uusia tuulia, uusia ystäviä

Jos haluan kirjoitta kaikesta maan ja taivaan välillä, niin ei silti tarkoita just tota juoruilua ja oman kylän ihmisten asioiden pohtimista. Mä luulen, että jokaisella on omissa asioissa ihan tarpeeksi miettimistä ja todellakaan ihan oikeat juorut ei kiinnosta. Jos taas kertoo jostain saman kylän ihmisestä, joka on kokenut kirjoittajan kanssa jotain samaa ja selvinnyt sittä tms. on se ihan ok.
Mullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta ollut viisi vuotta. Lisäksi on ms, aviorero, lapsen kuolema, en asu omakotitalossa en edes omassa rivariasunnossa, ei ole autoa, en ole enää työelämässä. Voi olla että joku on säikähtänyt kun avoimesti kerron esim. tyttäreni kuolemasta. Se säikäyttää monet ainakin täällä meillä päin. Pelottaa kun lapsen kuolema tulee niin lähelle, ihan kuin se voisi tarttua tai ajatellaan ehkä helpommin, että se voi tapahtua meillekin kun tuollekin on tapahtunut. Tällaisiin asioihin olen itse törmännyt. Tosin olen aina kirjeissä kirjoittanut, että voin kertoa asiasta lisää jos haluat ja kestät kuulla. Mutta tämä todella tarkoittaa sitä kaikesta maan ja taivaan välillä. Eli elämän isoista ja suurista iloista ja suruista.
Kun itse on kokenut niin paljon monenlaista, ei todellakaan jaksa kiinnostaa vieraan kun ei omankaan kyläläisten erot yms. Sori jos en ole ilmoitukseeni laittanut tarkkaa vaatimusta millaisen kirjeystävän haluaisin. Mutta etsivä löytää ja monta monta helmeä olen jo löytänytkin. Ja he ovat minulle todella tärkeitä.
Kiitos äiti 45 mailistasi. Vastailen sulle heti kun aika antaa myöten. Olen parhaillaan Maskussa neurolgoisten sairauksien kuntoutuskeskuksessa ms-taudin kolmen viikon sopeutumisvalmennuskurssilla. Täällä pääsee nettiin, kuten nytkin olen ja heti kun on enemmän vapaata laitan sulle mailia tuleen!
Koittakaa ihmiset tajuta, ettei virtuaalielämässä kaikkien kemiat kohtaa, kaikkien kanssa ei ole juteltavaa, samaa pätee täällä kirjeenvaihdon maailmassakin. Toivon, että jokainen löytäisi oman sielunsisaren, hengenheimolaisen jonka kanssa voi jakaa ne ilot ja surut ja tulee vielä sellainen tunne että toinen aidosti on kiinnostunut sinusta ja asioista ja sinä hänen.
 
Ei ole liikaa vaadittu. Mutta jos todella hakee kirjeystävää perinteiseen kirjeenvaihtoon ihan etanapostilla niin todellakin tarkoitan sitten kunnon kirjeettä. Tekstiviestit ja sähköpostit ovat ihan toinen juttu ja ne ei missään muodossa tai millään lailla korvaa oikeaa kirjettä vaikka käteviä ja nopeita ovatkin.
 
Jännä juttu
Nimittäin lukea täältä muittenkin kokemuksia tästä YSTÄVÄN haalijasta! En siis ole ainoa, jolle ollaan ekassa kirjeessä oltu toitottamassa ystävyyttä ja kaikkea muuta ja sitten se jää pariin kirjeeseen.

Kovasti tuot Päivi esille noita sairauksiasi ja vastoinkäymisiä, mutta eikö juuri sellasten pitäis kasvattaa ihmistä? Suvaitsevaisuutta tarvisit enemmän, ethän edes ehdi tutustua ihmiseen kunnolla kun jo raakkaat menemään. Mutta et ole mikään korvaamaton kirjekumppani sinäkään, joten jatka sinä ihmispeliäsi siellä kaikessa rauhassa.
 
Minä omalta osaltani pistän pisteen tälle jonnin joutavalle keskustelulle. Jos uskallat (edellinen nimim.) niin kirjoita mulle kirje, katsotaan pärjätäänkö kirjeenvaihdossa. Minä olen mielsestäni rohkea ja ennakkoluuloton ja vastoinkäymiset todellakin ovat kasvattaneet minua, tehneet nöyremmäksi, arvostamaan pienen pieniä asioita joita toiset pitävät itsestään selvyyksinä. Eilenki olin onneni kukkuloilla kun täällä Maskussa huomasin Savon Sanomat- oman lehteni siis!! Täällä me ollaan kaikki samanlaisia, kukaan ei katso pitkään jos kävellessä huojuu ja tasapaino heittää. Ihmiset ovat todella mahtavia ja täältä olen löytänyt monta hengenheimolaista.
Hyvää kevättä kaikille niin minua arvostelleille kuin muillekin tämän ketjun lukijoille!!
 
hoh hoijaa
Niin mielestäni äideillä olisi muutakin tekemistä, kun notkua täällä toisia arvostelemassa. Hyvin henkilökohtaisena loukkauksena tuntuu jotkut ottavan jos kirjeenvaihto loppuu, tosin kirjeystävien haaliminen jatkuvasti kertoo myös omat seikkansa henkilöstä. Kovin suvaitsevalta ei tässä ketjussa monikaan tunnu !!! Miettikääpä tätä kun seuraavan viestin laitatte ja toisianne mollaatte!
 
Jännä juttu
Ei huvita enää yrittää kirjottelua sinun kanssasi. Sen vaan sanon, että ne muutamat kirjeet jotka ehdin sinulle lähettää eivät suinkaan olleet mitään lyhyitä tynkäkirjeitä, en vatvonut myöskään muitten ihmisten elämää. Kerroin avoimesti itsestäni, kyselin ja kommentoin sinun juttujasi. Elämäsi hankalat kokemukset eivät ole sinua opettaneet pätkääkään, jota kovin ihmettelen.

Ja sitten tälle yhdelle kirjottajalle. Minuun ei kolahda pahasti se, jos joku lopettaa kanssani kirjeenvaihdon, kyse ei ole nyt siitä. Toinpa vain omat kokemukseni minäkin tästä Päivistä esiin kun yllättyneenä täältä luin, etten ollut ainoa tässä pudotettujen joukossa. Tarkoitukseni ei ole saada mitään kapelia aikaseksi, rehellisesti vain kerroin asian omalta kohdaltani.

Päiville vielä: voisitko olla väärinkäyttämättä sanaa ystävä....
 
jep
viitaten edelliseen viestiin, LUE UUDESTAAN KOMMENTTI !!! siinä viitataan useisiin ihmisiin, EI PELKÄSTÄÄN SINUUN, kun puhutaan että ottaa henk. koht. loukkauksena kirjeen vaihdon lopettamisen ! Taidat olla kova tuijottamaan OMAAN PIENEEN NAPAASI ! Tarraat kovain hanakasti jokaiseen seikkaan josta on ollut mainintaa, että se liittyisi juuri SINUUN !!!
 
Jännä juttu
Jep, sinä et nyt alkuunkaan tajunnut mun pointtiani, joten.....
Sinä saat siis ajatella minusta aivan mitä lystäät. Ehkä se sit on omaan napaan tuijottamista, jos tuo täällä ihmetyksensä Päivin touhuista esiin. Saman tekevää jos niin on. T: Omaan napaansa tuijottelija :D
 
Kirjoitin täällä etten enää kommentoi minusta kirjoitettuja asioita, enkä niin aio tehdäkään mutta luin tuossa läpi tämän viestiketjun ja mulla oli jäänyt yksi huomaamatta. Nimittäin nimim. Entinen. Oletko Paula Saarimäki? Jos olet niin anna anteeksi että en ole sinulle kirjoittanut. En yleensä hukkaa mitään huomasin tässä kevättalvella hukanneeni sinun osoitteesi. En ollut ehtinyt laittaa sitä vielä kalenteriin ylös. Olen tosi pahoillani asiasta. Kiitos myös samalla siitä Lapinreissun kortistanne, jos siis olet se Paula joksi sinut ajattelen. Laita mulle y-viestinä vaikka osoitteesi jos vielä haluat tämän kohun jälkeen kirjoitella kanssani. Minä todella haluaisin jatkaa kirjoittelua kanssasi...
 
äimänä
onko täällä nyt kyseessä aikuiset ihmiset?? vaiko jotai teinimammoja kinastelemassa? \|O onneksi en ole teille kellekkään kirjoitellut ja en varmasi haluakkaan, kyllä kunnon kirjeystänän tunnistaa :heart:....
 
yks vaan
Ihan yksi pieni juttu, älkää puhuko kenestäkään ihmisistä täällä koko nimillä. Jos joku jonkun nikin takana on, ei se varmaan halua että joku toinen nimen täällä mainistee. En edes etunimiä mainitsisi vaan asian voisi hoitaa muutekin "oletko sinä se A KeskiSuomesta jolla on kaksi lasta ja puudeli?"
 
Sulle äimänä
Onko se, että haluaa tuoda totuuden esiin jotenkin teinimeininkiä mielestäsi? Minun mielestäni nämä äidit täällä eivät ole kinastelleet, vaan jokainen kertoneet omasta kokemuksestaan. Eikö se juuri ole aikuisuutta kun uskaltaa tuoda ajatuksensa esiin pelkäämättä muiden reaktiota? =)
 
heh heh
vetäkää v.ittu päähänne, ääliöt. kirjoitti joku.

Minusta tei kaikki vaikutatte ihan pimeiltä. Olen myös ihmetellyt kuinka ihmiset lopettavat kirjeenvaihdon ITSE ja sitten ihmetellään miksi joutuu uusimaan ilmoituksia.Pakkohan se on jos ketään EI KIINNOSTA kirjoitella.Mut siltikään en kerro kuka olen.
 
jooniinhänteteteette
Laitoin vain että huomaatte tasonne.Ja kukas täällä sanoo et on pakko olla aikuinen,mut mä en sit oo tohon aiempaan osallistunut,sanoin vain ton yhen ja kyl ootte lapsellisii ja jatkakaa #&%£$!* samaan malliin,mä en siihen liity mitenkään
 
jooniinhänteteteette
Minusta tei kaikki vaikutatte ihan pimeiltä. Olen myös ihmetellyt kuinka ihmiset lopettavat kirjeenvaihdon ITSE ja sitten ihmetellään miksi joutuu uusimaan ilmoituksia.Pakkohan se on jos ketään EI KIINNOSTA kirjoitella.Mut siltikään en kerro kuka olen.
 
Tylsiintynyt
Aika ihme sakkia olette tällä palstalla tai oikeastaan tämän kirjoituksen alla. \|O Olen kyllä sitä mieltä että jos täällä on nikit ja ei ole omaa nimeään nikkiin laittanut täytyy kunnioittaa sitä eikä kirjoitella nimillä mihinkään kohtaan vastatkoon yksityisviesteillä jos kirjoittajalla on asiaa. Huom, tämä on vain minun mielipiteeni, muut olkoon mitä mieltä tahansa. Pahoillani olen nimellisen puolesta. En kyllä kirjoittelisi nimimerkille enää vaikka onkin osoitteen hukannut. Olkoon =) Hyvää jatkoa kaikille :heart:
 
hukassajoo
EIKÖ TEILLÄ IHMIS POLOT OLE M U U T A T E K M I S T Ä KUIN HAUKKUA JA PARJATA??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TAITAA OLLA HYVÄHENKI JÄTTÄNYT SUURIMMAN OSAN KIRJOITTAJISTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä