Uuteen päiväkotiryhmään tutustuminen??

  • Viestiketjun aloittaja Isojen ryhmään
  • Ensimmäinen viesti
Isojen ryhmään
Kuinka paljon olette käyneet tutustumassa uuteen päiväkotiryhmään, jos se sijaitsee samassa päiväkodissa kuin aiempikin ryhmä? Mitä olette kyselleet?Meidän pieni tyttösemme vaihtaa isojen, 3-5-vuotiaiden ryhmään :-/ vaikka tyttösemme tuntuu vielä niin kovin pieneltä!! Hän täyttää 3v. vasta hiukan ennen vuoden vaihdetta ja on ollut kevätkauden pienten ryhmässä samassa päiväkodissa, kaksi uutta hoitajaa olen jo tavannut..
 
Ei meiän tyttö tutustunut mitenkään...sinne vaan siirtyi, mutta isoveljensä oli kyllä ollut aiemmin siinä ryhmässä niin oli toki käynyt. Pihalla kaikki hoitajat kyllä katsovat meillä toisten perään ja keskimäärin kaikki tietävät kaikkien ryhmien lapset, että opet oli silleen jo tuttuja.
 
halipupu harmaana
Meillä poika siirty ihan ilman tutustumista uuteen ryhmään, koska oli keväällä hoitajien toimesta käyny tutustumassa uuteen ryhmään ja lisäksi isoveli oli kyseisessä ryhmässä, mutta hän vaihto nyt eskariin. Mutta jos haluatte käydä tutustumassa uuteen ryhmään, niin kannattaa tarttua puhelimeen heti huomenna ja sopia tutustumisesta hoitajien kanssa.
 
Keittiönoita
Meillä aikoinaan päiväkoti huolehti tuosta tutustumisesta. Eli kun isojen ryhmään siirtyminen alkoi lähestyä, siirtyvät lapset kävivät pieniä aikoja kerrallaan leikkimässä isojen pihalla ja tutustumassa myös isojen puolen sisätiloihin.
 
Saraldo
Meidän päiväkodissa lapset kävi sen vanhan ryhmän tädin kanssa tutustumassa uuteen ryhmään ja siirtyi sinne ihan tuosta vaan. Toki meille sitten ilmoitettiin, että kahden viikon päästä tyttö siirtyy seuraavaan ryhmään, jotta tiedettiin minne viedä aamulla. Mutta ei se ole niin iso juttu että vanhempien pitäisi erikseen mennä sinne tutustumaan. Eri asia oli, kun lapsi siirrettiin kokonaan toiseen päiväkotiin (tai siis ovat hallinnollisesti samaa taloa, mutta fyysisesti eri paikoissa ja eri nimisiäkin), silloin lapsi kävi vanhan paikan tädin kanssa siellä ja mä erikseen.
 
lto
Niissä päiväkodeissa, joissa minä olen ollut töissä ryhmästä toiseen siirtyminen hoidetaan pk:n sisällä. Siirtyvät lapset käyvät ensin leikkimässä uudessa ryhmässä tutun aikuisen kanssa ja sitten ovat siellä pidempiä aikoja itsekseen. Vanhemmat eivät siis ole olleet mukana, enkä ole koskaan ajatellut sen olevan tarpeellista.
 
Nostelen, ap..
Meille ilmoitettiin toiseksi viimeisenä päivänä ennen kesälomaa tytön siirtymisestä isompien ryhmään, vaikka siihen asti oli annettu olla siinä uskossa, että saa jatkaa pienten ryhmässä :-/ joten ei olla ehditty tutustua!! Ei päiväkodin hoitajien omasta toimesta, eikä itsekään ennen kesälomaa.. lomaa on enää tämä viikko, joten taidan jo soitella pk:hon..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Eri asia oli, kun lapsi siirrettiin kokonaan toiseen päiväkotiin (tai siis ovat hallinnollisesti samaa taloa, mutta fyysisesti eri paikoissa ja eri nimisiäkin), silloin lapsi kävi vanhan paikan tädin kanssa siellä ja mä erikseen.
Meillä sama, mutta mä en vienyt lapsia erikseen tutustumaan, päiväkodista toki kävivät aika ajoin muissakin yksiköissä leikkimässä tms.
 
Ei mitenkään. Viime syksystä tyttö vaihtoi isojen ryhmään ja silloin oli keväällä käynyt muiden ryhmän vaihtajien kanssa välillä leikkimässä isojen puolella ja tutustumassa täteihin (jotka oli jo aika tuttuja kun päiväkoti on suht pieni ja isoveli tuossa samassa ryhmässä ). Syksyllä taisi ensimmäinen viikko olla sellaista siirtymäaikaa, eli olivat osan päivästä vanhan ryhmän puolella ja osan uuden.

Tyttö tykästyi heti uuteen ryhmään eikä ollut mitään ongelmia.
 

Yhteistyössä