Uskallanko laittaa hynttyyt yhteen rakastamani miehen kanssa?Mielipiteitä

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eli hänellä on ulosotossa 9 000 e,vanhoja velkoja ja nyt työttömänä,noin päivän viikossa töissä,ei löydä töitä.Eli aika lailla kädestä suuhun hän elää.

Minä lasteni kanssa pärjännyt yh:na hyvin mutta kuinka meille käy jos laitamme kamat yhteen.Rakastamme toisiamme suunnattomasti mutta valitettavasti tuo taloudellinen puoli mietityttää...

Mitä itse tekisit?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dds:
Lisään vielä että luulisi rakastavan miehen sen ymmärtävän ettet halua hänen vanhoja velkojaan mennä maksamaan :)
kyllä hän on sanonut että minun rahoistani ei huoli senttiäkään maksamaan noita velkoja,mutta meneekö se käytännössä sitten kuitenkin toisin kun samaa taloutta asutaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja dds:
Lisään vielä että luulisi rakastavan miehen sen ymmärtävän ettet halua hänen vanhoja velkojaan mennä maksamaan :)
kyllä hän on sanonut että minun rahoistani ei huoli senttiäkään maksamaan noita velkoja,mutta meneekö se käytännössä sitten kuitenkin toisin kun samaa taloutta asutaan.

Jos asutte yhdessä, viranomaiset laskevat tulonne ja menonne yhteen, jos haette toimeentulotukea, asumistukea, päivähoitopaikkaa (maksu ). Jos miehen tulot ovat epäsäännöllisiä, tukien kanssa on hankalaa. Jos sinulla on niin paljon rahaa, että pystyt huoletta maksamaan yhteiset kulunne ja miehen elämisen, muuttakaa toki yhteen. vaikka mies ei varsinaisesti rahojasi huolisikaan, ei olisi kivaa asua yhdessä niin että toinen söisi näkkäriä ja toinen kerrosvoileipää. Miehenkin saamat yhteiskunnan tuet laskevat kun muutatte yhteen.

 
dds
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ai siis että jos olisimme avoliitossa,eikä siis naimisissa,niin minunkin tuloni otettais huomioon tuohon takaisinmaksusumman määriytymiseen?
Sun kannattaa ottaa tästä selvää, en ole asiantuntija mutta en ihmettelisi vaikka otettaisiinkin...
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ai siis että jos olisimme avoliitossa,eikä siis naimisissa,niin minunkin tuloni otettais huomioon tuohon takaisinmaksusumman määriytymiseen?
kyllä, joa asuisitte samassa osotteessa teidät lasketaan avopariksi ja silloin tulot on yhteiset.
 
no hohhoh
siis voi sit.. kuinka idioottia porukkaa täälläkin on! :O Miksi te neuvotte ihmisiä asioissa, joista ette tiiä mitään? Teidän ennakko-olettamusten perusteella mun kiltti ja kunnollinen mies on varmaan ihan mielisairas kun asuu mun kanssa, mulla on näet ulosotossa varmaan yli 30 000e velkaa. Mun velat ei todellakaan vaikuta mun miehen tuloihin tai menoihin millään tavalla, hän ei joudu maksamaan mun velkoja, eikä hänen tulojaan oteta huomioon mun velkajärjestelyjä/maksusuunnitelmaa tehtäessä. Ja vaikka ostetaan uutta tavaraa, esim. telkkari, tietokone tms. niin niitäkään ei ulosotto voi viedä vaikka ollaan jo asuttu yhdessä kun ne on hankittu. Eihän toisen omiin nimiinsä aiheuttamat velat siirry puolisolle edes naimisiin mennessä niin miten kuvittelette että niillä olisi mitään merkitystä avoliitossa??

Ilmeisesti mun pitis asua loppuelämäni yksin ja olla perustamatta perhettä kun mulla on niin paljon velkaa..?
 
no hohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ai siis että jos olisimme avoliitossa,eikä siis naimisissa,niin minunkin tuloni otettais huomioon tuohon takaisinmaksusumman määriytymiseen?
kyllä, joa asuisitte samassa osotteessa teidät lasketaan avopariksi ja silloin tulot on yhteiset.
joo tulot lasketaan yhteen, mutta ei velkoja todellakaan. Toisen ihmisen veloilla ei ole mitään vaikutusta tukien yms. saamiseen.
 
jaa
ei varmaan tartteis senki no hohhoh. Mutta mielipidettä kysyttiin. ite en rupeis.. Mut miun poikaystävälläni onki enempi rahaa ku mulla. Haluan silti pitää rahat erillää... mut jos sillä olis velkaa ja varsinka ei työtä. Ni mite helvetis mie sitä elättäisin?? Kyl pitäs töitä ensin olla..
 
no hohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
ei varmaan tartteis senki no hohhoh. Mutta mielipidettä kysyttiin. ite en rupeis.. Mut miun poikaystävälläni onki enempi rahaa ku mulla. Haluan silti pitää rahat erillää... mut jos sillä olis velkaa ja varsinka ei työtä. Ni mite helvetis mie sitä elättäisin?? Kyl pitäs töitä ensin olla..
Töistä mä en mitään oo sanonutkaan, mutta ihan turha yrittää uskotella ap:lle, että joutuisi miehen velkoja makselemaan. Kiva että oot löytänyt itsellesi rikkaan poikaystävän. Mulla ja mun miehellä on ihan samanlaiset tulot mun ulosottomaksujen jälkeen, eikä siitä ole koskaan koitunut mitään ongelmia.
 
vieras ap
Minä oon rakastunut,sydämeni pohjasta,ei vaikuta velat eikä ruma ulkonäkökään,sekin kai ärsyttää palstalaisia :)

Mutta huolenani oli se taloudellinen puoli tottakai,että voivatko minunkin tuloistani ottaa sitten miehen velkoihin jos muutamme yhteen,
 
tilika
Mullakin on ulosotossa reilu 16000 velkaa eikä tuo ole vaikuttanut siippani tuloihin millään tavalla. Itse niitä maksan pois. Jos sinusta tuntuu että haluat elää ko tyypin kanssa niin onnea matkaan ja toivottavasti hänkin jostain alkaa toimeentuloa saamaan :)
 

Yhteistyössä