Uunipellin puhdistus?

Hmmm hitsi kun en enää tarkkaan muista. Sillä siisti ohjelmassa käyttivät sitruunan siivuja uunipellille. Sitten uuniin olisikohan ollut 175 astetta. Mutta kun en tarkemmin muista aikaa, tai pitikö lisätä vettä jne. Mutta se pelti lähti kuitenkin tosi kätevästi puhtaaksi. Vaikka oli todella palanut ja törttöinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Hmmm hitsi kun en enää tarkkaan muista. Sillä siisti ohjelmassa käyttivät sitruunan siivuja uunipellille. Sitten uuniin olisikohan ollut 175 astetta. Mutta kun en tarkemmin muista aikaa, tai pitikö lisätä vettä jne. Mutta se pelti lähti kuitenkin tosi kätevästi puhtaaksi. Vaikka oli todella palanut ja törttöinen
Jotain tuollaista minäkin mietin kun näin, mutta ajattelin josko olis ollut muita keinoja myös :) Tuo pitää toteuttaa ja etsiä ohje, jos ei ole muuta keinoa :)
 
M
Mulla on tapana putsata pelti aina, jos siinä jotain pientäkin on. Fairyä, ja tiskiharjaa. Sitten kuivaan kokonaan. Sain ostettua vähillä rahoillani uunin, ja en halua sitä nyt pilata p-skalla.

Hyvä keino on laittaa tosi p-skaseen lämmintä vettä, ruokalusikallinen tai pari astianpesujauhetta. Anna liota pari tuntia. Sitten pese normi käsitiskiaineella. Lähtee kaikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mulla on tapana putsata pelti aina, jos siinä jotain pientäkin on. Fairyä, ja tiskiharjaa. Sitten kuivaan kokonaan. Sain ostettua vähillä rahoillani uunin, ja en halua sitä nyt pilata p-skalla.

Hyvä keino on laittaa tosi p-skaseen lämmintä vettä, ruokalusikallinen tai pari astianpesujauhetta. Anna liota pari tuntia. Sitten pese normi käsitiskiaineella. Lähtee kaikki.
NO kun välillä olen laiska heti putsaamaan :ashamed: Sitten lopputulos on tämä. Pitääpä tuotakin kokeilla.
 
juu
Minä oon nakannu kans astianpesukoneeseen, en tiedä saisko, mutta puhdasta tulee. Ei kiinnosta yhtään jynssätä millään muulla sitä, kun silti sinne aina vähän jää.

Jos ei pesukonetta ole, niin sitten suosittelen, että ensinnäkin heti pesee sen. Ja heti pois leivinpaperit ym, että se rasva ja muu ei ehdi välttämättä sinne paperin läpi mennä. Tai ainakaan niin paljon.
 

Yhteistyössä