Uusi tupakkalaki

Mitä mieltä ihmiset on uudesta tupakkalaista? Onko mitään järkeä semmoisessa laissa, että jos on alle 15v autossa niin ei saa polttaa, ja vaikka poliisit pysäyttää niin ne ei tee asialle mitään, koska teko ei ole rangaistava :DDDD

Ja sitten tää laki, mikä mua ärsyttää kaikista eniten, tuontilaki. Pitää olla esim Venäjällä 24h jos haluaa tuoda laillisesti yhden hikisen kartongin tupakkaa, onko tässäkään mitään järkeä? No ei ole! Miksi pitää olla vuorokausi Venäjän puolella, miksei voi olla vaikka 6-10h, sekin olisi fiksumpaa. Venäläiset on todella vihaisia tästä uudesta laista koska heillä kaupat menee täysin päin mäntyä, sen takia venäläiset seisottaa suomalaisia 1-5h rajalla. Sillä tavalla venäläiset osoittaa mieltä meille suomalaisille jotka ei voi tehdä sääntö-suomelle mitään! Tosi fiksua joo nää kaikki säännöt/lait.

Nyt tämän uuden lain, varsinkin tuontilain kohdalla salakuljetus lisääntyy. Eikä tullit pysty mitenkään vahtia/valvoa tuontia kauaa, veikkaan että korkeintaan 2 viikosta ehkä kuukauteen ja sen jälkeen niitä ei enää kiinnosta mikään. Tulleilla ei ole resursseja valvoa tämmöistä koska on työntekijöistä pulaa.

Mutta kertokaapa mitä mieltä itse olette? :)
PS. mua henkilökohtaisesti ärsyttää ja paljon tää 24h aikaraja ja toivon että se muuttuu!
 
Mitä mieltä ihmiset on uudesta tupakkalaista? Onko mitään järkeä semmoisessa laissa, että jos on alle 15v autossa niin ei saa polttaa, ja vaikka poliisit pysäyttää niin ne ei tee asialle mitään, koska teko ei ole rangaistava :DDDD

Ja sitten tää laki, mikä mua ärsyttää kaikista eniten, tuontilaki. Pitää olla esim Venäjällä 24h jos haluaa tuoda laillisesti yhden hikisen kartongin tupakkaa, onko tässäkään mitään järkeä? No ei ole! Miksi pitää olla vuorokausi Venäjän puolella, miksei voi olla vaikka 6-10h, sekin olisi fiksumpaa. Venäläiset on todella vihaisia tästä uudesta laista koska heillä kaupat menee täysin päin mäntyä, sen takia venäläiset seisottaa suomalaisia 1-5h rajalla. Sillä tavalla venäläiset osoittaa mieltä meille suomalaisille jotka ei voi tehdä sääntö-suomelle mitään! Tosi fiksua joo nää kaikki säännöt/lait.

Nyt tämän uuden lain, varsinkin tuontilain kohdalla salakuljetus lisääntyy. Eikä tullit pysty mitenkään vahtia/valvoa tuontia kauaa, veikkaan että korkeintaan 2 viikosta ehkä kuukauteen ja sen jälkeen niitä ei enää kiinnosta mikään. Tulleilla ei ole resursseja valvoa tämmöistä koska on työntekijöistä pulaa.

Mutta kertokaapa mitä mieltä itse olette? :)
PS. mua henkilökohtaisesti ärsyttää ja paljon tää 24h aikaraja ja toivon että se muuttuu!
Mä en tajua sitä, että ei saa polttaa, jos autossa on alle 15 vuotias (mikä siis on hyvä asia), mutta siitä ei tule mitään rankkua???
 
vierailija
Täytyy kyllä myöntää, että en ole uudesta tupakkalaista mitään mieltä. Itse en polta eikä ystävistäni kukaan polta eli ei vaikuta mitenkään.

Ai niin, työkavereista moni polttaa. Eipä ole kuulunut heiltä mitään mutinoita vielä uudesta laista. Katsotaan, miten käy ajan kanssa.
 
vierailija
Onko tupakointi normaalia ja terveyttä edistävää toimintaa? Mielestäni on vain hyvä, että tupakkalaki kiristyy, koska vaikka verotuloja tupakointi aiheuttaa valtion kassaan niin silti se aiheuttaa suuren määrän myös valtiolle ns. turhia menoja terveydenhuollossa.
On hyvä, että tupakoitsijat maksavat veronsa suomeen, eikä osta sitä verotonta potaskaa rajan toiselta puolelta. Se ralli siellä rajalla olikin ihan hurjaa ja oikeastaan järjetöntä.
Vielä kun polttoaineisiiin saataisiin sama 24tunnin aikaraja, loppuisi se verottoman polttoaineenkin rahtaaminen.
Ihmiset eivät ymmärrä, että jokunen centti suomessa ostetuista tuotteista päätyy valtionverokassaan, josta sitten kustannetaan myös näitä kelan tukia äitiys,-jne rahoineen.
Jokainen centti, joka pakenee ulkomaille on myös meidän pussista pois.
 
vierailija
Ihmiset eivät ymmärrä, että jokunen centti suomessa ostetuista tuotteista päätyy valtionverokassaan, josta sitten kustannetaan myös näitä kelan tukia äitiys,-jne rahoineen.
Jokainen centti, joka pakenee ulkomaille on myös meidän pussista pois.
Tällä hetkellä euroja valuu ulkomaille (mm. Irakiin matujen myötä) sellaista vauhtia, ettei siinä muutamat Suomesta ostetut tupakkakartongit Suomea paljoa auta.
 
vierailija
Suomesta halutaan savuton,mutta tupakan myyntiä ei lopeteta.Tehdään vain toinen toistaan naurettavampia sääntöjä esim. laitetaan askit kaappiin piiloon,siellä ja täällä ei saa tupakoida,mutta tuolla saa, autossa ei saa polttaa,jos siellä on tietyn ikäinen ,laitetaan irvikuvia askeihin yms yms.Aivan s*atanan naurettavaa touhua.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailijabba
Mun mielestä ois ihan älytöntä kieltää tupakoiminen lailla kokonaan ja rangaista siitä :D Sehän se vasta kalliiksi tulisikin. Ja muutenki. Istua nyt vaikka linnassa siksi, että polttaa tupakan. Hah. Tuo on noita kontrollinarkkien limaisen märkiä päiväunia.
 

Yhteistyössä