USKONNOSTA, KAIKKI MUKAAN

  • Viestiketjun aloittaja Angel
  • Ensimmäinen viesti
Angel
Miten on mahdollista, että Jeesus on syntynyt Pyhästä Hengestä, kun se vaatii elävän siittiösolun? Ja kuka on todistanut, että Jeesus on Jumalan poika?

Miksi ihmiset myös uskovat, vaikka kukaan ei ole nähnyt, kuullut Jumalaa?


Itse olen kristitty mutta näitä pohdin. Vastatkaa joku kristitty(uskova)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
No tää nyt on taas semmottine aihe-alue ettei millään jaksais. Usko on uskomista, ei todistelua. Ei silti , raamatussa on paljon muitakin epäkohtia...
Haluaisin kuulla vain uskovien mielipiteet tuohon aloitukseen, en haasta riitaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel:
Miten on mahdollista, että Jeesus on syntynyt Pyhästä Hengestä, kun se vaatii elävän siittiösolun? Ja kuka on todistanut, että Jeesus on Jumalan poika?

Miksi ihmiset myös uskovat, vaikka kukaan ei ole nähnyt, kuullut Jumalaa?


Itse olen kristitty mutta näitä pohdin. Vastatkaa joku kristitty(uskova)
Ei se olekaan mahdollista, kyllä se Jeesus on saanut alkusta ihan kuten me muutkin. Ja eihän sellaista kukaan olekaan todistanut.

Ihmiset uskovat koska monilla on tarve kuulua johonkin samankaltaiseen yhteisöön ja monille usko luo turvaa.

Tässä mun vastaukset
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
No tää nyt on taas semmottine aihe-alue ettei millään jaksais. Usko on uskomista, ei todistelua. Ei silti , raamatussa on paljon muitakin epäkohtia...
Haluaisin kuulla vain uskovien mielipiteet tuohon aloitukseen, en haasta riitaa.
ai...no mä vastasin vaikka en nyt ihan kyllä uskova ole. Ainakaan sanan siinä merkityksessä mistä tässä nyt on kyse.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Muua:
Alkuperäinen kirjoittaja Angel:
Miten on mahdollista, että Jeesus on syntynyt Pyhästä Hengestä, kun se vaatii elävän siittiösolun? Ja kuka on todistanut, että Jeesus on Jumalan poika?

Miksi ihmiset myös uskovat, vaikka kukaan ei ole nähnyt, kuullut Jumalaa?


Itse olen kristitty mutta näitä pohdin. Vastatkaa joku kristitty(uskova)
Ei se olekaan mahdollista, kyllä se Jeesus on saanut alkusta ihan kuten me muutkin. Ja eihän sellaista kukaan olekaan todistanut.

Ihmiset uskovat koska monilla on tarve kuulua johonkin samankaltaiseen yhteisöön ja monille usko luo turvaa.

Tässä mun vastaukset
Tämäkin hyvä vastaus. Hienoja pohdintoja kaikilla.
 
usko ei ole ymmärryksen asia eikä sitä tarvitse selittää. joku joskus sanoi, että rukous on sydämen puhetta Jumalalle, joka syntyy autenttisesta, selittämättömästä ja rajattomasta uskon kokemuksesta. Sanoihan jo Kierkegaard, että usko on hyppy tuntemattomaan mistä ei ole todisteita. ihminen joka uskoo luottaa Jumalaan ja hänen olemassa oloonsa ja valitsee uskoa eli hypätä tuntemattomaan.
 
sisilisko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta miten Jeesus voi olla Jumalan poika, kun tietää biologian?
Jeesus oli Jumalan ensimmäinen henkiluomus, joka asui Jumalan kanssa taivaassa pitkän aikaa ennen ihmiseksi tuloaan. Jumala siirsi poikansa, siis Jeesuksen elämän Marian kohtuun. Siinä ei tarvittu sukusoluja, siis munasolua ja siittiösolua sen enempää kuin ensimmäisen ihmisparin luomisessakaan. Siis Adamin ja Eevan.
 
Taivaankorjaaja
No jaa, mulle tuo Pyhän Hengen biologia on jäänyt vähän hämäräksi :D. Eikä uskonasioita sillä lailla todistettu ole - muutenhan lakkaisivat olemasta uskon asioita. Jeesus itse puhui Jumalasta isänään, uskokoon sitten ken tahtoo.

Ja etkö ole nähnyt tai kuullut Jumalaa? Raamatussa sanotaan: "Sillä Jumala on rakkaus". Missä näet rakkautta, siellä on Jumala. Kaikissa meissä, pienimmissäkin ja joka päivä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
usko ei ole ymmärryksen asia eikä sitä tarvitse selittää. joku joskus sanoi, että rukous on sydämen puhetta Jumalalle, joka syntyy autenttisesta, selittämättömästä ja rajattomasta uskon kokemuksesta. Sanoihan jo Kierkegaard, että usko on hyppy tuntemattomaan mistä ei ole todisteita. ihminen joka uskoo luottaa Jumalaan ja hänen olemassa oloonsa ja valitsee uskoa eli hypätä tuntemattomaan.
Se on kuitenkin hurjaa. Uskoa johonkin, mitä ei näe. Ja uskoa, että lapsi voi saada alkunsa ilman yhdyntää/koeputkihedelmöitystä. Että lapsi voi saada alkunsa, kun näkymätön henki hdelmöittää taivaasta tavallisen naisen.

Ehkä olen liian rationaalinen
 

Yhteistyössä