Uuden miehen esitteleminen lapselle?

Olen tavannut mukavan miehen, olemme tunteneet noin kaksi kuukautta. Minulla on 6-vuotias tyttö, jolle en ole vielä esitellyt miestä. Toki se tekee näkemiset vähän hankalaksi, koska minulla on vain yksi "vapaa" viikonloppu kuukaudessa. Mitä olette mieltä, millä aikataululla esittelisin miehen lapselle? Olemme kuitenkin nähneet vasta 5 kertaa.
 
"hanna"
odota vielä muutama kuukausi, kunnes ihan oikeasti tulette toimeen ja olette nähneet muutakin kuin toisen sunnuntainaaman.

sitten vasta lapsi mukaan

järjestelyitä vaarii tapaamiset, mutta älä ota lasta kuvioihin vielä, liian aikaista.
voi olla, että pian alat nähdä miehen viat ja annat lähtöpassit sille.
siinä sitten lapsi ihmettelee, että mihin se yksi setä meni ja kuka on tuo uusi setä
 
[QUOTE="jep";30796572]Kahdessa kuukaudessa 5 kertaa :D. No jos vaikka sitten kun tunnet miehen. Mutta ehkä kannattaa niin voitte nähdä vapaammin useammin.[/QUOTE]

Sehän tässä onkin ongelma, että hankala niitä tapaamisia järjestää :D. En kuitenkaan halua lastakaan koko ajan riepottaa hoitoon.. Eli toisaalta hankala tutustua näin ja toisaalta ei haluaisi esitellä näitä toisilleen, ennen kuin tunnetaan paremmin..

Itse mietin, että ehkä kesällä ja tietenkin niin, että aluksi vain ystävänä..
 
Viimeksi muokattu:
Vierassss
Musta voit esitellä miehen ihan hyvin lapselle jo vaikka tässä vaiheessa. Eihän miehen teille tarvitse muuttaa asumaan tai jäädä edes yöksi, kahvilla voi musta hyvin käydä jos osaa käyttäytyä. Kai teillä muutenkin vieraita käy? Tai sitten menette kahvilaan, puistoon tms. Vaikea tilanne, eikä teidän suhde pääse minnekään etenemään, jos ette vietä aikaa yhdessä. Sitä paitsi on mun mielestä hyvä tietää, jos mies ei tule toimeen lapsen kanssa ollenkaan, helpompi lopettaa suhde, kun ei ole vielä liikaa tunteita pelissä.
 
Musta voit esitellä miehen ihan hyvin lapselle jo vaikka tässä vaiheessa. Eihän miehen teille tarvitse muuttaa asumaan tai jäädä edes yöksi, kahvilla voi musta hyvin käydä jos osaa käyttäytyä. Kai teillä muutenkin vieraita käy? Tai sitten menette kahvilaan, puistoon tms. Vaikea tilanne, eikä teidän suhde pääse minnekään etenemään, jos ette vietä aikaa yhdessä. Sitä paitsi on mun mielestä hyvä tietää, jos mies ei tule toimeen lapsen kanssa ollenkaan, helpompi lopettaa suhde, kun ei ole vielä liikaa tunteita pelissä.
Näin mäkin oon vähän miettinyt että olishan kiva nähdä miten ne tulee toimeenkin ennen kuin kovin syvällisesti rakastuu. Ja minulla on paljon myös miespuolisia kavereita, joten yksi uusi kaveri ei välttämättä ihan hirveästi ihmetytä. Kesällä olis noin 4kk mennyt, että ehkä se on ihan kohtuullinen :)
 
000
No esittele mies kaverina lapsellesi! Kaipa sulla muitakin kavereita on, ja tuskin lapsi heistä mitenkään häiriintyy. :D Itse en miesystävää esittelis, ennen kuin suhde olis jo todella varmalla pohjalla. Nimenomaan siksi, ettei tulis tätä "kuka tuo setä oli ja mihin se meni ja kuka tämä nykyinen on"-meininkiä.
 
vierass
[QUOTE="jep";30796572]Kahdessa kuukaudessa 5 kertaa :D. No jos vaikka sitten kun tunnet miehen. Mutta ehkä kannattaa niin voitte nähdä vapaammin useammin.[/QUOTE]

Eipä se aina niin helppoa ole jos ei pahemmin ole sitä "lapsetonta" aikaa.
 
"tiinaliina"
Mulla on ap:n kanssa vähän samanlainen tilanne.. Tosin lapsi vähän vanhempi, mies entuudestaan minulle puolituttu ja ollaan nyt tapailtu kuukauden ajan.. Lapsi on isällään yhden viikonlopun/kk. Tapaamisten järjestäminen on hankalaa, mutta ollaan nähty ehkä n.15kertaa.

Vielä en ole lapselle miestä esitellyt ja en tiedä missä vaiheessa esittelen. Toki tapaamiset helpottuisi, jos esittelisin heidät toisilleen. Mutta haluan kuitenkin olla varma ettei tämä ole mitään hetken huumaa. Lapsen isästä erottua minulla ei ole ollut kunnon suhdetta, joten en ole ketään miestä lapselle esitellyt.
 
[QUOTE="tiinaliina";30797274]Mulla on ap:n kanssa vähän samanlainen tilanne.. Tosin lapsi vähän vanhempi, mies entuudestaan minulle puolituttu ja ollaan nyt tapailtu kuukauden ajan.. Lapsi on isällään yhden viikonlopun/kk. Tapaamisten järjestäminen on hankalaa, mutta ollaan nähty ehkä n.15kertaa.

Vielä en ole lapselle miestä esitellyt ja en tiedä missä vaiheessa esittelen. Toki tapaamiset helpottuisi, jos esittelisin heidät toisilleen. Mutta haluan kuitenkin olla varma ettei tämä ole mitään hetken huumaa. Lapsen isästä erottua minulla ei ole ollut kunnon suhdetta, joten en ole ketään miestä lapselle esitellyt.[/QUOTE]

Hankalaa kyllä tämä parisuhteen aloittaminen yksinhuoltajana :D. Ja tähänkin taitaa olla niin monta erilaista käytäntöä, että miten kannattaisi toimia. Mutta olemme tytön kanssa jo useaan otteeseen keskustelleet että varmasti näin tulee jossain vaiheessa tapahtumaan, että löydän jonkun kivan miehen.

Kaverina kun esittelee ja välttää alussa lääppimistä, niin ehkä se on ihan ok sitten 3-4 kk tapailun jälkeen. Te olette onneksi pystyneet näkemään huomattavasti useammin kuin me :D. Tästä on kyllä niin monta erilaista käytäntöä ja jotkut ilmeisesti esittelee heti. Ehkä itsekin ennen olisin voinut, mutta en näin isolle enää, kun ymmärtää jo kuitenkin sen verran paljon..
 
tty
Mitä ihmettä? Älä tee suurta numeroa, suhtaudu mieheen kuin kaveriisi niin voit "esitellä" vaikka huomenna. Eihän tuosta mitään tule että näette noin vähän. Eihän kavereille ole mitään rajaa koska he voivat nähdä lapsen.
 

Yhteistyössä