Unissaan vaeltava yksivuotias

Viime yönä taas en voinut kuin nauraa nukkumaanmennessäni kun seurailin pojan univaellusta. Tämä on siis hauskaa vain silloin kun en itse ole vielä nukahtanut, yöllä todella rasittavaa.

Poika nukkui siinä isänsä vieressä ja lähti vaeltamaan. Ensin kipusi miehen pään yli miehen selän taakse, teki siellä pienen mutkan ja kiipesi miehen keskivartalon yli takaisin etupuolelle. Teki siinä mutkan ja kiipesi miehen jalkojen päältä TAAS takaisin sinne selän puolelle, jatkoi matkaansa ja pysähtyi kun kopautti päänsä seinään. Ja jäi siis siihen jalkopäähän nukkumaan jalat meidän pääpuolen suuntaan.

Jos nostan takaisin meidän väliin (niinkuin yleensä nostan ettei vahingossa potkita unissamme toista,vaikka en ole huomannut että tätä olisi koskaan tapahtunut) niin yleensä sitten herään siihen että poika joko kipuaa minun ylitseni johonkin tai sitten potkii mua kasvoihin kun lähtee kiipeämään miehen yli. Ei siis pysy millään edes suurinpiirtein paikallaan koko yötä vaan aina vaeltelee minne sattuu. Yleensä sinne jalkopäähän jotain kiertotietä pitkin.

Nukkuuko muiden yksivuotiaat näin mahdottoman levottomasti?
Ei siis itse herää siihen vaelteluun vaan jos herää niin se johtuu yleensä siitä että on lyönyt päänsä johonkin törmätessään. Mies ei herää tähän vaelteluun ollenkaan joten taidan olla ainoa ketä tämä häiritsee :whistle:

Poika nukkuu omassa sängyssään usein mutta joskus iltaisin ehdin unohtaa miten rasittavaa se vaeltelu on öisin ("ei ehkä tänä yönä herätä mua potkimalla" ) ja annan jäädä viereen.

En tarvi vastausta "no tämähän selviää sillä että siirrät aina omaan sänkyyn" kun siis kysymyksenä on se että onko muillakin näin levottomat vaeltelijat :D
 
Auttaisiko unipussi ?
Meillä oli aikanaan tosi monenlaisia...
Meillä ei tuota ongelmaa - mutta olen jopa pinnistä aikanaan pienentänyt pehmokäärmeellä reunoille , että on turvaisaa ja soppi nukkua. Vieläkin se pehmokäärme siellä loikoilee - tyttö on 1, 5 v...

 
Nukkuu joo levottomasti... Meillä on aika sama tilanne eli yleensä nukkuu omassa pinniksessään, jossa kääntyilee ihan ihme asentoihin. Joskus kuitenkin meidän välissä ja silloin itse aina herään siihen pyörimiseen ja nostelen lasta takaisin keskisänkyyn, kunnes rauhoittuu.. Aika rasittavaa, mutta kai siihenkiin on tottunut.

Unipussi ei toimi meillä, koska on sen verran kuumakalle, että nukkuu nytkin useimmiten ilman peittoja.
 
:LOL: taitaa pussiinsa herätä kun ei pääsekkkään liikkeelle. Kyllä se siitä ajan mittaan.... tosin mein viisi vuotias ei vieläkään ole rauhoittunut ja lisäksi kävelee aikaajoin unissaan. Mutta "hauskaa" lukea että muillakin löytyy eläväisiä nukkujia.
 
Todella tuttua! Neiti vetää ympyrää sängyssä, äitin päällä, ihan missä vaan pääsee eteenpäin.:) Se on tosiaan hassua illalla, vähemmän hassua yöllä... Meillä ei unipussissa viihdytty, ruvettiin vaan yöllä miettimään että mites tästä pääsee ulos.

Toivottavasti joskus vähän rauhoittuu...
 
Meillä myös pikkumies vaeltaa, ja haparoi unissaan välillä ilmaa, ja saattaa yhtäkkiä kaapata käsivarren halaukseen, ihan unissaan. Ja sekuntia myöhemmin työntää kauemmas tai nukkuu jo ylösalaisin... Ja se pään kopina, brrrrh.. Pinniksessä joskus sellanen kolina että hirvittää, vaikka pehmusteita on. Onneksi nukkuu suurimman osan ajasta pinniksessä, mutta nyt tulee taas hampaita ja herää yöllä viereen, siinä ei sit ite paljon nukuta kun yks tanssii ripaskaa selkää vasten :LOL:
 

Yhteistyössä