uusavuttomuuden huipentumia!

  • Viestiketjun aloittaja avutonko
  • Ensimmäinen viesti
avutonko
Kertokaa tähän.

Minä aloitan.

tuttuni tuli viikonloppuna meille ja halusi teetä. Ihmetteli, että miten minä nyt hänelle teetä keitän kun meillä ei ole vedenkeitintä? hahhahhahhaaa. jäin kyllä monttu auki vähäksi aikaa.

 
PahaSilmä
Se että yhden ystävän mies nosti 3 vuotiaan mukulansa kainaloista ja huusi että "joku nainen!", kun muksupissi housuunsa. Onhan se toki hirveän vaikea vaihtaa kuivat housut pojalle. :kieh:
 
jelppivä
Alkuperäinen kirjoittaja Hippopotaamus:
No joo mun yksi tuttava kertoi leiponeensa jotain kuivakakkua johon piti laittaa kylmää kahvia,no eipä siinä mitään mutta hän kertoi että oli mitannut kahvinporot mitalla ja laittanut jääkaappiin... :LOL:
#nauraa kippurassa#
 
että näin
Vieläkin ihmettelen miten joku voi olla näin avuton. Yksi tuttu oli leiponut pullaa ja ohjeessa sanottu että kohoaa paremmin jos laittaa taikinan lämpimään veteen kohoamaan. Hää oli sitten lorottanut kraanasta taikinakippoon kuumaa vettä.
 
XXS
Ei liity varsinaisesti uusavuttomuuteen, mutta vuosia sitten ajelin autolla sisko kyydissäni. Tien varrella oli liikennemerkki jossa teksti "hirviaidassa aukkoja". Sisko siinä ihmettelemään, ettei miksei kukaan korjaa aitaa...
 
Minä
Kesällä oli pitkä sähkökatkos ja kaverin kanssa sitten mietittiin, että millhän noille lapsille saisi äkkiä jotain näppärää ruokaa. Kaveri siihen, että otetaan pakkasesta ruokaa ja laitetaan mikroon sulamaan.
 
sisu
Mun sisko, silloin tuore äiti, soitti mulle, että neuvolasta oli annettu pakkasrajaksi -12astetta, että vauvan(n. 4kk) voi laittaa ulos nukkuu. Tää sit soitti mulle että nyt mittari näyttää -13 niin voiko vielä laittaa vauvan ulos vai ei... ?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:
eräs opiskelija kyseli ihan oikeasti minulta, että pestäänkö näiltä vanhuksiltakin hampaa?
:D mäkin voisin kysyä tuota (siis en kysyisi mutta miettisin). isolla osalla kuitenkin varmaan tekohampaat, nehän voidaan pestä vaikka koneessa.. :)
 
yksinkertaista
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:
eräs opiskelija kyseli ihan oikeasti minulta, että pestäänkö näiltä vanhuksiltakin hampaa?
:D mäkin voisin kysyä tuota (siis en kysyisi mutta miettisin). isolla osalla kuitenkin varmaan tekohampaat, nehän voidaan pestä vaikka koneessa.. :)
pitää se suu pestä siltikin ja sitä tarkemmin jos on tekohampaat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Ei liity varsinaisesti uusavuttomuuteen, mutta vuosia sitten ajelin autolla sisko kyydissäni. Tien varrella oli liikennemerkki jossa teksti "hirviaidassa aukkoja". Sisko siinä ihmettelemään, ettei miksei kukaan korjaa aitaa...
Herrajumala, ooksä mun sisko. oon kerran päästänyt tän lauseen suustani...
:ashamed:
 
:LOL:
mun kaveri teki myös mokkapaloja kahvinporoista..kun ohjeessa kerran luki että 3 lusikallista kahvia!!

Mun exä leipo mulle ekaa kertaa eläissään kakkua äitienpäiväks..olin kotona mutta menin ulos lapsen kanssa että saa rauhassa tehä. Kävin sisällä hakemassa jotain vähän ajan päästä niin huomasin että se heilu lusikan kanssa jotenkin oudosti...
se sitten otti ohjeen oikeen kirjaimellisesti ja sekotti taikinaa VAROVASTI eli pienellä lusikalla nosteli hiiiiiiiiiitasti ilmaan sitä taikinaa..yhtä lusikallista piteli ilmassa piiiiitkääään. :LOL:
Oli aika huvittavan näköstä..mun oli pakko kertoo sille että ei se taikina ihan noin varovaista käsittelyä tartte..mutta hyvä kakku tuli kuitenkin ;)
 
pööh
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Kesällä oli pitkä sähkökatkos ja kaverin kanssa sitten mietittiin, että millhän noille lapsille saisi äkkiä jotain näppärää ruokaa. Kaveri siihen, että otetaan pakkasesta ruokaa ja laitetaan mikroon sulamaan.


no tuo menee ajattelemattomuuden piikkiin. itelle käynyt samanlaisia kämmejä kun sähkökatko yllättäny. samaten et kun puhuu puhelimessa niin voi sanoo et puhelin hukassa. tai sakset kädessä ja silti hakee niitä. jne.
 
css
Aikoinaan kun oltiin hoitsukoulussa kotitaloustunnilla, mun kaveri luuli, et perunamuusiin jätetään ne keitinvedet ja muussataan vaan... köksänoppa oli vähän hiilenä, ku tuli vesimuusia..
Kaveri sano et ei se voi tietää, kun ei sen äiti oo koskaan tehny muusia... uusavuttomuutta 2 sukupolvessa?
 
vieras
Uusavuttomuutta vai mitä, mutta mun ex-anoppi ei osannut tankata autoa automaatilla. Hyvä ettei matkalle jääty, kun kaikki huolttikset kiinni ja vaan automaatteja! Toisen kerran se soitti ja kysy kuinka voi palauttaa postimyynnin tavaroita. Ehkä se onkin vaan sukupolvien välinen kuilu...

Kerran olin yhdessä tapahtumassa mukana ja tauon aikana lähdin mäkkiin syömään. Vanhempi (muttei mikään vanha) nainen halus lähtee mun mukaan, kun ei ollu koskaan käyny mäkkärissä syömässä, eikä uskaltanu mennä kun ei tienny kuinka siellä toimitaan! Jälkikäteen oli sitten onnessaan, kun ruoka oli hyvää ja nyt voi tulla ihan itekseenkin, kun tietää kuinka toimia :)
 
heh heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uusavuttomuutta vai mitä, mutta mun ex-anoppi ei osannut tankata autoa automaatilla. Hyvä ettei matkalle jääty, kun kaikki huolttikset kiinni ja vaan automaatteja! Toisen kerran se soitti ja kysy kuinka voi palauttaa postimyynnin tavaroita. Ehkä se onkin vaan sukupolvien välinen kuilu...

Kerran olin yhdessä tapahtumassa mukana ja tauon aikana lähdin mäkkiin syömään. Vanhempi (muttei mikään vanha) nainen halus lähtee mun mukaan, kun ei ollu koskaan käyny mäkkärissä syömässä, eikä uskaltanu mennä kun ei tienny kuinka siellä toimitaan! Jälkikäteen oli sitten onnessaan, kun ruoka oli hyvää ja nyt voi tulla ihan itekseenkin, kun tietää kuinka toimia :)
et sitten itsekään osannut tankata sitä autoa, vai? Jos sitä ei ole koskaan tehnyt automaatilla, niin ei muuten ole mitenkään yksinkertaista. Ethän itsekään osannut. Minä sain ajokortin 18v, mutta ensimmäisen kerran tankkasin auton automaatilla vasta 23v eikä ole mitenkään edes harvinasita. 20v asuin kotona ja isä ajeli paljon autolla ja tankkasi sen tarvittaessa. Sitten muutin mieheni kanssa yhteen ja mieheni tankkasi auton aina tarvittaessa, joten jäi minulta opettelu hiukan myöhäiseksi :)
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uusavuttomuutta vai mitä, mutta mun ex-anoppi ei osannut tankata autoa automaatilla. Hyvä ettei matkalle jääty, kun kaikki huolttikset kiinni ja vaan automaatteja! Toisen kerran se soitti ja kysy kuinka voi palauttaa postimyynnin tavaroita. Ehkä se onkin vaan sukupolvien välinen kuilu...

Kerran olin yhdessä tapahtumassa mukana ja tauon aikana lähdin mäkkiin syömään. Vanhempi (muttei mikään vanha) nainen halus lähtee mun mukaan, kun ei ollu koskaan käyny mäkkärissä syömässä, eikä uskaltanu mennä kun ei tienny kuinka siellä toimitaan! Jälkikäteen oli sitten onnessaan, kun ruoka oli hyvää ja nyt voi tulla ihan itekseenkin, kun tietää kuinka toimia :)
Nää oli tosi huonoja esimerkkejä, koska eivät liity uusavuttomuuteen mitenkään. Uusien asioiden opetteluun lähinnä, ja niitähän meillä kaikilla riittää.
 
ounou
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
Vieläkin ihmettelen miten joku voi olla näin avuton. Yksi tuttu oli leiponut pullaa ja ohjeessa sanottu että kohoaa paremmin jos laittaa taikinan lämpimään veteen kohoamaan. Hää oli sitten lorottanut kraanasta taikinakippoon kuumaa vettä.
:LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä