Ulosmitataanko veronpalautuksesi ? Oletko saanut jo siitä tiedon ?

Heitän kovin nolon kysymyksen ilmoilleni,
itsellä meni ex-miehen takia aikoinaan luottotiedot ja en ole varma olenko velkojen suhteen jo "kuivilla vesillä".
Viime talvena tuli hyvin aikaisin kirje jossa kerrottiin luottotietojen ulosmittauksesta.
Tänä vuonna ei ole tullut, eli elättelen toiveita saanko pienen suuren summan ensiviikolla tililleni ?
 
meillä..
ite oon ollu äp-lomalla 8kk josta ulosotto ei tietenkään ota.
mietinkin ottaako ne kuitenkin palautukset? tietoa
eioo tullu,mutta on vielä velkaa..
näkeekö sen jostain?
 
"mei"
Mulla on jäänyt kiinteistöverosta toinen erä maksamatta,ja siitä tuli maksumuistutus viime viikolla.
En uskalla maksaa sitä, koska se lähtee varmasti toisen kerran sitten veronpalautuksista......

Tää verottajan toiminta on joskus ihan käsittämätöntä.
 
[QUOTE="marianna";27625053]Ja tämä vastasi alkuperäiseen kysymykseen, miten?[/QUOTE]

meinasin sanoa samaa..toisinaan olis ihan kätevää lukea ajatuksen kanssa kysymys tai toisen kommentti, ennen kuin alkaa kommentoimaan..varmasti aika moni voisi vastata samoin, kuin rollo, mutta sitähän tässä ei kysytty.
 
:))
[QUOTE="mei";27625008]Mulla on jäänyt kiinteistöverosta toinen erä maksamatta,ja siitä tuli maksumuistutus viime viikolla.
En uskalla maksaa sitä, koska se lähtee varmasti toisen kerran sitten veronpalautuksista......

Tää verottajan toiminta on joskus ihan käsittämätöntä.[/QUOTE]

Ei välttämättä mene palautuksista, mies viime viikolla soitti verotoimistoon kun on jäänyt rästiin kiinteistövero, että ottavatko sitten suoraan palautuksista. Täti siellä tuumasi ettei ota vaan pitää se lasku maksaa. Mä olen kyllä aina ollut siinä käsityksessä että tollaiset rästit peritään palautuksista mutta ehkä sitten ei.. Selviää ensi viikolla sekin..
 
"vieras"
Ei välttämättä mene palautuksista, mies viime viikolla soitti verotoimistoon kun on jäänyt rästiin kiinteistövero, että ottavatko sitten suoraan palautuksista. Täti siellä tuumasi ettei ota vaan pitää se lasku maksaa. Mä olen kyllä aina ollut siinä käsityksessä että tollaiset rästit peritään palautuksista mutta ehkä sitten ei.. Selviää ensi viikolla sekin..
Mutta eikös maksumuistutus ja ulosotto ole eri asia? Tottakai laskut pitää ihan itse maksaa. Jos menevät ulosottoon, tulee samalla lisämaksuja korkoja ja luottotietojen menetys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä..;27623989:
ite oon ollu äp-lomalla 8kk josta ulosotto ei tietenkään ota.
mietinkin ottaako ne kuitenkin palautukset? tietoa
eioo tullu,mutta on vielä velkaa..
näkeekö sen jostain?
Kyllä äitiyspäivärahasta voidaan ulosmitata, sulla vaan ilmeisesti tulee vähemmän kuin suojaosuus on.
 
"mei"
verottaja on aiemmin ottanut veronpalautuksista jos on VEROrästejä. sama homma sattui meille joskus 7 vuotta sitten,silloinkin jäi se toinen erä maksamatta.
Sen verran köyhä joulu meille tulossa,että en maksa noita kiinteistöveroja ennen kuin TIEDÄN varmaksi että veronpalautuksista sitä ei oteta.Maksan sitten sen laskun vasta...
Kuitenkin yli 100 e.
 
[QUOTE="vieras";27625077]Mutta eikös maksumuistutus ja ulosotto ole eri asia? Tottakai laskut pitää ihan itse maksaa. Jos menevät ulosottoon, tulee samalla lisämaksuja korkoja ja luottotietojen menetys.[/QUOTE]

Ei siitä aina mene luottotietoja jos veronpalautuksista ulosmitataan. Jotkut laskut siirtyvät nopeasti ulosottoviraston perittäväksi (esim. tv-lupa ja monessa kunnassa terveyskeskusmaksut), sieltä tulee ns. huomautuslasku ja jos sitä ei maksa, niin lasku menee vasta ulosottoon. Jos sattuu sopivasti siinä tulemaan veronpalautukset, niin ulosotto ottaa ne palautuksista. Minulle tuli viime vuonna tv-luvasta lasku ulosottovirastosta, ja vaikka eräpäivä oli marraskuun ihan viimeisinä päivinä, minulle ilmoitettiin ennen tuota eräpäivää että summa otetaan veronpalautuksista. Minusta hiukan epäreilua, sillä en saanut edes mahdollisuutta maksaa laskua eräpäivään mennessä (tiedetään, olisihan sen voinut maksaa oikeanakin eräpäivänä mutta opiskelijalla nyt oli rahat hyvin tiukalla silloin). Luottotietoja tuossa ei mennyt, mutta ulosottorekisteriin tuli merkintä.

Ja esim. Kela otti viime vuonna Kelan omassa perinnässä olevia opintolainoja veronpalautuksista, vaikka niistä oli sovittu takaisinmaksusuunnitelma Kelan kanssa. Siitäkään ei luottotiedot menneet, mutta tuli merkintä ulosottorekisteriin.
 
sama vieras
Ei siitä aina mene luottotietoja jos veronpalautuksista ulosmitataan. Jotkut laskut siirtyvät nopeasti ulosottoviraston perittäväksi (esim. tv-lupa ja monessa kunnassa terveyskeskusmaksut), sieltä tulee ns. huomautuslasku ja jos sitä ei maksa, niin lasku menee vasta ulosottoon.

Ja esim. Kela otti viime vuonna Kelan omassa perinnässä olevia opintolainoja veronpalautuksista, vaikka niistä oli sovittu takaisinmaksusuunnitelma Kelan kanssa. Siitäkään ei luottotiedot menneet, mutta tuli merkintä ulosottorekisteriin.
Kiitos selvennyksestä. En tiennyt verottajan olevan noin proaktiivinen perinnässä. Tuosta opintolainojen perinnästä muistan lukeneenikin. Siitä ei kaikki olleet mielissään. Mitenkähän tuo ulosottorekisterimerkintä näkyy? Vuokranantajalle tai työnhaussa?
 

Yhteistyössä