Ultran mukainen laskettu?

  • Viestiketjun aloittaja Mami X3
  • Ensimmäinen viesti
Mami X3
:) Hei ! Kiinnostais tietää että noudatetaanko teillä muilla NP-ultrasta saatua laskettua jos heittää kuukautisten mukaan lasketusta? Itsellä neuvolan mukaan kuukautisista laskettu 3.12 ja lääkäri taas kirjoitti np-ultran jälkeen lappuun erikseen että laskettu aika uä:mukaan 30.11 ! Kumpaa noista jatkossa pitäs noudattaa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:46 Mangusti kirjoitti:
mulla oli menkkojen mukaan ja ultran mukaan aivan sama L.A. mutta tämä kuulema tosi harvinaista...
Mulla on kaks edellistä raskautta menny noin :whistle: Nyt vasta siirtyi ekan kerran. Menkkojen mukaan 28.10, uä:n mukaan 2.11 =)
 
Iines-täti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 15:25 Mami X3 kirjoitti:
:) Hei ! Kiinnostais tietää että noudatetaanko teillä muilla NP-ultrasta saatua laskettua jos heittää kuukautisten mukaan lasketusta? Itsellä neuvolan mukaan kuukautisista laskettu 3.12 ja lääkäri taas kirjoitti np-ultran jälkeen lappuun erikseen että laskettu aika uä:mukaan 30.11 ! Kumpaa noista jatkossa pitäs noudattaa?
Juu noudatetaan. Mullakin la kk.n mukaan 3.12.Ke kävin NP-ultrassa ja siellä sain la 26.11. Ite olen sitä mieltä, että 26.11 on lähempänä totuutta. Lekuri(eritt.kokenut) sanoi, että munasolu voi irrota melkein ihan millon vaan kierron aikana...Kiertoni on ollut aina tuo oppikirjamainen 28pv...Tapauksessasi ei ole monenkaan päivän heittoa...Käytä vaan 30.11.niin vauvan tulo ei ole niin kaukana =)
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa heittoa kuusi päivää, mutta La:a ei siirretty. (täällä raja on 7 päivää, milloin siirretään). Lapsi syntyikin 2 viikkoa yli La:n. Nyt tässä raskaudessa samanlailla, eikä siis ole siirretty aikaa.. Saa nähdä kuinka käy, nyt rv 38+4 ja tuntuu ainaki isommalta lapselta itestä, mutta kuitenkin olen valmistautunut että yli La:n menee... :whistle:
 
Mulla kans ollut heittoa lasketussa ajassa, ekassa 5 pvää ultran mukaan pienempi vauva kun la. Ja yli lasketun ajan meni reilusti. Nyt oli heittoa toisessa 6 pvää, mutta eivät siirtäneet laskettua aikaan....Itse kyllä aattelen että vauva syntyy varmasti noin viikon yli lasketun ajan. Turha ees oottaa että saisin vauvan aikaismmin....
 
Mulla oli menkkojen mukaan LA 29.11.07, mutta viime keskiviikkoisen np-ultran mukaan siirtyi kuus päivää aiemmaksi, eli 23.11.07. Oli todella yllätys, koska kierto ollut säännöllinen pillereiden lopetuksen jälkeen ja olin aistivinani ovulaation ihan kierron puolivälissä.
 
Marusha
Mulla oli esikoista odottaessa kuukautisten mukainen laskettu aika 11.6., ja se oli myös hedelmöityspäivän mukainen laskettu aika (meillä oli keinohedelmöitys, joten päivä tiettiin tarkasti). Mutta kun ultra näytti lasketuksi ajaksi 13.6., eli heitti vain kaksi päivää, niin vaihtoivat sen neuvolassa "viralliseksi" ajaksi, jonka mukaan mentiin. Lopulta lapsi syntyi 5.6. ja oli pienikokoinen, eli siksi tuo laskettu aika vähän heitti ultrassa.
 
mulla oli esikoisesta laskettuaika menkkojenmukaan 25.5 ja ultran mukaan 7.6. tyttö syntyi 8.6. nyt on menkkojenmukaan la 16.6 ja ultran mukaan se olis ollut 20.6. mutta omien laskujenmukaan menkkojenmukaan pitää paikkaansa. mutta sitähän ei koskan tiä koska lähtö tulee. tuispa nopeesti...
 
Ultrahan on se tarkempi kun ei kuukautiskierto ole lähellekään kaikilla 28 pv. Np-ultra on ajankohdallisesti kaikista tarkin, mutta alle viikkoa ei yleensä siirretä. Minulla siirtyi ekassa raskaudessa la 2.7. -> 23.7. ja poika syntyi uuden ajan mukaan rv 38+2, eli ihan ajallaan. Nyt tässä raskaudessa oli menkkojen mukaan 3.8., varhaisraskauden ultran mukaan 24.8. ja np-ultran mukaan 17.8., jota sitten noudatetaan. Eli minulla nuo siirrot on olleet aika isoja kun kuukautiskiertokin vaihtelee 4-8 viikkoa.
 
mulla siirty la. melkein 3viikkoa np ultrassa! :eek: menkkojen muk.ois ollu 11.10 ja ultran muk.31.10.
Tiesin kylläki, että tulee siirtymään, mutta en ois uskonu et 3vkoa.
Tunsin ovulaation ihan selvästi ja laskin siittä, että la ois tarkalleen
24.-26.10(eikö se munasolu voi hedelmöittyä 2päivän ajan!?)
ja tuota omaa tuntemusta uskon, oli sen verta selkeä ovis.
 
tuosta ultran mukaisesti lasketusta, että mitenköhän varmasti ne osaa sanoa lasketun ajan? Mulla heitti kuukauden kuukautisista laskettuna ja ultran välillä. Nyt noudatetaan tietty sitä ultran LA:ta joka on kuukauden myöhemmin kuin kuukautisten mukaan laskettuna. Mulla meni ilmeisesti vähän laskut sekaisin niiden kuukautisten kanssa..jos se ultran LA pitää paikkansa. En tiedä vähän epäilyttää mikä se oikea aika on...
 

Yhteistyössä