Unikoulua/yöpullosta vieroitusta, vinkkejä?

Kuopus on melkein 9kk ja herää yöllä syömään noin 2 kertaa ja tuttia kaipaa muutamaan otteeseen.

Meidän kaksi vanhempaa pientä ovat olleet huonoja nukkumaan, unikoulut eivät ole tehonneet (en ole kokeillut suoraa huudatusta tyyliin huuda kunnes nukahdat).
Noin 3v iässä on vasta alkaneet rauhalliset yöt. (tietenkään eivät tuohon asti ole pulloa öisin saaneet)

Kuopus nukkuu minun ja miehen huoneessa, samassa huoneessa nukkuu myös sisko 3v.
Häädänkö miehen ja tytön takkahuoneeseen (mies ei kyllä mahdu nukkumaan kunnolla sohvalla) vai menenkö itse kuopuksen kanssa takkahuoneeseen, miten vaikuttaa "vieraspaikka" tuohon itse projektiin?
 
Unikoulu ei ole huudatusta =) Se on nimenomaan vauvan rauhoittelua takaisin unille. Eli ennen unikoulun alkua päätät, millä keinoin haluat rauhoitella vauvasi, jos / kun herää ääntelemään / itkemään. Jos olette päättäneet luopua pullosta, niin muistakaa olla johdonmukaisia. Jos toisinaan annatte pullon hänelle, vauva oppii herkästi siihen, että pullo kyllä tulee jossain vaiheessa, jos vain jaksaa sitä vaatia ;)

Vieras nukkumapaikka ei välttämättä vaikuta unikoulun onnistumiseen. Mutta yhtä suurella riskillä se voi vaikuttaa. Riippuu paljon lapsestanne, kuinka herkkä muutoksille hän on =) Otapas yhteyttä alueesi ensikotiin. Heillä on kullanarvoisia neuvoja kotiunikoulun toteutukselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
No mä en alkais nukkumaan miehestä erossa tilapäisöitä lukuunottamatta, enkä häätäis miestä sohvalle johon se ei edes sovi.

Lempeä tassutusunikoulu.
Meidän pieni kullanmuru ei kitise/äänetele vaan huutaa niin että kitapurjeet näkyvät eli siihen herää sekä mies että tyttö.
Tyttö on uniongelmainen eli hänen on vaikea nukahtaa jos herää ja miehen taas pitää jaksaa aamusta töihin, siksi mietin tuota "porukan puolitusta".
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Unikoulu ei ole huudatusta =) Se on nimenomaan vauvan rauhoittelua takaisin unille. Eli ennen unikoulun alkua päätät, millä keinoin haluat rauhoitella vauvasi, jos / kun herää ääntelemään / itkemään. Jos olette päättäneet luopua pullosta, niin muistakaa olla johdonmukaisia. Jos toisinaan annatte pullon hänelle, vauva oppii herkästi siihen, että pullo kyllä tulee jossain vaiheessa, jos vain jaksaa sitä vaatia ;)

Vieras nukkumapaikka ei välttämättä vaikuta unikoulun onnistumiseen. Mutta yhtä suurella riskillä se voi vaikuttaa. Riippuu paljon lapsestanne, kuinka herkkä muutoksille hän on =) Otapas yhteyttä alueesi ensikotiin. Heillä on kullanarvoisia neuvoja kotiunikoulun toteutukselle.
Isompia on tassuteltu jne. Minäkään en miellä unikoulua huudatukseksi.
Jos minä alkuun siivoan tuon takkahuoneen että mahdun sinne kuopuksen kanssa, kuopushan voi jäädä sinne sitten nukkumaan mikäli alkaa nukkumaan kunnolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
No mä en alkais nukkumaan miehestä erossa tilapäisöitä lukuunottamatta, enkä häätäis miestä sohvalle johon se ei edes sovi.

Lempeä tassutusunikoulu.
Meidän pieni kullanmuru ei kitise/äänetele vaan huutaa niin että kitapurjeet näkyvät eli siihen herää sekä mies että tyttö.
Tyttö on uniongelmainen eli hänen on vaikea nukahtaa jos herää ja miehen taas pitää jaksaa aamusta töihin, siksi mietin tuota "porukan puolitusta".
Voihan se olla joskus tarpeen, puolituskin, mutta minusta vain väliaikaisena toimenpiteenä.

Nii kuin tiinu tuossa yllä kirjoitti, ei unikoulu ole huudatusta vaan se voi olla empeää lapsen opettamistä yöunille. minä kyllä sinuna :D sen tekisin, vaikka puolittautuneena, koska se aika pian takaa koko porukalle hyvät unet.

nim.kokemusta on.
 

Yhteistyössä