Uusi pino.Esikoista yrittäviä

hei juli wazzup!? :wave: mä tungen tähän silleen että oon "hengessä mukana" eli mies on antanu vauva ajatukselle vihreetä valoa, mutta meillä ei oo vielä yritystä. jos siis on ok että mä ryssin itteni tänne? :)
haaveilija siis oon mutta en enää toivoton, että en löytäny omaa pinkkaa mihin mennä :)
 
Nibbler! Hyvää kuuluu.Tässä kierrossa ei olla yritelty kun lähinnä oviksen aikoihin,että saapi nähä kuinka käy.Kauan piti munkin oottaa ennen kun tuo mies suostu puuhiin (valehtematta melkein vuosi).
 
jeps! mulla taas mielessä ties mimmoset raskausoireet, muutaku ei oikein vielä sais olla ku täs on taas kaikkee muuttamista ja asunnon myymistä ja sen sallista, että aloitus alkaa vasta sitten kun on muutettu ja ekonomia alkaa pyörii niin niinku sen kuuluuki :)
mut lähinnä lima juttuja täällä ja kylmä jatkuvasti.. menkkoihin on 2 viikkoa ja nyt jo alan kehittää mielitautiraskautta :LOL:
 
Nibbler! Eikö ookki jännää miten sitä kuvittelee,vaikka mitä oireita.Just yks työkaveri sai vauvan ja se sano mulle et se ties olevansa raskaana.Sitä oon tässä miettiny et mistä hitosta sitä voi tietää...kun joka kerta on ollu et varmasti oon raskaana ja sit alkaaki menkat.
 
niimpä! tätä mäki oon miettiny!
tässä puolisen vuotta taakseppäin, vähän yli olin muka satavarma että olin raskaana, mutta testit vaan oli negaa koko ajan. no ei sen puoleen mä sanoin siskolleni että jos en oo raskaana, niin joku tai jokin kasvaa mun sisällä ja tekee musta hormoonihärösen :D nehän oli sit ne kystat tuola munasarjoissa...

nyt pitäs vaa yrittää olla "no jos oon niin sit oon raskana ja jos en niin sit en" että ainakaan ei tartte enää olla ressinä asiasta kun tietää että mies reagois paljon paremmin tällä kertaa ku viimeks :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
niimpä! tätä mäki oon miettiny!
tässä puolisen vuotta taakseppäin, vähän yli olin muka satavarma että olin raskaana, mutta testit vaan oli negaa koko ajan. no ei sen puoleen mä sanoin siskolleni että jos en oo raskaana, niin joku tai jokin kasvaa mun sisällä ja tekee musta hormoonihärösen :D nehän oli sit ne kystat tuola munasarjoissa...

nyt pitäs vaa yrittää olla "no jos oon niin sit oon raskana ja jos en niin sit en" että ainakaan ei tartte enää olla ressinä asiasta kun tietää että mies reagois paljon paremmin tällä kertaa ku viimeks :)
Mäki oikeesti pelkään et stressaan liikaa ja se vaikuttaa siihen etten plussaa.
Pitäs opetella rentoutumaan...
 
liikunta auttaa stressiin, mutta niiden hoitoon on myös lääke...eiku siis ootko lisänny liikuntaa? kevyt kävely lenkki rauhoittaa ja pääsee "pois kotoa".
oon yrittäny päättää lisätä liikuntaa, mutta jotenki tuntuu että ei oo ikinä aikaa.varsinkaan nyt. mut outoa kyllä että vaikka on sata miljoonaa asiaa joista pitää huolehtia, niin silti ei oo "stressaantunu olo" :/ jotenki semmonen oikeen zen olo :D
 
Täällä myös esikoinen toiveena.. :wave:

Olemme aloittaneet yrittämisen syyskuussa -05 eli on jotain 25 kiertoa takana.. emme vielä ole menettäneet toivoamme ihan kokonaan, mutta vähän rauhallisemmin yritetään kuin aikaisemmin..
 
Miehen kanssa päästiin lopultakin siihen ihanaan tilanteeseen, että lapsi saa tulla. Sovittiin kuitenkin, ettei aleta vartavasten yrittämään. Ensimmäinen "yritys"kierto on nyt menossa ja menkat laskelmieni mukaan päivän-pari myöhässä, mutta jos aikaisempien kiertojen alkutuhru otetaan huomioon, niin siinä tapauksessa jo kolme-neljä päivää!

Ostin eilen elämäni ensimmäisen raskaustestinkin, mutta en aio tehdä sitä ennenkuin menkat on viikon myöhässä, ettei mene sitten ihan hukkaan, jos alkavat heti testauksen jälkeen. Tuntuu kyllä ihan uskomattomalta, että voisiko olla niin hyvä tuuri, että heti ekasta kierrosta tärppäisi, kun miestä piti kuitenkin taivutella ensin pari-kolme vuotta. Koetan vaan ajatella, että menkat on myöhässä ihan psykologisista syistä, kun alitajuisesti kuitenkin niin kovasti raskautta toivon, vaikka koitan asennoitua niin, etten pety vaikka kestäisi pitkäänkin.

Muutamaa päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää paleli kamalasti ja koski vatsaan ja selkään ihan niinkuin olisi ollut menkat alkamassa (ehkä vähän kovemmin kuin aikaisemmissa kierroissa). Palelu on jatkunut jokailtaisena ja pissattaa paljon tavallista useammin. Toissayönä heräsin epämääräisiin vatsakipuihin/tuntemuksiin, enkä meinannut saada enää unta. No, säähän on viilentynyt ja vessassa tulee rampattua ehkä senkin takia, että voi tarkistaa onko menkat alkamassa.

Itse olen ihan innoissani jännästä tilanteesta, mutta mies kun ei ole kovin keskustelevaa sorttia, niin en oikein tiedä, mitä sillä päässä liikkuu, vaikka koko ajan koitan urkkia. Lähti onneksi just kaverin kanssa kaljalle, niin jos olisi vähän puheliaammalla tuulella, kun kotiutuu. Pienessä sievässä oli sillonkin, kun lopulta myöntyi ehdotuksiini ehkäisyn lopettamisesta. Varmistin kyllä tietysti jälkeenpäin, että oli vakavissaan, eikä vain pullon henki puhunut pöhköjä. Jotenkin ei vaan osaa tunteistaan eikä tulevaisuuden suunnitelmista puhua ilman paria rentouttavaa tuopposta. Perinteinen suomalainen mies siis.
 
Moips :wave:
Esikoinen haaveissa ja toiveissa! Yritys alkoi 08/07 eli ensimmäinen kierto menossa, mutta menkat nyt myöhässä 3 pv ja rinnat ihan ÄLY arat.. tosin voipi johtua myös ehkäisyrenkaan poisjättämisen aiheuttamasta hormoniryöpystä... Testin tein tohkeissani, kun menkat päivän myöhässä, mutta negaahan se näytti :/ Nyt vaan odotellaan, että päivät kuluis & kädet ja jalat ristissä odotellaan ettei menkkoja kuulu ja testi näyttäis plussaa ;) Mukavata olis saada jutusteluseuraa kanssasisareista :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsku83:
Moips :wave:
Esikoinen haaveissa ja toiveissa! Yritys alkoi 08/07 eli ensimmäinen kierto menossa, mutta menkat nyt myöhässä 3 pv ja rinnat ihan ÄLY arat.. tosin voipi johtua myös ehkäisyrenkaan poisjättämisen aiheuttamasta hormoniryöpystä... Testin tein tohkeissani, kun menkat päivän myöhässä, mutta negaahan se näytti :/ Nyt vaan odotellaan, että päivät kuluis & kädet ja jalat ristissä odotellaan ettei menkkoja kuulu ja testi näyttäis plussaa ;) Mukavata olis saada jutusteluseuraa kanssasisareista :)
Pidetään peukkuja! ja tervetuloa joukkoon.Mulla nyt 3 yk meneillä.Nyt aamusta mulla on rinnat kas tosi kipeenä ja mahaa turvottaa.
Juttuseuraa minäkin kaipailen =)
 
Kiitoksia peukuista Juli05 ja plussaonnea kaikille :heart:

Kiva jutska että löytyy paikka missä voi hehkuttaa vauvakuumeilusta ja oireiluista!!
Tähän asti (vauvakuumeilusta lähtien) isosisko on ollu se joka on saanut vastailla päivittäin mun hehkutuspuheluihin että "mitäs nyt kun mahaa turvottaa ja entäs nyt kun ihan kun olis semmonen etova olo ja ja nyt kyllä tais nippailla mahasta... " :D

Juu toi rintojen arkuus oli kyllä ihan uus juttu mulle. Koskaan ne ei oo oireillu menkkojen aikoihinkaan NÄIN paljon.. ihan siis todellakin kosketusarat.. (voi mies parkaa....hih :p ) mutta kuten sanoin (ja isosiukku myös) että toki se voi johtua myös luomuhormoneista.. Nähtäväksi jää...
Ootkos huomannut muita oireita kun turvotus ja rintojen arkuus?
 
:snotty: ilmeisesti ois flunssa tulossa taas... pää niin kamalan kipeä ja niskat kipeet ja huono olo, mut en oo yhtään tukossa...

olin eilen iltavuorossa 24-22 ja tänään on ihanasti aamuvuoro 7-15.... että voitteko kuvitella että mua väsyttää kamalasti!

ettei nuo vaan ois oireita, tai hienosti lakanutta luulotautia :)
taas mieheltä pieniä vihjailuja että ei se jaksa kauaa enää odottaa yrityksen alkua, jos mä koittasin vähän vihjailla takasin että siinä saattaa kestää tosiaan monia vuosiakin ennenkuin tärppää :)
 
Hey nibbler!
Jonkin sorttista flunssaa tääläkin liikkeellä, mieskin ihan dukkonen ja niiskuttaa :snotty:
Meillä kans tossa kesän aikana valistin miestäni (kun hän oli sanonut että loppuvuodesta vois alkaa tositoimiin), että mun puolesta voidaan ampua ehkäsyrengas kattoon samantien ja punkkaan vaan, koska vaikkakin siukulla on molemmat raskaudet tärpänny ekasta ja tokasta kierrosta, niin tiedän myös lähipiirissä semmoisia pariskuntia, joilla haikaraa ei ole näkynyt 2 vuoden yrittämisen jälkeenkään.. :'( ..(niin ja lisäks muistutin, että jokatapauksessa odotusaika on se 9kk, että ei se haikara heti ensviikolla tuo nyyttiä oven taa..) Eipä aikaakaan kun yks kaunis päivä mies olikin sitä mieltä että ei ole mitään syytä odotella loppuvuoteen asti. Eli toisin sanoen, meillä toimii käänteinen psykologia niin, että kun mies vaan saa olla se jonka idea "mukamas" se loppupeleissä on, niin sitten kaikki on ok.. hih :LOL: Tsemppiä vauvakuumeiluun :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsku83:
Kiitoksia peukuista Juli05 ja plussaonnea kaikille :heart:

Kiva jutska että löytyy paikka missä voi hehkuttaa vauvakuumeilusta ja oireiluista!!
Tähän asti (vauvakuumeilusta lähtien) isosisko on ollu se joka on saanut vastailla päivittäin mun hehkutuspuheluihin että "mitäs nyt kun mahaa turvottaa ja entäs nyt kun ihan kun olis semmonen etova olo ja ja nyt kyllä tais nippailla mahasta... " :D

Juu toi rintojen arkuus oli kyllä ihan uus juttu mulle. Koskaan ne ei oo oireillu menkkojen aikoihinkaan NÄIN paljon.. ihan siis todellakin kosketusarat.. (voi mies parkaa....hih :p ) mutta kuten sanoin (ja isosiukku myös) että toki se voi johtua myös luomuhormoneista.. Nähtäväksi jää...
Ootkos huomannut muita oireita kun turvotus ja rintojen arkuus?
Väsymystä on kans (vaik syönki vitamiineja).Muita oireita ei juuri oo_Oikeesti en muista millon rinnat olis ollu näin kipeet.
 
uudelaliii... jänskää seurailla mistä meidän tissiarkuuden johtuu.. ;) Oon huomannu kans ton väsymyksen, vaikka työpäivät on ihan normipituisia ja viimevkolla oli jopa lyhyempiäkin, niin kokoajan on semmonen velttovirtanen olo.. ja miehen flunssa ei oo ainakaan vielä tarttunu... :snotty: ..Niin ja rintojen arkuuden lisäks nykyiset liivit tuntuu pieniltä.. turvotusta tullut niihin kans :LOL:
 
täällä kanss yks pari joka toivoo esikoista...

ja meillä meni pupuilu ihan nappiin, eli juuri kun ovislima tuli niin oltiin pupuilees, ja nyt eilen alkas rintojen arkuus, nyt tänään ne on kipeät...ja päätä vieläkin särkee, ja ihan kamala väsy..., mutta odottelen testaamisen kanss viel ainaki viikon..
 
Kaa
:wave:

Käynpä nyt täälläkin "ilmoittautumassa", eli esikoinen on haaveissa täälläkin. Ensimmäinen yrityskierto, kp 28/28. Tuo kierron pituus on siis ihan arvailua oviksen ajasta laskettuna, se voi olla ihan mitä vaan oikeasti. Eli ei vielä mitään stressiä tai suurta jännäilyä. Odottelen tuonne puoleen viikkoon ainakin tätiä ennen kuin testailen.

Noh, joo... testasin pari päivää sitten negan, mutta aika oli todellakin liian ajoissa. Katsotaan nyt.
 
Heippa, voisin minäkin ilmoittautua myös tänne. Eli yk 4 menossa, joskus viikon päästä pitäisi (tai siis ei pitäisi) minullakin menkkojen alkaa. Kroppa on vielä hieman hakenut rytmiään pitkän pillereiden syönnin jälkeen. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä jo lähes 10 v, joten perheenlisäys olisi todellakin jo tervetullut!
 
Täällä heittelee mielialat kyllä äärimmäisyydestä toiseen. Äsken tuossa taas miehelle hehkutin, miten hyvä isä siitä tulee, niin totesi vaan, ettei halua puhua koko asiasta.. Siitä seurasi tietysti pienet itkut ja kyselin taas, että olisiko sittenkin parempi erota, mutta onneksi rutisti tiukasti syliinsä ja sanoi, että kun ei vaan osaa haluta mitään.

Mitä tuokin nyt sitten taas tarkoitti, mutta tulkitsin sen niin, että kuitenkin on hommassa mukana. Sikäli tuntuu, että olisi parempi, kun ei ihan heti tärppäisikään, että jos mieskin ehtisi innostua asiasta, mutta toisaalta sitä innostumista on tässä jo pari vuotta odoteltu, niin että ehkä asia konkretisoituu hänelle vasta kun se vauva tosiaan varmasti on tulossa. Yhtyi kuitenkin mielipiteeseeni siitä, miten jännää ja ihmeellistä tämä kaikki on.

Saa nähdä maltanko odotella perjantaihin, niinkuin olisi tarkoitus, ennenkuin alan testiä tekemään, jos ei menkkoja kuulu. On kuitenkin elämäni eka testi, niin kovasti tekisi jo mieli kokeilla. Launtaina onkin työporukan illanvietto, niin jännäilen, että olenko silloin ihan limpparilinjalla. Useimmat työkaverit kyllä tietää tilanteeni, mutta ihan kaikille en ole kuitenkaan avautunut. Eihän lasillisesta tai parista pitäisi ihan alkuvaiheessa haittaa olla, mutta periaatteesta en kuitenkaan haluaisi ottaa sitä yhtäkään. No, voihan olla, että pohdiskelen asiaa ihan turhaan. Vielä on kuitenkin melkein viikko aikaa.
 

Yhteistyössä