Ulkomailla naisilla on AINA sukkahousut? Miksi?

  • Viestiketjun aloittaja "Kerttuli"
  • Ensimmäinen viesti
"Kerttuli"
En ole ennen paljon matkustellut, mutta nyt parin vuoden sisällä on tullut työn ja vapaa-ajan puolesta matkustettua paljon. Olen käynyt Tukholmassa, Göteborgissa, Tallinnassa, Lontoossa, Roomassa, Hampurissa, Barcelonassa ja Pietarissa.

Jokainen saa pukea mitä haluaa, mutta yhteen asiaan olen kiinnittänyt huomiota: Ulkomailla naisilla on aina sukkahousut jalassa? Ulkomailla näkee siis paljon enemmän hameita ja mekkoja ja etenkin nuoret naiset (18-33v) käyttävät aina sukkiksia? Sukkiksia käyttää toki kaiken ikäiset naiset teinistä mummoon paljon enemmän, kuin Suomessa. Oli sitten kylmä tai kuuma. Monella on joko mustat sukkikset peittävistä tai helteellä läpikuultaviin, tai vähintään ihon väriset sukkikset. Mutta mustia ohuita sukkiksia käyttää tosi moni?
Miksi? Siis saa käyttää, en mä sillä. Mä olen itse niin tuhti, että käytän aina farkkuja, joten en kai ole vaan tottunut muotiin :) Mutta onko siihen joku syys? Onko se jotain muotia?

Eilen täällä Suomessa oli tosi lämmin päivä ja huomasin, että monet esim. aasialaiset naiset kulkevat täälläkin sukkiksissa.
 
Mä olen huomannut saman. Me kotiuduttiin pari viikkoa sitten Wienistä, jossa oli todella lämmintä ja kesäistä. Suurimmalla osalla juuri nuorista naisista oli sukkahousut jalassa. Ylipäätään ulkomailla käytetään sukkahousuja paljon enemmän. Suuremmissa kaupungeissa siis. Kai se on omalla tavallaan tyylikkyyden merkki.
Kyllähän Suomessakin kuuluisi juhlissa olla sukkahousut, sillä paljaat sääret ovat jonkinlainen "etikettivirhe" etenkin kirkollisissa juhlissa. Mutta itsekin saatan kesähäihin mennä paljain säärin.
 
pysy ylhäällä
Useimmat varmaan (mummoja lukuunottamatta) käyttävät stay up-sukkia ja toisekseen, melko mittavan matkusteluni perusteella voisin sanoa, että harvemmilla on sukat kuin ei ole näin kesäaikaan, business-tyyliin kuuluu huoliteltu ulkomuoto, joten siihen sitten sukatkin kuuluvat.
 
On minullakin aina :D siks kai olenkin virolainen... Saa olla vaikka +40, niin ilman sukkahousuja en lähde ulos ja p.s. en pidä housuja ikinä vaikka sitten olisi -40, aina mekkoja vain mulla, paitsi kuntosalilla on leggingsit.
 
Laurraa
Niin tuo on kyllä totta. Itsekin ihmettelin taannoin Lontoon reissullani, miksi kaikilla on sukkikset jalassa ja lämmintä tosiaan +25 paikkeilla. Tyttösillä oli kesämekkojen kanssakin sukkikset/ stay upit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin päin;30102568:
Et kai sen takia ole virolainen, että käytät sukkahousuja, vaan ennenminkin käytät sukkahousuja, koska olet virolainen?
No en tiedä miksi, mutta ainakin minun mielipide miksi noin, niin siksi kun housut naisille ei ole kovin kaunista, paitsi joku tietty tyyli silloin tällöin voi pidä. Ilman sukkahousuja kans ei ole kaunista pidä mekkoa, kun en usko että on niin täydelliset jalat edes huippumallilla mitä voi kaikille esittää, sekä se on jotenkin ruma muuten, ihan kuin jotain puuttuu kokonaisuudesta jos ei sukkahousuja ole.
 
väärin päin
No en tiedä miksi, mutta ainakin minun mielipide miksi noin, niin siksi kun housut naisille ei ole kovin kaunista, paitsi joku tietty tyyli silloin tällöin voi pidä. Ilman sukkahousuja kans ei ole kaunista pidä mekkoa, kun en usko että on niin täydelliset jalat edes huippumallilla mitä voi kaikille esittää, sekä se on jotenkin ruma muuten, ihan kuin jotain puuttuu kokonaisuudesta jos ei sukkahousuja ole.
Et ymmärtänyt, mutta ei se mitään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja väärin päin;30102606:
Okei :) Olen aika samaa mieltä kanssasi, vaikka kuljenkin paljain säärin paljon, paljain jaloinkin oikeastaan. Nätimpi olisi sileät sukkasääret, mutten viihdy sukissa.
Mä kans joskus aikoja sitten en viihtynyt sukissa. Mutta nykyään taas ilman en voi olla, tuntu että olen ihan alaston jos ilman lähden :D
 
hehhheh
Alkuperäinen kirjoittaja väärin päin;30102568:
Et kai sen takia ole virolainen, että käytät sukkahousuja, vaan ennenminkin käytät sukkahousuja, koska olet virolainen?
Mitä vaaditaan, että saa Viron kansalaisuuden...? :D
No ei vaine :) viitsi, viitsi, tapansa kullakin.
 
"northern soul"
10 vuotta Englannissa asuneena olen sita mielta, etta taalla mennaan paljain saarin heti, kun lampotila nousee +10:n paremmalle puolelle.

Yoelamassa toki lahes alasti ympari vuoden.
 
väärin päin
[QUOTE="northern soul";30102619]10 vuotta Englannissa asuneena olen sita mielta, etta taalla mennaan paljain saarin heti, kun lampotila nousee +10:n paremmalle puolelle.

Yoelamassa toki lahes alasti ympari vuoden.[/QUOTE]

:D
 
hmhh
Ulkomailla ei yleensä ole hienoa näyttää paljon. Suomalaiset naiset ehkä eivät ymmärrä, miksi on hienoa "peittää" itseään esim. helteellä. Olemme tosi maalaisia ihmisiä suuren maailman mittakaavassa ja se näkyy just tällaisissa.
 
wieraus
Ulkomailla ei yleensä ole hienoa näyttää paljon. Suomalaiset naiset ehkä eivät ymmärrä, miksi on hienoa "peittää" itseään esim. helteellä. Olemme tosi maalaisia ihmisiä suuren maailman mittakaavassa ja se näkyy just tällaisissa.
Minusta se ei läheskään aina ole maalaisuutta, vaan tässä asiassa olemme aidosti vapaampia tekemään kuten itsestä tuntuu. Täällä ei tosiaan ole merkitystä tuolla, että pitäisi näyttää säädylliseltä uskonnollisista tai muistakaan syistä. Monet sanovat sen juontuvan sota-ajasta saakka. Itse en ole siihen niin uskonut, mutta saatta pitää paikkansa.
 
hmhh
Minusta se ei läheskään aina ole maalaisuutta, vaan tässä asiassa olemme aidosti vapaampia tekemään kuten itsestä tuntuu. Täällä ei tosiaan ole merkitystä tuolla, että pitäisi näyttää säädylliseltä uskonnollisista tai muistakaan syistä. Monet sanovat sen juontuvan sota-ajasta saakka. Itse en ole siihen niin uskonut, mutta saatta pitää paikkansa.
Kovin älykkäällä tai hienostuneella pohjalla tuo toimintamalli ei silti ole.
 
wieraus
Kovin älykkäällä tai hienostuneella pohjalla tuo toimintamalli ei silti ole.
Kumpi, suomalainen vai ulkomaalainen? Miksei?

Mitä peittämisen tarpeeseen tulee niin kysehän on erilaisista tavoista ja tottumuksista. Ei ole vääriä tapoja, on vain erilaisia tapoja.

Ulkomailla naiset yleensä käyttävät myös lyhyempiä hameita kuin Suomessa. Moni suomalaisnainen tuntisi itsensä puolialastomaksi sellaisessa minihameessa, joita muualla ihan aikuisetkin käyttävät. Sellaisessa tapauksessa tuntuu itsestäkin varmemmalta pukea sukkahousut. ;) Sitten taas täällä saatetaan käyttää pidempää hametta tai sortseja, mutta sukkahousut eivät siihen asuun kuulu, saati caprihousujen kanssa. Samoin ulkomailla sain joskus vislailuja, kun kuljin farkuissa ja narutopissa, vaikka vieressä meni naisia minihamosissa ja korkkareissa.
 
Yksi mies
Tuulipuvuista on sentään päästy jo. Ehkä se huoliteltu pukeutuminen, johon nuo sukkahousut kuuluvat, yleistyy joskus suomessakin. Aika harvassa on ne naiset, joilla sääret näyttää paremmilta ilman sukkahousuja.
 
hmhh
Mitä peittämisen tarpeeseen tulee niin kysehän on erilaisista tavoista ja tottumuksista. Ei ole vääriä tapoja, on vain erilaisia tapoja.
En nyt jaksa vängätä muusta, mutta tuolla logiikalla kaikki sisustaminen, pukeutuminen ja käyttäytyminen lain puitteissa olisi vain erilaista. Mikään ei olisi väärää, joten olisi aika turha puhua koko aiheesta kun ihmissyöntikin on vain makuasia.
 

Yhteistyössä