Uusi tupakkalaki on niin Jees juttu! :)

  • Viestiketjun aloittaja no smoke, please!
  • Ensimmäinen viesti
no smoke, please!
Olen todella iloinen uudesta tupakkalaista. Mielestäni tupakointi pitäisi kieltää kokonaan, samoin kuin kaikkien tupakkatuotteiden osto, myynti ja käyttö.

Sikiöt eivät enää kärsisi, eivätkä lapset.

Hienoa, nyt ollaan oikeaan suuntaan menossa!
 
Samaa mieltä:)
Mun isä on erityisope joka opettaa paljon sellaisia jotka vaurioituneet sikiöaikaan. Ollaan juteltu paljon odottavien äitien välinpitämättömyydestä.
Lisäksi multa kuollut 2 isovanhempaa tupakkaan ja yksi iso-isoisä.
Se on aika paljon kun ei mun sukulaisista monikaan polta.

Ne saattaisi elää vieläkin.. :I Tupakka voi lyhentää elinikää jopa 20 vuotta ja ainakin sen 10 vuotta! ( naisilla enemmän )
 
Ja samaan syssyyn vois tumpata ihan perhanasti lisää veroa viinalle, rasvalle, karkille jne. Ja liikunta pakolliseksi kaikille. 10km lenkki/päivä, jos et juokse niin vankilaan vaan. :xmas: Holhotaan oikein urakalla.
 
vieras
sairasta hommaa. Tupakoinnilla ei aiheuta haittaa muutakuin itselle ja odottava äiti vauvalle.
Mutta miettikää mitä alkoholi aiheuttaa??!! Rikkoo kokonaisia perheitä, vie oman terveyden ja läheisiltä mielenterveyden. Yleensä myös henkirikokset tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena.
Mun järkeen ei ole mahtunut tämä tupakointivastasuus, kun samaan aikaan alkoholin käyttä on yli puolella ihmisitä liikakäytön puolella.
 
--
Ja kohta alkaa ininä kun kaupassa kestää kun kessuttelija pyytää kassaneidiltä jatkossa listan josta valkkaa tuotteensa....

Yksilönvapauden rajoittaminen on sinänsä pelottavaa, ne jotka ei historiasta tiedä niin ottakaa kieltolain aikaisista asioista selvää.
 
itse lopettanut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sairasta hommaa. Tupakoinnilla ei aiheuta haittaa muutakuin itselle ja odottava äiti vauvalle.
Mutta miettikää mitä alkoholi aiheuttaa??!! Rikkoo kokonaisia perheitä, vie oman terveyden ja läheisiltä mielenterveyden. Yleensä myös henkirikokset tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena.
Mun järkeen ei ole mahtunut tämä tupakointivastasuus, kun samaan aikaan alkoholin käyttä on yli puolella ihmisitä liikakäytön puolella.
Ja kaikki tupakoijathan on niitä odottavia äitejä......
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Ja samaan syssyyn vois tumpata ihan perhanasti lisää veroa viinalle, rasvalle, karkille jne. Ja liikunta pakolliseksi kaikille. 10km lenkki/päivä, jos et juokse niin vankilaan vaan. :xmas: Holhotaan oikein urakalla.
Just niin! Kaikkihan alkaa kunnollisiksi enkeleiksi, kun negatiiviset asiat vaan yksinkertaisesti kielletään
 
M
Se on kyllä jees juttu, mutta muistakaa mielipiteenne myös kun verot nousee joka asiaan.... ei meinaan tuo valtion saama tupakkavero mikään pieni summa ole, jollain se on sitten tulevaisuudessa katettava.

Millä, se on hieman huolestuttavaa :/
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Se on kyllä jees juttu, mutta muistakaa mielipiteenne myös kun verot nousee joka asiaan.... ei meinaan tuo valtion saama tupakkavero mikään pieni summa ole, jollain se on sitten tulevaisuudessa katettava.

Millä, se on hieman huolestuttavaa :/
Hyvin suurella todennäköisyydellä pienituloisten ja lapsiperheiden selkänahasta. Samaan aikaan tupakoijat tuo norttinsa rajan takaa partaansa nauraen.
 

Yhteistyössä