Uskotteko tuohon indigolapsi juttuun?

  • Viestiketjun aloittaja Nuunamiäni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Tässä taas vaan keksitty uusi termi rauhoittamaan niiden vanhempien omatuntoa, jotka eivät viitsi lastaan kasvattaa. Ja varmaan keksijätkin ovat juuri noita vanhempia...:headwall:
niin ja indigolapsille on olemassa hyvin tarkat säännöt siitä miten ne kasvatetaan, mitä niille syötetään ja jopa mitä niille puetaan.
 
Nuunamiäni
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Tässä taas vaan keksitty uusi termi rauhoittamaan niiden vanhempien omatuntoa, jotka eivät viitsi lastaan kasvattaa. Ja varmaan keksijätkin ovat juuri noita vanhempia...:headwall:
niin ja indigolapsille on olemassa hyvin tarkat säännöt siitä miten ne kasvatetaan, mitä niille syötetään ja jopa mitä niille puetaan.
:eek: ????
 
vieraaksi harmautunut "indigo tms."
Heiiii, mulle löyty uusi tauti! Tuollainenhan minä olen aina ollut:)
Ei mulla ookkaan paniikkihäiriötä vaan olen indigo kun en pysty jonottamaan.
Kuria mulle ei ole pystytty laittamaan ja ihmettelen miksei ihmiset tajua päivänselviä asioita:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuunamiäni:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Tässä taas vaan keksitty uusi termi rauhoittamaan niiden vanhempien omatuntoa, jotka eivät viitsi lastaan kasvattaa. Ja varmaan keksijätkin ovat juuri noita vanhempia...:headwall:
niin ja indigolapsille on olemassa hyvin tarkat säännöt siitä miten ne kasvatetaan, mitä niille syötetään ja jopa mitä niille puetaan.
:eek: ????
kyllä kyllä, mulla on tässä vieressä opaslehtinen :D tai no 125 sivua tässä on.
 
Mio
Orionille: syy miksi indigolapsia alkoi löytyä enemmän 80-luvulla on se että newage alkoi saada enemmän jalansijaa myös Suomessa. Eli newage-paskaa ja -huuhaata koko ilmiö! Kätevä tapa kiertää oma vastuu lapsenkasvatuksessa.
 
Uskon!
Ei tarkoita että jos lapsi on indigo ei häntä kasvateta. Indigo tarvitsee todella tiukat rajat joiden sisällä saa poukkoilla miten haluaa, väkivaltaa ei saa suvaita tippaakaan.
Indigo pitää itseään samanarvoisena kuin aikuista. Kommunikointi, siis lapselle selitetään miksi jotain saa tehdä ja miksi jotain ei saa tehdä, on avainasemassa. Indigo halveksii aikuisia jotka yrittää määrätä hänen tekemisiään perustelematta. "Sinähän teet näin koska minä niin sanon!" ei saa indigoa toimimaan halutulla tavalla....
Tukahduttamalla indigon voi saada lapsestaan tikittävän aikapommin...
 
Koko ajan tulee uusia diagnooseja...jotenkin kuvottavaa. Aivan kuin meitä ihmisiä "rodullistettaisiin" uudelleen, kun ihonvärin, uskonnon ja kulttuurin merkitys kapenee. Anteeksi vain, mutta siltä tuntuu.
Minusta ihminen pärjää, kun hän kuuluu johonkin jossa hänestä välitetään -ja välittäminen, rakkaus, yhdessätoiminta ym. ovat niin usein lääkkeenä juuri keskittymis, käytös ym. häiriöihin. Lääketiede menee eteenpäin, isot diagnoosit erillistyvät pienemmiksi, helpommin havainnoitaviksi, tutkittaviksi. Mutta onko mitään iloa, jos kaikkeen kuitenkin auttaa sama vanha ymmärrys, rakkaus ym.
Mie en vaan nyt jaksa.
 
niin.... no...
Aurasta erottaa kristallin ja indigon. Monilla lapsilla on kristalli/monivärinen aura, koska heillä on chakrat tasapainossa vielä.
Tasapainottamalla chakrat saa kyllä monivärisen auran.
Ei se sen kummempaa poppaskonstia tarvitse, turhaa mystisointia.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja niin.... no...:
Aurasta erottaa kristallin ja indigon. Monilla lapsilla on kristalli/monivärinen aura, koska heillä on chakrat tasapainossa vielä.
Tasapainottamalla chakrat saa kyllä monivärisen auran.
Ei se sen kummempaa poppaskonstia tarvitse, turhaa mystisointia.
Sähkömagneettista kenttää vain...

*sanoo se, jonka puolisolla on kristalli-aura indigolla höystettynä*
 
Naapurin tyttö
Uskonpa hyvinkin. Joku arveli tuossa aiemmin että näitä indikoja ja kristalleja taitaa syntyä vain "hörhöille". Näin ei kuitenkaan näytä olevan. Nämä ns. "hörhöt" tietävät näistä aiheista kuitenkin enemmän ja osaavat siten kiinnittää lapsiinsa tämän asian puitteissa huomiota. Tiedän kuitenkin pari-kolme perhettä joissa elää indiko- ja kristallilapsia mutta vanhemmat näyttävät olevan niistä autuaan tietämättömiä koska eivät ole "hörhöjä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja :
täsmää nuo piirteet. Kaikki ei tule kasvatuksesta.
Eikö jonkun teorian mukaan as-ihmiset ole tulevaisuuden ihmisiä? Kommunikointi tulee tapahtumaan muuten, kuin puhumalla...

Kaikkea sitä...
No meidän pikku-assi ei mielestäni valinnut syntyä assiksi, mutta ei hän muuttunut sellaiseksi myöskään meidän kasvatuksen tuloksena.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja :
No meidän pikku-assi ei mielestäni valinnut syntyä assiksi, mutta ei hän muuttunut sellaiseksi myöskään meidän kasvatuksen tuloksena.
Tiedän tilanteen, mutta lievempänä (? tietämättä lapsesi tapauksesta mitään), adhd-lasten adhd-äitinä.

Eipä siinä auran värit paljoa lohduta, kun arjessakin on elettävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja :
No meidän pikku-assi ei mielestäni valinnut syntyä assiksi, mutta ei hän muuttunut sellaiseksi myöskään meidän kasvatuksen tuloksena.
Tiedän tilanteen, mutta lievempänä (? tietämättä lapsesi taoauksesta mitään), adhd-lasten adhd-äitinä.

Eipä siinä auran värit paljoa lohduta, kun arjessakin on elettävä.
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
Uskonpa hyvinkin. Joku arveli tuossa aiemmin että näitä indikoja ja kristalleja taitaa syntyä vain "hörhöille". Näin ei kuitenkaan näytä olevan. Nämä ns. "hörhöt" tietävät näistä aiheista kuitenkin enemmän ja osaavat siten kiinnittää lapsiinsa tämän asian puitteissa huomiota. Tiedän kuitenkin pari-kolme perhettä joissa elää indiko- ja kristallilapsia mutta vanhemmat näyttävät olevan niistä autuaan tietämättömiä koska eivät ole "hörhöjä".
On kyllä ihan uskomatonta, että ihmiset hörhöilevät pikkulapsille, jotka on pieniä eikä erota reaalia fiktiosta.
Puistattaa aatella, miten nämä hörhövanhemmat osaavat kaikenlaisilla huuhaalla saada lapsen pään sekaisin. Ja usein näillä hörhövanhemmilla on myös oma realiteetintaju ihan sekaisin, eikä erota mielikuvitusta todesta.
Kun omat sadut alkavat lyödä yli, ja tulee vastustamaton tarve heilutella enkeltenhöyheniä ja puhua jumalallisista valoista, voisi miettiä onko siitä suurikaan tarve sekoittaa lasten päätä.
 
Miksi ihminen luulee olevansa tässä maailman myllerryksessä "valmis"?
Katsokaapa kultapienet 1000 vuotta taaksepäin, eikö ihminen ole älyllisesti niitä päivistä kehittynyt.
Evoluutio koskee myös ihmisiä.
Minä henk koht olisin järkyttynyt jos meistä ihmisistä ei tämän viisaampia ole 1000 vuoden päästä tullut. Aivoista käytetään murto-osaa, onko se loppu turhaa massaa vai voisiko "huomispäivän" indigolapsi osata käyttää niitä hieman paremmin?

Olisi varmaan mukavaa tietää olevansa kehityskaaren päässä, minä en ainakaan siellä viellä ole. Jos joku niin uskoo, olkoon se hänen onni!

Niin ja jokainen indigo ei ole adhd, eikä jokainen adhd ole indigo.
 
Siis onhan jokaisella ihmisellä omat luonteen piirteensä, mun mielestä noi piirteet sopivat moneenkin ihmiseen joita tunnen. Toisiin enemmin ja toisiin lievemmin. Samahan se on noiden vilkkaiden mukuloiden kanssa, joita verrataan adhd-lapsiin :/ Jos kerran osa vilkkaista lapsista todetaan adhd-lapsiksi niin miesei toisenlaisesta luonteesta, jotkut voi olla indigo lapsia. Ja kun kasvatuksella voi saada adhd-oireita ilman adhd-tä niin tottakai monikin noista joilla noita indigo piirteitä on, voi olla kasvatuksella aiheutettuja.

Jaa en mä vielä näillä tiedoillani tiedä mihin uskoa.
 
Eräs vakkari
Miksei kukaan puuttunut tuohon, että "kun ei kasvateta lasta ja halutaan hyssytellä käytöshäiriötä"?? Oma kohta nelivuotias ei vaan usko eikä opi vaikka kuinka kasvattaa, hän vaan luo itse omia tapoja. Ei tehoa rangaistukset, kiellot eikä mikään, kaikkeni olen yrittänyt ja tehnyt, ja samoin jokaista lasta kasvattanut. Indikolapseksi epäilen, kuvausten ym. perusteella. Minulle on myös annettu ymmärtää että nuorimmainen olisi kristallilapsi, mitä haasteita tämä tuo tämän indikon lisäksi?!? Ja en ole mikään hörhö, vaan terveellä epäluulolla varustettu normaali suomalainen nainen, ehkäpä hiukan indikopiirteillä varustettu itsekin; vai sanoisko niitä sitten ad/hd:ksi tai... mitä?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs vakkari:
Miksei kukaan puuttunut tuohon, että "kun ei kasvateta lasta ja halutaan hyssytellä käytöshäiriötä"?? Oma kohta nelivuotias ei vaan usko eikä opi vaikka kuinka kasvattaa, hän vaan luo itse omia tapoja. Ei tehoa rangaistukset, kiellot eikä mikään, kaikkeni olen yrittänyt ja tehnyt, ja samoin jokaista lasta kasvattanut. Indikolapseksi epäilen, kuvausten ym. perusteella. Minulle on myös annettu ymmärtää että nuorimmainen olisi kristallilapsi, mitä haasteita tämä tuo tämän indikon lisäksi?!? Ja en ole mikään hörhö, vaan terveellä epäluulolla varustettu normaali suomalainen nainen, ehkäpä hiukan indikopiirteillä varustettu itsekin; vai sanoisko niitä sitten ad/hd:ksi tai... mitä?
Minulla on adhd ja niin miehellänikn, mutta lisäksi hän on kristalli-aikuinen... Pojallani ja tyttärelläni on adhd ja ovat myös indigo-lapsia, jos niin haluaa ajatella. :)

Mutta se on fakta, että me kaikki käytämme aivojamme eri tavalla, kuin ns. tavalliset tai normaalit ihmiset. Mutta ei se tee meistä maailman pelastajia tai muutenkaan poikkeavia. Eri laisia ihmisiä on aina ollut. Nyt vain on aikaa miettiä asiaa ja mystifioida se.
 

Yhteistyössä