Ulkoiletteko lasten kans sateella?

  • Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti
vinci
ei jos ei ole pakko mennä jonnekkin missä joutuu ulkona käveleen ...

sit jos on joku pitkä sadekausi niin saatetaan niillä pienemmillä tihkuilla ollakkin ulkona. en mäkään tykkää ulkona olla jos mulla ei oo mitään tekemistä. en jaksa katsella kun lapset mennä viilettää pihalla jos en esim.haravoi,kitke rikkkaruohoja.kanna puita sisälle tmv samalla...
 
voi
sokerista ei olla, ja sadevaatteet on keksitty niin en oo viel keksiny syytä miksi en lastani veisi pihalle silloin.

Kun aina vanhempana ei voi tehdä mitä huvittaa. Se on sitä lastenehdoilla menoa mitä nyt monikaan ei tunnu ymmärtävän
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Ei ulkoilla 2,5v kans, ku mää en tykkää yhtään sateesta.
Ulkoillaan. En mäkään sateesta tykkää, mutta joskus aikuisen täytyy joustaa omista mielihaluistaan lapsen hyväksi. Lapsi kuitenkin kaipaa raitista ilmaa - ja tietty mä itsekin. Ja sadevaatteet on keksitty, ei siellä ulkona märkänä tarvitse olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Olen aika laiska ulkoilemaan sateella, mutta yritetään kyllä mennä ellei ole aivan koiranilma.

peesi. monesti sadepäivät tulee vietettyä sisällä puuhaillen, siivoten ja leipoen. joskus saatetaan hölkkästä kirjastoon, mutta noin muuten sateella ulkoilu on kyllä aika kituliasta puuhaa varsinkin kun toinen menee maata myöten vielä.
 
Tällä hetkellä ei ulkoilla, koska nuorempi on siirtyny yksiin päikkäreihin ja aiemmin ulkoiltiin isomman kanssa vauvan päikkäreiden aikaan. Nuorempi kulkee vielä nelivedolla - ryömimällä - eikä kuitenkaan jaksa istua rattaissa, joten sadesää ei ole oikeen omiaan ulkoiluun...
 
En välttämättä ekana sadepäivänä (tällöin voi pitää siivous/leivontapäivän), mutta jos sataa seuraavanakin niin kyllä me ulkona ollaan ihan normaaliin tapaan se pari tuntia aamusta ja iltapäivällä uusiksi. Vaatteet ku valitsee sään mukaan niin eihän siinä ongelmaa ole. Tulisin hulluksi jos sisällä könnättäis.
 

Yhteistyössä