Ulkomaalaisten rikokokset Suomessa

  • Viestiketjun aloittaja Phoebe
  • Ensimmäinen viesti
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Vastuuta päättäjien lisäksi voisi ottaa myös vanhemmat.

On surullista katsoa kun ala-aste ikäiset huutelevat maahanmuuttaja lapsille "neekeri" painu kotiisi tasoisia juttuja.

Koulukiusaukseen kyllä puututaan ja siitä puhutaan kun tiedetään kuinka tuhoisaa se lapselle voi olla, eikö tuo sitten ole?
On surullista katsoa myös kun maahanmuutta-/ulkomaalaistaustaiset lapset huutelevat ja kiusaavat suomalaisia lapsia. Tähän puututaan todella harvoin mm. sen takia että opettajat vähättelevät valkoiseen suomalaiseen kohdistuvaa rasismia/kiusaamista tai pelkäävät saavansa rasistin leiman.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä useilla ulkomaalaisilla pakolaisilla ja maahamuuttajilla on korkeakoulutusta. Harmi vain Suomessa ollessan he eivät saa alan töitä kieliongelmien takia. Insinööritkin joutuu siivojiksi jne. Sen lisäksi ulkomaalaisille tarjotaan heti maahan muuton jälkeen sopeutuskoulutusta, jossa opetellaan lakeja, kieltä ja tapakulttuuria.. koulutus kestää n. puoli vuotta jona aikana he saavat koulutustukea. Heillä on kyllä hyvin paljon samanlaisia ongelmia kuten suomalaisillakin.. ensiksikin on vaikea saada työtä ja koulutusta koska kielitaito on yleensä heikko. Heikko kielitaito taas vaikeuttaa sopeutumista ja verkostojen luomista. Erilaisuus taas aiheuttaa kiusaamista ja rasismia.. jne.
Jos ei kieltä hallitse niin ei tietenkään pidä olettaa saavansa oman alansa työtä. Pitäisi sitten näköjään ottaa töihin suomenkielentaidottomia lääkäreitä ym. ettei tämä Suomi vaan syrji näitä ulkomaalaisia ressukoita...

Kirja käteen ja opettelemaan suomea jos ei se suju! Ja jos ei siitäkään mitään tule niin maasta ulos! EU-aikana on helppoa kun voi muuttaa ties mihin. Jos tämä Suomi on niin kurja paikka niin lähtekööt muualle täältä hirveästä maasta.

Minä muuten tunnen useita pakolaisen maahan tulleita jotka ovat työssä. Siinä kun on tärkeintä oma asenne, moni jää mieluummin sohvalle makaamaan ja syyttämään rasismia ja hirveitä suomalaisia kun eivät työtä saa.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessojen äiti:
mä olen myös sitä mieltä ettei pitäisi tänne heitä ottaa kun vievät paljon rahaa ja mielestäni rahat pitäisi ensin riittää niitä tarvitseville suomalaisille.En ole rasisti.
Mitä rahaa mun mies vie? Töitä on tehnyt heti tänne tulostaan saakka ja veroja maksaa. Tulevaisuudessa alkaa yrittäjäksi ja työllistää suomalaisia sekä maksaa vielä enemmän veroja. Sossulta ei ole koskaan saanut mitään, eikä Kelalta.
Täällä on tuhansia ja taas tuhansia niitä, jotka elävät pelkästään sossun ja kelan rahoilla, eikä heillä ole mitään haluja opetella Suomea eikä sopeutua tänne... voit mennä vaikka Helsingin rautatieasemalle heitä katsomaan jos et usko...
Juu niin on. Ja vielä enemmän on työtävieroksuvia suomalaisia sossun elättejä, juoppoja jne. Prinsessojen äiti yleisti että kaikki ulkomaalaiset vie ihan hirveesti rahaa, mutta ei se ole niin. Iso osa on töissä, vielä isompi osa haluaisi olla muttei saa töitä. Enkä jaksa matkustaa Helsinkiin asti katsomaan (luulen että siellä asemalla on myös suomalaisia yhteiskunnan elättejä mutta sekö on ok, saa olla loinen kunhan on suomalainen?).
Tottakai suomalaisia sossun elättejä on enemmän, suomalaisia kun on viisi miljoonaa...

Mutta määrään suhtettuna suomalaiset käyvät enemmän töissä kuin ulkomaalaistaustaiset ja harvempi elää sossun tuella.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessojen äiti:
mä olen myös sitä mieltä ettei pitäisi tänne heitä ottaa kun vievät paljon rahaa ja mielestäni rahat pitäisi ensin riittää niitä tarvitseville suomalaisille.En ole rasisti.
Mitä rahaa mun mies vie? Töitä on tehnyt heti tänne tulostaan saakka ja veroja maksaa. Tulevaisuudessa alkaa yrittäjäksi ja työllistää suomalaisia sekä maksaa vielä enemmän veroja. Sossulta ei ole koskaan saanut mitään, eikä Kelalta.
Täällä on tuhansia ja taas tuhansia niitä, jotka elävät pelkästään sossun ja kelan rahoilla, eikä heillä ole mitään haluja opetella Suomea eikä sopeutua tänne... voit mennä vaikka Helsingin rautatieasemalle heitä katsomaan jos et usko...
Tuttu irakilaisnainen odotti KAHDEKSAN VUOTTA ennen kun pääsi suomen kielen kurssille!!! Haluja oli mutta ei vaan saanut kurssipaikkaa (mutta osasi kyllä jo jonkin verran suomea koska suomalaiset ystävät opetti).
Miksei opettelut itse kieltä, tutustunut enemmän suomalaisiin yms. Kahdeksassa vuodessa oppii kyllä kielen jos sitä vain puhuu jonkun kanssa.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeesti jos omassa kotimaassaan on jatkuvasti uhattuna ja joutuu elämään pelossa tai köyhyydessä. Niin eikö silloin ole oikeuttaa muuttaa jonnekkin muualle että voisi saada itselleen paremman elämän ja turvaa? Eikö jokaisella tässä maailmassa ole oikeus samoihin etuhin ja yhtä hyvään elämään?
Maailma ei ole tasa-arvoinen eikä tule koskaan olemaankaan. Se on lähtökohta joka on hyväksyttävä. Kun kerta olet sitä mieltä että jokaisella on oikeus yhtä hyvään elämään niin ole hyvä ja hae maailman miljardit ihmiset Suomeen ym. rikkaisiin maihin koska mielestäsihän kaikilla on oikeus samaan.
Toinen asia on sitten se että pakolaiset itse toivovat pääsevänsä lähimaahan oman kulttuurinsa keskelle. He eivät halua (muutamia harvoja lukuunottamatta) toiselle puolelle maailmaa täysin vieraisiin oloihin. Länsimaille tulisi paljon halvemmaksi järjestää näille pakolaisille hyvät oltavat läheltä kotimaitaan.
Tämä mahdollistaisi myös pakolaisten paluun kotimaahansa olojen vakauduttua koska eivät olisi (etenkin lapset) niin vieraantuneita omasta maastansa.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja Ruotsissa syntynyt ja kasvanut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hävettää aivan käydä Ruotsissa ja Norjassa lomalla kun suomalaiset on siel pelkkiä juoppoja ja kriminaaleja..
Tää on niin totta. Ruotsissa asuvat maahanmuuttajasuomalaiset ovat erittäin huonossa maineessa, vielä toisen polven maahanmuuttajasuomalaiset ovat usein huumeisiin, rikoksiin sekaantuneita tai vähintään alkoholisteja....
No eivät todellakaan ole huonossa maineessa. Ja mistä ihmeestä keksit että toisen polven maahanmuuttajasuomalaiset olisivat tuollaisia? Ei pidä paikkaansa! Useimpia toisen polven suomalaisia ei erota ruotsalaisesta muuta kuin suomenkielinen sukunimi.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja Miettikääs:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebe:
Miksi te aina vedätte tähän, että tekeehän ne suomalaisetkin vaikka mitä?!?!?!
onko ulkomaalaisten rikokset jotenkin pahempia?
ja onko sillä eroa onko tämä ulkomaalainen vaikka ruotsalainen, saksalainen tai turkkilainen?
On pahempia, ja ei ole eroa minkä maalainen rikoksen tekijä alunperin on. Hyväksytkö sinä sitten sen, että suomalainen tappaa/raiskaa/ryöstää jonkun jossain muualla kuin suomessa? Kun tekeehän ne suomalaisetkin rikoksia??
Jamppa Tuominen oli syytettynä lastenraiskauksesta ulkomailla ennen kuolemaansa, mutta täkäläinen lehdistö ja koko suomen kansa oli sitä mieltä, että ei oo totta!!
Jos tutustuit aikoinaan väitettyyn raiskaukseen niin varmaan huomasit että perheen motiivi oli vain rahastaa.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja muutama huomio:
Mitä te haluatte maahanmuuttajilta? Jos he saavat töitä/opiskelupaikan, se on pois suomalaiselta. Jos he eivät työllisty/kouluttaudu, he ovat loisia. Ette halua maahanmuuttajia naapuriksenne, mutta toisaalta he eivät saisi muuttaa kaikki samalle alueella ja muodostaa "pikku-Darfuria" tai Chinatownia?

Rikostilastoista sen verran, että ulkomaalainen rikollinen on helpompi saada kiinni rikoksesta kuin valtaväestöön kuuluma (paremmat tuntomerkit) ja lisäksi uhrit tekevät helpommin rikosilmoituksen, jos on joutunut maahanmuuttajan uhriksi. Tämä ei kuitenkaan selitä sitä, miksi ulkomaalaisten osuus on niin huomattava.

Eilen uutisoitiin, että esim. Lapissa henkirikosten määrä on suhteessa suurempi kuin Keski-Afrikassa. Kysymys kuuluukin kuinka suuri on maahanmuuttajien osuus Lapissa?

Nyt, kun siihen on vielä mahdollisuus, tulisi maahanmuuttajien lapsien saada huomattavasti enemmän tukea (niin juuri teidän verorahoillanne). Tämä siksi, että he elävät kahden täysin erilaisen kulttuurin välillä. Heidän vanhempansa eivät välttämättä ymmärrä kieltä yhtään, eivät osaa auttaa suomalaisessa yhteiskunnassa, koulussa. Siis tämä on osalla, joistakin maista tulevat vanhemmat eivät osaa lukea, joten lapsille jää vastuu uudessa yhteiskunnassa.
Maahanmuuttajan tekemästä rikoksesta ei ilmoiteta/jätetä ilmoittamatta sen useammin kuin suomalaisenkaan.
Eikä heitä myöskään ole helpompi saada kiinni. Lisäksi Suomessa harjoitetaan usein sensuuria kun rikollinen on esim. tummaihoinen. Jätetään tylysti esim. lehdissä kertomatta että etsitty on tumma ihonväriltään.
 
magnum sandwich
Vielä piti tuohon kommentoida että ihanko todella uskot että on olemassa luotettavia henkirikostilastoja Keski-Afrikasta? Haluaisinpa nähdä sellaisen esim. Kongon demokraattisesta tasavallasta, tosiaanko uskot että viralliset lukemat ovat totuus? Suomi on länsimaiden ohella yksi harvoista valtioista joissa henkirikokset todella tilastoidaan tarkasti.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijjaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tämä ei nyt liity rikoksiin ollenkaan..mutta olen monesti huomannut että somaleilla ja muilla pakolaisilla on uudet lastenvaunut sieltä kalliimmasta päästä sekä lapset puettu merkkivaatteisiin..mietin että kuka heille ne maksaa? itse? meillä, töissäkäyvillä keskituloisilla ei ole ainaakaan varaa ostaa uusia kalliita vaunuja..kunhan ihmettelen..
Siis väitätkö, että pakolaisperhe saa enemmän rahaa kuin keskituloinen työssäkäyvä? Höpö höpö! Jos teillä ei ole varaa samantasoisiin lastenvaunuihin, kysynpä vaan, mihin teidän rahat menee? Pakolaisperhe ei ainakaan maksa asuntolainaa, joten ei heillä ole mitään omaisuuttakaan.

Lapset voivat ehkä toisinaan olla merkkivaatteissa, mutta ehkä ne merkkivaatteet on saatu lahjoituksena seurakunnan keräyksestä tai ostettu kirpparilta?
Tuohon, joka epäili pakolaisten pyörivän rahoissa. Ihan samat etuudet kuin muilla sosiaalitoimiston asiakkailla. Joskus on aina muuten pakolaiskeskuksissa avoimet ovet, käypäs tutustumassa. Oulussa entinen mielisairaala toimii pakolaiskeskuksena. Yhdessä huoneessa on kuusi henkilöä. On todella ankeaa ja kurjaa.

Se, miksi heillä on varaa vaatteisiin ja vaunuihin, niin he käyvät kirppareilla ja he syövät todella halpaa ruokaa.

Tähän lisäisin että sellainen vääryys kyllä on kuin romanien hameraha. Se on jopa satoja euroja vuodessa. Vastaavaa ei saa tavallinen suomalainen pulliainen tai maahanmuuttajakaan.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Mutta yks asia on totta että Ulkomalainen ei saa töitä mistään :/ vaikka kuinka etsi.Kerron vaan totus kun mä soitin ja halusin mennä edes siivomaan,mies pomo löi mulle luuri kinni ja sanoi ettei me otetaan ulkomalaisia tänne.Mä sain jo monta kerta paska niskaan,monesta paikasta,sen takia olen strippari nyt :headwall: Miks esim.mun mies saa niin helposti töitä vaikka mistään,koska Suomen kieli on jo melkein hänen äidin kieli,hän vaan puhu niin hyvin ja asuu Suomess jo kauan
Näin. Tässähän meillä on elävä esimerkki ihmisestä, joka on kyllä taatusti yrittänyt työllistyä muuhunkin kuin strippaajan hommiin. Jos sulla on ulkomaalainen nimi ja aksentti, turha yrittää töihin.

Muistan lukeneeni testauksesta, jossa suomalaisella nimellä haettiin jotain työpaikkaa, ja hakija ilomielin kutsuttiin haastatteluun. Haastateltavaksi meni henkilö, jolla oli tumma hipiä ja aksentti. Haastattelu loppui ennen kuin se oli alkanutkaan.
Näin se on!Koulutukseen myös mä en voi päästä,mua otetaan VAIN kursille,sen takia mulla oli niin kova halu päästä opiskelemaan omalla rahalla.Ennen vielä mä olisin voinut päästä,mutta nyt olen kuulemma vanha ettei kukaan halua mua mihinkään(p.s yrittänyt hakea koulutus kun esikoinen syntyi)ja monta kerta!
Ei koulutukseen pääse kaikki suomalaisetkaan jos ei ole koulutukseen vaadittavaa aiempaa koulutusta suoritettuna.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja jos on silmät auki:
Menkää kaikki Suomeen muuttaneiden ulkomaalaisten tarkoitusperiä epäilevät seuraavalla lomamatkallanne johonkin sellaiseen maahan, mistä maahanmuuttajia tulee, esim. Romaniaan, Venäjän Karjalaan, Viron kaupunkien lähiöihin, Staliningradiin, Bangladeshiin, Somaliaan jne jne. Hakeutukaa siellä köyhälle asuinalueelle ja katselkaa pari tuntia ympärillenne. Ei tarvitse sen jälkeen väittää, että maahanmuuttajat tulevat tänne vain helpon elämän toivossa ja sosiaaliavusta nauttimaan.
No voi kun esimerkiksi ne pakolaiset tulisivat köyhyydestä Suomeen mutta ei. Suurin osa Suomen pakolaisista on ollut maansa kermaa jolla on ollut ties mitä rikkauksia. Lisäksi Suomen pakolaisissa on paljon nuoria, raavaita miehiä jotka raukkamaisesti pakenevat maastansa ja jättävät äitinsä, mummonsa, perheensä sinne. Lisäksi mm. Turkista on useampi terroristikurdi tullut pakolaisena Suomeen, oikeampi osoite olisi oikeusistuin ja syytteet lukuisista joukkomurhista...

Jos Suomeen muuttaa ja elämä ei täällä suju, ei saa työtä, ei opi kieltä, ei muutenkaan sopeudu tänne niin miksi niin moni ulkomaalainen sitten haluaa jäädä tänne? Siis sellaiset jotka eivät ole pakolaisina tulleet ja joilla ei perhettäkään täällä. Eiköhän se sosiaaliturva ole aika monen syy. Maataan mieluummin täällä laiskotellen kuin lähdettäisiin kotimaahan töihin kun siellä palkka olisikin pienempi kuin tuet täällä.

Jännä juttu on muuten se että esimerkiksi somalit ovat mm. Suomessa ja Ruotsissa yksi "epäonnistuneimmista" maahanmuuttajaryhmistä. Sen sijaan mm. Yhdysvalloissa ja Arabiemiirikunnissa (erittäin rasistinen maa!) nämä yhteisöt kukoistavat ja voivat hyvin. Ja nimenomaan sen takia että kyseisissä maissa on tehtävä työtä koska sosiaaliturvaa ei ole tai se on hyvin heikko. Miksi Arabiemiirikuntien ja Yhdysvaltain somalit onnistuvat (mm. menestyviä IT-yrityksiä, kauppoja ym) ja täällä taas eivät? Minä sanon että syy on nimenomaan sosiaaliturva! Täällä ei tarvitse jalkaansa nostaa jos ei halua. Täällä somaleilla ei ole tarvetta luoda mitään vaan kaikki tuodaan valmiina.
 
magnum sandwich
Alkuperäinen kirjoittaja ulkosuomalainen:
Te kaikki, jotka ette pysty ulkomaalaisia hyväksymään, muistakaakin olla sitten matkustamatta ulkomaille. Eli rajat kiinni myös teiltä itseltänne. Ei tarvi muidenkaan hyväksyä teitä jos tekään ette heitä.

T. ulkomailla asuva
Maahanmuutto ja ulkomailla vierailu ovat kaksi täysin eri asiaa. HUOM! On olemassa myös ero ulkomaalaisten ja ulkomaalaisten rikollisten välillä.
 

Yhteistyössä