Uskaltaisitko jättää lapsen yksin autoon?

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
No kumman uskaltaisit jättää, alle 3v vai yli? Alle 3v niin tuskin on vaarana että itse lähtee autosta pois vaeltamaan. Mutta sen ikäiselle on taas varmaan aika kamalaa huomata olevansa yksin tai jotain. :/
Missäs se tapahtuma sattui että 1,5 vuotias avasi VAUHDISSA oven ja tippui autosta ja jäi bussin alle. Lapset osaa olla yllättävän näppäriä, joten tässä en kyllä jättäis yli enkä alle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kamala 5min:
Joidenkin mielestä on kauhistuttavaa, jos lapsi 3v on 5 minuuttia pois vanhempiensa silmien alta. Tuli vain mieleen se maataloketju, jossa puhuttiin, että pienet lapset ovat keskenään tuntikaupalla joka päivä niin, että välillä vanhemmat ehtivät tsekkaamaan perään...
niin me ollaan ihmiset erilaisia.
minä en jätä lapsiani yhtään mihinkään tuntikaupalla yksin, julkisilla paikoilla en päästä silmistäni hetkeksikään.
 
vieras
mitäs sitten teette, jos otattekin ne muksut sinne kauppaan mukaan ja kauppa syttyy palamaan/räjähtää/tulee kaasuvuoto/ryöstetään aseella uhaten ja otetaan pankkivankeja?? että oliskohan sittenkin vaan paras vaihtoehto pistää lapset vaatekomeroon 20 vuodeksi ja laskea ulos sitten kun niillä on puolisot pitämässä niistä huolen seuraavat 50 vuotta...
 
VIERAS
Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:
Miksi se lapsi pitäisi edes lyhyeksi ajaksi jättää autoon?
Jos lapsi nukkuu, niin ottaa vaan syliin, joko jatkaa sylissä unta tai herää, mutta ei se siihen kuole, että unet keskeytetään. En näe mitään syytä muuta kuin laiskuus, että tosiaan täytyy muksu autoon jättää lyhyen reissun ajaksi.
no kuvittelepa tällainen tilanne:

3 alle kouluikäistä lasta, kaikki kuumeessa ja flunssassa. samoin äiti. pakko lähteä lääkäriin koko sakin kanssa ja paluumatkalla mentävä apteekin kautta. parkkipaikka löytyy apteekin oven vierestä ja jonoakaan ei näytä olevan. irrotatko koko kuumeisen ja horteisen sakin turvavöistää ja kiikutat apteekkiin mukaan (siis itsekin tulitikulla kaadettavassa kunnossa ) vai jätätkö 2 isompaa keskenään autoon ja otat vain sen sylivauvan mukaan? näköyhteys autoon ja isommat pyytävät itse, ettei tarvitsisi nousta kun väsyttää ja paleltaa.
Riippuu ihan isompien lasten iästä. Jos ovat alle kouluikäisiä, niin raahaisin mukaan apteekkiin, jos siellä ei kerta jonoa ole, niin eiköhän ostokset tule nopeasti suoritettua.
JA SITTEN KUN RAAHAAT ON JOKU MAMMA TÄÄLLÄ PALSTALLA KIROOMASSA KUN SAIRAITA LAPSIA EI PIDETÄ KOTONA
 
pari kertaa olen..
Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
No kumman uskaltaisit jättää, alle 3v vai yli? Alle 3v niin tuskin on vaarana että itse lähtee autosta pois vaeltamaan. Mutta sen ikäiselle on taas varmaan aika kamalaa huomata olevansa yksin tai jotain. :/
No ehkä meidän 3-vuotiaalla on perusturvallisuuden tunne tai joku niin kunnossa, että se ei panikoidu, jos sanon hänelle, että äiti käy nyt nopeasti kaupassa je tulee heti kohta takaisin. Odota sinä tässä.

Ymmärtää kyllä puhetta ainakin meidän tuon ikäinen eikä muutenkaan hysterisoidu, jos on hetken erossa äidistään. Jotkut näemmä opettavat lapselleen, että silloin pitää iskeä Paniikki, jos äiti ei Joka Hetki ole vieressä. Tervettä.
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitäs sitten teette, jos otattekin ne muksut sinne kauppaan mukaan ja kauppa syttyy palamaan/räjähtää/tulee kaasuvuoto/ryöstetään aseella uhaten ja otetaan pankkivankeja?? että oliskohan sittenkin vaan paras vaihtoehto pistää lapset vaatekomeroon 20 vuodeksi ja laskea ulos sitten kun niillä on puolisot pitämässä niistä huolen seuraavat 50 vuotta...
Jos näin kävisi, tuskin tarvitsisi syyttää itseään tapahtumasta lopun elämää, mutta jos jättäisin pienen lapsen VALVOMATTA johonkin missä vastaavanlaista tapahtuu, en voisi elää sen tiedon kanssa..
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Oho.. Siis JUHTA! :LOL:

Noo, sitten tulevaisuudessa olis soinu summeri, et väärä sana, väärä sana. Sinulla on viisi sekuntia aikaa korjata virheesi.. :saint:
Niin olis soinu!! :LOL:
:LOL: No nyt ymmärrän paremmin, ihmettelin jo että mitä sotilasdiktaattorirobotteja tulevaisuudessa onkaan luotu palvelukäyttöön.. :LOL: Eikös juntta oo joku semmonen... en tierä... pikku hitleri-robotti nostelemassa mummoja autosta ovaalin muotosiin rakennuksiin. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja kamala 5min:
Joidenkin mielestä on kauhistuttavaa, jos lapsi 3v on 5 minuuttia pois vanhempiensa silmien alta. Tuli vain mieleen se maataloketju, jossa puhuttiin, että pienet lapset ovat keskenään tuntikaupalla joka päivä niin, että välillä vanhemmat ehtivät tsekkaamaan perään...
No kyllä mun lapsi siinä iässä on pois silmien alta ollut, mutta mun mielestä autoon jättäminen on eri asia.
Varmaan juuri siksi että tiedän mitä voi tapahtua.

Sitäpaitsi, autovarkaus kukkii kauppojen parkkialueilla, ja autoista varastelu.
Tälläkin pienellä paikkakunnalla on monesti auto tyhjennetty sillä aikaa, kun auton omistaja on ollu kaupassa 5min.
ja täälläpäin on niitä mustalaiskaupittelijoita jotka tyrkyttävät jotain väkisin :x voin kuvitella kuinka lasta pelottaa jos sellanen lauma alkaa koputella ikkunoihin :$
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja pari kertaa olen..:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen jättänyt 3v kun ei halunnut tulla mukaan. Ovet lukkoon ettei vieraat pääse sisälle ja välillä käynyt katsomassa kun ei esim.kirpparille halua tulla. Yhtä hyvin sen lapsen päälle voi siellä kaupassa vaikka hylly kaatua, varovainen voi olla muttei hysteerinen, maalaisjärki riittää jos sellasta on?
Paremmin sä estät sen hyllyn kaatumisen päälle kun sen, että joka ajaa vaikka auton perään ja sä kattelet ovelta.
Ja todennäköisyys että joku monsteri parkkipaikalla ajaa auton päälle niin että lapsi jotenkin vahingoittuisi on luokkaa?
En mä tarvi siihen mitään todennäkösyyksiä kun niin vaan voi sattua. Eikä siihen tarvita mitään monsteria edes. Kun joku 80v papparainen esim.
Miten sä ikinä uskallat liikkua autolla liikenteessä ensinnäkään??
Nii i, mietippä sitä. Kortti pois kaikilta yli 60v ...
Ja kortti pois kaikilta alle 60v! Taidat olla aika hysteerinen tapaus muutenkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja pari kertaa olen..:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen jättänyt 3v kun ei halunnut tulla mukaan. Ovet lukkoon ettei vieraat pääse sisälle ja välillä käynyt katsomassa kun ei esim.kirpparille halua tulla. Yhtä hyvin sen lapsen päälle voi siellä kaupassa vaikka hylly kaatua, varovainen voi olla muttei hysteerinen, maalaisjärki riittää jos sellasta on?
Paremmin sä estät sen hyllyn kaatumisen päälle kun sen, että joka ajaa vaikka auton perään ja sä kattelet ovelta.
Ja todennäköisyys että joku monsteri parkkipaikalla ajaa auton päälle niin että lapsi jotenkin vahingoittuisi on luokkaa?
En mä tarvi siihen mitään todennäkösyyksiä kun niin vaan voi sattua. Eikä siihen tarvita mitään monsteria edes. Kun joku 80v papparainen esim.
Miten sä ikinä uskallat liikkua autolla liikenteessä ensinnäkään??
Nii i, mietippä sitä. Kortti pois kaikilta yli 60v ...
Ja kortti pois kaikilta alle 60v! Taidat olla aika hysteerinen tapaus muutenkin?
Ja sä taidat olla saatanan tosikko :LOL:
 
pari kertaa olen..
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja pari kertaa olen..:
Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Alkuperäinen kirjoittaja pari kertaa olen..:
Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä:
Alkuperäinen kirjoittaja pari kertaa olen..:
Asutaan turvallisella seudulla. Tosin eihän se takaa siltikään täydellistä turvallisuutta. En jaksa alkaa hysterisoimaan Ihan Kaikesta mitä vain voi tapahtua. .
ei kannattais ainakaan syömään mitään jättää. kuka auttaa kun tukehtuu?
eikä kaupassa kannata juosta, sä liukastut ja taju lähtee, kuka tietää että lapsi on autossa just tukehtumassa, menee kerta heitolla lapsi ja äiti.
Nii ja sit se auto syyttyy sillä aikaa palamaan ja pedofiilejä tunkee sisään ovista ja ikkunoista :D :D :D Voi tätä nykyaikaa..
Tai sitten käy kuten mulle. Ei tullut pedofiilit ikkunoista mutta pissahätä iski.
Päätin lähteä autosta kauppaan etsimään äitiä tai vessaa. Pissat tuli housuun ja eksyin parkkipaikalle. Se oli pelottavaa ja minua hävetti. Eihän se vaarallista ollut mutta ei miellyttävääkään.
Olin muistaakseni jo kouluikäinen.
En uskaltaisikaan jättää isompaa lasta, joka osaa jo avata ovet. Mutta 3v, joka istuu vöissä lukkojen takana. VOIN kipaista kaupan läpi kaksi kertaa vuodessa ja olla 3 minuuttia pois hänen luotaan. Se on aika massiivinen riski se. Jotain suhteellisuudentajua, immeiset..
Meillä 3 vuotias osaa avata vyön sekä oven, joten enpä kyllä luottaisi iän perusteella...
Ei pelkästään IÄN perusteella, vaan sen perusteella, miten jäykät auton ovet ja lukot ovat. Hei ihan maalaisjärjellä päätelty, en lue kirjasta, että tasan sen ja sen ikäinen saa tai ei saa auton ovea auki. Seuraan tilannetta ja huomaan kyllä kun se ikä tulee, että sormivoimat riittävät lukkojen avaamiseen. Nyt se ei vielä tosiaankaan ole.
 
hah
Ootteks te ny iha tyhmiä vai mitä.... Tottakai voi jättää... mitä hiton ihmeellistä siinä on... voihan se kauppaki syttyä palaan jne jne... Hohhoijaa... pienen voin jättää jos nukkuu, ei osaa avata vöitä ym, siis pysyy siinä mihin jätinki
 
nyt hysteria kuriin
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitäs sitten teette, jos otattekin ne muksut sinne kauppaan mukaan ja kauppa syttyy palamaan/räjähtää/tulee kaasuvuoto/ryöstetään aseella uhaten ja otetaan pankkivankeja?? että oliskohan sittenkin vaan paras vaihtoehto pistää lapset vaatekomeroon 20 vuodeksi ja laskea ulos sitten kun niillä on puolisot pitämässä niistä huolen seuraavat 50 vuotta...
Jos näin kävisi, tuskin tarvitsisi syyttää itseään tapahtumasta lopun elämää, mutta jos jättäisin pienen lapsen VALVOMATTA johonkin missä vastaavanlaista tapahtuu, en voisi elää sen tiedon kanssa..
mitä jos lapsesi tukehtuu nukkuessaan? lyö varpaansa kiveen pihalla leikkiessään? veistää koulussa veistotunnilla sormeensa?

sä et voi olla 24/7 valvomassa lastasi vaikka kuinka haluaisit. joskus se on sen ensimmäisen minuutin yksin ja jotain sattuu. ja todennäköisempää on, että se tapaturma sattuu kotona kuin suljetussa autossa parkkipaikalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
No kumman uskaltaisit jättää, alle 3v vai yli? Alle 3v niin tuskin on vaarana että itse lähtee autosta pois vaeltamaan. Mutta sen ikäiselle on taas varmaan aika kamalaa huomata olevansa yksin tai jotain. :/
Missäs se tapahtuma sattui että 1,5 vuotias avasi VAUHDISSA oven ja tippui autosta ja jäi bussin alle. Lapset osaa olla yllättävän näppäriä, joten tässä en kyllä jättäis yli enkä alle..
:eek: Miten toi voi olla mahdollista? :( Onneksi tuo lapsi ei osaa vielä edes avata vöitä ja oven saa sillä lapsilukolla mutta silti.
 
Hysteerikko

Ennen kuin Madeleine siepattiin Portugalin Algarvessa, sieltä ei koskaan oltu siepattu lapsia. Koko Portugalilla ei ollut sellaista mainetta. Sen takiahan Madeleinen vanhemmat olivat niin rennosti koska paikka oli niin turvallinen. Oikeasti monenlaisia juttuja voi käydä vaikka ei olisi enne käynytkään..
Olen hysteerikko ihan mielelläni tämän asian suhteen!
 
pari kertaa olen..
Alkuperäinen kirjoittaja nyt hysteria kuriin:
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitäs sitten teette, jos otattekin ne muksut sinne kauppaan mukaan ja kauppa syttyy palamaan/räjähtää/tulee kaasuvuoto/ryöstetään aseella uhaten ja otetaan pankkivankeja?? että oliskohan sittenkin vaan paras vaihtoehto pistää lapset vaatekomeroon 20 vuodeksi ja laskea ulos sitten kun niillä on puolisot pitämässä niistä huolen seuraavat 50 vuotta...
Jos näin kävisi, tuskin tarvitsisi syyttää itseään tapahtumasta lopun elämää, mutta jos jättäisin pienen lapsen VALVOMATTA johonkin missä vastaavanlaista tapahtuu, en voisi elää sen tiedon kanssa..
mitä jos lapsesi tukehtuu nukkuessaan? lyö varpaansa kiveen pihalla leikkiessään? veistää koulussa veistotunnilla sormeensa?

sä et voi olla 24/7 valvomassa lastasi vaikka kuinka haluaisit. joskus se on sen ensimmäisen minuutin yksin ja jotain sattuu. ja todennäköisempää on, että se tapaturma sattuu kotona kuin suljetussa autossa parkkipaikalla.
Ja todennäköisempää on, että niitä tapaturmia alkaakin sattua, jos on pienestä pitäen pumpulissa kasvatettu hysteeristen vanhempien valvonnan alla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Oho.. Siis JUHTA! :LOL:

Noo, sitten tulevaisuudessa olis soinu summeri, et väärä sana, väärä sana. Sinulla on viisi sekuntia aikaa korjata virheesi.. :saint:
Niin olis soinu!! :LOL:
:LOL: No nyt ymmärrän paremmin, ihmettelin jo että mitä sotilasdiktaattorirobotteja tulevaisuudessa onkaan luotu palvelukäyttöön.. :LOL: Eikös juntta oo joku semmonen... en tierä... pikku hitleri-robotti nostelemassa mummoja autosta ovaalin muotosiin rakennuksiin. :whistle:
Nii, eiks Juntta oo joku asumus.. Ehkä, voisin veikata..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
No kumman uskaltaisit jättää, alle 3v vai yli? Alle 3v niin tuskin on vaarana että itse lähtee autosta pois vaeltamaan. Mutta sen ikäiselle on taas varmaan aika kamalaa huomata olevansa yksin tai jotain. :/
Missäs se tapahtuma sattui että 1,5 vuotias avasi VAUHDISSA oven ja tippui autosta ja jäi bussin alle. Lapset osaa olla yllättävän näppäriä, joten tässä en kyllä jättäis yli enkä alle..
No onpa edesvatuutonta kun lapsi ei ole istuimessa ja vielä ovi ilman lapsilukkoa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pari kertaa olen..:
Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
No kumman uskaltaisit jättää, alle 3v vai yli? Alle 3v niin tuskin on vaarana että itse lähtee autosta pois vaeltamaan. Mutta sen ikäiselle on taas varmaan aika kamalaa huomata olevansa yksin tai jotain. :/
No ehkä meidän 3-vuotiaalla on perusturvallisuuden tunne tai joku niin kunnossa, että se ei panikoidu, jos sanon hänelle, että äiti käy nyt nopeasti kaupassa je tulee heti kohta takaisin. Odota sinä tässä.

Ymmärtää kyllä puhetta ainakin meidän tuon ikäinen eikä muutenkaan hysterisoidu, jos on hetken erossa äidistään. Jotkut näemmä opettavat lapselleen, että silloin pitää iskeä Paniikki, jos äiti ei Joka Hetki ole vieressä. Tervettä.
En mä sitä ihan noin tarkoittanut. Yritin vaan keksiä jonkun syyn miksi alle 3v ei voi jättää yksin autoon niin helposti kuin yli 3veen.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Missäs se tapahtuma sattui että 1,5 vuotias avasi VAUHDISSA oven ja tippui autosta ja jäi bussin alle. Lapset osaa olla yllättävän näppäriä, joten tässä en kyllä jättäis yli enkä alle..
Helsingissä joskus pari vuotta sitten. Jos en väärin muista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsen voi siis jättää kotiin tunniksi kun käy kaupassa mutta ei 5 minuutiksi autoon
Mistähän tää väite mahettiin repiä..
Ei tästä ketjusta, mutta monta kertaa täällä on kysely et voiko jättää lapsen siksi aikaa kun hakee toisen kerhosta/koulusta/eskarista tai käy kaupassa ja silloin kyllä niitä on jotka jättää kännykkä vaan lapselle niin hyvin menee
 

Yhteistyössä