26279303]Minä kerran ihailin jotain ukkosmyräkkää parvekkeen ovi auki, oven sisäpuolella. Sitten rysähti, tuntui, että jyrähti ennen salamaa, ja parvekkeen ovi paiskautui kiinni paineaallosta. Hyvä, ettei lasi hajonnut. Huh huh, mutta silti jotenkin hieno koemus.

Mökillä joskus hurjat myräkät pelottaa, kaupungissa kuvittelen olevani niin turvassa, että nautin vaan...[/QUOTE]

Sama juttu, mökillä tosi kova ukkosmyräkkä pelottaa ja kaupungissa tuntuu mahtavalta. Oltiin kerran mökillä äidin, koirani ja vanhempieni koiran kans pitkällä lenkillä kun alkoi yhtäkkiä sataa ja ukkostaa. Oltiin just koko tienoon korkeimmalla mäellä ja paukahti niin kovaa, et äidin kaa vaistomaisesti mentiin kyykkyyn ja koiratkin oli ihan sekasin, sit juostiinkin niin kovaa ku hippulat vinku lähimpään navettaan. :)

Tääl Espoossa sadellu nyt illasta, mut mitään jytinää sisälle asti ei ainakaan kuulu.
 
En tiedä muistaako kukaan pk- seutulainen sen yhden kesän n. 10 vuotta sitten, kun noin viikon putkeen oli ukkonen JOKA päivä. Ja myrsyt kestivät aina monta tuntia. Ekat 3 päivää oli ihan että hurraa ja hip hei. Sen jälkeen lähinnä vaan v****tti.

Istuin kaverin parvekkeela myrsyä ihmettelemässä. Kaveria ei enää kiinnostanut, kun kyseessä oli jo myräkkä no. 5. Iski sitten salam aika lähelle. Jyrähti korvia huumaavasti heti kun välähti. En edes itse tajua miten loikkasin sieltä parvekkeelta kaverin sohvalle nanosekunnissa. Hetken oli ihan pöllämystynyt olo, että mitä tapahtui. :D
 
2004?
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26279380:
En tiedä muistaako kukaan pk- seutulainen sen yhden kesän n. 10 vuotta sitten, kun noin viikon putkeen oli ukkonen JOKA päivä. Ja myrsyt kestivät aina monta tuntia. Ekat 3 päivää oli ihan että hurraa ja hip hei. Sen jälkeen lähinnä vaan v****tti.

Istuin kaverin parvekkeela myrsyä ihmettelemässä. Kaveria ei enää kiinnostanut, kun kyseessä oli jo myräkkä no. 5. Iski sitten salam aika lähelle. Jyrähti korvia huumaavasti heti kun välähti. En edes itse tajua miten loikkasin sieltä parvekkeelta kaverin sohvalle nanosekunnissa. Hetken oli ihan pöllämystynyt olo, että mitä tapahtui. :D
Oisko ollut vuosi 2004?
 
"jummijammi"
Tällasta ei sentäs ole nyt odotettavissa :) Hyvin on tuo myrsky muistissa kun tuli niin hiljaa päälle ja meinasi hajottaa ikkunan kämpässäni kun tuli kaamea läpiveto myrskytuulen takia ihan parissa sekunnissa.

Videot - HS.fi
Voi jummijammi. Oltiin tuolloin alkuillasta meidän palstoilla kastelemassa rehuja ja ei edes tiedetty tuon taivaallista että myrsky virosta tulossa :D Saivat vettä sitten viikon tarpeet kerralla. Käveltiin hiekkatietä metsän vierustaa ja tuntu että puut kaatuu päälle sen verran ne oli notkollaan myrskytuulen ja rankkasateen takia. Ikinä en ole niin pelännyt kun silloin. Olinkin tuon videon unohtanut täysin.
 
Sateenkaaren väärässä päässä
Huh! Karmaisi varmasti. Mulla on lähin salaman isku sattunut noin 300 metrin päähän ja hyppäsin varmasti puoli metriä ilmaan säikähdyksestä.
Oli muuten jännä tunne, kun ihokarvat nousivat pystyyn just ennen salamaa.

Ja sitten päivitystä: Huomenna paremmat mahdollisuudet ukkoselle. Näyttää vähän heikolta tuolla Viron puolella ukkonen ja Suomenlahdella on tapana "tappaa" nuo Virosta tulevat ukkoset. Jos hyvä tuuri käy, voi yöllä pari murinaa kuulua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26279657:
Oli muuten jännä tunne, kun ihokarvat nousivat pystyyn just ennen salamaa.

Ja sitten päivitystä: Huomenna paremmat mahdollisuudet ukkoselle. Näyttää vähän heikolta tuolla Viron puolella ukkonen ja Suomenlahdella on tapana "tappaa" nuo Virosta tulevat ukkoset. Jos hyvä tuuri käy, voi yöllä pari murinaa kuulua.
ihokarvojen pystyyn nouseminen johtuu sähkökentästä, jos se nousee tuohon mittaan niin on syytä odottaa sähköpurkausta
 

Yhteistyössä