Uusi pino useampi lapsisille perheille

Minäkin astun mukaan :wave: Meiltä löytyy kolme poikaa, jöötä poikaporukassa pitävä pikkuneiti, työssäkäyvä mies sekä yrittäjä-äiti.
Kovasti on haaveiltu talvivauvasta... ja neidille ois tietty kiva saada seuraa ;) Tänään sit kp:lla 29 plussasin ja nyt jännätään saadaanko kevätvauveli :heart:
Vauvakuume se on sitten ihmeellinen ja tarttuva, meillä se tarttuu erityisen helposti myös mieheen :D
 
:whistle: Huhuu........!!!!!! Mihinkäs ovat kaikki ssrperheeliset unohtuneet? Onkos kesän kiireet vieneet ajatukset pienokaisista johonkin muuhun?

No, minäpä nyt kuitenkin hiukan kuulumisia laitan vaikka ei muita olekaan näkynyt.
Elikkäs tämä mamma sitten mitä ilmeisimmin istuutuu elokuun puolessa välissä opintoja aloittelemaan. Eilen nimittäin toi posti tullessaan kirjeen jossa oli tieto opiskelijaksi hyväksymisestä. Tosin viel on pieni mahdollisuus et ei linja alakaan, mikäli ei tarpeeksi aloittajia löydy. :headwall:
No, vaan nyt on kuitenkin toiveet korkealla opiskelujen suhteen kun olen näköjään oikean alan itselleni löytänyt, mikäli on psygolikisiin testeihin uskominen. :saint:

Tosin viel on toivottuja etappeja elämässä saavuttamatta, kuten tämä vaavi-toiveen toteutuminen ja oman terveyden kannalta tärkeän painonhallinnan opettelu. :ashamed: :( Mutta eiköhän nekin saavuteta kun vain jaksaa positiivisin mielin elämää eteenpäin kompuroida. :snotty:

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisianne. :attn:
 
kaikki lähteneet?????????? Olisi mukava kuulla miten kesä etenee muilla suurperheelisillä.
Meillä elellään nyt toista viikoa pikkuperhettä leikkien, kun vain kuopus on kotosalla ja isommat isällään viel tämän viikon.
Vilil on hyvinki mukavaa olla kun on talo suht hiljainen, mut sit taas väliin kaipaa hiukan reilumpaa menoa.

:whistle: :wave:
 
Täällä neljän lapsen (kaksospojat-98, tyttö-00 ja tyttö-06) äiti. Kuopus täyttää pian vuoden ja ajatuksena oli, että lapsiluku jäisi neljään.. MUTTA kuume vaivaa taas!! :heart: Rakastan olla raskaana ja rakastan lapsia! :heart: Mies vähän jarruttelee, mutta tehdään tilannekatsaus syksyllä.. ;) Toivossa on hyvä elää! Ikää minulla on 31 ja miehellä 32. Aikaahan periaatteessa vielä on, mutta tahtoisin pienimmälle neitillemme kaverin. Sitten olisi isojen sarja ja pienten sarja. Hyvä ajatus, vai mitä? =) Leppoisaa juhannusviikonlopun jatkoa!
 
Olen suurperheen äiti.Lapset -94,-96,-98,-00,-02 ja -05. Tyttö,poika,tyttö,poika,tyttö ja tyttö.Lisäksi oli viime syksynä tuulimuna raskaus, jota itkettiin kauan! Nyt olen vauvakuumeen vallassa ja saas nähdä kuinka käy.Miehen päätä kun vielä vähän pitäis "kääntää". Mies jo tottui siihen ettei vauvaa enää tuliskaan.Minulla itsellä tuntuu vauvakuume olevan "kroonista", aina kun edellinen on kasvanut vähän isommaksi, niin kuume iskee.......
 
Enkä panis pahaksi jos vielä kasvaisimme :whistle:
Itellä ikää just 31,miehellä hiukka enemmän.
Perheessä kuusi lasta,tyttöjä että poikia.Vanhin 11v ja nuorin nyt maaliskuussa syntynyt.

Nyt vaan kesäaikaan en täällä koneella juurikaan ole roikkunut,jää jutut nyt vähemmälle.

Mutta kunhan syksy ja sateet koittaa...jos vaan tämä pino täältä sitten löytyy ;) ;)
 
Mukavaa kun on saatu montä uutta vahvistusta tänne "suurperheelisten" pinoon. Joten jokaisen tervetulleeksi toivottelen. :wave: :flower:

No, niin se on sitten keskikesän juhla=juhannus vietelty ja kesää jatketaan vielä jonkin aikaa.
Meillä tuo kyseinen juhla vieteltiin rauhallisissa merkeissä vain "pikku perheen" voimin elikä ainoastaan nuorin lapsista oli kotosalla. Juhannuskokko tuli nähdyksi ja sitä ihmetteli/ihasteli etenkin tuo kuopus. :D Ja se jos mikä oli hänestä jännää kun paloauto ajoi paikalle varmistamaan turvallisuuden ja palomiehet sytyttämään kokon. ;)

Mitenkäs muilla juhlinta on sujunut?

ps. Meillä mitä ilmeisimmin meneillään olevan tänän kierron vaavi-toiveet harakoille. :(
 
Lueskelin noita teidän tekstejä joten en ole laisinkaan varma olenko teidän muitten mukaan suurperheellinen. Kuitenkin meillä on 4 lasta (poika/2001, kaksoset/2003 ja tyttö/2007).Mutta kas kummaa taas on tuo vauvakuume iskenyt....tai ehkä se on krooninen. Mutta minkäs sille voi, tietysti ehkä se, että lapset ovat tehty hoidoilla joten raha on se joka tulee vastaan...no jos meille vielä kuitenkin saatais vielä lisää lapsia.


Juhannus oli ja meni, ihanat säät joten rannassa olimme päivät. Juhannusaaton vietimme kotosalla oikeastaan kokonaan..käytiin mummun ja papan rannassa syömässä vähän kalaa, mutta muuten omalla porukalla...

No jos minäkin sovin teidän porukkaan....olisin tulossa mukaan
 
Elikkäs neljä lasta löytyy..tyttö -94,poika-96,tyttö-00,poika-04.. kuume iski vaikkei enää pitänyt..mut niinhän mä oon aina sanonu ja kas kummaa mut saatiin taas kuumeileen :LOL: syynä tietty oma mies.. :D
 
Tervetuloa vaan mukaan ainakin minun puolesta kaikki jotka tuntevat itsensä tännä kuuluviksi ja eikös tuolla "otsikossakin" lue jotta useampi lapsisille perheille. Niin että ei taida sillä väliä olla onko lapsia kolme, neljä, viisi vaiko enemmän. :wave:

Joten kirjoitelkaahan vain kuulumisianne.

hope08 :D siis vio ihanaa millainen mies sinulla on kun hän lapsia monta tuntuu haluavan. Olisipas se meilläkin noin päin nämä halut. :( Vaan ei ole kun se olen minä joka voisi/haluaisi lapsia talon täydeltä, mut ei ole tuo ukko kovamkaan suostuttelun jälkeen antanut luvan enään kuin yhdelle joukkoon saapua. :'( Höööööööööö vaan nyt tuo yksikin alulle saataisiin niin tyytyväinen siihen sitten olisin.
 
Kesälomareissu tehty ja mukavaa oli. Hintavaksihan se tulee "isolla" porukalla, mutta eipä sentään koko aikaa tule reissattua. ;) Miten te muut suurperheelliset reissaatte? Mitkä ovat hyviä kohteita, joita suosittelette?

Vauvakuume on nyt hyllyllä syksyyn asti...reissussakin ilokseni huomasin useampi lapsisia perheitä!! =)

Lämpimiä päiviä! B)
 
Hei! Tämä pino oli kiva löytö, minäkin haluaisin mukaan! Meillä on kuusi lasta, poika-96, poika-97, tyttö-99, poika-01, poika-04 ja tyttö-05. Nuorimmaisen jälkeen jo ajateltiin, että meidän perhe on tässä, mutta nyt alkaa vauvakuume taas nostaa päätään, katsotaan miten käy ;)

ÄitiNeljälle: Me reissataan lähes yksinomaan meidän minibussilla, eniten tehdään sellaisia lähikohdereissuja jotka ei vaadi yöpymistä, mutta ainakin mummuni luona Keski-Suomessa käydään useampia kertoja vuodessa muutamien päivien reissulla. Edellisenä kesänä käytiin Helsingissä toisella puolella Suomea, kiva reissu, mutta sellaisia tulee tehtyä harvemmin.

Mukavaa ja lämmintä kesää kaikille!
 
... :headwall: jaa että reissaamisia täällä mietitään ison porukan kanssa.

:D No, meillä on tuo asia ratkenenut kuin itsestään. ;)
On meinaan löydetty nuo lomaliiton tuetutlomat niin ei tule niin hirmuisen kalliiksi isollakaan porukalla yöpymiset. Eikä etenkään ruokailut valmiiden pöytien äärellä.
Jotenka suosittelen niitä hakemaan vaik joku saattaa nyt miettiä et eikös ne ole vain vähävaraisille tarkoitetuja. Juu kyllähän niissä yhtenä kriteerinä on vähävaraisuus, mutta niin on myös iso ruokakunnan koko ja yms. sosiaaliset, taloudelliset (esim lainat ja asumiskulut otetaan huomioon) sekä terveydelliset tilat.
Elikkä niihin hakemuksiin kannattaa miettiä/etsiä kaikki pienimmätkin "ongelmat" mitä löytyy oli ne sitten lasten, aikuisten tai koko perheen.
Meillä kun eletään uusperheenä niin ensimmäisellä kerralla taisi "painavinsyy" olla se et isän ja lasten tapaamiset eivät ottaneet onnistuakseen.
:wave: Siis hakekaa ihmeessä noit tuettuja lomia ne on todella hyviä ja paikatkin on etsitty niin että niissä viihtyy sekä lapset että aikuiset + ohjelmaakin on valmiiksi mietittynä.
Ja tietty ison perheen ruokahuollosta huolehtivalle se on todellista lomaa kun ei tarvii miettiä; mitä tänään syötäisiin, muut miettivät ja laittavat ruuan ja saa istua itse valmiiseen pöytään. :snotty:

Lomanhinta siis muodostuu omavstuu osuudesta (vaihtelee hiukan kohteittain) ja matkakustannuksista, niin et mitä lyhyempi matka niin yleensä tulee edullisemmaksi ainakin matkan osalta.

Lähinnä noilla tetuilla lomilla on oltu koko porukalla ja sitten muutoin reissattu vain osalla porukkaa. Tosin eräänä kesänä olin niin pirhanan näyttämis haluinen kaukana asuville sukulaisille et raahasin julkisilla kulkuneuvoilla koko porukan (2aik. + 4lasta; nykyisin lapsia on viisi) usiamman sadan kilometrin matkalle. Kun eivät meille päin mukamas päässet; syynä pitkä matka, kallista, menee aikaa jne. :eek: :kieh: :LOL: Siis heillä omat autot ja toisil pienemmät perheet kuin meillä, (toisilla tosin yhtä isot perheet).

Mukavaa kesän jatkoa kaikille.
Muistakaa jotta matkustelemaan onnistuu jopa isolla perheellä sut edullisesti kun ei vaadi liikoja palveluita tai sitä viiden tähden hotellia majoittuakseen, eikä kaikkia huvipuistoja tarvii käydä tutkimassa. Noiden huvipuistojen tilalle voi miettiä vaikka jonkin luontokohteen jossa ei ole laite- eikä sisäänpääsymaksuja. ;) Ai, niin ja ruokaahan on kotonakin ostettava/laitettava. ;) :whistle:
 
Hei! Tulin tänne kertomaan, että nyt on seitsemäs pikkuinen saanut alkunsa =) Yllättävän nopeasti, oikeastaan melkein heti kun päätettiin ryhtyä tuumasta toimeen. La taitaa olla tuolla maaliskuun 13. päivän tuntumassa. Toistaiseksi olen voinut aika hyvin, jonkin verran väsymystä ja etovaa oloa on ollut.

Tulkaahan toisetkin kertomaan kuulumisianne ja mukavaa kesän jatkoa kaikille!

 
Nyt vasta löysin tällaisen pinon!!
Nostetaanpa tätä nyt ja aletaan ahkerasti kirjoittamaan.
Minulla on viisi lasta, poika 6/99, tyttö 10/00, tyttö 3/02, tyttö 4/04 ja poika 5/06. Ikää itselläni on pian 32v ja mies on 32v. Rahat on aina tiukilla. No kamala vauvakuume on päällä ja kuudennesta haaveilemme, mieskin alkaa lämmetä ajatukselle. Ihmiset jaksaa hämmästellä ja kauhistella tätä lapsilukumäärää ja itsekin kun järjellä ajattelee niin........mutta kun vielä haluisi sen yhden.

 

Yhteistyössä