Uskon että lapsen korvatulehdukset voi välttää pesujen jälkeen putsaamalla korvat

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
---
Lapsellani ei ole koskaan ollut korvatulehduksia ja uskon että kylvyssä käynnin jälkeen, kun olen aina putsannut korvat topsilla niin se vaikuttaa asiaan.
Ei jää korvat märiksi ja ala korvavaikut muhimaan.
 
---
En tietenkään sorki syvälle. Mutta tuo voi edistää korvatulehduksen syntyä. Uskon vain että moni äiti ei tätä tee koska neuvolassa on sanottu ettei lapsen korvia saa topsilla putsata oliko syy nyt se että korvakäytävät lyhyet tai mikä lie en nyt muista. Itse en tätä asiaa ole koskaan noudattanut.
 
"Kipa"
:LOL: :LOL:

No ilmankos mä sain ensimmäisen korvatulehduksen 23-vuotiaana kun mun korvia ei ole putsattu joka pesun jälkeen. :whistle: Oikeasti ap, älä nyt väitä tuollaista tosissasi. Mä tiedän useamman korvatulehduskierteestä kärsineen lapsen jonka kierre loppui kun leikattiin kitarisat.
 
eli montako kertaa lapsi käy pesulla?minkä ikäinen?ei niitä korviakaan saa sörkkiä kauhean usein..ja en ole putsannut minäkään lapseni korvia pesujen jälkeen,tyttö 12 v on kerran saanut korvatulehduksen ( 5 v oli silloin ) jälkitautina tuli.
 
"..."
Hei nyt höpsöt! VÄLIKORVATULEHDUS ei ole korvakäytävässä eikä korvakäytävästä ole yhteyttä välikorvaan. Välissä on tärykalvo. Eli pöpöt välikorvaan nousevat nielusta korvatorven kautta. Eli jos sitä nenänielusta joka pesun jälkeen topsilla puhdistelee niin ehkä sitten... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: S. Donald
"poikia3"
Minä uskon enemmän siihen, että korvan rakenne vaikuttaa siihen, miten tulehduksia tulee. Esikoisella, nyt 15 v, ei ole ollut ainuttakaan. Pienemmillä, joilla eri isä on ollut lukuisia korvatulehduksia. Ja tietenkin nämä pienemmät ovat sairastaneet myös enemmän, eli on ollut pöpöjä, jotka matkaavat nenänielusta korviin.
 
Äipykkä
Mulle aikuisiällä lääkäri kysyi kun menin ärhäkän korvatulehduksen takia lääkäriin, että olenko putsannut korvat heti suihkun jälkeen. No, olinhan minä. Lääkäri sanoi etti korvia saa koskaan putsata heti suihkun/kylvyn jälkeen koska vettä saattaa päästä silloin välikorvaan. Näin mulle oli ilmeisesti käynyt. Todella nopea ja kipeä tulehdus tuli. Samainen lääkäri sanoi ettei korvia ylipäätään kuuluisi juurikaan putsailla, eikä pumpulipuikot sovi siihen hommaan ollenkaan. Jos näkyvää vaikkua sen voi varovasti sormella tai puikolla poistaa (tosin omaan korvaan vaikea nähdä, sitä naurettiin).
 
"Kipa"
[QUOTE="...";26186387]Hei nyt höpsöt! VÄLIKORVATULEHDUS ei ole korvakäytävässä eikä korvakäytävästä ole yhteyttä välikorvaan. Välissä on tärykalvo. Eli pöpöt välikorvaan nousevat nielusta korvatorven kautta. Eli jos sitä nenänielusta joka pesun jälkeen topsilla puhdistelee niin ehkä sitten... ;)[/QUOTE]

Niinpä. :D
 
Hienoa ap, jatka toki samaan malliin lapsesi kanssa. Meillä korviin ei auttanut lopulta muu kun putkitus. Harmi, etten saanut ohjeitasi ajoissa, vaan olen uskonut korvalääkärin neuvoja.
Minä taas uskon, että tämä ei ole uskonasia.
 
Viimeksi muokattu:
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Äipykkä;26186426:
Mulle aikuisiällä lääkäri kysyi kun menin ärhäkän korvatulehduksen takia lääkäriin, että olenko putsannut korvat heti suihkun jälkeen. No, olinhan minä. Lääkäri sanoi etti korvia saa koskaan putsata heti suihkun/kylvyn jälkeen koska vettä saattaa päästä silloin välikorvaan. Näin mulle oli ilmeisesti käynyt. Todella nopea ja kipeä tulehdus tuli. Samainen lääkäri sanoi ettei korvia ylipäätään kuuluisi juurikaan putsailla, eikä pumpulipuikot sovi siihen hommaan ollenkaan. Jos näkyvää vaikkua sen voi varovasti sormella tai puikolla poistaa (tosin omaan korvaan vaikea nähdä, sitä naurettiin).
Siis KORVAKÄYTÄVÄTULEHDUS voi tulla jos vettä jää korvakäytävään tai esim. ronkkii niillä topseilla ihon rikki. Ei se vesi ehjän tärykalvon läpi välikorvaan mene. Joko olet ymmärtänyt väärin (mikä todennäköistä) tai lääkärisi oli venäläinen tms. eikä osannut suomea.
 
mulle tuli mieleen..
kun olin teini, mä pussasin pientä viiden pennin kolikkoa ,jonka olin liimannut kiinni päiväkirjani kanteen, uskoin, että niin tekemällä mä saisin aviomiehekseni Take That - bändin Mark Owenin

tuli vaan mieleen :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
27v
mä en ikään putsaa korvia suihkun jälkeen ja oon selvinny jo 27-vuotta ilman yhtääkään korvatulehdusta. Liian innokas topsilla ronkkiminen voi johtaa siihen että se vaikku painuu vaan syvemmälle sinne ja siitä seuraa taas kaikenlaista muuta ongelmaa.
 

Yhteistyössä