Uskollisuus koetuksella

  • Viestiketjun aloittaja "Veijo"
  • Ensimmäinen viesti
"Veijo"
Minulla on viisi vuotta pitkä parisuhde jonka aikana meille on syntynyt pieni poika ja naiseni odottaa toista. Kuitenkin näiden vuosien aikana olen kärsinyt naiseni syyllistävästä asenteesta, hän epäilee minua pettämisestä. Tämä samainen asenne on ollut myös läsnä aiemmissa suhteissani, enemmän tai vähemmän näkyvässä roolissa. En ole kuitenkaan pettänyt nykyistä kumppaniani vaikka tilaisuuksia olisi ollut. Aiemmissa suhteissa minulla on ollut flirttiä ja muutamia salaisia suudelmia toisten naisten kanssa, sänkyyn en ole kuitenkaan mennyt. Olen sosiaalinen ja iloinen luonne, työssäni olen paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Työni puolesta minulle aukeaa useasti kuitenkin mahdollisuuksia pettämiseen. Mutta ongelmani on se että en oikein pidä naiseni epäilevästä ja syyllistävästä asenteesta ja tuntuu pahalta että koko ajan epäillään. Haluaisin jonkinlaisen palkkion tai bonuksen siitä että olen rehti vaikka tunnen sortoa kumppanini puolelta. Olen myös huomannut itsessäni tunteita että voisin kenties sortua pettämisen tielle, en kestä naiseni asennetta ja joskus toisten naisten flirtti käy liian vaikeaksi pidätellä ja tekisi mieli antautua kiellettyyn nautintoon. Yritän kuitenkin pidättäytyä lapsen takia ja kun toinenkin on tulossa, haluaisin että minua palkittaisiin tästä yrittämisestä. Onko muilla miehillä saman tyylisiä kokemuksia ?
 
Ei nyt hirveen mahtava vastaus multa tähän irtoa, mutta oma mies kerran sanoi, että menee motivaatio olla uskollinen jos saa epäilyä ja syyllistämistä osakseen vaikka ei sitä ansaitse.

Muhun se ainakin tepsi vähän. Joillekin on vaikea luottaa ja sen tietää itsekin, että ei saisi epäillä, mutta jos toinen ei vaadi luottamusta niin saattaa tuntua siltä, että epäily on estää toista pettämistä. Onhan se aika hölmö ajatus.

Mutta kannattaa sanoa, että tuntuu turhalta olla uskollinen kun ei kuitenkaan saa luottamusta. Vaadi, että suhun luotetaan ja sano, että haluat olla luottamuksen arvoinen.

Se on epäilevällekin osapuolelle raskasta, jos tuntee, että ei saa rentoutua ja luottaa, vaan pitää olla varpaillaan ja peloissaan pettämismahdollisuuden takia ettei sitä tapahtuisi.
 
Viimeksi muokattu:
mustisvaimo
no mietipä sitä naistas, joka kotona ja hormonihuuruissa tod.näköisesti välillä miettii että miten paljon paremman sinä saisit tyrkyllä olevista JOS haluaisit. itse ainakin pelkästään kotona lapsirumbaa viettäneenä olin ihan hepulissa kun mies lähti työreissuihin ja palavereihin jotka vilisivät simpsakoita ja kauniisti laittautuneita neitokaisia ja itse yöt valvoneena kuljin silmäpusseineni ja selluliitteineni kanssa pukluisissa kotikamppeissa ja yritin pitää paletin hallussa...meillä käytiin keskusteluja miehen kanssa siitä että ymmärrän miehenkin pointin mutta silti tarvitsen vakuuttelua että kaikki on hyvin.
 
Kissis
Mä sanon suoraan : sä keksit nyt syitä
pettämiselle. Sä haluat pettää ja koska olet munaton, raukka mies sä yrität syyttää siitä naistasi.

Taidat luulla olevasi oikea saalis hameväelle? Olet ehkä sokaistunut niin että näet "mahdollisia salasuhteita" sielläkin missä se vastakkaisen sukupuolen mielestä on ihan normaalia kanssakäymistä.

Mitä sinä olet tehnyt vakuuttaaksesi naisesi siitä, että olet uskollinen?

Täälläkin vaan kerrot kuinka olet pettänyt jo aikaisemmissakin suhteissa ja harrastat flirttiä. Kuulostaa sille, että olet päätöksesi jo tehnyt.
 
"Veijo"
Heti täällä syyllistetään lisää ja solvataan vaikka asiallisesti kysyy. Ei suutelemista lasketa pettämiseksi. En kuvittele mitään vaikka olenkin ihan ookoo näköinen ja edustava heppu. En yhtään ihmettele että naiset flirttaavat koska olen suht komea ja supliikki kundi, heille olisin hyvä saalis. On vain vaikeeta kuunnella tuota naisen nalkutusta ihan suotta. Olen tässä uhri enkä syyllinen.
 
"Vaimoke"
No, se että EI petä, on pelkästään normaalia käytöstä, eikä siitä kuulukaa palkita.. Jos sä petät, oot vaan todistanut naisen pelot aiheellisiksi, nii tyhmää ku se välil onki.
 
[QUOTE="Veijo";30518214]Heti täällä syyllistetään lisää ja solvataan vaikka asiallisesti kysyy. Ei suutelemista lasketa pettämiseksi. En kuvittele mitään vaikka olenkin ihan ookoo näköinen ja edustava heppu. En yhtään ihmettele että naiset flirttaavat koska olen suht komea ja supliikki kundi, heille olisin hyvä saalis. On vain vaikeeta kuunnella tuota naisen nalkutusta ihan suotta. Olen tässä uhri enkä syyllinen.[/QUOTE]

Se on tavallaan kyllä jo rajan ylitys. Mitä vaimosi sanoo näistä suudelmista? Vai etkö ole kertonut hänelle?
 
Kissis
Buahaha :D
No jos sä tolla "olen uhri" - ruikutuksella jonkun baariruusun saat niin olette ansainneet toisenne.

Ehkäpä naisesikin hyvin pian ymmärtää, että ero sinusta ei olisikaan niin kamala menetys.
 
Ei hemmetti... Pettämistä on se, mitä et voisi kumppanin silmien edessä tehdä, ja on ihan sama oletko naimisissa, parisuhteessa, rekisteröidyssä parisuhteessa vai avoliitossa vai missä jos sulla on suhde, jossa annat puolisosi olettaa, että olet sitoutunut siihen.
 
[QUOTE="Veijo";30518263]Se oli vain sellainen kiihkeä, ohimenevä hetki. Ei hänen tarvitse tietää. Emme ole naimisissa joten en koe tätä pettämiseksi.[/QUOTE]

Ja vaimo on samaa mieltä, että pussailu ei ole pettämistä? Oletteko sopineet yhteiset pelisäännöt?
 
"Sirpa"
Olen ollut kymmenen vuotta naimisissa mieheni kanssa. Hän ei ole pettänyt minua kertaakaan. Ainakaan tietääkseni. Minulla on 3 lasta tältä avioliitto ajalta, joista todennäköisesti 2 ei ole hänen. Hän ei tiedä asiasta mitään ja luulee heitä omikseen. Mieheni on muutaman kerran epäillyt minua pettämisestä, olen aina vain suuttunut koska hän syyttää minua pettämisestä, vaikka "en ole pettänyt". Tuo on todella raivostuttavaa kuunnella tuollaista syyllistävää valittamista, ja uskon että jos hän vain lopettaisi sen, olisimme yhdessä paljon onnellisempia. Veijolle voimia, meitä on muitakin.
 
pokkura
Juu epäilyksen kohteena olo ei ole mukavaa, varsinkaan jos ei ole sortunut pettämään. Sano "vaimolle" suoraan että nyt riittää jo epäilykset, ja ole sitten myös sen luottamuksen arvoinen, äläkä mieti kokoajan miten helppoa ja mukavaa se vieraissa käynti nyt olisikaan.
 
uskollinen vaimo
Vaikka tyylisi ilmaista itseäsi ja suhtautua kumppaniisi ei kovin mukavalta kuulostakaan, tuosta jatkuvasta aiheettomasti epäiltynä ja syytettynä olemisesta olen samaa mieltä: se on ahterista, ja syvältä sieltä.

Mieheni on sairaalloisen mustasukkainen, vaikken koskaan ole antanut pienintäkään aihetta moiselle, ja täytyy sanoa että ahdistaa kympillä. En silti harkitse pettämistä. Harkitsen eroa.
 
"xxx"
Onko tämä nykyaikaa vai onko ihmiset aina olleet näin pässejä? Älkää ryhtykö niihin parisuhteisiin sitten, jos pitää harkita pettämistä. Tuskin kukaan Suomessa on teitä pakottanutkaan parisuhteeseen. Paljon mukavampaa on teillekin, kun ei salaa tarvitse puuhailla mitään, eikä rikkoa toisen ihmisen luottamusta ja teeskennellä sitoutumista. Sinäkin Veijo voit vaikka jo tänä iltana sanoa, että haluat eron, koska et pysty enää pidättelemään itseäsi.
 

Yhteistyössä