Uusi tupakkalaki. Olen varmaan pimeä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Hyvä. Polttakoon sisällä ne ketkä haluaa haista!!!
Juu ja sehän on lapsille hyvä että vanhemmat polttaa sisällä!!
Tätä juuri ajattelin. Jotkut nimittäin alkavat taas polttaa sisällä jos se parveketupakointi kielletään.
Taloyhtiöt vois merkata ulos erillisen alueen missä polttaa. Sellainen paikka mistä savu ei tunkeudu sisätiloihin.
 
leppis
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Mä en oo. Mitä seuraavaks kielletään? Missä on jokaisen valta päättää asioistaan?
Yleisillä paikoilla polttamisen vois kieltää.
Mietin kans että mitä kielletään sit seuraavaks. Kaikki terveydelle haitallinen??

Ja en edelleenkään ymmärrä miks tärkeimmistä asioista ei tehdä lakimuutoksia?
Tupakkaahan ei ole kielletty, vaan toisia häiritsevä tupakoiminen. Samalla tavalla kuin esim. toisten pihalle kuseskelu on järjestyssäännön vastaista ;)
Korjaan... mitä seuraavaksi rajoitetaan?

Karkkia saa vain lauantaisin kaupasta? :D
No eikö mielestäsi ole järkevää kieltää tupakointi, jos se on haitaksi tupakoimattomille?
 
vieras
Minä riemuitsin, että Suomi on oikein kirjannut lakiin, että maasta tulee täysin tupakoimaton. Toivon vielä sen päivän joskus koittavan.

Minun puolestani tupakoijat saavat tupakoida rauhassa, kunhan tekevät sen niin, ettei minun tai kenenkään muun tarvitse heidän käryttämistään haistella. Ikkunoitakaan ei voi pitää auki, kun ketjupolttaja naapurit käryttää jossain jatkuvasti. Ei voi kuin sääliä heidän lapsiaan, nuorin on vuoden vanha ja molemmilla vanhemmilla on jatkuva kamala tupakkayskä ja siitä huolimatta vedetään ketjussa :headwall: Parveketupakointikieltoa vielä tässä odottelen.
 
En itse polta, en ole koskaan polttanutkaan mutta musta tuo on ihan järjetöntä!
Kaksnaamaista Suomen valtiolta, ensin se myy tupakkaa ja sitten kieltää polttamisen.
Musta valtion pitäis tarjota jokaiselle ketä polttaa lääkkeet tms mahdollisuus päästä tupakasta eroon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Mä en oo. Mitä seuraavaks kielletään? Missä on jokaisen valta päättää asioistaan?
Yleisillä paikoilla polttamisen vois kieltää.
Mietin kans että mitä kielletään sit seuraavaks. Kaikki terveydelle haitallinen??

Ja en edelleenkään ymmärrä miks tärkeimmistä asioista ei tehdä lakimuutoksia?
Tupakkaahan ei ole kielletty, vaan toisia häiritsevä tupakoiminen. Samalla tavalla kuin esim. toisten pihalle kuseskelu on järjestyssäännön vastaista ;)
Korjaan... mitä seuraavaksi rajoitetaan?

Karkkia saa vain lauantaisin kaupasta? :D
No eikö mielestäsi ole järkevää kieltää tupakointi, jos se on haitaksi tupakoimattomille?
Kuten kirjoitin, yleisillä paikoilla ei tartteis polttaa.
Kieltäis alkoholinkin.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Korjaan... mitä seuraavaksi rajoitetaan?

Karkkia saa vain lauantaisin kaupasta? :D
Sitten mä muutan maasta :D Tosin, mun karkin mussutus ei käsittääkseni aiheuta kanssa-asujille syöpää tai hengenahdistusta, astmaa tms...
 
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
En itse polta, en ole koskaan polttanutkaan mutta musta tuo on ihan järjetöntä!
Kaksnaamaista Suomen valtiolta, ensin se myy tupakkaa ja sitten kieltää polttamisen.
Musta valtion pitäis tarjota jokaiselle ketä polttaa lääkkeet tms mahdollisuus päästä tupakasta eroon.
Nii just!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Korjaan... mitä seuraavaksi rajoitetaan?

Karkkia saa vain lauantaisin kaupasta? :D
Sitten mä muutan maasta :D Tosin, mun karkin mussutus ei käsittääkseni aiheuta kanssa-asujille syöpää tai hengenahdistusta, astmaa tms...
Mut kaikki mässäily on epäterveellistä. Hammaslääkärille lisää töitä ja ylimääräisiä kiloja mässäilijälle :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Korjaan... mitä seuraavaksi rajoitetaan?

Karkkia saa vain lauantaisin kaupasta? :D
Sitten mä muutan maasta :D Tosin, mun karkin mussutus ei käsittääkseni aiheuta kanssa-asujille syöpää tai hengenahdistusta, astmaa tms...
Niin mutta se voi lihottaa ja kohta tämä valtio vie kaikki ylilihavat saunan taakse ja ampuu nekin!
Lihavuus kun on terveysriski!!

Sama peli nämä poliisin tolpat jotka mittaa vautia niiden tolppien välissä.... |O
Ihme kyttämistä ja kieltämistä!!! :/
 
Outihuraa
Mielestäni kaikki tehköön niinkuin haluaa itsellensä, kunhan ei aiheuta siitä vaivaa lähimmäisilleen/naapureille...ym.
Mitä kireemmäksi on tupakkalaki käyny, sitä vähemmän olen huomannut polttavani. Raskauteni alkumetreillä pahin mahdollinen riena oli tupakanlopettaminen, kun mies polttaa siinä vieressä. EI HELPPOA, mutta raskaus motivoi. Tupakoin toiseen ultraan asti, kunnes sanoin itseni irti siitä huumeesta. Jos tämä oli nyt tässä, toivon etten IKINÄ anna lapselleni tupakoivaa esimerkkiä. Laki kireemmäksi, niin meillä muillakin on helpompaa.

Kysymykseni kuuluukin, jos toisilla on oikeus olla haistamatta ja maistamatta tupakkaa niin mitä oikeuksia sitten tupakoivat haluavat ja vaativat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Toivon niin että laki menee läpi:) <3 paras lakiehdotus ikinä. Samoin sokerivero on hyvä..
Niinpä niin, ihmisethän sokerihumalassa tai tupakantuskissaan tarttuvat puukkoon ja vetävät nirrin pois tuntemattomalta, tappavat viattomia liikenteessä, järjestävät parit kouluampumiset Ameriikan malliin?
Miksei esimerkiksi alkoholista johtuviin ongelmiin tässä maassa puututa, vaan hysterisoidaan älyttömyyksiin kaikella muulla?! Kun se juominen ja kännipäissään älyttömyyksiin menevä riehuminen kuuluu kulttuuriin? Entä löyhä aselaki? Huumeet? Ei näillä mitään, kunhan vaan porukka ei vedä sokeria tai polta!
 
:)
Helvattu tuossa lainsäädännössä ois hiukan muita asioita muutettavana ku joku tupakointi. Miettisivät ennemmin vaikka niitä mitättömiä rangaistuksia joita täällä annetaan rikollisille jos kerran sitä "luppoaikaa" on niinki paljo että kettuillessaan aletaan sääteleen ihmisten tupakanpolttoa.

Ja mä en polta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wc Ankka:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Toivon niin että laki menee läpi:) <3 paras lakiehdotus ikinä. Samoin sokerivero on hyvä..
Niinpä niin, ihmisethän sokerihumalassa tai tupakantuskissaan tarttuvat puukkoon ja vetävät nirrin pois tuntemattomalta, tappavat viattomia liikenteessä, järjestävät parit kouluampumiset Ameriikan malliin?
Miksei esimerkiksi alkoholista johtuviin ongelmiin tässä maassa puututa, vaan hysterisoidaan älyttömyyksiin kaikella muulla?! Kun se juominen ja kännipäissään älyttömyyksiin menevä riehuminen kuuluu kulttuuriin? Entä löyhä aselaki? Huumeet? Ei näillä mitään, kunhan vaan porukka ei vedä sokeria tai polta!
Kyllä niihin puututaan. Tiedän koska eräs läheiseni on ex alkoholisti.
 
Kkk
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja naisilta kanssa pitäisi kieltää hajuveden käyttö yleisillä paikoilla.Monesti busseissa kanssa haisee hajuvesi.Ja monissa tavarataloissa kauhea löyhkä tulee tököttiosastoilta.
Eri asia. Hajuvesi ei ole vaarallista. Jos kärsii hajuista niin kannattaa välttää julkisia kulkuneuvoja.. järkikin sen kertoo:). Se että välttelystä huolimatta joutuu haistamaan vaikka kollegansa hajuveden töissä niin se on vain siitä kiinni onko selkärankaa pyytää kollegaansa tai osastoaan olemaan käyttämättä töissä hajuvettä. Meillä töissä ei saa käyttää vahvoja hajuja koska meillä on 1 hajuherkkä 18 ihmisen joukossa:) Ja se on ok.

Lisäksi jos tolla ajatuksella alkaisi torjumaan juttuja niin kukaan ei saisi pieraistakkaan ilman että häkki heilahtaa:D hahah!
Tupakka on tosiaan eri juttu.
On se vaarallista astmasta kärsiville! Eli sun mukaan he ei saisi liikkua misään koska yksi haluaa käyttää hajuvettä?
 
Huomaa että ne jotka ei polta on lakiehdotusta vastaan.. Huomaa ettei ne tiedä millainen helvetti tupakointi on. Miten paljon helpompaa olisi jos tupakkaa ei saisi polttaa ja ainoa keino saada tupakkaa olisi ostaa sitä trokarilta:D
t: 2,5v ilman sikarilloja ja vieläkin tekee mieli alkaa uudelleen joka päivä kun näen tai haistan jonkun polttavan....
tupakka tappaa.. siksi lopetin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kkk:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja naisilta kanssa pitäisi kieltää hajuveden käyttö yleisillä paikoilla.Monesti busseissa kanssa haisee hajuvesi.Ja monissa tavarataloissa kauhea löyhkä tulee tököttiosastoilta.
Eri asia. Hajuvesi ei ole vaarallista. Jos kärsii hajuista niin kannattaa välttää julkisia kulkuneuvoja.. järkikin sen kertoo:). Se että välttelystä huolimatta joutuu haistamaan vaikka kollegansa hajuveden töissä niin se on vain siitä kiinni onko selkärankaa pyytää kollegaansa tai osastoaan olemaan käyttämättä töissä hajuvettä. Meillä töissä ei saa käyttää vahvoja hajuja koska meillä on 1 hajuherkkä 18 ihmisen joukossa:) Ja se on ok.

Lisäksi jos tolla ajatuksella alkaisi torjumaan juttuja niin kukaan ei saisi pieraistakkaan ilman että häkki heilahtaa:D hahah!
Tupakka on tosiaan eri juttu.
On se vaarallista astmasta kärsiville! Eli sun mukaan he ei saisi liikkua misään koska yksi haluaa käyttää hajuvettä?
Kahdella kaverillani on astma ja hekin käyttävät säännöllisesti hajuvettä. Ei astmainen tarkoita mitään hajuvammaista. Kukahan siellä nyt oikein kirjoittelee.. ettei olisi jonkun lapsi koneella?:-o höpöjuttuja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Huomaa että ne jotka ei polta on lakiehdotusta vastaan.. Huomaa ettei ne tiedä millainen helvetti tupakointi on. Miten paljon helpompaa olisi jos tupakkaa ei saisi polttaa ja ainoa keino saada tupakkaa olisi ostaa sitä trokarilta:D
t: 2,5v ilman sikarilloja ja vieläkin tekee mieli alkaa uudelleen joka päivä kun näen tai haistan jonkun polttavan....
tupakka tappaa.. siksi lopetin
Ei mennyt ihan kohdilleen edelleenkään. Mä oon polttanut vuosia pariinkin otteeseen. Se, että nyt en polta ei ole edelleenkään muuttanut mielipidettäni tämän maan harrastamasta älyttömästä hysterisoinnista tiettyjen asioiden suhteen, kun ne todelliset ongelmat pyyhkäistään sivuun kulttuuriin kuuluvina.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kkk:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja naisilta kanssa pitäisi kieltää hajuveden käyttö yleisillä paikoilla.Monesti busseissa kanssa haisee hajuvesi.Ja monissa tavarataloissa kauhea löyhkä tulee tököttiosastoilta.
Eri asia. Hajuvesi ei ole vaarallista. Jos kärsii hajuista niin kannattaa välttää julkisia kulkuneuvoja.. järkikin sen kertoo:). Se että välttelystä huolimatta joutuu haistamaan vaikka kollegansa hajuveden töissä niin se on vain siitä kiinni onko selkärankaa pyytää kollegaansa tai osastoaan olemaan käyttämättä töissä hajuvettä. Meillä töissä ei saa käyttää vahvoja hajuja koska meillä on 1 hajuherkkä 18 ihmisen joukossa:) Ja se on ok.

Lisäksi jos tolla ajatuksella alkaisi torjumaan juttuja niin kukaan ei saisi pieraistakkaan ilman että häkki heilahtaa:D hahah!
Tupakka on tosiaan eri juttu.
On se vaarallista astmasta kärsiville! Eli sun mukaan he ei saisi liikkua misään koska yksi haluaa käyttää hajuvettä?
ja vaikka mulla ei ole astmaa monet hajut tekvät mulle pahaa. joskus on tosi vaikeaa kulkea pesuaineosaston ohi kaupassa, sekin haisee , viakka moni ei huomaakaan. Ja tämän takia käytän tuoskuttomia pesuaineita . tyttö kun vielä tajuaisi että nit aineitaä ei trvii holvat "litrakaupalla" päällensä, haisee välillä niin että on pakko aukoa kaikki ikunat ja ovet.
 
Kkk
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja Kkk:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja naisilta kanssa pitäisi kieltää hajuveden käyttö yleisillä paikoilla.Monesti busseissa kanssa haisee hajuvesi.Ja monissa tavarataloissa kauhea löyhkä tulee tököttiosastoilta.
Eri asia. Hajuvesi ei ole vaarallista. Jos kärsii hajuista niin kannattaa välttää julkisia kulkuneuvoja.. järkikin sen kertoo:). Se että välttelystä huolimatta joutuu haistamaan vaikka kollegansa hajuveden töissä niin se on vain siitä kiinni onko selkärankaa pyytää kollegaansa tai osastoaan olemaan käyttämättä töissä hajuvettä. Meillä töissä ei saa käyttää vahvoja hajuja koska meillä on 1 hajuherkkä 18 ihmisen joukossa:) Ja se on ok.

Lisäksi jos tolla ajatuksella alkaisi torjumaan juttuja niin kukaan ei saisi pieraistakkaan ilman että häkki heilahtaa:D hahah!
Tupakka on tosiaan eri juttu.
On se vaarallista astmasta kärsiville! Eli sun mukaan he ei saisi liikkua misään koska yksi haluaa käyttää hajuvettä?
Kahdella kaverillani on astma ja hekin käyttävät säännöllisesti hajuvettä. Ei astmainen tarkoita mitään hajuvammaista. Kukahan siellä nyt oikein kirjoittelee.. ettei olisi jonkun lapsi koneella?:-o höpöjuttuja!
Mikä lapsi siellä on kun ei tiedä että on erin tyyppisiä astmoja? Esim minun pojalla voimakas hajuveden haju laukaisee kohtauksen
 
höh
Mihinhän se raja aletaan kohta vetämään ,että mikä on rikollista ja mikä ei... kyllä tässä maassa on paljon suurempia ongelmia kuin tupakanpoltto. Sellaiset yleiset paikat ymmärrän että kielletään missä on PAKKO kaikkien käydä, mutta muuten en.
 
Rimpula
Alkuperäinen kirjoittaja Kkk:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja naisilta kanssa pitäisi kieltää hajuveden käyttö yleisillä paikoilla.Monesti busseissa kanssa haisee hajuvesi.Ja monissa tavarataloissa kauhea löyhkä tulee tököttiosastoilta.
Eri asia. Hajuvesi ei ole vaarallista. Jos kärsii hajuista niin kannattaa välttää julkisia kulkuneuvoja.. järkikin sen kertoo:). Se että välttelystä huolimatta joutuu haistamaan vaikka kollegansa hajuveden töissä niin se on vain siitä kiinni onko selkärankaa pyytää kollegaansa tai osastoaan olemaan käyttämättä töissä hajuvettä. Meillä töissä ei saa käyttää vahvoja hajuja koska meillä on 1 hajuherkkä 18 ihmisen joukossa:) Ja se on ok.

Lisäksi jos tolla ajatuksella alkaisi torjumaan juttuja niin kukaan ei saisi pieraistakkaan ilman että häkki heilahtaa:D hahah!
Tupakka on tosiaan eri juttu.
On se vaarallista astmasta kärsiville! Eli sun mukaan he ei saisi liikkua misään koska yksi haluaa käyttää hajuvettä?
Niin on, ainakin minulle pahempaa kuin tupakan haju. Tupakan hajusta/ savusta en ole koskaan saanut astmakohtausta, mutta hajuveden takia olen joutunut juoksemaan pihalle elokuvateatterista, kun silmät vuotivat niin, etten enää nähnyt mitään, eikä ventoline enää auttanut, että olisin saanut hengitettyä ja taju alkoi lähteä :(
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Huomaa että ne jotka ei polta on lakiehdotusta vastaan.. Huomaa ettei ne tiedä millainen helvetti tupakointi on. Miten paljon helpompaa olisi jos tupakkaa ei saisi polttaa ja ainoa keino saada tupakkaa olisi ostaa sitä trokarilta:D
t: 2,5v ilman sikarilloja ja vieläkin tekee mieli alkaa uudelleen joka päivä kun näen tai haistan jonkun polttavan....
tupakka tappaa.. siksi lopetin
Mä poltin 15 vuotta, lopetin 5v sitten, ja edelleen tekee välillä mieli :D Olen silti lakiehdotuksen puolella.
 

Yhteistyössä