Uusioperheiden vauvakuumeilijat

Kuinka moni täällä pyörivistä vauvakuumeilijoista omaa uusioperheen ??
Meillä on viiden hengen uusioperhe, itselläni on 8-v ja miehelläni 12-v ja 8-v lapset. Ja nyt yritämme saada yhteistä lasta...
 
Meillä on 3 hengen uusioperhe, eli minulla on entuudestaan 5v tytär. Nyt yritämme yhteistä lasta. Kunhan avioliiton satamaan purjehdimme, uusioperheemme muuttuu adoptioperheeksi :heart: Että on sitten tullut koettua siihen mennessä vissiin liki kaikki perhemuodot B) Taitaa vain sateenkaariperhe puuttua listalta :D
 
Meillä myös 3 hengen uusioperhe, minulla 7 v. poika. 4 vuotta ollaan yhteiselämää opeteltu, ylä-ja alamäkien kautta =)
Nyt olisi haaveissa se yhteinen lapsi ja kovasti myös poika toivoo siskoa ;) Vähän ajatus välillä kyllä kauhistuttaa, miten tähän asti huomion keskipisteenä ollut äidin lellikki suhtautuisi vauvaan... vaikka hyvin tulevat mieheni kanssa toimeen, on välillä niiiiin mustasukkainen minusta vieläkin.
Olisi mukava kuulla miten muilla uusioperheillä on sujunut kun vauva on tullut taloon? Ja millaisia ikäeroja lapsilla on?
 
Kiva että löytyy muitakin !! :)
Olen miettinyt samaa kuin Vilma-Annika, mitenköhän lapset suhtautuvat uuteen tulokkaaseen mutta uskoisin että hyvin, meilläkin kun lapset on jo sen verran "isoja". Muutamaan otteeseen meidän lapset on alkaneet vongutakin meiltä että tehkää vielä vauva...tosin ennen aina kieltäydyin kohteliaasti mutta näin se mieli vaan muuttuu...
 
"Isohan" se 7 vuotiaskin on... ainakin välillä. Vaikka nyt kyllä tuntuu kun koulu alkoi että uhma nousee taas esiin ja kaikki on yhtä taistelua... läksyjen tarkistamisesta iltapesuun. Ja välillä sitä on illalla niin puhki kaikkeen vänkäämiseen että miettii... tähän sitten vielä vauva ;) Tässä kohtaa nostan kyllä hattua kaikille suurperheen äideille...minusta ei olisi siihen vaikka lapsirakas olenkin ;)
Isäinpäivänä poika viimeksi totesi että " ei meille kuitenkaan tuu ikinä vauvaa"... on jo varmaan luopunut toivosta ;)
Nyt on kuitenkin pillerit nakattu roskikseen ja kovasti odotan että pääsen viikonloppuna tekemään ensimmäisen testin :)
 
Noita uhmakohtauksia tulee varmaan aina...välillä enemmän ja välillä vähemmän...meilläkin on välillä rauhallisempaa mutta sitten kun kaikki 3 uhmailee samaan aikaan tai peräjälkeen niin sama ajatus käy kyllä mielessä, että vieläkö tähän yksi lisää...ehdottomasti ! :)

Meillä tytöt on kans viime aikoina (aavistaakohan ne jotenkin..?) kyselleet pariinkin otteeseen että tehdäänkö me vauva vielä ja sit lopuksi toteavat että ei ne kuitenkaan tee kun ne on niin sanonut...
Yritä siinä sitten pitää suu kiinni, hymyillä vaan :D

Mäkin heitin pillerit pois joku aika sitten, eka kierto pillereiden jälkeen menossa ja toiveet korkealla...mä pääsen testailee tosin vasta 2 vkon päästä..ei malttais odottaa mutta minkäs teet. Muistahan Vilma-Annika laittaa sitten heti päivitystä mitä testi näytti ! Peukkuja !
Onko sulla ollut vielä mitään oireita ?
 
Sama homma, eka kierto pillereiden jälkeen ja toiveet on myös korkealla :) Esikoinen kun sai alkunsa ekalla kierrolla, niin sitä ehkä on vähän liian optimistinen... ikää kun on jo 34 v. ja edellisestä on jo valovuosia aikaa... mutta pidetään peukkuja molemmille!
Mulla ei ole mitään kummempia oireita kylläkään, mutta ei ollut esikoisenkaan kanssa. Ehkä vähän menkkamaisia oloja vatsassa ja kauhee känkkäränkkä ;) Mutta niin se on aina ennen menkkoja ollutkin... saas nähdä sitten viikonloppunamistä johtuivat tällä kertaa.
 
Ei taida tänään töistä tulla mitään.. Olen nyt tunnin istunut tyhmän näköinen hymy naamalla enkä meinaa uskoa että tein aamulla testin ja se näytti plussaa =) Esikoisesta kun ei ollut mitään ihmeempiä oireita, en osannut niitä nytkään oikein bongailla... paitsi nyt. Eli alaselkä on ollut pari viikkoa tosi jumissa, mutta ajattelin sen vaan olevan taas iskiaskipuja. Nenä on ollut viikon verran ihan tukossa öisin ja iltasin olen ollut ihan umpijäässä... saunanlaiteilla lämmitellyt joka ilta. Ja omituista elohiirimaista lepatusta alavatsassa.
Miehellä on tänään kurssin loppukoe ja se meni aamulla niin sekaisin että tuskin tulee kokeen tekemisestä mitään ;)
Jotenkin kauheen epäuskoinen olo... täytyy vielä viikonloppuna varmistaa uudella testillä! Jos tää nyt on todellista niin pillereiden lopetuksen jälkeen ei sitten ehtinyt tulemaan yksiäkään luomumenkkoja.

Iita28 - Montako päivää sulla on vielä jännäämistä? =)
 
Vaude vaude vaude Vilma-Annika !!!! Onneksi olkoon tuhannesti, tosi hieno homma !! :hug:
Teillä alkoi viikonloppu todella hyvin !! Ei oo ihme ettei oikein työnteosta meinaa tulla mitään...
Mikä kiertopvä sulla on nyt ?

Mulla on testaukseen vielä aikaa liian kauan *huoh*, 28.11 pitäis alkaa menkat jos on alkaakseen joten ehkäpä mä testaan tasan kahden viikon kuluttua perjantaina..jos ei oo menkat alkanut niin jeps, testaan kans pe-aamuna...:) Pääsen sit heti tänne tilittämään miten kävi..


 
Kiitos kiitos =) =)

Mulla on tänään vasta kp 28/30... joten sunnuntaina teen kyllä vielä varmistuksen vaikka kyllä sen vaan tietää ja tuntee että sitä on nyt raskaana. Ja ihan samallalailla oli esikoisenkin kanssa.. silti uskomatonta että näin nopeasti ja vielä näin vanhalla iällä ;) Testin tein Clearblue:lla, enkä oo kauheesti perehtynyt noihin testeihin joten en tiedä onko vielä tässä vaiheessa kovin luotettava testi vai ei.

Sulla on piinallinen viikko edessä, mutta äkkiä se menee! Ja tänne sit heti kertomaan uutiset!

Mukavaa viikonloppua!
 
meillä kans uusperhe, mulla ennestään oli yks tyttö(nyt jo 7v.) ja miehellä ennestään poika ja tyttö (nyt ovat 13v ja 10v.) ja yksi yhteinen 3v poika on, ja nyt haaveillaan toisesta yhteisestä..haaveiltu on jo yli vuosi johon mahtuu yksi km rv 8 kesäkuussa 07. kp ovat nyt 15/26-28 ja tässä kierrossa apuna ovat terot ekaa kertaa..
 
Meillä seitsemän hengen uusperhe. Mulla edellisesta liitosta lapset 6-15 vuotta, kolme poikaa ja tyttö ja yksi yhteinen kaksivuotias tytön tyllerö. Toista yhteistä kuumeillaan, vaikka ikuisuusprojekti siitä taitaapi tulla. Ekaa yhteistkin tehtiin kaksi vuotta. Viime kierrossa saatiin haamu testiin, mutta se muuttui tädiksi :'(

Lumi-Marja kp25/28-30 yk19
 
Vilma-Annika, sulla näkyi tosi aikaisessa vaiheessa kiertoa mutta hyvä kuulla niin ehkäpä itsekin uskaltaudun testaamaan muutamaa päivää aikaisemmin...
Etkä sä vielä mikään vanha oo... B) kun en mäkään...

Tervetuloa aurinkoenergiaa ja Lumi-Marja mukaan remmiin, kiva kun tulee lisää uusioperheläisiä !!

Kohtapuoliinhan tässä päästään kaikki testailemaan ! *jännää*

Iloista viikonloppua kaikille !!

 
Täällä olis kans yks uusperhe. Itsellä viis vuotias tyttö. Miehellä kuus vuotias tyttö, joka asuu äitinsä kanssa ja on meidän luona vähintään joka toinen viikonloppu. Kaks vuotta ollaan yhdessä oltu ja yritetään yhteistä lasta saada. Naimisiin olis tarkoitus vuoden 2009 kesällä mennä, joten toivottavasti ennen sitä pienokainen saatais =)

kp12/26-28 yk8
 
Mukava että uusia uusioperheitä löytyy, tervetuloa kaikille =)

Iita28[/b], piti varmistaa uudestaan sunnuntaina ja kyllähän se plussaa edelleen näytti kp 30/30.. kai se on sitten uskallettava uskoa ;)
Sulla ei enää montaa päivää kun pääset testailemaan!

Sen muistan entuudestaan, että ehti tulla alkuraskaudesta moneen kertaan aika epäuskoinen olo, vaikka kaikki oli hyvin kun ei ollut mitään ihmeempiä oireita. Esikoisesta kävin varhaisultrassa 6+2 vkoilla ja niin aion tehdä nytkin. Ollaan lähdössä jouluksi Espanjaan ja haluan varmistua sitä ennen että kaikki on niinkuin pitääkin.

Oon niin alkuvaiheessa vasta että roikun nyt täällä kuumeilijoissa mukana jännäämässä ;)
 
Moikka uusille joukkoon liittyjille ! :wave:

Vilma-Annika hieno homma että plussaa näyttää edelleen ! Onko sulla ollut minkäänmoisia oireita ? Pääseekö varhaisultraan ihan normaalisti neuvolan kautta vai pitääkö se ottaa "extrana" ? Mä en muista näitä juttuja esikoisestani, siitä on niiiiin pitkä aika...
Milloin eka normiultra sitten tulee ?

Mä meinasin eilen käydä hakee apteekista testejä kun olo on sietämätön, ei jaksais odottaa. En sitten kuitenkaan ehtinyt, ehkä hyvä niin..tällä vkolla käyn kyllä kipaisemassa kunhan joudan. Ajattelin testata ehkä torstaina tai perjantaina vaikka pe olis kp 24/28 että ei tosiaan välttämättä näy mutta otan sen asenteen että jos näyttää negaa niin sit testaan vkon päästä uudelleen ja jos saan aikaiseksi haalean viivan niin sit on jotain toivoa..me ollaan lähdössä pe:na pariksi päiväksi muksujen kanssa reissuun niin olis kiva testata ennen sitä.

Vilma-Annika, millä testillä testasit sillon pari pvää ennenkuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ? Jostain luin että testejä on eri "herkkyysasteilla" että mitä suurempi herkkyys niin sitä suuremmat mahikset että näkyy jotain positiivista (jos on näkyäkseen) ennenkuin menkkojen olis pitänyt alkaa.

Odottavan aika on pitkä....
 
Iita28, oireita on palelu edelleen (saunassa joka ilta), poreilu ja vihlonta alavatsassa ja kaikki hajut hyppii nenään tosi voimakkaasti... joten aika vähäisiä oireita ja vaikka kuinka oon yrittänyt muistella niin en muista että mulla olis esikoisenkaan aikana ollut muita.
Toki jos mieheltä kysyttäis niin se varmaan lisäis noi mielialan vaihtelut

Mä oon aika tietämätön noiden testien kanssa, mutta ekan tein Clearbluella ja tokan Predictorilla. Clearblue mainostaa että voi tehdä 3 pvää ennen ja Predictorilla plussasin myös 8 vuotta sitten samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
Mä varasin eilen varhaisultran joulukuun alkuun yksityiseltä ja neuvolan myöskin ennen reissuun lähtöä. En tiennyt että varhaisultran vois varata neuvolasta enkä tullut kysyneeksikään siitä.
Normiultarat eli Np on täällä vikoilla 11 ja rakenne vkoilla 20.

Ja mä laitoin eilen kämpän ihan sekaisin kun aloin etsimään mun vanhaa neuvolakorttia... enkä löytänyt sitä! Neuvolantäti sanoi että ota mukaan..
Mun on pakko soittaa toiseen kaupunkiin ja sinne neuvolaan missä kävin ekan raskauden aikana, koska mä en MUISTA enää juuri mitään niiltä ajoilta.
Muuta kun ehkä sen että kiloja tuli ihan liikaa (+23kg) ;) ja ponnistuvaihe kesti 1 t 45 min!!! Se oli ihan karmeeta kun voimat loppui ja loppujen lopuksi imukuppi piti ottaa apuun, mutta hyvin se aika kultaa muistot kun taas tässä tilassa ollaan :)

Kauhee into olis kaivella pojan vanhoja vauvanvaatteita... olen säästänyt niitä laatikkotolkulla ja toivonut että niille vielä joskus olisi käyttöä... tietysti kyllähän mä haaveilen niistä vaalaeanpunaisista mekoistakin nyt =) =)
 
Näkyy kato paremmin toi teksti =)

Ok, mä ostan sit kans ton Clearbluen kun sulla on siitä hyvää kokemusta, en niistä tiedä mitään joten kokeillaan ! Eli näin ollen teen sitten kuitenkin testin vasta tän vkon su tai ensi vkon ma, ehkä turha testata liian aikaisin, uskotaan mitä testipaketti sanoo ja yritän pitää sen 3 pvää..

Jos ja kun tulen raskaaksi niin ajattelin kans mennä tohon varhaisultraan yksityiselle, onko siinä joku rv-määrä mikä pitää olla kasassa ? Kysyitkö hintaa ? Vertailun vuoksi olisi kiva tietää...

Ai ne kysyy vanhaa neuvolakorttia, kääk, mäkin olen sen kyllä säilyttänyt mutta ei nyt heti tuu mieleen että missäköhän se on..pitänee katsella paikkoja läpi jos löytyisi. Toisaalta ihan kiva että siitä vois verrata juttuja miten mikäkin on mennyt !

Mä olen hypistellyt jo kaupassa kaikkia mahdollisia vauvanvaatteita...mut en onneks oo ostanut kun yhden äitiyspaidan vasta... :D

 
Iita28, Mun käsittääkseni varhaisultrassa pitäisi olla vähintään 6 + vkoja täynnä.
Hinta oli jotakuinkin 100? luokkaa ja siitähän saa sitten kelakorvauksen.

Jee, soitin mun vanhaan neuvolaan ja se lähettää mulle postissa kaikki tiedot mitkä olis ollut siinä neuvolakortissa... mitä en löytänyt vaikka tiedän että oon sen säästänyt ja hyvin arkoistoinut :LOL:

Iita28, Vai olet ostanut jo äitiyspaidan ;) Onneks tän hetkinen muoti suosii tavallisissakin vaatteissa raskaana olevia!!

Missäs kaikki muut uusioperhekuumeilijat luuraa ;)
 
Haamu!! Se kauan odotettu haamu sitten tuli tähään ja voi tätä onnen tunnetta :heart: Samalla pelko takoo takaraivoo, jotta viekö täti tämän ihanan pikkualun mukanaan. Ollaan täs testattu pian 1,8kk pelkkiä negoja, joten tuo on niin ihanan näköinen tuossa tikussa. Hentoinen vielä, mutta vaaleanpunainen ja selvästi nähtävissä.

Eilenkin yritin jotain kuumeilusta kirjoittaa, mutta se otti ja koatos jonnekkin ja alko jo silmiä painaa. Nyt vain testailen noilla mitä koton jemmassa on ja vahdin haamua silmä tarkkana. Toivon sen vahvistuvan mitä suuremmissa määrin. Mut ei kai sitä viivaa tule, jos ei ole hormoonia.

Vilma-Annikalle lämpimät plussaonnittelut :heart:

 
Lumi-Marja Hienoa, upeaa, mahtavaa ja varovaiset onnittelut !! :hug:
Teillä onkin tosi iso perhe =)
Nyt vaan toivotaan että haamu vaan vahvistuu !!!

No hyvä Vilma-Annika kun saat vanhasta neuvolasta ne tiedot!
Hyvä tietää jos mulla itsellä tulee sama tilanne eteen että omat hienot arkistot ei aukeakaan mulle niin on joku pakotie...

Juu kuulkaa kun ostin sen äitiyspaidan niin vähän nolotti miehelle myöntää mitä mä olin mennyt ostamaan, miehellä oli ainakin hauskaa :D
kun mä olen niin höyrähtänyt tähän vauvailuun...
Mut täytyyhän sitä heti käyttää tilaisuus hyväksi kun kerta niin kivannäköinen paita tuli vastaan..mä en sit välttämättä löydä samanlaista sitten kun olen raskaana...
Mä oonkin ajatellut että en ehkä niin kauheasti äippävaatteita ostais kun "pakolliset", koska voihan sitä miehenkin t-paitavarastolla käydä...

Mulla olis 6 päivää testaukseen...



 
Heippa taas!

Mä oon ajatellut että kerron raskaudesta täällä työpaikalla joskus joulun jälkeen, mutta jo tänään tuntui että en pysty tätä menoa sitä salassa siihen asti pitämään... ellen käy kuten Iita28 hyvissä ajoin ostamassa jotain löysempää vaatetta ;)

Ihan kauhee turvotus kun kaikki vaatteet on aika tyköistuvia, varsinkin farkut... nyt olen pokkana omassa työhuoneessa istunut napit auki :LOL:
Toisaalta jos joku alkaa epäilemään voin hyvin sanoa että onpahan vaan tullut kiloja kun olen tupakan polton vasta lopettanut..

Jännä nähdä milloin oikea vauvamasu alkaa näkymään. Vaikka toista odotankin, niin eiköhän tällänen tapaus lasketa taas ensisynnyttäjäksi... edellisestä siis 8 v. ;)
 

Yhteistyössä