'Unelmavartalosta Haaveilevat -2009 Maaliskuussa'

Tulin pikaseen ilmotttelemaan kanssa kuulumisia.

Nyt oon taas yrittänyt tän viikon vetää hirmuisella tsempillä ja ihanaa, on hiukkasen jo paino laskenut. Kovasti oon liikkunut ja herkuttelut kokonaan loppu ja se veden juonti. Jänniittää jo tuo perjantainen.

Tervetuloa uusi terveellinen ja liikunnallinen elämä ;)
 
omenapomena: Minä olen laihtunut, kun olen pienentänyt ruoka-annoksia. Samalla olen "opettanut" itseni syömään kolme kertaa päivässä eli aamupala, lounas ja päivällinen. Liikuntaa olen aina harrastanut, mutta ehkä olen sitäkin lisäänyt hieman. MUTTA kaikkein tärkein tekijä laihdutuksessa on minun mielestä tahdonvoima.

 
kiitos kaikille vastauksistanne. Minä olen kanssa iän kaiken jojoillut ja kaikki mitä laihduttamisesta pitäisi tietää niin minä tiedän :D eli olen valtavasti lukenut ja ns. opiskellut. :) ja lopputulos kaikessa tässä että olen huomannut sen että se todellakin vaatii sitä tahdovoimaa, sekä elämänsä päälaelleen kääntämistä :) jotta tästä tulisi loppuelämän juttu, ei diettiä vaan uudet elämäntavat.

Seuraavaksi kysyisin teiltä että miten teillä muu perhe suhtautuu teidän laihduttamiseen, laihduttaako esim.mies mukana? vai onko teillä (kin :))) niinkuin meillä että mies ja lapset ovat normaalilla ruoka-mässy-valiolla ja te yksin laihdutatte.
Meillä on niin. oon aatellut että en jaksa tehdä siitä tietenkään numeroa sillä minunhan nämä kilot on saatava pois, eikä lapsien ja miehen :) . Tietenkin salakavalasti muutan myös heidän ruokiaan himpun terveellisemmäksi..
mutta joskus heikkoina hetkinä tuntuu että paskan paska, miksi mulle pitää nämä kilot kertyä vaikka nuo toiset herkuttelevat :D
 
Omenapomena: Meillä menee näin et mies pudottelee myös painoa samalla. Tai se aloitti jo ennen kuin mä aloin oikeasti painoa pudottamaan. Syömme normaalia ja kevyttä kotiruokaa koko perhe. Kun puhutaan terveellisestä ruokavaliosta niin monesti se liitetään vain laihdutukseen. Samalla unohdetaan terveellisen ja kevyen ruokavalion merkitys hyvinvoinnille. Otetaan esimerkiksi kovien rasvojen vaikutus verisuonille. Ja lapsethan oppivat mallin mukaan. Suokaa anteeksi! Alan näköjään puhua Hanna Partasen äänellä. :D

Itse olen alkanut kiinnittää koviin rasvoihin paljonkin huomiota. Ohjelmani näyttää minulle että saan päivittäin liikaa kovia rasvoja. Niistä paljon tulee esim 1% viilistä! Ei tulisi kyllä ensimmäisenä mieleen.. Viileissä kun ei ole rasvatonta viiliä muuta kuin maustettuna. Korjatkaa jos olen väärässä. Meidän lähikaupasta ei ainakaan ole löytynyt. Maustetussa rasvattomassa viilissä taas on tuplaten kaloreita 1%:n viiliin verrattuna.

Itse olen hieman vähentänyt liikunta kertoja viikossa. Huomasin että mulla on taas tullut ylimääräisiä sydämen lyöntejä. Ei näköjään vanha kroppa kestä liikaa! Lepopäivät väliin niin kyllä se siitä.

Nyt Emmerdalen seuraan..
 
Mandi
paino viime viikolla: 87,7 kg
Paino nyt: 86,6 kg
Muutos/Viikko: -1,1 kg
BMI(edellinen lukema): 30,3 (30,7)

Pikku hiljaa bmi hilautuu kohti lievää lihavuutta. Ei olisi enää pitkä matka. Tällä viikolla paino tippunut hieman liiankin kovaa vauhtia. Tosin välillä tällainen pudotus motivoi jälleen jatkamaan. Hienoja pudotuksia muillakin! Onnea niistä!:flower: Omenapomena, loistava tulos heti alkuun!
 
sister surprise
Aloituspaino: 79,2 kg
Paino nyt: 78,2 kg
Muutos/Viikko: -400 g
BMI: 26,7 (26,7)

omenapomena: Meillä laihdutan vain minä. Syödään tavallista kotiruokaa ja mitään muutoksia en ruuansuhteen ole tehnyt. Syön vain pienempiä annoksia. Välillä olen myös herkutellut karkeilla ja sipseillä.

Sitten kysymys muille. Oletteko ottaneet mittoja itsestänne? Tai valokuvanneet edistymistänne?

Itse otin mitat helmikuun lopussa ja tarkoitus olisi mitata aina kerran kuukauden päätteeksi. Seuraisi vähän miten laihdutus edistää. Nyt viikolla otin myös itsestä valokuvat edestä ja sivusta. Voin sanoa, että aivan järkyttävältä näytti. Kun katsoo itseään peilistä näky ei ole niin kauhea kun katsot valokuvaasi tietokoneen näytöllä. Ainakin motivoi laihduttamaan.

 
Hei!

Hyvin on mennyt, paino on taas pikkuisen pudonnut... =)

Aloituspaino: 77 kg
Paino nyt: 71,9 kg
Muutos/vko: -300g
BMI 26,4 ( 26,4)

Ihanaa, että tämä todellakin tapahtuu...vaikkakin hitaasti, mutta kuitenkin. Tää on niin iso muutos siihen, mitä miun elämä oli ennen tätä, että tämän eteen kandee tehdä työtä, koska palkinto on tosi upea!!

Meillä ei laihduta muut kuin mie. Mies kyllä jotenkin koittaa olla syömättä kun olen lähellä, mutta sitten illalla viimeistään ratkeaa, ja kaivaa sipsiä/pullaa/karkkia esille ja syö niitä ihan avoimesti. Mie ärsyynnyin tästä ensin kovastikin, mutta sitten päätin näyttää, että miehän en enää tuohon taivu! Enkä ole juur taipunut.

Mie päätin, että jojoilu loppui nyt loppullisesti ja että ilman näitä kesärenkaita on tosi ihana olla- sitten kesällä!!!
=)

Mie muuten mittaan itteni joka viikko. Ja uskomatonta kyllä, esim. vyötäröltä on lähtenyt 3 kk 10 cm!!! Miusta tosi upea saavutus. Mittaan reiden, lantion, vyötärön, rinnanympäryksen sekä allin! ;) Ja kaikki mittauspisteet ovat kaventuneet!!!

Hyvää viikonloppua, miulla on 3 vapaata edessä.... :flower: :flower: :flower:
 
Todella hyvin olette kaikki pudottaneet painoa! :flower: :hug: Oikein paljon onnitteluja! :flower:

Mie jätän punnitsemisen tällä viikolla kokonaan väliin.. On ollut henkilökohtaisia ongelmia, enkä ole pahemmin edes koneella kerenny olla, saati katsoa mitä suuhuni laitan..

Mutta pikku hiljaa alkaa elämä voittaa ja ehkä jo maanantaista eteenpäin alkaa uudet elämäntavat.

Tämän viikon maanantaina lähti ruokavaliot yms. hyvin toimimaan.. Mutta sitten sattui jotain ja sitten menikin ilo kaikkeen.. Mutta siitä ei sen enempää.

Mies on myös ns. laihiksella. Yhdessä yritetään eteenpäin ja kannustetaan toisiamme :).

Mutta taas jatkaa hommia.
 
Red Dragon :hug: , ens viikolla parempi viikko.

Mä kattelin tota listaa että kaikki ketä on ilmottanut tällä viikkoo painonsa niin on myös tiputtanut sitä :) . Aika hienoa minusta :flower: . Jatketaan siis samaan malliin!

Meillä laihdutan vain minä, mutta on tuon miehenkin paino tippunut tässä samalla. Eli se johtuu siitä kun oon vaan panostanut terveellisempään ruokaan ja ollaan sovittu ettei osteta mitään herkkuja kaappiin odottamaan. Aattelin että vois pitää lauantain sellaisena herkuttelupäivänä, edellyttäen että paino on laskusuunnassa koko ajan, se ois vähän niinku palkinto =) .

Tavotteista: Oon nyt miettinyt että kyllä mä haluisin saada painon sinne 65-70kg nurkille. BMI ois 65kg tasan 22. Kattellaan kuitenkin ensiksi siihen 75kg =) . Kuitenkin oon mielessäni päättänyt huhtikuun lopulla painaa 78kg eli se ois seuraava tavoite. Oikeella syömisellä ja liikunnalla ei kuitenkaan ihan mahdoton.
 
Selis: Kyllä tässä jo mielessä olis parempi viikko tulossa :whistle: . Mielettömästi on tässä kuukaudessa tullut takapakkia, mutta ei voi mitään.. Sen kanssa on vain elettävä.
Tänään oli ensimmäinen vauvauintikerta ja meidän neiti nautti :heart: . Oli niin ihanaa katsottavaa. Rintauintiasennossa neiti oli kuin: "Mikäs minulla tässä ollessa." Hyvä, ettei nukahtanut :D. Näki toisen kasvoista, että tää on ihanaa. Kotonakin ammeessa viihtyy tunnin.

Käytii tänää myös pari tuntia jäällä kävelee. Lumi kesti hyvin kävellä ja viel vaunut myös :D. Tytöt laski mäkeäkin muovien kanssa. Paras laskuväline kuulema.

Mutta nyt jatkaa iltahommeleita. :wave:
 
Red Dragon, laihduttaminen on varmaan muutenkin vaikeempaa kun on normaalipainoinen. Mä haluun päästä kanssa siihen tilanteeseen.

Täällä on pyryttänyt tänään lunta ja oltiin koiran kanssa rämpimässä 45minuuttia tuolla tiellä. Nyt on ihan mielettömän hyvät fiilikset ja kohta mennään vielä saunaan. On tää outoa kun ollaan jo melkeen huhtikuussa ja on vielä hirveesti lunta...
 
Mä en taas oikeen kässää miten voi tulla tosta vaan yht´äkkiö pari kiloo painoa lisää :headwall: . Ihan helkutin masentavaa! Lauantai aamuna vaaka näytti 81.1kg ja äskön oli lukemat lähempänä 85kg....
Mulla niin menee kohta motivaatio koko touhusta, oon syönyt kevyesti ja ihan samalla tavalla kuin muinakin päivinä :headwall: . Mä en enään keksi mitä pitäis oikeen tehdä että sais tätä painoa tippumaan, mä en taas jaksa jos mun paino junnaa samassa kuukaudenpäivät :(

anteeks nyt tää valitus, mutta kun mua niin masentaa
 
Selis, mulla vähän samankaltaiset fiilikset. Perjantaina vaaka näytti 86,4 kg ja tänä aamuna 87,4. Heittoa lähes kilon verran. Todennäköisesti viime viikolla mulla lähtenyt nesteitä jotka viikonlopun aikana palasivat takaisin. Masentavaa!! En tästä lannistu. Tänään salille ja sit vielä vesijuoksemaan. Selis, vaikuttas että sulla vaaka näyttää ihan mitä sattuu. Tuo ei voi selittyä nesteiden lähdöllä. Just toi painonvaihtelu syö motivaatiota niin kovasti. Tsemppiä sulle! :hug:
 

Huomenia kaikille :wave: Mulla on jääny nyt kanssa toi perjantain punnitus kun minunkin vaakani on sekaisin!! |O Se kanssa näyttää ihan omia,outoja lukemiaan etten tiiä enää millon se paino olis edes suht oikeella lukemalla.Muutkin ketkä meillä on siinä vaa'alla käyny punnitsemassa itteään on huomannu saman asian....Ennen oli se puolen kilon tarkkuudella näyttävä vaaka ja nyt toi UUS on digitaali vaaka ja PITÄIS näyttää tarkemmat,grammojen tarkkuudella lukemat,mut.....Mitä vielä-heittoja kilokaupalla :eek: HARMITTAA!En siis ilmota nyt lukemiani,perjantaina sit paremmalla tuloksella-toivottavasti!

Sister s.:Mä en oo itteäni kuvannu mutta oon aina sillon tällön mitannu vyötäröä,lantioo ja reittäni ;) :/ Oon pistäny sit tuloksia itelleni ylös...eli seuranta on menossa =)

Omenapomena:Meillä laihdutan oikeastaan minä yksin.Ja ihan omia syömisiäni tarkkailemalla oon KOITTANU siinä onnistua.Liikuntaa en harrasta sinänsä mitenkään erityisemmin,ihan vaan lasten kanssa ulkoilua ja välillä itekseen käyn reippailla kävelylenkeillä =) Joskus iskee kipinä että rupeen tekeen esim.vatsalihas liikkeitä tai"heilun"tossa itekseni tehden kaikenlaisia jumppaliikkeitä.. :D Mut noin niinku yleisesti voi sanoa et'syömiset on se mun aa ja oo! ;) Tietty oon lisänny kasvisten ja vihannesten määrää meiän koko perheen ruokavalioon ja mukavaa on se että mies syö ihan mielellään salaatteja tms. :p

Nyt koitan tsempata taas tämänkin viikon ja pidän ton vaa'an kurimuksen paikoillaan että ei ainakaan siitä johtuis sen vaihtelut.Mulla onkin muuten pe.aamupäivällä neuvola(ehkäsy)joten voisinki ilmotella sitte vasta sieltä tullessani mitä neuvolan vaaka näytti...Ensin punnitsen kotona ja neuvolassa sitten,katotaan miten paljon heittelee.. :headwall:
Mutta nyt aamun puuhiin :wave:

HEIII!Tuli vaan mieleen yks kysymys teille kaikille!!Syöttekö paljon hedelmiä?Ja jos niin mitä yleensä;banaania,omenaa,appelsiinia tms.??Mä kun olen todella huono syömään mitään hedelmää :ashamed: Banaania en pysty esim.syömään ku vaikka puolikkaan-se on niin ällön pehmeetä ja makeeta!?MUN makuuni siis.Omenaa syön sillon tällön-harvoin kuitenki.Kertokaa mikä olis sellane kiva pikku naposteltava;viinirypäleetkö vaikka??Oon ostanu rusinoita niin niitä tuleekin sit sillontällön napsittua....
 
Heissan! Täällä viime viikon saldo +/-0, pöh. Tiukassa on nyt, todellakin. Onnea kuitenkin miinustaneille :flower:

Mandi ja Selis, tuo painon heittely on luultavammin ihan tavallista nesteiden heittelyä. Kyllä mullakin paino vaihtelee viikon mittaan, parikin kiloa saattaa heittää. Liikunta vaikuttaa nestemääriin, samaten ruoka; Jos syö määrällisesti enemmän, vaikka kalorit olisivatkin ihan pienet, niin sekin lisää hets nestemäärää kehossa. Samaten sapuskan suolapitoisuus. Kannattaa katsoa hiukan pidemmällä aikavälillä niitä vaakalukemia kuin pari päivää, pääasia on että se pidempi käyrä on laskeva =)

Meillä ei mies laihduta, ei ole laihduttanut koko aikana kun ei ole tarvetta. Sillä mokomalla sikspäkki näkyy edelleen, kovin on rasvat vähissä siis :D Vaikkon jo ikääkin :D Esikoinen on innostunut terveellisemmästä ruokavaliosta oikein tosissaan (esikko siis jo aikuinen mies, 18,5wee). Meillä kuitenkin kaikki syövät samaa ruokaa, kotona tehtyä sellaista. Érona se, että minä en käytä sokeria enkä rasvaa leivän päällä enkä syö vaaleaa leipää, jossain aamu- ja iltapaloissa saattaa olla eroja, mutta muuten pääosin samoilla safkoilla mennään.

Ja nyt kunnon tsemi on päällä, pirulainen että nyt hankitaan KUNNON miinus! :D
 
huomenta!
täällä podetaan flunssaa.. huoh. koko pää täynnä räkää.
en tiedä johtuuko sit siitä vai mistä mutta paino on nyt +800 ed. mittauksesta :|
nooh, kyllä se siitä taas. pitäis vain muistaa takoa omaan päähän ettei kävis ku kerran viikossa puntarilla. toisaalta ku käy joka päivä niin osaa heti kirrata jos näyttääkin enemmän :) siinä on puolensa.
painonvartijoilla siis mennään vielä .

epätoivoinen myös: mie syön kanssa hedelmiä aika vähän johtuen siitä että meillä tuossa lähikaupassa on harvoin mitään tuoretta :( mutta ostan kyllä hedelmiä ku isompaan kauppaan asti pääsen.
banaania en viitsi syödä ku siitä menettää syöntipisteitä, mutta esim. appelsiinia tai omenaa joita voi syödä melkein nollalla pisteellä, muistaakseni kaksi omenaa tekivät sen yhden pisteen kun taas puolikkaassa banaanissa oli se 1 piste :)
 
Mä syön taas tosi mielelläni hedelmiä, erityisesti banaania kun se on nopee syödä töissäkin lennossa. Ja jonkun verran syön myös säilykkeitä, esim. ananasta ja hedelmäcoktailia.

Onneks paino lähtenyt taas alaspäin menemään ja syykin selvis :D : Menkkojen takia tuo äkillinen painon nousu. Nyt täysi hööki päällä että hihtikuun viimeinen päivä vaaka näyttäis 78kg! Tiukoille saattaa mennä, mutta mua motivoi eniten tulokset ja haluisin hiukan parempaan kesäkuntoon!!!
 
sister surprise, mä olen oikeastaan koko laihdutuksen ajan mittaillut eli tuolta elokuun alusta lähtien. En ole kyllä valokuvannut. Se ajatus ei oikein houkuttele minua :D. Olisi kyllä varmasti hyvä motivaattori valokuva itsestä! Kävin maanantaina meidän kylän yhteisessä tapahtumassa. Siellä kaikki kehuivat kuinka olen laihtunut. Se tuntui kyllä mukavalle! Se jos mikä motivoi jatkamaan laihdutusta.

Hedelmistä: Mä syön niitä aivan liian vähän. Joskus yritän tsempata ja syön omenan mutta aivan liian vähän niitä menee. Banaani olisi helppo ja herkullinen mutta siinä on niin paljon kaloreita. Yleensä käytän banaania pirtelöön, siis sellaiseen vähäkaloriseen pirtelöön. Laitan siihen myös marjoja, rahkaa sekä purkillisen(2dl) maustettua jugurttia. On muuten hyvää! Marjat voi laittaa jäisenä niin pirtelöstä tulee ihanan raikkaan makuista.

Painokin oli taas hieman tippunut. Tästä on hyvä jatkaa kohti perjantaita!
 
Eipä tas ole vähään aikaan mitään kuulunut... :ashamed: :ashamed:

Paino edelleen sama.... Olenkin miettinyt että pitäiskö koko homma lopettaa kun ei ole mitään näkyvää tulosta tullut moneen viikkoon....

No kattelen viel tuota huhtikuuta miten homma alkaa menemään.
 
Huomenta!

Kattelin koneelta minkä verran senttejä on huventunut ja tulos yllätti positiivisesti!
Vyötäröltä on hävinnyt 10 cm, lantiolta 8 cm, rinnanympäryksestä 5 cm, allista 4,5 cm ja reidestä 4,5 cm. Olenpa minä kaventunut elokuun jälkeen :D .
 
Nyt on pakko tulla hehkuttamaan ja toivomaan parasta ja pelkäämään pahinta....

ELi tänä aamuna paino oli viime kertaiseen nähden -500g!!!! Siis toivoa viel on.....

No joo mun tuurilla se on huomenna taas kuitenkin samassa missä on jo monta viikkao ollut :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 

Yhteistyössä