Uusi suhde ja miehen kokemattomuus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen yh-äiti ja en ole tapaillut ketään sitten minun ja lapseni isän eron yli neljä vuotta sitten. Nyt tapasin Tinderin kautta miehen joka vaikuttaa mukavalta. Olemme jutelleet paljon ja tavanneet muutaman kerran. Viimeisen kerran kutsuin hänet kylään luokseni. Olen huomannut että hänelle aloitteen tekeminen ja kaikenlainen eteneminen on vaikeaa. On se osittain minullekin mutta olen jostain syystä myös täysin tottunut että mies tekee aloitteet ja jos kutsun kylään, on mies hyvinkin halukas etenemään omasta aloitteestaan. Se vaan on mennyt niin, en ole asiaa ajatellut. Nyt on ollut täysin toisin. Luonani hän kertoi että hänellä ei ole juuri mitään kokemusta suhteista ja on tässä asiassa todella ujo. Menin jostain syystä lukkoon enkä oikein tiennyt miten suhtautua. Lopetimme illan aika pian, vain juttelimme. Koen yhä häneen vetoa mutta jostain syystä pelkään hänen kokemattomuuttaan. Itselläni on ollut useampia suhteita nuorempana, ei kyllä pitkiä tai kovin vakavia mutta useampia silti. Eikä nyt vähään aikaan. Asia oli joskus hyvin nuorena minulle vaikea ja siksikin jäin aina odottamaan että mies tekisi aloitteet ja sitten niitä miehiä alkoi myös ilmaantua. Koen että en osaa olla luontevasti se aloitteellinen osapuoli. En sinänsä pelkää mutta ahdistun siitä että miten paljon hän sitten tarvitsee "tukea" asiassa tai miten edetä. Siis voisin aloittaa etenemisen mutta en haluaisi olla jotenkin yksin vastuussa siitä. En osaa opettaa ketään. Ehkä. En osaa sanoa koska tilanne on ensimmäinen laatuaan. En koe toisaalta että asia olisi valtavan iso ja koen että en halua jättää tutustumista tähän koska viihdyn hänen kanssaan hyvin ja koen ihastumista muutoin. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Pyydän vinkkejä.
 
vierailija
Itse olin varsin kokematon ja ujo nuori mies, neitsytkin vielä yli 20 vuotiaana. Tarvitsin vain rohkaisua ja sen, että nainen otti tilanteen haltuun. Tämän jälkeen muutuin ja sain itseluottamusta. Nykyään olen sovinistinen sika, joka hyväksikäyttää epätoivoisia yh-äitejä.
 
vierailija
I
Itse olin varsin kokematon ja ujo nuori mies, neitsytkin vielä yli 20 vuotiaana. Tarvitsin vain rohkaisua ja sen, että nainen otti tilanteen haltuun. Tämän jälkeen muutuin ja sain itseluottamusta. Nykyään olen sovinistinen sika, joka hyväksikäyttää epätoivoisia yh-äitejä.
Haha. Itse olen kaukana epätoivoisesta mutta kiva kuulla tuollainen kokemus.
 
vierailija
Nainen! Nyt on sopiva hetki aikuistua ja ottaa vastuuta parisuhteesta, eikä vain olla vapaamatkustajana odottamassa toisen aloitteita. Älä ajattele asiaa, vaan toimi. Turha ajatteleminen vain vaikeuttaa asiaa. Seksiin ei tarvita ajattelua tai asioiden vatvomista. Älä ole saamaton! Ajattele vaikka vietteleväsi tuo mies.
 
vierailija
Nainen! Nyt on sopiva hetki aikuistua ja ottaa vastuuta parisuhteesta, eikä vain olla vapaamatkustajana odottamassa toisen aloitteita. Älä ajattele asiaa, vaan toimi. Turha ajatteleminen vain vaikeuttaa asiaa. Seksiin ei tarvita ajattelua tai asioiden vatvomista. Älä ole saamaton! Ajattele vaikka vietteleväsi tuo mies.
Jotain tällaista halusin kuulla.
 
vierailija
En voisi alkaa suhteeseen kokemattoman miehen kanssa. Parisuhdetaitoja oppii vain olemalla suhteessa, en jaksaisi enää "opettaa" kenellekään näitä tai odottaa toisen oppivan mistä on kyse. Lisäksi kokematon mies voisi kokemuksen kartuttua kiinnostua muista naisista, miettisi varmasti että kun tämän yhden kanssa on tällaista niin voisiko jonkun toisen kanssa olla parempaa. Parempi tavata mies joka jo tietää mitä haluaa ja on ollut suhteessa. Näin vanhemmalla iällä tuollainen ei enää toimisi joten ymmärrän ap:tä.
 
vierailija
En voisi alkaa suhteeseen kokemattoman miehen kanssa. Parisuhdetaitoja oppii vain olemalla suhteessa, en jaksaisi enää "opettaa" kenellekään näitä tai odottaa toisen oppivan mistä on kyse. Lisäksi kokematon mies voisi kokemuksen kartuttua kiinnostua muista naisista, miettisi varmasti että kun tämän yhden kanssa on tällaista niin voisiko jonkun toisen kanssa olla parempaa. Parempi tavata mies joka jo tietää mitä haluaa ja on ollut suhteessa. Näin vanhemmalla iällä tuollainen ei enää toimisi joten ymmärrän ap:tä.
Kaikkien ei tarvitse kokeilla kymmentä naista ennen kuin asettuu aloilleen. Osa haluaa seksiä vain sen kanssa, jonka kanssa haluaa viettää loppuelämänsä, eli vain yhden kanssa. Vaikka sinä tarvitsit nuoruuden jakorasiana, voi tämä apn miekkonen tietää mitä haluaa ihan muutenkin. Kaikkea ei tarvitse kokeilla tietääkseen mitä haluaa.
 
vierailija
Nyt mun mielestä menee kokemattomuus ja arkuus sekaisin.

Itsellänikin on mies, joka ei ennen minua ollut edes seurustellut. Neitsyt ei kyllä ollut.
Mutta ei mieheni ole yhtään tuollaisen perässä vedettävän vässykän oloinen.

Enkä todellakaan itse jaksaisi minkään aran ujostelijan kanssa, missään asiassa.
 
vierailija
Usein himo seksiin syttyy vasta sitten, kun on päässyt sitä joskus kokeilemaan. Sitä ennen ei välttämättä edes osaa kuvitella kohtaamiaan ihmisiä potentiaalisina seksikumppaneina.
 

Yhteistyössä