Uskoontullut mamu on suomalaisempi kuin ei-uskova kantis

vierailija
Et sä voi tietää mitä mä olen kokenut ja mitä en. (y)

Ja jottei niitä kokemuksia aateltaisi vaan jonkin uskonnollisen aivolohkon aktivoitumisena (jotkut tiedemiehet esittää että ihmismieli luo sen kaiken), niin oon mä nähnyt esim.kuvia jotka on toteutuneet tarkasti.
Echo, missä se tiedon ja uskomisen raja on tässä ja sinun tapauksessa.
Et varmaankaan tarkoita, että olet lukenut kirjoista, että Jeesus eli ja vaikutti aikanaan.
Eikä sekään ole varsinaista tietoa vaan uskomista lukemiseesi.

Voisitko selittää mitä tarkoitat?
 
Echo, missä se tiedon ja uskomisen raja on tässä ja sinun tapauksessa.
Et varmaankaan tarkoita, että olet lukenut kirjoista, että Jeesus eli ja vaikutti aikanaan.
Eikä sekään ole varsinaista tietoa vaan uskomista lukemiseesi.

Voisitko selittää mitä tarkoitat?
Kyllä mä tiedän mitä tuntemuksia mun pääkoppa tuottaa itse ja mitä ei.

Ja tiedän että mun sydämessä on mun lisäks yli 20 vuotta porskuttanu joku muukin.
 
Mikä ongelma on siinä että on kokoelma kirjoituksia, jotka on syntyneet eri vuosisatoina ja koottu yhteen? Onko se joku ei-pätevän-uskonnon tunnusmerkki?

Sehän vaan vahvistaa sitä sanomaa. Juutalaisuus on näihin päiviin asti säilynyt, koska Jumala on herättänyt vähän väliä juutalaisia etsimään ne vanhat kirjoitukset.
Juutalaisia lappaa nykyisin Israeliin, VT:n ennustusten mukaisesti.

Eikä Raamattu nyt niin monimutkainen ole etteikö se perussanoma sieltä tulisi esille. Korkeintaan Ilmestyskirja on oikeesti vaikea.
Siinä ei ole mitään ongelmaa, että raamattu on kokoelma kirjoituksia. Kalevalakin on käsittääni koottu irrallisista tarinoista, jotka ovat kulkeneet perimätietona. Se, että näille irrallisille ja kootuille tarinoille annettaan sellainen painoarvo kuin raamatulle on ongelmallista. Kyse on kuitenkin jonkun tarinoista ja horinoista joita on muunneltu ja valittu teokseen sen mukaan, mikä parhaiten ajaa valtaapitävän etua.

Lappaako juutalaisia Israeliin VT:n ennustusten mukaisesti vai haluavatko juutalaiset VT:n ennustuksen toteutuvan ja lappaavat siksi Israeliin?

Raamattu ei ole ollenkaan monimutkainen. Se on ihan selkeä. Siksipä minua niin suuresti huvittaa sen "tulkitseminen" ja väitteet siitä, miten rakkautta ja lämpöä hehkuva kirjanen se on. Käytännössä kirja on suurimmilta osin syyllistämistä, uhkailua ja ihmisoikeusloukkauksia täynnä.
 
vierailija
Tätä mä juur tarkotan, notta tyhmyys tuntuu vallitsevan uskovilla.
Entäs sairaudet ynms. vastaavat kärsimykset joihin ei voi vaikuttaa, vai saadaanko seuraava jankuttamaan kackenschteinia abortoiduista vauvoista taikka jotaib muuta älytöntä?
No heippa olisko tässä suurin syy raha esim ei haluta hoitaa ja panostaa tutkimuksiin. Lisäksi voi olla että isot firmat panttaa tuloksia jotta saisivat patentoitua kalliita lääkkeitä. ruoka on einestä joka aiheuttaa paljo eri sairauksia. sitten esim ei ole kaikilla puhdasta vettä.. ei se jumalan vika vaan ihmisen ahneuden vika... en tiedä mistä geeni virheet johtuu mutta ehkä niillekin virheille löytyy joku selitys
 
  • Tykkää
Reactions: miesvain
vierailija
No heippa olisko tässä suurin syy raha esim ei haluta hoitaa ja panostaa tutkimuksiin. Lisäksi voi olla että isot firmat panttaa tuloksia jotta saisivat patentoitua kalliita lääkkeitä. ruoka on einestä joka aiheuttaa paljo eri sairauksia. sitten esim ei ole kaikilla puhdasta vettä.. ei se jumalan vika vaan ihmisen ahneuden vika... en tiedä mistä geeni virheet johtuu mutta ehkä niillekin virheille löytyy joku selitys
Lisäksi autojen pien hiukkaset aiheuttavat eri tautei. onko se ihminen keksinyt auton vapaassa tahdossa ja näitä riittää
 

Yhteistyössä