USKOTTEKO JUMALAAN?

ms peg
Alkuperäinen kirjoittaja luterilainen:
Meille luterilaisille Katekismus on kirja, josta voi yhä uudestaan lukea, mitä me uskomme. - Sitä saa varmasti ja sieltähän sen voi tarkistaa ja jos on kysyttävää, voi aina soittaa papeille ja kysyä.
Katekismus on hyvinkin tuttu kirja minulle, kiitos vain :). Onko Jeesus Sinun Herrasi, oletko ottanut Hänet vastaan Vapahtajanasi?
 
Minä uskon Isään Jumalaan, minä uskon Poikaan Jeesukseen, minä uskon Pyhään Henkeen sekä heidän kolmiyhteyteen.
:D Tämä edellä niinkuin yhdessä laulussa..
Käydään kokouksissa ja ollaan mukana lapsi-ja varkkarityössä ( Kids Action Night )
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
En kristillisessä mielessä. Enemmänkin kvanttifysiikan, satanismin ja shamanismin tavalla. Ei ole eriliistä jumaluutta, sillä samoja atomeja ja tyhjää tilaa niiden välillä ja energiaa on kaikki.
Oletko kokeillut shamanistista loveen lankeamista? Se on mielenkiintoinen kokemus. Shamanismi tosissaan otettuna vaatii animismin omaksumista ja siihen en kykene.

Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, niin minä uskon jokaiseen oikeaan jumalaan. Toistaiseksi vastaan on tullut vain vääriä jumalia ja niiden joukossa tämä kristinuskon jumala.
 
Minä uskon ja se on tärkein perusta elämässäni!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :wave: :wave:
vaikka kaikki muu pettää ja jättää niin Jumala ei petä eikä jätä! :) Ilman uskoani olisin jo haudassa, on ollut niin paljon vastoinkäymisiä elämässäni. Uskoni on pelastanut minut ja perheeni ja voimme elää iloisin ja turvallisin mielin sillä hän pitää meistä huolen B)
 
pinkkikupla
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Kyllä mä uskon Jumalaan/Jumalatareen. Mutta tuskin samaan Jumalaan mihin sinä.
Suurin osa ihmisitä luultavimmin uskoon Jumalaan. Uskonnot ovat sitten asia erikseen.
Minä ajattelen tuon jotenkin niin että eriuskontojen jumalat ovat sama, eikä sillä niin väliä uskooko yhteen jumalaan joka hallitsee kaikkea, vai moniin jumaliin jotka yhdessä hallitsevat kaikkea. Mielestäni ero tulee sitten vain siinä miten uskoo ja elää sen uskon mukaan. En siis noudata oikein kirkon linjaa. Ap:n kysymykseen siis vastaisin, että uskon kyllä, mutta en käy kokouksissa, koska en tunne niitä omikseni.

OT: Jotkut puhuvat satuhahmoon uskomisesta, mutta itse en näe ainakaan, että Jumala olisi mikään pilven reunalla istuva ukko. Se on enemmän henkeyttä, jokin selitys kaikelle sille, mitä emme pysty tieteellä täyttämään ja minulle uskonta antaa lähinnä ohjenuoran, miten elää toisia ja itseään loukkaamatta.

Sille joka käski avaamaan silmät sanoisin, että fundamentalisti on fundamentalisti vaikka voissa paistaisi. Mielestäni kiihkousko ei hirveästi eroa kiihkoateismistä, molemmat unohtavat tutkia ja kyseenalaistaa omaa uskoaan/epäuskoaan ja yrittävät käännyttää muita. Usko perustuu uskomiselle ei tietämiselle, jos joku täällä tietäisi miten asiat oikeasti tosiaan olisi ei sillon yhtään uskontoa enää olisi.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
En kristillisessä mielessä. Enemmänkin kvanttifysiikan, satanismin ja shamanismin tavalla. Ei ole eriliistä jumaluutta, sillä samoja atomeja ja tyhjää tilaa niiden välillä ja energiaa on kaikki.
Oletko kokeillut shamanistista loveen lankeamista? Se on mielenkiintoinen kokemus. Shamanismi tosissaan otettuna vaatii animismin omaksumista ja siihen en kykene.
Pystyn tekemään henkimatkoja. Rummutus helpottaa siirtymistä, mutta ilmankin onnistuu. Sitä kaiketi tarkoitit. :)
 
mitenkähän on..
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
vaikka kaikki muu pettää ja jättää niin Jumala ei petä eikä jätä! :) Ilman uskoani olisin jo haudassa, on ollut niin paljon vastoinkäymisiä elämässäni. Uskoni on pelastanut minut ja perheeni
Ei sitten pelastanut minun uskovaista äitiäni eikä minun perhettäni usko eikä Jumala. Eikä aika monia muitakaan. Taitaa olla vain sattumaa että sinä olet säästynyt.

 
mitenkähän on..
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
vaikka kaikki muu pettää ja jättää niin Jumala ei petä eikä jätä! :) Ilman uskoani olisin jo haudassa, on ollut niin paljon vastoinkäymisiä elämässäni. Uskoni on pelastanut minut ja perheeni
Ei sitten pelastanut minun uskovaista äitiäni eikä minun perhettäni usko eikä Jumala. Eikä aika monia muitakaan. Taitaa olla vain sattumaa että sinä olet säästynyt.

 
mitenkähän on..
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
vaikka kaikki muu pettää ja jättää niin Jumala ei petä eikä jätä! :) Ilman uskoani olisin jo haudassa, on ollut niin paljon vastoinkäymisiä elämässäni. Uskoni on pelastanut minut ja perheeni
Ei sitten pelastanut minun uskovaista äitiäni eikä minun perhettäni usko eikä Jumala. Eikä aika monia muitakaan. Taitaa olla vain sattumaa että sinä olet säästynyt.

 
mitenkähän on..
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
vaikka kaikki muu pettää ja jättää niin Jumala ei petä eikä jätä! :) Ilman uskoani olisin jo haudassa, on ollut niin paljon vastoinkäymisiä elämässäni. Uskoni on pelastanut minut ja perheeni
Ei sitten pelastanut minun uskovaista äitiäni eikä minun perhettäni usko eikä Jumala. Eikä aika monia muitakaan. Taitaa olla vain sattumaa että sinä olet säästynyt.

 
mitenkähän on..
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
vaikka kaikki muu pettää ja jättää niin Jumala ei petä eikä jätä! :) Ilman uskoani olisin jo haudassa, on ollut niin paljon vastoinkäymisiä elämässäni. Uskoni on pelastanut minut ja perheeni
Ei sitten pelastanut minun uskovaista äitiäni eikä minun perhettäni usko eikä Jumala. Eikä aika monia muitakaan. Taitaa olla vain sattumaa että sinä olet säästynyt.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mitenkähän on..:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
vaikka kaikki muu pettää ja jättää niin Jumala ei petä eikä jätä! :) Ilman uskoani olisin jo haudassa, on ollut niin paljon vastoinkäymisiä elämässäni. Uskoni on pelastanut minut ja perheeni
Ei sitten pelastanut minun uskovaista äitiäni eikä minun perhettäni usko eikä Jumala. Eikä aika monia muitakaan. Taitaa olla vain sattumaa että sinä olet säästynyt.
(näin sivusta kommentoiden)

:(

Ei tuo nyt "pelastanut" pikkuveljeänikään, veli teki oman kipeän valintansa. Ikävä kyllä. :/

Mutta minua niin tuossa kuin monessa muussakin vaikeaksi kokemassani paikassa Jumala on auttanut, en tiedä miten olisin ikinä muuten selvinnyt... Enkä tiedä mitä pahaa tai ärsyttävää siinä on että jotkut saavat näin turvaa ja uskoa elämäänsä?
 

Yhteistyössä