Uuden äitiyspakkauksen kuvat kelan sivuilla

Siinäpä se lyhykäisyydessään olikin, huomasin tänä aamuna, että uuden pakkauksen esittely on tullut kelan sivuille! Eli te jotka sitä pakkausta olette odottelemassa saapuvaksi, käykää kurkkaamassa!

Kultatiuku
 
Oi, minä taas tykkäsin. Onneksi ehdin nyt sitten saada tämän uuden pakkauksen. Mun mielestä edellinen olikin enemmän suunnattu pojalle, ja tässä enemmän taas tytölle sopivia. Ja meille kun tyttö tulee niin sehän passaa. Ja mä erityisesti pidän taas noista valkoisista vaatteista.
 
Kävin katsoon Kelan sivulta niin olen saanut päätöksen äitysrahasta ja avustuksesta eilen. Siinä kyllä luki että pakkaus lähetetään kahden viikon kuluessa, toivotaan nyt että varmasti saan tämän uuden. Eiköhän, kun aletaan jakaa het ensi viikosta. Tuskin ne nyt heti niitä postiin pistää.. Onpas muuten nopeeta toi Kelan toiminta, hakemus oli perillä 22.4. ja eilen oli annettu päätös. Ja hyvä rahakin tuli! =)
 
No liiaan haalena vaalea oli mun makuun eli itse tykkään värikkäämmistä vauvan vaatteista, mutta ehkä tuo on riskitön valinta. Kun kaikki ei taas tykkää väreistä.
Itse jätän paketin ottamatta turha ottaa pyöriin nurkkiin vaatteita joita kuitenkaan ei käytä.
Ennemmin ostan sitten sillä rahalla mieluisia vaatteita
 
Mielipidekysymyshän tämä on, mutta itse 2007 pakkauksen saaneena olen todella tyytyväinen etten lykännyt papereiden laittamista. Tosin en varmaan olisi voinutkaan kun laskettuun aikaan on enää vajaa 5 viikkoa. Tässä on niin vaaleita vaatteita ja loppujen lopuksi näytti että pakkauksessa olisi jotenkin vähemmän vaatetta kuin 2007 pakkauksessa. Pitää jossain vaiheessa oikein laskea potkareitten määrä :LOL: Ja vaikka tässä uudessa pakkauksessa kaikki sopii värinsä puolesta molemmille niin silti mieluummin otin vastaan värejä kuin haalean vaaleaa... Mutta mielipiteensä kullakin ja ajattelen, että useimmat ovat siihen omaansa kuitenkin tyytyväisiä. Ja eihän tuota tarvitse ottaa ellei tykkää!
 
Mie taas olen ostellut jo pojalle sopivia ja ennestään löytyy tytön väritykseltä, et toi neutraali väritys oli just sitä mitä toivoinkin uudelta pakkaukselta. En ollut hakemusta vielä laittanut uutta pakkausta toivoessani. =)

-Anniel ja vekkuli 28+1
 
Minä pidin kovasti, ku voihan pukee vaikka tosta vaaleen bodyn ja päälle laittaa ite ostaman värikkään vaatteen. Ja mä en pidä retrosta sitten yhtään enkä oranssista mutta muuten tykkäsin kovasti. Nyt vaan odottelen, että viikkoja napsahtelis niin, että saa laittaa hakemuksen tosta ihanasta pakkauksesta.

Rinzessa ja Papu rv.12+2
 
Juuri sain itselleni vielä tuon 2007 pakkauksen. Mielestäni molemmat on tosi kauniita, siis 2007 ja 2008. Eli ei harmita tuo vanha pakkaus, mutta ei olisi harmittanut uusikaan. Ovat varmaan Kelassa ajatelleet ottaa käyttöön neutraalimman linjan noissa väreissä, kun kerran 2007 pakkaus on saanut värillään paljon kiitosta. Hyvä, hyvä Kela! =)
 
Hei ihan oikeesti. Mietittekö te oikeasti tyttö-/poikavärityksiä :eek: ?Eikö nyt tytölle varsinkin käy väri kuin väri, vaikka moni tuskin haluaa pukea poikaa vaaleanpunaiseen (minkä itse voisin piruuttani tehdäkin ;) )? Anteeksi, jo kuulostin nyt liian jyrkältä, mutta olen oikeasti aika paljon miettinyt näitä kulttuurimme väriasioita, että yhäkö täällä mennään sillä mallilla, että tyttö = vaaleanpunainen ja poika = vaaleansininen...

Itse äitiyspakkauksesta sen verran, että Annukan84 tavoin olisin toivonut retrohenkisyyttä, mutta ymmärään, että valtaosa pitää varmaan vaaleammasta. Retroa voin sitten hommata itsekin, jos tuntuu siltä, että viitsin vauvan tyyliin panostaa.
 
En tiedä kumpi meille on syntymässä, mutta kyllä minä ainakin meinaan pukea mahdolliselle tytöllemme sinistä. Suurin osa hankkimistani vaatteista on unisex-tyyppisiä, mutta enemmän kyllä kallistuu "poikavärisiin", jos näin halutaan ajatella. Pojalle voisin esim. pinkin t-paidan pukea ihan hyvin päälle. Eri asia on tietenkin kaikki pinkit vaatteet röyhelöineen ja perhoskuvineen... Riippuu siis aika paljon vaatteesta. Eli jos on muuten neutraali vaate, niin mielestäni ei väliä mikä värinen on.

Ja vielä lisäyksenä. Just luin jostain vauvalehdestä, että lapselle voi jäädä ihan traumoja jos luullaan toisen sukupuolen edustajaksi. Pah ja pyh sanon minä. Aikuisethan näitä väristereotypioita pitävät yllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja väpä:
Hei ihan oikeesti. Mietittekö te oikeasti tyttö-/poikavärityksiä :eek: ?Eikö nyt tytölle varsinkin käy väri kuin väri, vaikka moni tuskin haluaa pukea poikaa vaaleanpunaiseen (minkä itse voisin piruuttani tehdäkin ;) )? Anteeksi, jo kuulostin nyt liian jyrkältä, mutta olen oikeasti aika paljon miettinyt näitä kulttuurimme väriasioita, että yhäkö täällä mennään sillä mallilla, että tyttö = vaaleanpunainen ja poika = vaaleansininen...

Moon miettoinyt samaa, jotenkin ärsyttää, kun esikoista ootellaan ja joka tuutista tuputetaan vain vaaleean sinistä. Itse en ole ainuttakaan sinistä vaatetta ostanut, vaan kaikki muunlaisia, mustasta valkoiseen jaoranssia, vihreetä, beigeä ja punaistakin pojalle... Miksiylipäätään vauva pitää pukea mahdollisimman pastelliin, eikö sitä persikkaa ole nähty jo ihan riittämiin...

Ihna näin ohi aiheen, ei liitty kyllä pakkaukseen juurikaan, se on hyvä juttu., vaikka olisivat kaikki valkoisia. :D
 
Ei tietenkään pukemisen tarvitse mennä stereotypioiden mukaan. Mutta jos saan tytön niin mielelläni puen sen tyttömäisin kuvioin ja värein. Toki saa sinistäkin päällensä. Mutta pojalle ei oikeen viitsi laittaa mitään tyttökuvioista vaaleenpunaista :whistle:
 

Yhteistyössä