Uskomattomia ihmisiä odotuspuolella!

  • Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia:
Näin just.Ärsyttää kaikki tietävät jotka sanovat että minä tein näin.Kyllä muutkin pystyvät samaa.

Tietämättä toisten elämästä yhtään mitään.
kaikki PYSTYVÄT lopettamaan tupakoinnin, tavalla tai toisella. pitää ymmärtää hakea apua silloin, kun sitä tarvitsee. tämä on ihan YLEISPÄTEVÄ neuvo ja pätee myös tähän eikä siis liity kenenkään elämään erityisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuohon linkkiin:
Ja kun vähän googlettelee niin löytyy hyvinkin eriävää juttua tuosta stressistä,että en nyt heti ensimmäiseen hölynpölyyn uskoisi.
En todellakaan kannata tupakointia raskauden aikana, mutta en sanoisi Duodecimin artikkelia hölynpölyksi :eek: On Suomen arvostetuin lääketieteen aikakausilehti. Mikä oli lähteenä siun löytämissä jutuissa, jotka kumosi tän artikkelin?
 
vieras
miks asiasta ei sais puhua ilman että tupakoivat (tai sitä puolustavat) vetää herneet? :eek: pitäiskö niitä paijata ja lohduttaa? alkoholin käyttö (lue! kohtuullinen käyttö ) ihan kauheeta mutta röökin vetäminen ok? huh huh!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks asiasta ei sais puhua ilman että tupakoivat (tai sitä puolustavat) vetää herneet? :eek: pitäiskö niitä paijata ja lohduttaa? alkoholin käyttö (lue! kohtuullinen käyttö ) ihan kauheeta mutta röökin vetäminen ok? huh huh!
Ei pidä.Sä sanoit tuon,en mä.
 
jenna
Kaveri poltti koko raskauden ajan, perusteli tätä sillä että jos hän oisi lopettanut tupakoinnin niin häntä ei ois kestänyt ketään siinä hormoonimyllerryksessä! ja sitä paitsi hän poltti vielä kaikista miedointa tupakkaa mitä löysi... joopa joo. muksu oli syntyessään 3kg ja yliaikainenkin vielä, lääkärit oli heti sanoneet että tupakalla osuutta alhaiseen syntymäpainoon. sama oli tämän kaverin kaverilla, poltti läpi raskauden ja 2,5kg lapsi tuli täysiaikaisena...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
kaikki PYSTYVÄT lopettamaan tupakoinnin, tavalla tai toisella. pitää ymmärtää hakea apua silloin, kun sitä tarvitsee. tämä on ihan YLEISPÄTEVÄ neuvo ja pätee myös tähän eikä siis liity kenenkään elämään erityisesti.
Blaa blaa blaa...


Olet tainnut raskauden aikana polttaa kun niin kalvaa että jotkut ilmaisevat kielteisen mielipiteensä asiaan.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks asiasta ei sais puhua ilman että tupakoivat (tai sitä puolustavat) vetää herneet? :eek: pitäiskö niitä paijata ja lohduttaa? alkoholin käyttö (lue! kohtuullinen käyttö ) ihan kauheeta mutta röökin vetäminen ok? huh huh!
ei kai kukaan ole hernettä vetänyt?
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Kaveri poltti koko raskauden ajan, perusteli tätä sillä että jos hän oisi lopettanut tupakoinnin niin häntä ei ois kestänyt ketään siinä hormoonimyllerryksessä! ja sitä paitsi hän poltti vielä kaikista miedointa tupakkaa mitä löysi... joopa joo. muksu oli syntyessään 3kg ja yliaikainenkin vielä, lääkärit oli heti sanoneet että tupakalla osuutta alhaiseen syntymäpainoon. sama oli tämän kaverin kaverilla, poltti läpi raskauden ja 2,5kg lapsi tuli täysiaikaisena...
Ei kai 3kg ole mikään alhainen syntymäpaino?? Meidän lapset painoi kaikki vähän päälle 3 kiloa enkä todellakaan ole polttanut eikä kukaan ole sanonut vauvoja pienipainoisiksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia:
Uskomattomia ihmisiä tässä ketjussa! :eek:
oon ihan samaa mieltä, että voiki ihmiset ollaki ilkeitä. se mikä toiselle toimii, ei toimi toiselle, ja jos jollakin lopettaminen on helppoa, se ei ole kaikille.

ottaa hiukka päähän tuollaiset "oisit ajatellut ennen raskautta" yms jutut. elämäähän voikin tosiaan suunnitella noin. ei kaikki raskaudet esim oo suunniteltuja, vaikka sitten toivottuja ovatkin.

mun ystävä poltti kaks askii tupakkia päivässä, ja se vähens aluks pikkasen ja sit viel pikkusen lisää... et poltti muutamia päivässä, ja sit niin ettei ees joka pv... sille kanssa sanottiin, et parempi että pystyy vähentämään, polttamisen lopettaminen aiheuttaa paljon isomman stressin kuin se vahinko mitä syntyy polttamalla... ja hän tosiaan sai vähennettyä muutamaan....


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks asiasta ei sais puhua ilman että tupakoivat (tai sitä puolustavat) vetää herneet? :eek: pitäiskö niitä paijata ja lohduttaa? alkoholin käyttö (lue! kohtuullinen käyttö ) ihan kauheeta mutta röökin vetäminen ok? huh huh!
Ei pidä.Sä sanoit tuon,en mä.
kaikkihan tällä palstalla tuomitsee vakavasti alkoholin käyttöä mutta tupakointi ei niin paha. ja just se "jos on niin kova stressi niin parempi jatkaa". vaikka onkin vaikee asia ja arka aihe monelle niin kyllä siitä kuuluu puhua.

jos jollekin tulee syyllinen olo niin se johtuu vaan siitä että tietää sisimmässään että tekee jotain väärää. monet odottajatkin tupakoi salaa kun niitä niin hävettää. selittää aika paljon.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Kaveri poltti koko raskauden ajan, perusteli tätä sillä että jos hän oisi lopettanut tupakoinnin niin häntä ei ois kestänyt ketään siinä hormoonimyllerryksessä! ja sitä paitsi hän poltti vielä kaikista miedointa tupakkaa mitä löysi... joopa joo. muksu oli syntyessään 3kg ja yliaikainenkin vielä, lääkärit oli heti sanoneet että tupakalla osuutta alhaiseen syntymäpainoon. sama oli tämän kaverin kaverilla, poltti läpi raskauden ja 2,5kg lapsi tuli täysiaikaisena...
Ei kai 3kg ole mikään alhainen syntymäpaino?? Meidän lapset painoi kaikki vähän päälle 3 kiloa enkä todellakaan ole polttanut eikä kukaan ole sanonut vauvoja pienipainoisiksi
Mun kaveri, joka poltti raskauden ajan, sai 3,3 kg painavan lapsen 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Ystävä, joka ei ole koskaan polttanut, sai viikko ennen LA 2,9 kg painavan lapsen. Samoin toinen ystävä, ei koskaan polttanut, sai laskettuna aikana lapsen, painoi 3 kg. Yllättäen tälle kaverille, joka poltti, sanottiin että polttaminen vaikuttanut lapsen kokoon, mutta kahdelle muulle ei sanottu mitään pienestä koosta. Vaikka pieniä vauvoja olivat nimenomaan nuo ei -polttavien äitien lapset.

En suinkaan ole raskaudenaikaisen tupakoinnin puolella, kunhan tuli mieleen tuosta syntymäpainosta.
 
sillain
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Kaveri poltti koko raskauden ajan, perusteli tätä sillä että jos hän oisi lopettanut tupakoinnin niin häntä ei ois kestänyt ketään siinä hormoonimyllerryksessä! ja sitä paitsi hän poltti vielä kaikista miedointa tupakkaa mitä löysi... joopa joo. muksu oli syntyessään 3kg ja yliaikainenkin vielä, lääkärit oli heti sanoneet että tupakalla osuutta alhaiseen syntymäpainoon. sama oli tämän kaverin kaverilla, poltti läpi raskauden ja 2,5kg lapsi tuli täysiaikaisena...
Ei kai 3kg ole mikään alhainen syntymäpaino?? Meidän lapset painoi kaikki vähän päälle 3 kiloa enkä todellakaan ole polttanut eikä kukaan ole sanonut vauvoja pienipainoisiksi
Mun kaveri, joka poltti raskauden ajan, sai 3,3 kg painavan lapsen 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Ystävä, joka ei ole koskaan polttanut, sai viikko ennen LA 2,9 kg painavan lapsen. Samoin toinen ystävä, ei koskaan polttanut, sai laskettuna aikana lapsen, painoi 3 kg. Yllättäen tälle kaverille, joka poltti, sanottiin että polttaminen vaikuttanut lapsen kokoon, mutta kahdelle muulle ei sanottu mitään pienestä koosta. Vaikka pieniä vauvoja olivat nimenomaan nuo ei -polttavien äitien lapset.

En suinkaan ole raskaudenaikaisen tupakoinnin puolella, kunhan tuli mieleen tuosta syntymäpainosta.
Löytyy vielä näinkin tietämättömiä ihmisiä?
Se ei tarkoita sitä et lapsi olisi pieni(joku alle 3kilonen),vaan sitä että lapsella olisi ollut n.200-300g enemmän painoa syntyessään jos tämä äiti ei olisi polttanut.
 
äiti
Minä olin polttanut 5 vuotta ja lopetin heti kun tulin raskaaksi.Tuli niitä vierotusoireita mut ei ne kauan kestänyt.Kyllä tupakoinnin pystyy lopettamaan jos vain haluaa.Tekosyitä sanon minä jos sanoo ettei pysty..pah.Mun moni kaveri polttanut tupakkaa raskauden aikana eikä tuntunut välittävän mitä se voi aiheuttaa vauvalle.Yks kaveri odotti kaksosia ja veti yhen askin tupakkaa joka päivä.Kaksoset syntyi ja heillä vaikka minkälaisia ongelmia.
 
TriStessse
Meidän esikoinen painoi syntyessään 3,5 kg, rv 36+5. Ei siis todellakaan ollut pieni vaikka en täysin savuton raskaana ollutkaan. Joillakin se lopettaminen ei vain kertakaikkiaan onnistu, vaikka kuinka haluaisi. Eikä se tarkoita ettei välittäisi sisällään kasvavasta pienestä ihmisenalusta.. :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti hiukan helvetti!:
mä lopetin tupakan polton rv 14+3 kun sain vasta kuulla olevani raskaana ja viikko myöhemmin keskenmeno koska vierotusoireet veivät mut sairaalaan asti ja hermot olivat ihan loppu että mieti kakskertaa ennenku syyttelet ketään. Jos tietää noista asioista hiukan enemmän ni tietää että kaikki ei vaan voi vierotusoireiden takia lopettaa. Mä en ainakaan lopeta ku uudestaan raskaaksi joskus vielä tulen. Mulle neuvola lupas että eivät koko lopetus puuhaa edes ehdota koska asioiden kanssa kävi näin.
salli mun nauraa!!! :LOL: että ihan sen takia sulle tuli keskenmeno :LOL: tä oli kyllä paras selitys mitä oon koskaan kuullu. Kiitos päivän parhaista nauruista!
Tais kuitenki olla vaan sattumaa se, että yhtäaikaa sait keskenmenon tupakoinnin lopetettua. Enpä usko minäkään, että tupakan vierotusoireiden takia sait keskenmenon.
Aika uskomattomia kommentteja :/ Toisilla ihmisillä voi se fyysinen reaktio lopettamiseen olla paljon voimakkaampi kuin toisilla, eikä sitä keskenmenon syytä voi yleensä ehdottomasti tietää, jos vaikka johtuikin stressistä. Ymmärrän hyvin, ettei kirjoittaja halua lopettaa enää kesken raskauden, jos raskaaksi tulee, on tuo sen verran kova kokemus. Vaikka toki olisikin parasta, jos osaisi olla polttamatta jo valmiiksi.
 
vieras
tupakointi on yksi harvoista syistä, joka voi lisätä ennenaikaisen istukan irtoamisen riskiä (2 muuta ovat huumeiden käyttö ja vatsaan osunut isku). näitä kysyttiin minulta ekana, kun vuosi sitten vauvani kuoli istukan irtoamiseen (myös oma henki oli mennä). valitettavasti mitään noita itseaiheutettuja riskejä mulla ei ollut, ja vi...ttaa kun tällaisen tiedon valossa vaan sauhutellaan kaikessa rauhassa ja saadaan eläväisiä vauvoja... en ole katkera, mutta kuitenkin.
 
joo just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
oon samaa mieltä. Paras selitys mitä mä oon kuullu on että: polttamisen lopettaminen aiheuttaa paljon isomman stressin kuin se vahinko mitä syntyy polttamalla.
Joo. Mä oon kuullu tälläsen kans!

Musta ois ihan oikein et myös odottajat jotka polttaa joutuis pakkohoitoon!
hei haloo. eiköhän viina ja huumet oo pahempi ku tupakka, no tuomittaisko ne sitte kuolemaan.
 
just joo
Alkuperäinen kirjoittaja sillain:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
Kaveri poltti koko raskauden ajan, perusteli tätä sillä että jos hän oisi lopettanut tupakoinnin niin häntä ei ois kestänyt ketään siinä hormoonimyllerryksessä! ja sitä paitsi hän poltti vielä kaikista miedointa tupakkaa mitä löysi... joopa joo. muksu oli syntyessään 3kg ja yliaikainenkin vielä, lääkärit oli heti sanoneet että tupakalla osuutta alhaiseen syntymäpainoon. sama oli tämän kaverin kaverilla, poltti läpi raskauden ja 2,5kg lapsi tuli täysiaikaisena...
Ei kai 3kg ole mikään alhainen syntymäpaino?? Meidän lapset painoi kaikki vähän päälle 3 kiloa enkä todellakaan ole polttanut eikä kukaan ole sanonut vauvoja pienipainoisiksi
Mun kaveri, joka poltti raskauden ajan, sai 3,3 kg painavan lapsen 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Ystävä, joka ei ole koskaan polttanut, sai viikko ennen LA 2,9 kg painavan lapsen. Samoin toinen ystävä, ei koskaan polttanut, sai laskettuna aikana lapsen, painoi 3 kg. Yllättäen tälle kaverille, joka poltti, sanottiin että polttaminen vaikuttanut lapsen kokoon, mutta kahdelle muulle ei sanottu mitään pienestä koosta. Vaikka pieniä vauvoja olivat nimenomaan nuo ei -polttavien äitien lapset.

En suinkaan ole raskaudenaikaisen tupakoinnin puolella, kunhan tuli mieleen tuosta syntymäpainosta.
Löytyy vielä näinkin tietämättömiä ihmisiä?
Se ei tarkoita sitä et lapsi olisi pieni(joku alle 3kilonen),vaan sitä että lapsella olisi ollut n.200-300g enemmän painoa syntyessään jos tämä äiti ei olisi polttanut.
no mun kolme lasta olisi sitten ollu reippaasti yli 4kilosia. kaikki ollu muutenki yli 4kg ja jokanen syntyny 39+1
 
sitäpaitsi, röökaaminen on teiniä. siis niinku ihq. on niinku ihq olla niin koukussa röökiin ettei _pysty_ lopettaan ees oman lapsen vuoksi. ku mä oon niin cool ku mä röökaan, hei.

terv.nimim. tupakoinnin lopettanut (joillakin se oikeasti jää sinne teini-ikään)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
oon samaa mieltä. Paras selitys mitä mä oon kuullu on että: polttamisen lopettaminen aiheuttaa paljon isomman stressin kuin se vahinko mitä syntyy polttamalla.
Joo. Mä oon kuullu tälläsen kans!

Musta ois ihan oikein et myös odottajat jotka polttaa joutuis pakkohoitoon!
hei haloo. eiköhän viina ja huumet oo pahempi ku tupakka, no tuomittaisko ne sitte kuolemaan.
onko nyrkki parempi ku veitsi?
 

Yhteistyössä