Uusperheen isovanhemmat: millä nimellä kutsutaan?

  • Viestiketjun aloittaja AiAi
  • Ensimmäinen viesti
AiAi
Mulla on äiti, isä ja näiden uudet aviopuolisot ja lisäksi mahdollisella tulevalla vauvallamme on mieheltäni yksi normaali kahden satsi isovanhempia. Millä nimillä te vastaavassa tilanteessa olevat äidit ja isät opetatte lapsenne kutsumaan tätä kirjavaa sakkia? Olen miettinyt että meillä voisivat kukin "vanhus" itse päättää tittelinsä (esim. pappa, mummu, vaari jne) ja mun isäpuoli ja äitipuoli voisi olla tyyliin Erkki-pappa ja Hanna-mummi. Kun mentäisiin mun isän luo, mentäisiin tyyliin ukin ja Hanna-mummin luo. Vai pitäisikö kliinisesti olla ukki ja Hanna? Kiinnostaisi lukea ratkaisujanne! :)
 
Meillä on mummu ja jani
ja mummu ja Seppo =)
sit on paappa ( ei uutta puolisoa)
paappa ja susanna ( ovat eronneet, emme pidä yhteyttä, en ole kokenut tarpeelliseksi kerta erosta kun ei kosketa meitä mitenkään)
 
näin meillä
Minun lapsenlapseni kutsuvat minua mummiksi ja uutta miestäni vaariksi. Olemme monta kertaa viikossa tekemisissä ja todella läheisiä. Entistä miestäni he kutsuvat ukiksi ja hänen vaimoaan etunimellä, koska hän ei halunnut olla vielä mummi, kun on niin nuori. Mieheni lapsenlapsi alkaa varmaan kutsumaan meitä myös mummiksi ja vaariksi kun oppii puhumaan. Ainakin se on meidän toive.
 
Minusta tuota nimittelyä kannattaa kysellä hienotunteisesti näiltä isovanhemmilta, jos he eivät sitä selkeästi tuo suoraan esille itse. Itse ilmoitin että minä olen tytärpuolen lapsille mummeli, toiset saavat olla sitten virallisia mummoja, mammoja tai mitä haluavat.
 

Yhteistyössä