Unirätti

Yksinkertaisesti sanon vaan että nyt menee paita pesuun, aina siitä huuto tulee mutta voi sitä jälleen näkemisen riemua :LOL:. Ja uniriepuna on mun paituli minkä poika omi itsellensä, ja kotona ollessa on mukana kaikkialla mutta onneksi ei ole tarhaan sitä halunnut vaan uninalle kelpaa siellä.
Se pitikertoo vielä että pesun jälkeen poika tulee tunkemaan sen paitulin mun paidan sisään, ilmeisesti se äidin ihon tuoksu pitää siihen saada :heart:.
Niin ja hei, mun "vauva" on jo 2v eikä oo ihan vielä luopumassa siitä ja miksi pitäisikään!!
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on tavallisia vauvan harsoliinoja unirätteinä. Esikoinen on nyt kolmen ja vielä on unilla käytössä. Pienempänä kelpasi melkein mikä harso tahansa, nyt on pari todella pehmoiseksi kulunutta ja yksi jossa on kivoja kuvioita. Yksi rätti ei siis riitä. Pesen ja silitän ne aika usein ja aina niin, että saa rättinsä yöksi käyttöön. Välillä unisena raijaa niitä ympäri kämppää ja varsinkin sohvalle tai sylittelyhetkiin haluaa rätit usein mukaan. Olen ajatellut, että saa luopua räteistä kun itse on valmis. Kun oli hoidossa, rätti oli mukana unikaverina päikkäreillä. Toinen rättipoika on meillä näköjään jo kasvamassa ;)
 
Meillä vasta alkava riepu-adiktio :) Unille mennessä sen haluaa, ei vielä muuten kauheesti sitä "vaadi". Käytössä ihan harso. Pestään usein.
Mulla on kokemusta muutamista rätti-lapsista. Pari poikaa jätti rievun vähemmälle jossain 3 ja 5v kieppeillä ja allekirjottanu tais piilotella rievunnysää vielä yläasteellakin tyynyn alla :LOL:
Joo, en mäkään keksi yhtään syytä miks rievusta tms. pitäs vierotella missään vaiheessa :)
 
Meillä unirättinä on äitiyspakkauksesta tulleita harsoja. Niitä on vissiin 3 kpl vielä tallella. Kun rätti likaantuu, laitan pesuun tai sitten samalla kun muutkin petivaatteet. Itsekin tuo välillä pesuun, mutta aina ei meinaa kelvata uusi kaapista. Eli pitää vähän muljuttaa että taitokset häviää ja kangas pehmenee ja sitten "löytää" se jostain, vaikka tyynyn alta. N. 1,5-vuotiaana rätti oli mukana kaikkialla ja silloin kävi pesussakin lähes päivittäin, kun oli välillä kaupan lattioilla jne. Nyt 2-vuotiaana rätti "enää" unikäytössä, välillä ottaa sisällä mukaan, mutta ei enää sentään ulos. :)
Ja nyt on tuolla pienemmälläkin aina unikäytössä ja pulloa syödessä oma rättinsä, saa nähä kuinka sitä alkaa mukana vetelemään.. :)

Muoks; niin, ja ajattelin antaa käyttää rättiä niin kauan kuin itse haluaa, eiköhän se kouluiässä jossain vaiheessa viimeistään unohdu. :)
 
Viimeksi muokattu:
Meidän pikkumies on nyt kuukauden ja huomasin että kaipaa läheisyyttä tosi paljon. Aattelin voisko se rätti auttaa asiaa kun siirtyy omaan sänkyyn? Meillä on nyt käytössä keittiöpyyhe mikä epätasanen tykkää puristella sitä, muuten kädet hoitoo kovin.
 
meillä uniriepu on ihan ehdoton. sen avulla lapsi oppi nukahtaam omaan sänkyyn ja päivällä toimii lohduttajana. =) pesen sen mahdollisimman kuumassa vedessä silloin tällöin ilman hajusteellisia pesuaineita. yleensä sillon ku poika menee aamulla tarhaan (jos vain itse kerkeän), et se ehtii kuivahtaa kun hän tulee takas. minäki pidän rättiä ainakin toistaiseksi. varmaan jää itsestään pois sitten joskus.
 
Unirättinä harso, ei sitä oikeestaan muuten oteta joukkoon kuin nukkumaan mennessä..Ja harsolla ei siis ole väliä, ei tartte olla sama, eli saan ihan rauhassa heittää vanhan koneeseen ja uuden kaapista tilalle.. :) Joskus harson virkaa on ajanut myös mun kaulaliina yms., eli ei oo meillä niin kovin nuukaa...
 
Meil kans alussa oli pojalla harso unirättinä, helppo oli laittaa aina pesuun ja uus kaapista. Nykyään onkin nalle, joka on samassa soittorasia. Nallea ei siis pahemmin pestäkkään :/ Nallella on häntä jota poika hinkaa aina silmiin ja tuttia vasten ku menee nukkumaan, onki sen näkönen sitten. Nii ja ihaninta on se kun meillä ei pahemmin nukuta ilman sitä nallea!
 

Yhteistyössä