Uurnahautapaikat

Hautausmaiden nettisivuilla on usein kerrottu, että siellä on neljän tai yhdeksän uurnan hautapaikkoja. Mitä ne tarkoittaa? Onko ne tarkoitettu saman suvun porukalle vai lykitäänkö ventovieraita sinne päällekäin/vierekkäin (vai miten)? Miten noissa sitten hautakivet tai kyltit tulevat?

Eikö melkein kaikki halua, että se oma läheinen haudataan johonkin tiettyyn paikkaan ja siihen tulee hautakivi tai kyltti sen haudan kohdalle? Nyt tuntuu, että vaihtoehdot on vaan sirottelu tai "muistolehtoon" hautaaminen, jolloin jokainen saa vain pienen kyltin tolppaan, eikä käy ilmi se konkreettinen hautapaikka.

Eli mitä ne monen uurnan haudat on? Onko niihin tarkoitus haudata yksittäisiä ihmisiä ja saako heille oman pienen hautakiven?
 
no minulla on hallussa 6 vainajan uurnapaikka (tai siis haltija on isäni, joka kuoli 10v sitten. Mutta hallintaoikeus pysyy kuulemma sen henkilön nimissä).
sinne haudataan ne, kenet minä sinne päätän haudata, siellä on siis velipoika, isä ja äiti.
 
Tuleeko kaikkien nimet sitten samaan hautakiveen?

Tuntuu tuhlaukselta, jos otan neljän uurnan paikan ja laitan sinne vain läheiseni ja joskus aikanaan itseni. Ei minulla muita ole tarkoitus sinne haudata. Haluaisin yhden tai korkeintaan kahden hengen paikan, mutta niitä ei ole tarjolla.
 
niin ja hautakiven saa just sellaisen kuin ostaa. meillä on itsetehty hautamuistomerkki ,jonka isä teki veljelleni, siihen sitten lisättiin isäni ja äitini osuudet hreidän kuoltuaan (siis ihan omin pikku kätösin). lupa pitää hakea, mutta sen saa kai aina
 
Tuleeko kaikkien nimet sitten samaan hautakiveen?

Tuntuu tuhlaukselta, jos otan neljän uurnan paikan ja laitan sinne vain läheiseni ja joskus aikanaan itseni. Ei minulla muita ole tarkoitus sinne haudata. Haluaisin yhden tai korkeintaan kahden hengen paikan, mutta niitä ei ole tarjolla.
no mutta ei meilläkään ole 6hengen haudassa kuin 3, ja hankittu 20v sitten. ne on ihan pieniä plänttejä, neliön
 

Yhteistyössä