Useampi lapsiset allergia/astma perheet...Moniko perheenjäsen sairastaa?

sairasta sakkia
Yhdellä koira allergia, yhdellä heinä allergia, yhdellä pähkinä, omena yms.pientä allergia, kaksi tervettä (jolla toisella kyllä muutama muu sairaus, mutta ei allergiaa)
 
sairasta sakkia
Alkuperäinen kirjoittaja sairasta sakkia:
Yhdellä koira allergia, yhdellä heinä allergia, yhdellä pähkinä, omena yms.pientä allergia, kaksi tervettä (jolla toisella kyllä muutama muu sairaus, mutta ei allergiaa)
niin ja oireet koirasta pahat (iho, nenä silmät, hengitys), heinästä vaihtelevat (silmä, nuha) , omena ja pähkinä (suu ja iho oireet)

 
Mies ei ole allerginen millekään, mutta kyllä se vähän siitepölykautena saa nuhaa.
Esikko on ollut lievästi allerginen munalle pienenä, allerginen lähes kaikille elukoille ja kalasta saa oireita nykyään. On atoopikko ja hänellä on infektioastma.
Kakkonen on allerginen maidolle ja kananmunalle. Eläimistä ei oireita. Siitepölyihin reagoi. Ihottumaa on ollut kyynärpäissä viimeiset 6-vuotta. Infektioastma.
Kolmonen ei ole allerginen millekään.
Minä olen atoopikko ja saan oireita ruoista lämpötilojen vaihteluun.
 
Vanhemmat, viisi lasta. Kummallakin vanhemmalla siitepölyallergiat. Lapsista kolme ekaa on allergiavapaita, neljännellä lapsella oli pienempänä maitoallergia ja astma, viidenellä laajat ruoka-aineallergiat ja astmaepäily.
 
Mies astmaatikko: hengenahdistus eläinten lähellä ja sairaana. Poika infektioastmaatikko, pahat hengitysoireet infektiossa. Minä moni allerginen astmaatikko, oireet vaihtelee allergian mukaan. 2 toistaiseksi tervettä lasta, ellei atooppista ihoa lasketa mukaan.
 
Meillä kolme vee jolla säännöllisellä lääkityksellä oleva astma ja anafylaksia oireinen maito-ja kananmuna-allergia. Lisäksi kissa, koira, koivu ja leppä.
Yksi vuotiaalla hurjasti eri allergioita (mm. maito, muna, vehnä, ohra, maapähkinä, kala +kasviksia ja vihanneksia). Näistä pähkinä, kala, vehnä ja maito sellaisia että reagoi voimakkaasti.
Perheen isä allergiaton, minulla asa allergia ja vanhemmalla iällä puhjennut yliherkkyys eläinpölylle, eritoten kissaan.


:/
 
km
Meillä mulla allegiat ja astma, kummallaki lapsella allergia ja astma. Miehellä kans jossain määrin allergista taipumusta mutta ei niin pahasti ku meillä muilla. Todennäköistä on että tuleva kuopus (syntyy kesällä) liittyy tähän allergisten joukkoon...
 
löytyy...
3 lasta, ekalla astma, siitepölyallergia+hevonen ja kissa ja paljon ruoka-aineallergioita, nyt iän myötä jäänyt lääkitykset kokonaan paitsi allergialääkkeet keväästä-syksyyn ja myös ruoka-aine allergiat helpottaneet, paitsi nyt murkkuiässä jokunen kylläkin tullut takaisin...
kakkosella edelleen astma ja lääkkeet siihen, sekä ruoka-aine allergiat jossainmäärin edelleen, paljon kyllä ihan pikkulapsi ajasta helpottanut =)
kolmosella vain laktoosi-intoleranssi joka siis myös ekalla ja tokallakin
 
Miehellä astmaoireet helpottanut vanhemmiten, mutta lapsena/nuorena ollut astma, eläinallergia.
Vanhimmalla pojalla oli babyastma, ei enää lääkitystä, nyt 12v.
10veellä kohtalaisen paha astma.
7veellä ns helppoastma.
2veellä ollut muutamia astmaan viittaavia oireita ja avaavalääke flunssassa käytössä.
Itse oireilen siitepölyistä.

*MUOKS* Ei yhtään 100% tervettä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Miehellä astmaoireet helpottanut vanhemmiten, mutta lapsena/nuorena ollut astma, eläinallergia.
Vanhimmalla pojalla oli babyastma, ei enää lääkitystä, nyt 12v.
10veellä kohtalaisen paha astma.
7veellä ns helppoastma.
2veellä ollut muutamia astmaan viittaavia oireita ja avaavalääke flunssassa käytössä.
Itse oireilen siitepölyistä.

*MUOKS* Ei yhtään 100% tervettä...
Miten eroaa kohtalaisen paha/helppo astma?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Amalia K:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Miehellä astmaoireet helpottanut vanhemmiten, mutta lapsena/nuorena ollut astma, eläinallergia.
Vanhimmalla pojalla oli babyastma, ei enää lääkitystä, nyt 12v.
10veellä kohtalaisen paha astma.
7veellä ns helppoastma.
2veellä ollut muutamia astmaan viittaavia oireita ja avaavalääke flunssassa käytössä.
Itse oireilen siitepölyistä.

*MUOKS* Ei yhtään 100% tervettä...
Miten eroaa kohtalaisen paha/helppo astma?
Helppoastma, että pysyy kurissa päivittäisellä lääkityksellä eikä tule kohtauksia, ellei lääkkeet jää useaan kertaa perätysten ottamatta.
Vaikeammaksi luen, kun vähintään kerran viikossa oireilu pahenee, joutuu ottamaan avaavaa 3-4 krt/vko ym.

 

Yhteistyössä