Uskotko siihen että maailmanloppu tulee 2012?

  • Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti
---
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja hn:
Siis onko joku ennustanut, et maailmanloppu tulis 2012 vai onko tämä pelko nyt lähtöisin siitä elokuvasta?? En usko mihinkään maailmanloppuihin. Ja jos tulee, niin minkäs sille mahtaa. Eletään siis päivä kerrallaan ja mielellään otetaan kaikki ilo irti..
Nostradamus, Mayat ovat mm tehneet samanlaisia ennustuksia
Vaan kumpikaan ei ole ennustanut maailmanloppua, eikä vuodelle 2012
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja lila:
no pyh.Ei se tullu vuonna 2000 vaik sillo piti tulla...ja miten tää maailma sit loppuis?POKS vaa vai?
Lähinnä tuolla käsitteellä tarkoitetaan kansansuussa juuri tuota POKS tai muuta vastaavaa, mutta ne jotka siitä puhuu oikeasti eivät tuollaista tarkoita. Ne tarkoittaa maailmanloppua sellaisena kuin me sen nyt tunnemme, eli suurena muutoksena. Se on jo alkanut, eikä se ole huono asia, vaan päinvastoin.
Sitäpaitsi jokainen muutos on hyväksi, vaikka se olisi huonoon suuntaankin. Ilman muutoksia ei ole elämääkään
 
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja hn:
Siis onko joku ennustanut, et maailmanloppu tulis 2012 vai onko tämä pelko nyt lähtöisin siitä elokuvasta?? En usko mihinkään maailmanloppuihin. Ja jos tulee, niin minkäs sille mahtaa. Eletään siis päivä kerrallaan ja mielellään otetaan kaikki ilo irti..
Nostradamus, Mayat ovat mm tehneet samanlaisia ennustuksia
Vaan kumpikaan ei ole ennustanut maailmanloppua, eikä vuodelle 2012
Jotain suurta ne ennustaa silloin tapahtuvan, että ihmiset tajuaisivat että maapallokaan ei kaikkea kestä..
 
veikkailija
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta tää maailmanloppuajatus on pyörinyt mullakin mielessä tässä viime aikoina. Itse uskon Raamattuun ja Jumalaan. Raamatun lopun aikoja koskevissa ennustuksissahan mainitaan mm. että luonnononnettomuudet ja ihmisenkin aiheuttamat kaaokset kuten sodat yms. lisääntyy silloin. Tässä on vaan viime kuukausina, viikkoina ja ihan päivinäkin tapahtunut kaikenmaailman maanjäristyksiä, mutavyöryjä, myrskyjä, tulvia, tulivuorenpurkauksia jne. ja on ne ainakin mut saanut ajattelemaan asiaa enemmän. Itse uskon vahvasti lähivuosina tapahtuvaan maailmanloppuun, mutta se on mun kantani. Sanotaanhan Raamatussa myös, että sitä päivää ei voi kukaan tarkkaan tietää. Eiköhän vaan pitäis elää niin rauhassa ja rohkeasti jokainen päivä (helpommin sanottu kun tehty!).
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Jotain suurta ne ennustaa silloin tapahtuvan, että ihmiset tajuaisivat että maapallokaan ei kaikkea kestä..
Lue mitä José Argüelles kirjoittaa Mayoista ja tzolkinista, niin tiedät mitä suurta on odotettavissa.
José Argüelles: Mayojen perintö - Tie yli teknologian ja tieteen rajojen (alkup.1987)
ISBN: 951-8975-55-8
Tarjolla kirjastoissa.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja veikkailija:
Sanotaanhan Raamatussa myös, että sitä päivää ei voi kukaan tarkkaan tietää. Eiköhän vaan pitäis elää niin rauhassa ja rohkeasti jokainen päivä (helpommin sanottu kun tehty!).
Jep, sitä päivää ei voi kukaan tarkkaan tietää, koska kaikki muuttuu kokoajan ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ihminen voi omilla toimillaan vaikuttaa suunnattomasti asioihin.
Useimmat ennustukset, ennustava suurta mullistusta ajoittuvan n. 2020-2030 tienoille, ollaan puhuttu myös suuresta maailmansodasta tuolloin.
Oli mitä oli, joka tapauksessa me eletään mielenkiintoisessa ajassa ja muutoksia on luvassa monella tapaa
 
kahden äippä
Näitä maailmanlopun ennustuksia tulee niin paljon... Olen tullut siihen tulokseen että niillä on turha vaivata päätään. Jos jotain sellaista joskus todella minun tai lasteni elinaikana sattuisi niin toivoisin vain että se olisi nopeasti ohi!
 
villis
En usko että tulee tuolloin 2012, mutta joskus se tulee se on varmaa. Mutta ensin käy Jeesus hakemassa omansa taivaaseen, raamatusta voitte lukea mitä sen jälkeen maan päällä vielä tapahtuu ennen kuin loppu tulee.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja :
jumalauta että ihmiset on TYHMIÄ jos oikeesti uskoo noihin. Onhan niitä maailmanloppuja ennustettu vuodesta nolla tyyliin, eikä ole tähän mennessä totetunut :D
Ohan toteutunut, useakin. Etkös ole historiaa lukenut?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja veikkailija:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta tää maailmanloppuajatus on pyörinyt mullakin mielessä tässä viime aikoina. Itse uskon Raamattuun ja Jumalaan. Raamatun lopun aikoja koskevissa ennustuksissahan mainitaan mm. että luonnononnettomuudet ja ihmisenkin aiheuttamat kaaokset kuten sodat yms. lisääntyy silloin. Tässä on vaan viime kuukausina, viikkoina ja ihan päivinäkin tapahtunut kaikenmaailman maanjäristyksiä, mutavyöryjä, myrskyjä, tulvia, tulivuorenpurkauksia jne. ja on ne ainakin mut saanut ajattelemaan asiaa enemmän. Itse uskon vahvasti lähivuosina tapahtuvaan maailmanloppuun, mutta se on mun kantani. Sanotaanhan Raamatussa myös, että sitä päivää ei voi kukaan tarkkaan tietää. Eiköhän vaan pitäis elää niin rauhassa ja rohkeasti jokainen päivä (helpommin sanottu kun tehty!).
Niitä on aina ollut. Sinä vain näet ja kuulet enemmän, kska olet herkempi sille. Tällä hetkellä maailmassa on vähemmän sotaa kuin koskaan aiemmin. Mitenkäs sinä sen selität? Ja nykyään on kaikenmaailman tekniikat, jotka mahdollistaa sen, että ihmine tietää kaikesta enemmän.
 
sanna
Kyllä se pistää ahdistamaan että maailman loppu tulee, meillä olisi vielä paljon edessä jota haluaisi kokea ja sitten sanotaan että enää kaksivuotta elin aikaa.... kyllä se laittaa hirvittämään. Onhan maailmalopusta puhuttu aikaisemminkin useaan otteeseen, mutta ei näin suurella/tarkalla mittakaavalla. Toivottavasti saa huokaista 22.12.2012 että elämä jatkuu :S hope so:))
 
Hmnn
No en usko että tulee maailmanloppu. Kyllä luonto ainakin selviää.
Joillekin ihmisille tietenkin maailman loppu tulee jo siitä kun ruokaa ei saa enää haettua mäkkäristä :whistle:
Eli, sanoisin että toisille silloin tulee "maailmanloppu"
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis niinku jotkut 1600 luvulla eläneet varmaa ne pystyy ennustamaan jonkun maailman lopun joka tulee 2012. En kyl oikeen usko tohon :)
Hehe.. Mayat ennustivat tähtitaivaan tapahtumat tarkemmin kuin nykyisillä super laitteilla pystytään..
"maailmassa monta on ihmeellistä asiaa" *laulaa epävireisellä äänellä* =)

 

Yhteistyössä