Uutta raskautta haaveileva äiti

Olen 5 vuotiaan lapsosen äiti, kärsinyt aikoinaan vakavasta masennuksesta jo raskausaikana. Nyt vasta olen päässyt vähän yli uuden raskauden pelosta ja tuleeko siitä samanlainen, näitä kysymyksiä olen joutunut itseltäni kysymään.
Nyt olen menossa poistamaan kierukkaa ja haaveissamme on saada vauva. Ja toivoa että seuraava raskaus menee hyvin. Mies kärsi viime raskausaikana todella pahasti (olin oikea hirviö) ja olen itse pelännyt että uskaltaako hän ottaa mitään riskiä. Nyt kun hän sanoi että olis nyt viimeisiä aikoja tehdä vauva ettei ihan kamalan vanhaksi tässä eletä =) oli vaan niin ihana kuulla rakkaan suusta ettei hänelle jäänyt traumoja ;)

Nyt on vaan pakko hehkuttaa täällä kun ei vielä viitsi muille kertoa :heart:
 
Oi,olet onnekas,kun mies ihan itse ehdottanut seuraavaa lasta!! =)
Täällä itse odottelen,että kesä menee ohitse jotta pääsemme myös "vaavin teko puuhiin"!!Meillä myös yksi lapsi entuudestaan..
Onnea teille,ihanaa lukea (muiden) vaavin teko aikeista,kun omakin kohta käsillä.. =)
 
Olen 1v.2kk vuotiaan pojan äiti.Haaveena hankkiutua raskaaksi tänä vuonna jotta ei lapsille tulisi kauhea ikäero miheni ei ihan vielä ole valmis siihen ,mutta on sanout,minulle,että katsotaan taloudellinen puoli ensin niin eiköhän me saada toinen lapsi tänä vuonna.Asumme tällä hetkellä 2h+k ja mietimme,että kannattaako laittaa toista lasta alulle,ku asutaan kaksiossa,mutta etsimme aktiivisesti isompaa asuntoa,kun emme voi muuttaa kaus,ku poikamme käy tarhaa tuossa lähistöllä niin täytyy yrittää tästä läheltä saada asunto.
 
Meillä oli jo aikoinaan ongelma että haluan lapsen ja miehestä alkoi tuntua että ahdistan hänet nurkkaan.
Olin puoli vuotta hiljaa asiasta ja sitten yks ilta sano et olisko nyt aika sille vauvalle. Meillä tosiaan raskausaika oli kummallekkin vaikea, joten itse en edes eka ajatellut toista lasta.
Nyt vaan ikää alkaa tulemaan lisää niin meille vanhemmille kun tulevalle siskolle.
Ja on se ihanaa kun toinen myös haluaa ettei se ole vaan ole oma haaveeni.
Mirpsa, tiedän tuon tunteen kun toinen ei vastaa niin kun haluaisi :(
Mutta anna aikaa.
 
mirpsa,me asutaan myös kaksiossa,mutta ollaan päätetty tulla toimeen,vaikka ei neliöitä paljon olekaan.Minä kyllä itse olin pitkäänkin sitä mieltä,että kun aletaan lisää lapsia haikailemaan,niin pitää olla vähintään kolmio ja mielellään oma...mutta mutta..niin se vaan ajatus muuttuu,kun täällä korvessa ei ole tarjolla isompaa (vuokra) asuntoa,tai on,mutta vuokrat aivan liian korkeat asuntojen kuntoon ja sijaintiin nähden.Joten,sitten asutaan tiiviimmin,halvemmin ja samalla voidaan laittaa säästöön ja sitten tulevaisuudessa jos-ja kun saadaan oma huusholli niin kyllä sitten tietää,että valinta oli oikea... :)
 
jopa isomman asunno vuokrat ovat melkeen nykyään mielestäni törkeen kalliita,mutta ei
tällä hetkellä varaa muuhun joten tyydymme tähän ja elämmä toistaseks vai yhden lapsen
kanssa tässä.Olen samaa mieltä,että kolmio oisi hyvä jos tekee enemmän lapsia ja minun
mielestä 2 lasta voi tulevaisuudessa laittaa ainakin joksikin aikaan samaan huoneeseen
Meillä on aika lailla samat suunnitelmat,että asutaan tässsä asunnossa ja laitetaan säästöön
kaikki mitä pystyy vaikka ei kauheesti saakkaan aina laitettua rahaa säästöön.
mutta toisen lapsen hankinta saa toistaseksi odottaa,mutta toki anna miehelleni myös
aikaa miettiä asiaa ja jos hän ei vielä toista halua niin,kunnioitan hänen mielipidettä ja
mielestäni lapsi pitää olla molemmin puolin haluttu:)
 
Täällä on 2v tytön äiti ja haaveena olis toinen lapsi. Ehkäsy jätettiin kuukausi sitten pois ja älytön vauvakuume päällä! Menkkoja odotellessa, jos ne nyt sieltä tulee! :)
Toivon niin kovasti raskautumista nopeasti, pääsis nuuhkii sitä vauvantuoksua! <3
 
Moikka!

Täällä on ihan kohta 1-vuotiaan maailman ihanimman neidin äiti. Nyt yritämme toista lasta. En olisi uskonut, että vauvakuume tulee näin äkkiä uudestaan, mutta se oli todellinen yllätys, että miehenikin kuumeilee jo nyt! Olen todella onnellinen, että mieheni otti tämän toisen vauvan yrittämisen itse puheeksi, sillä neitiämme sain houkutella häntä yrittämään aika kauan. Raskauden alussa pelkäsin, että olinko painostanut häntä liikaa, mutta raskauden edetessä ja viimeistään vauvan synnyttyä huomasin, että hän oli todella rakastunut pikku tyttöömme. Kuukautisteni pitäisi alkaa parin päivän kuluttua, toivomme että nyt tärppää! :)

Onnea myös muille yritykseen :D
 

Yhteistyössä