Urputusta exästä..

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No eiks se mene niin että lasketaan lapsen elatuksentarve. Siitä määräytyy elatusmaksun suuruus, jos isä ei sitä kykene maksamaan kokonaan, ja silti ostaa autoja niin kai se pistää kiukuttamaan. Jos elarit on maksettu kunnolla niin sitten jokainen saa tehdä rahoillaan mitä lystää, ostella autoja, ryypätä tai vaikka käyttää huumeita jos niikseen tulee.
Lasketaan joo, mut se on vain suuntaa antava. Sitä ei siis ole pakko noudattaa. Ex maksaa 400e nyt.. Laskuri näytti reilusti yli tuon 400e.. Kun hänen oma vra oli noussut, niin toivoi et elatuksen määrä laskis (vaikka omat tulonsa oli nousseet).
Ei juma :headwall: No jos hän ITSE on uransa saanut nousuun ja siten tienaa enemmän, niin eiköhän hän saa siitä itse nautti myös??? 400 euroa elareita on tosi iso summa, ja sun ja nyksäsi tulot siihen myös -kai te nyt hemmeti tuolla rahalla jo pidätte hyvinkin lapsista huolta??? Taidat olla ahne. Mitäs erosit jos et pysty ilman elämään?
Ennen kaikkea olen ahne. Ja jos nyt vihdoin laillisesti on tulollinen, niin "osani" siitä haluan. Lapset ovat aina tulleet viimeisenä arvo- ja tärkeysjärjestyksessä..
No hyvä et tiedät itsekin olevasi oikeasti ahne...ja sun osasi ei ole siinä mikään vaan lasten eteen noiden tulojen pitäis mennä. Mä vaan ihmettelen että mitä ne lapset tarvii joka kk 200e per nassu pelkästään isältään tulevien varojen osalta. Koska pitäähän sunkin laittaa siihen osuutes ja silloin summa kuukautta kohden on ihan mukava.
Jos ex maksaa 200e kk per lapsi, niin mitä hitsiä ne sun lapset harrastaa tms. että yhden lapsen elättäminen maksaa 400e? Olettaen, että sinäkin maksat saman mitä ex per lapsi. Joka kk niille ei tarvii vaatetta/kenkiä/reimaa olla ostamassa.
Oot kyllä tosi ahne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
eli kyllä, tuosta lapsen elatuksen tarpeestahan on olemassa ihan kaavio, paljonko lapsen arvioitu kulutus on, ja sitten lasketaan vanhempien elatuskyky, ja jos näissä eroja, niin luonnollisesti se hyvätuloisempi maksaa enemmän

MUTTA elatusmaksun maksaja, ei hänen kuulukkaan ylitöistä ja tienaamistaan ylimääräisistä rahoista MAKSAA ENEMMÄN!! jos maksaa 400e kk:ssa, niin tuossa taatusti katetaan jo sen lapsen menot kuukaudessa, ja päälle vielä lapsilisä.

edelleen ihmettelen että mistä se harha kumpuaakin, että jos etävanhempi itse tienaa tekemällä vaikka vuorokaudet läpeensä töitä, säästääkseen vaikka itseä varten jotain, niin sitä mukaa kuulusi sen elarinkin nousta..paljonko tuon elarin pitäisi olla kuukaudessa ap? 600e? ja vilpittömästikö sanot että se menee kaikki lapsen tarpeisiin.
minusta 400e kuulostaa hyvältä elarilta, onhan sen toisenkin vanhemman tehtävä osuutensa lapsen elatuksen eteen!!!
Taidat olla pätemisen asiantuntija?
JOs sairaanhoitajan peruspalkka on 1500e ja ikä-, ylityö yms. lisät kattavat palkasta lähes 30prosenttia, niin miten niitä ei huomioitas tuloina? Jos asfaltintekijä saa kesäkautena 26tonnia ja talvikautena ei mitään niin kuinka luulet elareiden määräytyvän? Kesällä hirmu elarit ja talvella ei mitään? hmm.. Silloin se lasketaan vuositasolla.
 
Gluteus maximus
minä en ymmärrä mitä tuo auto tähän asiaan edes kuului? Kai jokainen saa auton hankkia jos haluaa ja nykyään kaikki uudemmat autot maksaa sen 28 000 euroa, joten ei ole varmaan mikään luksusmersu kuitenkaan. Minusta ihmisellä saa olla elämää eronkin jälkeen jos kuitenkin maksaa 400 euroa kuussa elareita. 28 000 olisi tietysti pitänyt laittaa sinun tilillesi.
 
Niin onhan se niin väärin että exällä on elämää suhteen jälkeenkin.... :hug:
Hyvät elarit ap kyllä saa. Jos itse vaikka sijoittaa sen saman joka kuukausi niin sillä kyllä syödään ja harrastetaan hyvin. Ja lapsille voi antaa vielä ihan kivat taskurahatkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
eli kyllä, tuosta lapsen elatuksen tarpeestahan on olemassa ihan kaavio, paljonko lapsen arvioitu kulutus on, ja sitten lasketaan vanhempien elatuskyky, ja jos näissä eroja, niin luonnollisesti se hyvätuloisempi maksaa enemmän

MUTTA elatusmaksun maksaja, ei hänen kuulukkaan ylitöistä ja tienaamistaan ylimääräisistä rahoista MAKSAA ENEMMÄN!! jos maksaa 400e kk:ssa, niin tuossa taatusti katetaan jo sen lapsen menot kuukaudessa, ja päälle vielä lapsilisä.

edelleen ihmettelen että mistä se harha kumpuaakin, että jos etävanhempi itse tienaa tekemällä vaikka vuorokaudet läpeensä töitä, säästääkseen vaikka itseä varten jotain, niin sitä mukaa kuulusi sen elarinkin nousta..paljonko tuon elarin pitäisi olla kuukaudessa ap? 600e? ja vilpittömästikö sanot että se menee kaikki lapsen tarpeisiin.
minusta 400e kuulostaa hyvältä elarilta, onhan sen toisenkin vanhemman tehtävä osuutensa lapsen elatuksen eteen!!!
Taidat olla pätemisen asiantuntija?
JOs sairaanhoitajan peruspalkka on 1500e ja ikä-, ylityö yms. lisät kattavat palkasta lähes 30prosenttia, niin miten niitä ei huomioitas tuloina? Jos asfaltintekijä saa kesäkautena 26tonnia ja talvikautena ei mitään niin kuinka luulet elareiden määräytyvän? Kesällä hirmu elarit ja talvella ei mitään? hmm.. Silloin se lasketaan vuositasolla.
Olet kyllä etovan ahne, muka lasten nimissä olet vinkumassa itselles lisää rahaa :x Tienaatteko te ukkos kanssa itse ollenkaan, kun olette noin kärkkäänä exäsi rahoihin käsiksi käymässä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos hän halusi tehdä ylitöitä juuri saadakseen sen auton?jos teillä on joku summa mitä maksaa kuussa elatusta niin saa kai mies omilla hankkeillaan ostaa mitä haluaa?ei aina pidä olla kateellinen.olet ennenkin marissut siitä mitä ex ostaa tai tekee.
Aivan varmasti olen ja tulen narisemaankin. Ex olisi halunnut pienentää maksamaansa summaa. Jos kuussa jää yli 4tonnia käteen ja siitä summasta ei ole maksaa 400e elatusta, mutta on varaa laittaa autoon, niin todellakin narisen. Narisin exälle jo eilen. Ja nyt narisen täällä. Jos et sitä jaksa tai halua kuunnella, niin jätä tämä ketju lukematta.

Onko sulla laittaa tuo 400??
Meidän lapset eivät elä tai kuluta pyhällä hengellä saati, et 400e riittäiskään..
No onhan teitä kaksi aikuista sinä a miehes, kai te nyt tienaatte jotain itsekin ettei tarvitse kaikkea repiä sun exäs selkänahasta? Ja jos ette osaa elää arojenne mukaan niin se ei tosiaankaan ole exäs vika. Miksi erositte? Kävitkö exän kukkarolle liian kalliiksi, vai?
Mun nyk. miehen tuloilla ei ole mitään tekemistä, kun lasketaan mun ja exän lasten elatuksia. Vaikuttaako meidän eron syyt lasten elatukseen? Noh, se oli toinen nainen.. Kuka on sanonut ettei osattais elää varojen mukaan?
 
Mulle tulee ap:stä mieleen yksi tuttu nainen jolla oli kolme lasta exänsä kanssa. No ex kuoli ja sitten lapsille tuli perintöä niin mitäpä tapahtui...kaikki lapsille tulevat lahjat (vaatteet) niin tämä nainen uuden puolisonsa kera pyysi lahjan antajalta kuitin ko vaatteesta ja nosti sitten kuittia vastaan lasten perintörahoja...olivat muka itse ostaneet noita vaatteita.

Mutta tämä mitä ap täällä kirjoittaa niin kuvastaa vain sitä miten sokea ahne ihminen on !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
minä en ymmärrä mitä tuo auto tähän asiaan edes kuului? Kai jokainen saa auton hankkia jos haluaa ja nykyään kaikki uudemmat autot maksaa sen 28 000 euroa, joten ei ole varmaan mikään luksusmersu kuitenkaan. Minusta ihmisellä saa olla elämää eronkin jälkeen jos kuitenkin maksaa 400 euroa kuussa elareita. 28 000 olisi tietysti pitänyt laittaa sinun tilillesi.
Siis eihän tuo 28000 ole edes autosta paljon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Mulle tulee ap:stä mieleen yksi tuttu nainen jolla oli kolme lasta exänsä kanssa. No ex kuoli ja sitten lapsille tuli perintöä niin mitäpä tapahtui...kaikki lapsille tulevat lahjat (vaatteet) niin tämä nainen uuden puolisonsa kera pyysi lahjan antajalta kuitin ko vaatteesta ja nosti sitten kuittia vastaan lasten perintörahoja...olivat muka itse ostaneet noita vaatteita.
:eek: :eek: :(
 
VIERAS
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Mun nyk. miehen tuloilla ei ole mitään tekemistä, kun lasketaan mun ja exän lasten elatuksia. Vaikuttaako meidän eron syyt lasten elatukseen? Noh, se oli toinen nainen.. Kuka on sanonut ettei osattais elää varojen mukaan?
No jotain teidän taloudessa on pielessä, jos kaksi aikuista ei saa rahoja riittämään vaikka kaksi lapsista saa 400 euroa elareita kuukaudessa!
 
hyi ap!!
musta tää on jo melkoisen mautonta ja törkeää ap:ltä. eikö ap ole siis tämä sama äippä joka just hiljattain esitteli kakspluslehdessä itsensä ja lapsensa ja elämänsä oikein naamakuvien kanssa? ja nyt kehtaa täällä retostella exänsä asioita niin, että kaikki halukkaat varmasti saavat tietää kuka ja millainen paskiainen se onkaan. olet ahne ällötys ap!! häpeä jos osaat!!
 
huoh
Suomalaiset on kateellisia. Jos toiset tekee töitä, niin pitäs toisille laiskemmillekki antaa ilmaseksi rahat. Ja tällä hetkellä näin muutenkin tehdään.

Pitäskö ap:n hankkia sellanen koulutus ja työ, ettei tarttis olla kateellinen töistä? Kai sulla on uusi kumppani? Jos ei, niin hankkisin sellaisen. Kuulostaa siltä, että sulla on vähän tylsä elämä. Ei sinun eksän tartte teidän elatustanne täysin maksaa. Vain teidän yhteisistä lapsista oma osansa elatuksista. Itse joudut maksamaan oman elämisesi ja oman osuutesi lapsistanne, niinkuin järkikin sanoo. Vai haluatko urheiluauton sinäkin?

Ei ihme, kun monet miehet vihaavat naisia ja pitävät heitä loisina. Tässä syy.
 
.
Auton voi ostaa lainarahallakin. Mistä tiedät, että ex on sen omilla rahoillaan maksanut. Voi olla, ettö lyhentää sitä joka kuukausi. Ei silti välttämättä ole isot tulot vaikka olisikin kallis auto.
 
Teidän eron syillä, oli toinen nainen tai ei, ei koroteta elareita sen kummemmin. Eikä exäsi ole pettämisen vuoksi sen enempää velvollinen sulle rahaa syytämään eronne jälkeen. Lapsille ne menee. Jos se maksaa 400 e/kk, niin sä maksat itse sitten toiset 400 e/kk elatuksesta = 800 e/kk. Ihan hyvä raha. Muut lapset maksat nykyisen kumppanisi kanssa yhdessä. That simple.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Auton voi ostaa lainarahallakin. Mistä tiedät, että ex on sen omilla rahoillaan maksanut. Voi olla, ettö lyhentää sitä joka kuukausi. Ei silti välttämättä ole isot tulot vaikka olisikin kallis auto.
Tai jos sillä on vaikka suhde siihen missiin ja siksi saa ajaa sillä autolla? :D
 
elämä
Ette osaa elää varojenne mukaan, jos ette pärjää. Sitähän se juuri meinaa. Eli elätte yli varojenne. Kannattaisko nyt ihan kunnolla eritellä kaikki kulut? Mihin rahaa uppoaa? Voiko sieltä karsia? Onko liian kallis asunto? Onko liian iso laina suhteessa maksukykyyn? Tuhlaatteko rahoja? Selkeesti teillä on pielessä matematiikan taidot. Jos ette osaa elää sopivasti varojen mukaan, niin ei se ex ole syypää näihin. Hänellä on oma elämänsä ja hän saa käyttää omat rahansa kuten lystää, eihän se sulle kuulu.

Ja yhdyn tuohon, että 28 000e urheiluauto ei ole edes kallis.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Suomalaiset on kateellisia. Jos toiset tekee töitä, niin pitäs toisille laiskemmillekki antaa ilmaseksi rahat. Ja tällä hetkellä näin muutenkin tehdään.

Pitäskö ap:n hankkia sellanen koulutus ja työ, ettei tarttis olla kateellinen töistä? Kai sulla on uusi kumppani? Jos ei, niin hankkisin sellaisen. Kuulostaa siltä, että sulla on vähän tylsä elämä. Ei sinun eksän tartte teidän elatustanne täysin maksaa. Vain teidän yhteisistä lapsista oma osansa elatuksista. Itse joudut maksamaan oman elämisesi ja oman osuutesi lapsistanne, niinkuin järkikin sanoo. Vai haluatko urheiluauton sinäkin?

Ei ihme, kun monet miehet vihaavat naisia ja pitävät heitä loisina. Tässä syy.
tämän takia monia eronneita naisia pidetään pilkkanaan, sitten vielä joku tulee antamaan tänne HYVÄN kuvan eronneesta naisesta! Oikeasti, pitäisi olla sen verran itssekunnioitusta, ettei exältä enää rahaa ruinaa jos kuitenkin ex tekee oman osuutensa.....uskon, että katkeruutta on jos taustalla pettämistä jne...mutta tuolla ei pääse kovin pitkälle, ainakaan niin, että ex haluaisi useammin tavata lapsia jos ex-vaimo on ruikuttamassa ja kurkkimassa verhon takaa minkälainen auto, kengät, nainen, takki exällä on tänään päällä ja voi veljet jos olet mennyt uudent sukat ostamaan niin kyllä varmasti maksat elareita 5 euroa lisää!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Suomalaiset on kateellisia. Jos toiset tekee töitä, niin pitäs toisille laiskemmillekki antaa ilmaseksi rahat. Ja tällä hetkellä näin muutenkin tehdään.

Pitäskö ap:n hankkia sellanen koulutus ja työ, ettei tarttis olla kateellinen töistä? Kai sulla on uusi kumppani? Jos ei, niin hankkisin sellaisen. Kuulostaa siltä, että sulla on vähän tylsä elämä. Ei sinun eksän tartte teidän elatustanne täysin maksaa. Vain teidän yhteisistä lapsista oma osansa elatuksista. Itse joudut maksamaan oman elämisesi ja oman osuutesi lapsistanne, niinkuin järkikin sanoo. Vai haluatko urheiluauton sinäkin?

Ei ihme, kun monet miehet vihaavat naisia ja pitävät heitä loisina. Tässä syy.
tämän takia monia eronneita naisia pidetään pilkkanaan, sitten vielä joku tulee antamaan tänne HYVÄN kuvan eronneesta naisesta! Oikeasti, pitäisi olla sen verran itssekunnioitusta, ettei exältä enää rahaa ruinaa jos kuitenkin ex tekee oman osuutensa.....uskon, että katkeruutta on jos taustalla pettämistä jne...mutta tuolla ei pääse kovin pitkälle, ainakaan niin, että ex haluaisi useammin tavata lapsia jos ex-vaimo on ruikuttamassa ja kurkkimassa verhon takaa minkälainen auto, kengät, nainen, takki exällä on tänään päällä ja voi veljet jos olet mennyt uudent sukat ostamaan niin kyllä varmasti maksat elareita 5 euroa lisää!!!
Ja sitten jossain kohden tullaan itkemään kuinka se ex on ihan täysi paska, kun ei enää ole halunnut ottaa lapsiaan luokseen jne.
Ei vaan ajatella, että monesti tolla kuiviin imemisellä ajetaan ihminen täysin loppuun ja siinä tulee se pieni "viha" jo niitä syyttömiä lapsiakin kohtaan...
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ota huomioon ettei sun exän kuulu elättää sun toisia lapsia!
Mitä toisia? Exän kuuluu elättää siittämänsä lapset.
tottakai. Tästä me kaikki ollaan samaa mieltä, mutta eikö se 400 euroa riitä? Minusta erittäin kohtuullista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja N11NU:
Teidän eron syillä, oli toinen nainen tai ei, ei koroteta elareita sen kummemmin. Eikä exäsi ole pettämisen vuoksi sen enempää velvollinen sulle rahaa syytämään eronne jälkeen. Lapsille ne menee. Jos se maksaa 400 e/kk, niin sä maksat itse sitten toiset 400 e/kk elatuksesta = 800 e/kk. Ihan hyvä raha. Muut lapset maksat nykyisen kumppanisi kanssa yhdessä. That simple.
No tähän peesiä. Oksettavaa miten ahneita ihmiset voi olla!! :$
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä