unista...

onko kellään tietoa tai oisko kellään jotain unikirjaa, josta vois katsoa.
näin unta että oltiin muutettu meidän taloon (ollaan tekemäs muuttoa) ja siellä pihalla karhu lähti jahtaamaan mua :( oli todella pelottava ja ahdistava uni. Pääsin sisälle turvaan, mutta rappuset oli tooooodella pitkät :eek:

 
PikkasenPyöree
Unet nousevat piilotajunnastamme ja ne symboloivat usein enimmäkseen oman elämämme huolia ja ajatuksia. Unissa esiintyy usein eläimiä. Unikirjojen mukaan nuorten naisten unissa karhun kerrotaan edustavan heräävää äidillisyyttä. Karhuemo symbolisoi sosiaalista luonnetta. Nuoren miehen unessa karhu kertoo itsenäistymisestä. Karhun tappaminen voi tarkoittaa voittoa vastustajista. Kaadossa kuollut karhu luovuttaa voimansa kaatajalleen. Karhu unessa voi merkitä myös kamppailua ennen maineen saavuttamista tai se voi tietää lisäansioita. Erään tulkinnan mukaan karhut uinuvat talviuntaan sielun kaukaisimmilla erämailla. Niiden löytäminen viittaa pitkälle kehittyneeseen yksilölliseen hengen kulttuuriin. (Angel & Larjanko 1994, 101; Biedermann 1993, 114; Hazzard 1990, 47 alaviite 4; Immonen 1984, 101 alaviite 5; Maunonen 1994, 174 alaviite 6; Savela 1993, 22, 13.) Omat lapsuuteni unet ovat saaneet selityksensä tämän pro gradun myötä.
 
nii
Luulen että muuto on herättänyt tuon karhun. Eli muutosta tuleva työ alitajuisesti aiheuttaa väsymystä joka ahdistaa sinua. Unet ovat hyvin yksilöllisiä ja sama uni voi merkitä eri ihmisille eri asiaa.
 
itse näin viime yönä unta että olin raskaana ja sitten ilman polttoja lähdin synnytyssaliin ja siellä tuli eka suppari jonka jälkeen pimeni ja sitten heräsin vauva sylissä ja tarkastin että oliko sektiohaava masussa kun taju silleen lähti, ei ollut.
ni sitten lähdin käymään vessassa ja sitä en löytänyt ja sitten haahuilin ja yritin johonkiin isoon jääkaapin tapaiseen mennä katuharjan kanssa ja sitten olinkin isossa aulassa menossa infotiskille jossa joku mies etsi minua ja sanoi että miksi olen jättänyt vastasyntyneen vauvan 12 tunniksi sinne osastolle ja itse häippäissyt jonnekin...

en ymmärrä ollenkaan tota unta kyllä...vauvakuume nostaa kyllä päätä pikkuhiljaa mutta ei vielä kuitenkaan ajankohtaista
 
hui... itekki oon paljo nähny raskaus ja synnytysunia... ja kerran näin unta vauvasta (noin 4kk ikäinen) joka sanoi mua äidiksi....
mut noi ehkä johtuu siitä, kun niin kovin lapsen haluaisin... :/
 
vieras
Mikä selitys on sille kun mä usein näen unta että oon vessassa jossa ovi ei mee lukkoon tai ei oo ollenkaan koko ovea....ne on ärsyttäviä unia..tai sit mä ajan autoa ja mun jalat ei yllä sinne polkimille..yleensä siis jarrulle...
 

Yhteistyössä